За оцінками Allied Market Research (AMR), обсяг світового ринку пакування, задрукованого у цифровий спосіб, у 2021 р. склав $20,6 млрд, а до 2031 р., за прогнозами, досягне $49,9 млрд, збільшуючись в середньому на 9,1% у 2022-2031 рр.
«У 2021 р. на ринку цифрового друку з точки зору виручки домінував сегмент етикеток, тоді як сегмент гнучкого паковання, як очікується, продемонструє найвище середньорічне зростання впродовж прогнозованого періоду», — підсумовують аналітики AMR.
Агенція MarketsandMarkets тим часом оцінила продаж цифрового друку на пакувальному ринку в $29,4 млрд у 2022 р., й у $45,1 млрд до 2027 року, за середньорічного темпу зростання 8,1%.
Майк Прюїтт з Epson каже, що цифровий друк став стандартом на ринках, яким потрібні етикетки і багато артикулів або кілька версій етикеток з короткими термінами виготовлення.
Цифровий друк має важливі переваги, особливо в напрямку дрібносерійного та персоналізованого друку. Шеррі Уошберн із Videojet зазначає, що рішення для цифрового кодування дають змогу додавати коди, дати та інші змінні дані до попередньо надрукованого паковання у різних місцях пакувальної лінії, залежно від технології. «Завдяки коротким накладам цифровий друк усуває потребу у дорогому налаштуванні та виробництві пластин, пов’язаних із традиційними методами друку, — продовжує Адамс. — Це робить цифрові накладами рентабельнішими».
Майк Прюїтт також зазначає, що рішення для цифрового друку етикеток менш трудомісткі й потребують менше носіїв, ніж аналогове обладнання. «Друк змінної інформації в процесі паковання надає значні переваги виробникам, які прагнуть управляти меншим запасом вторинного паковання, — зазначає Шеррі Уошберн. — Наприклад, інформація про вміст, смак, розмір та виробництво може бути надрукована на порожніх ділянках коробок з гофрокартону на пакувальній лінії. Ця практика дає змогу купувати та управляти меншою кількістю SKU паковань».
Струменевий друк використовуються для друку термінів придатності, виробничої інформації, цін за одиницю продукції, штрих-кодів, описів продуктів та інформації про інгредієнти та харчову цінність у процесі виробництва або паковання. Грег Адамс з INX International Ink відзначає різноманітність сфер застосування струменевого друку: «Наші чорнила використовуються клієнтами в різних продуктах і на ринках пакувальної промисловості. Ми постачаємо чорнила для етикеток, складних картонних коробок, банок для напоїв, гофропаковання та гнучкого паковання. Чорнила розроблені з урахуванням конкретних вимог кожного сегмента паковання, включаючи сумісність із підкладкою, довговічність та яскравість кольору».
Одна з типових заяв про цифровий друк паковання, яку можна почути, полягає в тому, що його можливості підходять лише для невеликих накладів. «Цифровий друк пропонує переваги з точки зору більш коротких накладів та індивідуального налаштування, але, як і раніше, стикається з проблемами з точки зору конкурентоспроможності витрат у порівнянні з традиційними методами друку для дуже великих накладів. Щоб скоротити цей розрив, потрібні подальші досягнення в галузі технологій, вважає Адамс. — Але ми також стикаємося з обмеженнями, коли йдеться про друк на матеріалах зі спеціальними покриттями та неоднорідною поверхнею. Однак останні досягнення в технології чорнил та друкувальних голівок дозволяють вирішувати ці проблеми».
«З огляду на можливість друкувати практично на всіх флексографічних носіях без ґрунтовки, а також на плівках, таких як обгортки для цукерок, термозбіжна плівка, IML тощо, цифровий друк ідеально підходить для тих, хто хоче отримати максимальну віддачу при виробництві коротких накладів, — зазначає Прюїтт. — Загальна думка полягає в тому, що аналоговий варіант — найкращий для великих накладів та недорогих етикеток, хоча цифрові технології значно просунулися вперед: сьогодні друкарські машини вартістю менше $1 млн можуть друкувати до 186 тис. м² на місяць, а за п’ять років можуть наблизитися до 465 тис. м² на місяць».