Порівняно з 2022 р., європейське споживання матеріалів для самоклейних етикеток скоротилося не менше ніж на 25,8%, що є найрізкішим падінням за один рік, відколи Finat почав збирати статистику в 2003 році. Відповідно до останнього звіту Finat Radar, опублікованого в лютому, модель зниження споживання етикеточного матеріалу була подібною в основних сегментах кінцевого використання, вкл. їжу, напої, засоби для догляду за здоров’ям і красою. Усі ці сектори продемонстрували обнадійливі ознаки відновлення в останньому кварталі 2023 року.
Зниження попиту на європейський етикетковий матеріал було більш помітним і тривалим, ніж за межами Європи та в порівнянні з іншими секторами у сфері етикетування та пакування. Одним із важливих пояснень є ефект надмірного нагромадження через тривалий страйк паперової промисловості в 1 кв. 2022 р., що призвело до боротьби за сировину (зокрема, паперові підкладки та матеріали для лицьової сторони етикеток) і термінів виконання 3-5 місяців.
Коли в 3 кв. 2022 р. доступність сировини нарешті нормалізувалася, економічна ситуація змінилася, і друкарні та користувачі етикеток заповнили свої склади на наступні квартали. Спад посилився ефектом збільшення вартості сировини, що, за даними Finat Radar, вплинуло на закупівлю етикеток більше, ніж інших типів паковання. Під час опитування власників брендів та детальних інтерв’ю, проведених для цього звіту, респонденти підкреслили значні проблеми, з якими вони зіткнулися через зміну споживчого попиту.
Ці виклики включали помітний зсув споживчих переваг від брендованих продуктів до приватних торговельних марок, зміни в сезонних моделях попиту та надлишок матеріалів для певних складських одиниць (SKU), викликаний різким падінням попиту. Ці висновки підкреслюють складний і динамічний характер ринку.
Зниження споживчої впевненості в єврозоні, як вказує європейський індикатор настроїв, продовжує відображати поширене занепокоєння щодо інфляції, витрат на енергоносії та потенціалу економічного спаду. Проте дещо більш позитивні прогнози постачальників етикеток і власників брендів наводять на думку про оптимізм щодо можливостей відновлення та зростання в наступних кварталах.