Результати опитування п’ятисот професіоналів друкарської індустрії (директорів друкарень та постачальників обладнання) показують, що вони набагато більше впевнені в майбутньому зараз, ніж у 2019 р., до епідемії коронавірусу. Особливо сильний рівень очікувань у сегменті паковання, проте і комерційний, і функціональний друк, а також видавнича справа мають непогані шанси надолужити втрачене.

В Азії та Південній Америці очікуються переміщення у продажах, настрої в Європі швидше мінорні: ніхто не береться говорити про щось впевнено, з урахуванням війни в Україні та її наслідків.

Скорочення інвестицій у поліграфічних підприємств в останні два роки, викликане складною економічною обстановкою, не заважає їх керівникам будувати плани розвитку, які потребують серйозних капіталовкладень.

Начальник відділу друкарських технологій Messe Düsseldorf і директор виставки drupa Сабіна Гельдерманн упевнена: друкарні розуміють плюси впровадження інновацій, які дозволять їм досягти успіху в тривалій перспективі — потрясіння останніх двох років заважали активніше вкладати кошти у підвищення ефективності виробництва. За її прогнозами, 2023 для багатьох стане роком нових проєктів.

Якщо в азіатському та південноамериканському регіонах очікується зростання, то на європейському континенті збільшується стурбованість, чим і коли закінчиться війна в Україні. Лише 18% друкарень назвали своє поточне становище добрим.

Що ж до розподілу сил у технологій друку, то листовий офсет втрачає позиції в комерційній поліграфії та посилює їх в пакованні. Збільшується використання флексографічних машин та ЦДМ, на відміну від струменевих рулонних систем. Водночас офсет продовжує залишатися найпопулярнішим типом друку для інвестицій, у пакувальному напрямі лідирує флексографія. На другому місці за ступенем інвестпривабливості — цифрові друкарські пристрої та обладнання для обробки.

У сфері B2B-послуг різко зросла частка обороту у Web-to-Print — з 17% 2019 р. до 26% 2022 року.

В період з 2014 по 2019 рр. популярність платформ з автоматизації друкарського процесу трималася на одному рівні. Ковідні нокдауни стали поштовхом до прогресу.

Коронавірус, як і раніше, сприймається як головна небезпека більшістю друкарень в Азії (62%) та Європі (51%). Близько 32% керівників європейських компаній і 6% у Південній та Центральній Америці вбачають загрозу у військових діях, 58% — у падінні економіки.

Загалом соціально-економічні проблеми стають для поліграфістів чи не важливішими за тиск ринку. При цьому друк, як і раніше, залишається основним засобом комунікації і, навіть перед важкими часами, бізнес демонструє прагнення до подальшого розвитку.