ІСТОРІЯ КОМПАНІЇ
Перш ніж прийти в поліграфію, майбутній співзасновник компанії «Мультилейбл» Андрій Лінявський працював на заводі з виробництва компакт-дисків «Росток Рекордс». Андрій із партнерами вирішили зайнятися власним бізнесом з нанесення зображень на компакт-диски, і почали друкувати наліпки для розміщення на компакт-дисках.
Партнери змогли налагодити самостійне постачання з Польщі спеціального паперу для струменевого друку компанії Jac (сьогодні входить до складу Avery Denisson), властивості якого дозволяли друкувати зображення з роздільною здатністю 1440 dpi на звичайному принтері. Висікали етикетки на аутсорсингу, а готові наліпки продавали на ринку «Петрівка».
Згодом Андрій з колегами масштабували бізнес, відкривши невеликий цех із виробництва наліпок для компакт-дисків, які друкува- лися на флексомашині виробництва заводу «Веркон». Паралельно компанія займалася виробництвом адресних наліпок у аркушах ф. А4 з просіченням, на які в принтері наноситься інформація.
У 2009 р. із нинішнім компаньйоном Віталієм Козаченком. Андрій організував підприємство «Мультилейбл». Партнери придбали свою першу флексографічну УФ-машину Zonten у п’ятифарбовій конфігурації, відпрацювали технологію друку, вибрати оптимальні матеріали. Згодом придбали ще одну машину Zonten – шестифарбову в УФ-конфігурації. Це обладнання проєктувалося, виходячи з потреб «Мультилейбл» та з урахуванням досвіду роботи на п’ятифарбовій машині.
Отже, основний вид бізнесу «Мультилейбл» – флексодрук. Бізнес з виготовлення етикеток у «Мультилейбл» системний. Компанія співпрацює з великими замовниками з різних галузей: косметичної, кондитерської, виробниками напівфабрикатів, пива, виробниками побутової хімії, молочної продукції, фармацевтики, м’ясних продуктів тощо.
Крім паперових етикеток, етикеток на матовій та глянсовій плівці, етикеток зі штрих-кодами, «Мультилейбл» виробляє і термоетикетки із захисним покриттям та без (Thermal ECO та TOP) з інформацією для маркування предметів або товарів, для використання у промисловості та на логістичних підприємствах.
На сайті «Мультилейбл» працює магазин, де можна придбати готові етикетки та стікери: для продуктів, розмірники, інформаційні наліпки, наліпки для шкіл, офісів, пазли та розмальовки наліпками, бланки, мішені, стікерпаки, стікери для овочів, наліпки для ягід та фруктів тощо.
Серйозною конкурентною перевагою «Мультилейбл» стала наявність слітера, який дозволяє різати джамбо-рулони в намотуванні до 2 тис. м і шириною до 1,05 м. Маючи потужності з флатування джамбо-рулонів та праймування самоклейних матеріалів, «Мультилейбл» постачає ці матеріали багатьом провідним друкарням цифрового друку України. Компанія самостійно завозить деякі з матеріалів з-за кордону (Avery Denisson з Польщі), щільно співпрацює з UPM, «Ітрако».
ПЕРЕДУМОВИ ВИХОДУ В СЕГМЕНТ РУЛОННОГО ЦИФРОВОГО ДРУКУ
Наклади етикеток скорочувалися, а артикулів ставало більше. Також у клієнтів «Мультилейбл» (кінцеві виробники різної продукції – продуктів харчування, медичних товарів тощо) періодично виникала потреба у запуску нової продукції. У випадках, коли треба виготовити від однієї до п’ятисот етикеток, флексографія є не найкращим вибором, оскільки собівартість продукції занадто висока – у будь-якому випадку треба виготовляти кліше, замовляти висікальні штанци. Тому керівники «Мультилейбл» замислилися про покупку власного цифрового обладнання.
Клієнти «Мультилейбл» потребували й різної рекламно-комерційної продукції та малотиражного картонного паковання. Ну і, нарешті, компанія мала власні потреби в листовому цифровому друці різної продукції.
Вже у 2019 р. компанія власники «Мультилейбл» серйозно розмірковували над придбанням рулонної ЦДМ для друку самоклейної етикетки: планували відвідати профільну виставку в Китаї та обрати устаткування. Через коронавірус поїздку було скасовано. Тому засновники «Мультилейбл» звернулися до українського ринку постачальників цифрових друкарських машин – вивчали можливості обладнання різних постачальників рулонних ЦДМ, насамперед, Konica Minolta та HP Indigo.
Konica Minolta AccurioLabel 190 тоді не повністю задовольнила керівників «Мультилейблу» за якістю друку – крім того, у базовій комплектації ЦДМ була можливість друкувати лише в CMYK, а власникам «Мультілейблу» був цікавий білий. Тому вирішили встановити листову ЦДМ, яка тоді виявилася для компанії «золотою серединою» за співвідношенням ціни та якості. Серйозними технологічними аргументами на користь листової ЦДМ стали наявність додаткових кольорів (білий та прозорий) та висока якість друку, в тому числі на прозорих плівках та металіках. Наявність власної ЦДМ дала змогу компанії друкувати пробні наклади етикеток для Інтернет-магазину та короткі наклади презентаційної продукції.
Після придбання листової ЦДМ компанія сформувала парк післядрукарського устаткування: два плотери Graphtec Mark 3 з автоподатчиками, напівавтоматичний ламінатор, гільйотина – отже, цикл заточений на роботу з самоклейними матеріалами.
Але згодом компанія знову повернулася до намірів придбати рулонну ЦДМ. Певним рушієм для її придбання стала співпраця з РА. Серед замовників «Мультилейбл» декілька рекламних агенцій, і подеколи компанії не вдавалося конкурувати за вартістю з іншими виробниками.
«Мультилейбл» має стабільний пакет замовлень на флексодрук, і через складну ситуацію на ринку дехто з клієнтів почав скорочувати наклади («Якщо раніше замовляли сотнями тисяч, то наразі замовляють тисячами», – зазначає Андрій Лінявський), продовжує збільшуватися й кількість артикулів. Дехто з замовників виводить на ринок нові позиції або торговельні марки, і для них важливі терміни та вартість етикеток: без виготовлення флексоформ, інших додаткових витрат – що впливає на початкову вартість товару під час друку першого накладу. Фактично йдеться про більшу виробничу гнучкість.
Навіть у великих замовників, з якими «Мультилейбл» співпрацює за довгими накладами флексографічного друку, наразі з’являється більше дрібних накладів у 2-5 тис. етикеток – їх вигідніше виготовляти на рулонній «цифрі», ніж на листовій машині. А про флексодрук годі й казати – потрібні кліше та штанц-форми, тому вартість коротких накладів суттєво збільшується, і це відштовхує замовників. Отже додавання рулонної ЦДМ до парку обладнання – це крок для збільшення конкурентоспроможності в сегменті цифрового друку етикетки.
Наразі вибір ЦДМ ширший, ніж був у 2020 році. Крім Konica Minolta AccurioLabel 230 компанія розглядала Xeikon CX300, але його вартість Андрій Лінявський вважає завищеною. Так само фахівець не бачив сенсу інвестувати у Konica Minolta AccurioLabel 400, бо «Мультилейбл» має змогу наносити білий на флексографічних машинах, та й замовлень, які потребують білого криючого, в компанії не настільки багато.
Поглядали та й поглядають власники «Мультилейбл» у бік китайських виробників, які останнім часом запропонували ринку чимало новинок. Тим більше компанія має значний досвід постачання друкарського та післядрукарського устаткування, витратних матеріалів та запчастин з Піднебесної.
Наміри придбати струменеву ЦДМ китайського виробництва були досить серйозним, але зупинила відсутність сервісу. «Мультилейбл» має досвід самостійного постачання запасних частин з Китаю для флексографічного устаткування, і це непростий процес. Нещодавно компанія придбала у Китаї широкоформатний принтер, і виникали певні питання з його обслуговуванням. Траплялися випадки, коли вирішення питання тривало декілька днів, а замовники не завжди готові чекати.
Натомість Konica Minolta Ukraine – постачальник AccurioLabel 230 – має потужну сервісну службу, а перебування ЦДМ на клік-контракті дає змогу замовникові машини не відволікатися на моменти, пов’язані з сервісним обслуговуванням чи постачанням запчастин.
РОЗВИТОК У СКЛАДНІ ЧАСИ
Можливість друкувати короткі наклади самоклейних етикеток стала у нагоді під час епідемії COVID та відкритої агресії з боку росії. Власники ЦДМ вивчили ринок коротких накладів, здобули досвід роботи з ЦДМ та створили передумови для наступного кроку (реалізації давньої мрії придбати рулонну ЦДМ).
У травні в «Мультилейбл» інстальовано рулонну ЦДМ Konica Minolta AccurioLabel 230: власників «Мультилейбл» приємно вразив рівень якості друку. Рулонну ЦДМ частково придбано за державною програмою фінансування «5-7-9».
Збережено у виробничому циклі й п’ятисекційну листову ЦДМ, але більшість цифрової етикетки власники планують виготовляти саме на Konica Minolta AccurioLabel 230. Бо собівартість рулонних матеріалів значно дешевша, ніж листових (де, наприклад, товстіша підложка, більш довгий технологічний цикл виготовлення).
Після придбання рулонної Konica Minolta AccurioLabel 230 листова ЦДМ майже повністю звільнилася, тому «Мультилейбл» планує розвивати напрямок комерційної поліграфії і друкувати в більшому обсязі POS-матеріали, блокноти, буклети, візитівки, календарі, листівки, пазли, папки, пластикові картки, поштові листівки, плакати, паковання, флаєри, пакети. Решта обсягів самоклейної етикетки перекидатиметься на рулонний друк (за виключенням коротких накладів з білим кольором, бо для більш довгих накладів білий можна наносити на флексообладнанні, а потім друкувати на Konica Minolta AccurioLabel 230).
Для післядрукарської обробки видрукуваної на Konica Minolta AccurioLabel 230 етикетки компанія використовує самостійно завезений пристрій китайського виробництва ORCOLOV 330. На момент ухвалення рішення про інсталяцію ЦДМ пристрій для післядрукарської обробки вже їхав в Україну. Фактично ця машина купувалася через скорочення накладів флексографічного друку. Планувалося, що наклади на флексообладнанні друкуватимуться без задіяння висікального модуля і, відповідно, без виготовлення штанц-форм, витрат на приладку, а висічка та видалення облою (й ламінація) робитимуться на китайському фінішері. Тепер цей фінішер буде обробляти крім флексографічних ще й цифрові наклади.
За рахунок сумісності матеріалів для флексографічного та цифрового друку (які «Мультилейбл» возить та флатує самостійно) є змога запропонувати більш вигідну вартість: а ціна сьогодні – вкрай важливій фактор для лояльності клієнтів.
Konica Minolta AccurioLabel 230 дає змогу друкувати практично на всіх флексоматеріалах (крім поліетилену та металізованих – виручають матеріали з напиленням), і це можливість знизити вартість та запропонувати ринку більш конкурентні умови. Сьогодні «Мультилейбл» готує каталог матеріалів для потенційних замовників.
Крім того, під час війни компанія розвинула новий для себе напрямок виготовлення картонних дряпалок, іграшок, будиночків для котів, які мають різні форми, стиль, дизайн і колірне оформлення. Довелося вибудовувати технологічний цикл з нуля, купувати устаткування, відпрацьовувати технологію склеювання гофрокартону, вирізання та формування готових виробів, утилізації відходів.
Сьогодні у «Мультилейбл» – повний цикл виготовлення картонних дряпалок, іграшок та будиночків для котів. Більшість виробів зберігаються на складі, що знижує вартість продукції.
Два роки тому компанія “Мультилейбл” опанувала новий напрямок з виготовлення виробів для котів
Для виготовлення цих виробів використовуються лише якісні, високоміцні та екологічні матеріали, які не мають різкого запаху та не викликають дискомфорту домашнього улюбленця.
Асортимент виробів різноманітний (кігтеточки, лежанки для котів, будиночки для котів та кошенят, в тому числі стилізовані під телевізор, фотоапарат, машинку тощо), з цікавими формами та додатковими аксесуарами, що допомагає швидко відзвичаїти чотирилапого товариша знищувати побутові речі в будинку.
Напрямок дряпалок та інших «котячих аксесуарів» доповнює персоналізоване паковання, над розвитком якого «Мультилейбл» активно працює. Опановується також виготовлення папок з палітурного картону із начинням зі склеєного гофрокартону з вирізаними пазами для різних виробів.
Розбудовувалася й інфраструктура компанії. Під час блекаутів «Мультилейбл» пішла трохи незвичним шляхом – її керівники вирішили інвестувати в сонячну енергетику: генератор не купували, а лише брали в оренду на кілька місяців. До жовтня поточного року планується синхронізувати потужності сонячних батарей та акумуляторів, щоб у зимовий період за рахунок сонячної енергії можна було працювати принаймні чотири години на добу. Енергонезалежність – суттєвий крок з розвитку. Але фактично, сонячна енергетика, так само як і самостійне постачання витратних матеріалів та потужності з флатування джамбо-рулонів – це можливість запропонувати замовникам більш конкурентні ціни.
Компанія «Мультилейбл» має повний цикл устаткування для післядрукарської обробки листової продукції
ПРО РІШЕННЯ
Konica Minolta AccurioLabel 230 створена для постачальників послуг професійного друку, які розуміють актуальність переходу на виготовлення цифрової етикетки або ж шукають додаткове рішення для раціонального розподілення замовлень серед наявних друкарських машин.
Це відповідь на тенденції скорочення накладів та термінів виконання замовлень, збільшення попиту на персоналізовані замовлення та друку на вимогу.
Серед переваг AccurioLabel 230:
- легкість і швидкість налаштувань, як-от налаштування кольору, що займають багато часу на аналогових машинах;
- інтуїтивно зрозумілий процес управління машиною за допомогою сенсорної панелі та продуманої системи підказок;
- немає потреби у попередньому праймуванні матеріалів;
- технологія контролю щільності кольору в накладі;
- тривимірна гібридна структура тонера Simitri® HD E, що містить функціональні полімери та забезпечує чудову якість друку на всіх типах носіїв.
Таблиця 1. Технічні характеристики Konica Minolta AccurioLabel 230
Параметр | Значення |
Роздільна здатність | 1200x1200 dpi x 8 bit, еквівалент – 1200x3600 dpi |
Ширина матеріалу | 330 мм |
Макс. розмір зображення | 1195x320 мм |
Макс. ширина зображення | 320 мм |
Швидкість друку | 18,9 м/хв., 13,5 м/хв., 9,45 м/хв. Залежить від типу паперу (стандартна швидкість – 13,5 м/хв.) |
Габарити, вага | 3869x1138х1480 мм, 947 кг |
Контроль рулона | Інтегрована система направляючих полотна (BST) на розмотувачі |
Обробка | Можливість підключення вибраного фінішного пристрою |
Ключові переваги AccurioLabel 230
Висока продуктивність
- Максимальна швидкість друку – 23,4 м/хв.
- Друкувати на більшості самоклейних матеріалів (папір, плівки PP, PET YUPO) можна з максимальною швидкістю.
Готовність до роботи
- Відсутній час очікування між завданнями.
- Мінімальна кількість відходів, зниження витрат.
- Рівномірність подачі полотнища.
- Контроль вирівнювання полотнища здійснюється в AccurioLabel 230 під час розмотування та намотування, гарантуючи рівномірність подачі матеріалу.
Легке управління
- Технічне обслуговування – просте та не потребує багато часу.
- Налаштування, які займають багато часу на аналогових машинах, як-от налаштування кольору, на цифровій машині виконуються легко і швидко.
Різноманітність завдань
- Друк повторним прогоном.
- Опція друку у два прогони забезпечує AccurioLabel 230 можливість роботи з попередньо задрукованими матеріалами.
Різна ширина друку
Друкує на рулонах шириною 250-330 мм.
JDF/JMF
Підтримує стандарти JDF/JMF.
Широкий вибір матеріалів
- Не потребує попереднього праймування.
- Не вимагає використання спеціалізованих матеріалів.
Чудова якість
- Офсетна роздільна здатність.
- Роздільна здатність в 1200 dpi з глибиною кольору 8 bit дозволяє одержати високу якість зображення.
Система очищення полотнища під час роботи
Прибирає пил і бруд, які можуть вплинути на якість друку, з поверхні полотнища.
Стабільність передачі кольору
- Технологія контролю щільності зображення.
- Розширені можливості керування кольором.
Пристрій для післядрукарської обробки етикеток ORCOLOV 330
ПРО СПІВПРАЦЮ З KONICA MINOLTA UKRAINE
Наявність значної інстальованої бази та якісного сервісу – важливі складники на користь придбання саме Konica Minolta AccurioLabel 230.
«Мультилейбл» має великий досвід флексодруку, а в цифровому друці компанія менш досвідчена, й сервісом самостійно займатися часу катастрофічно бракує, та й фахівців відповідних немає. Клік-контракт, можливість оперативного виїзду інженера або одержання кваліфікованої консультації за телефоном – вкрай важливі складники для успішного та планомірного розвитку компанії.
ПЛАНИ
Власники «Мультилейбл» замислюються про оновлення парку флексографічного устаткування: можливо, з шириною друку 450
мм, від 9 колірних секцій.
Маючи великий склад штанцформ (до речі, досить гарно впорядкований), компанія планує придбати додаткове постдрукарське устаткування для цифрової рулонної машини – напівротаційну висічку з Китаю чи вживану європейського виробництва.