ПІВТОРА РОКИ БЕЗ ВИСТАВОК

Виставок рекламно-поліграфічної тематики в Україні ми не бачили практично півтора роки, якщо не брати до уваги минулорічний Rex з 16 учасниками, об’єднаний ще з декількома виставковими подіями (Індустрія торгівлі 2020, Франчайзинг 2020, All4:franch – Міжнародна виставка технологій для франчайзингу!, ALL 4: Coffee – Усе для кав’ярень!, Продовольчий ярмарок контрактів, Retail Industry, Холод).

Але повернемося у березень 2020 р., коли ще у першу добу проведення RemaDays Kyiv почали вирувати чутки, що незабаром київська влада оголосить локдаун, і, відповідно, всі виставкові експозиції доведеться згорнути. Так власне й сталося.

12 березня ми якраз встигли провести свій семінар «Інновації у поліграфії», й я попрямував у Освітню станцію «31 в 1», де MacHOUSEпрезентував Canon ImagePRESS C165. Власне на презентації мене й наздогнала сумна звістка про припинення роботи RemaDays Kyiv –довелося завчасно евакуювати виставкову експозицію.

12 березня 2020 року можна вважати початком важкого для країни загалом та її рекламно-поліграфічної індустрії зокрема періоду – коли на зміну розпачу приходили перші перемоги. Поліграфісти поступово навчалися жити за нової реальності, а до виборів адаптувалися настільки, що навіть непогано заробили й змогли оновити парк устаткування.

Стенд «РВК Сьоме небо» на RemaDays Kyiv

Та й взагалі очікування щодо відновлення поліграфії вже у 2021 році цілком обґрунтовані. І RemaDays Kyiv промовисто довів, що гроші у людей є, і вони навіть прагнуть їх інвестувати у розвиток виробництва. Як свідчать виставкові інтерв’ю або анонсовані під час RemaDays Kyiv гучні інсталяції (насамперед йдеться про два урочисті підписання контрактів на стенді Konica Minolta Ukraine – щодо продажу MGI Jet Varnish 3DS & Foil-S для вибіркового лакування та фольгування друкованих відбитків одеській друкарні New Media та харківській Aladdin Print).

Загалом виставка RemaDays Kyiv зібрала приблизно 70 учасників. Це менше, ніж торік, коли їх було більше ста. Варто зазначити, що організатори RemaDays Kyiv опинилися в преферантивній позиції через відмову основного конкурента «Євроіндекса» проводити цього року Rex/T-Rex (щоправда, обіцяють повернутися наступного року подивимося). У такий спосіб було розвіяно сумніви деяких операторів ринку (насамперед, трійки провідних гравців в сегменті продажу ЦДМ), у якій виставці брати участь.

VIP Print на RemaDays Kyiv

Але здобути преферантивну позицію – ще не значить позбутися відповідальності. Скоріше, ця відповідальність для організаторів стала подвійною – адже, фактично, декілька великих експонентів («Мегатрейд», наприклад) взагалі вперше брали участь у виставці рекламно-поліграфічного спрямування. А хтось тривалий час лишався прихильником Rex/T-Rex – як, наприклад, Konica Minolta Ukraine чи Xerox.

Попри взагалі то вдалий час проведення RemaDays Kyiv не побачили ми на виставці завсідників таких заходів – наприклад, DS Trade чи Orly з «Факторіалом». Отже, сегмент великого формату був дещо купованим – його представляли ветерани ринку – Media Print Ukraine та LPS та пару малопомітних гравців.

Звична участь у заході компаній «7 небо», «Громада Інформ», Ricoma Україна (представляє вишивальне обладнання), «Одикон» (обладнання та витратні матеріали для друку на тканині) та «Шульце Поліформ» надавала додаткові підстави відвідати подію представникам текстильного сектору та виробникам рекламно-сувенірної продукції.

З ХАТИ ПО НИТЦІ – СИРОТІ СВИТИНА...

Традиційно на виставці було представлено чимало напрямків поліграфії – комерційний друк (VNA Poligraphy Agency, «Грейс», «Вольф», dpi, «Домінанта Принт», «Стар Кард», «Паперовий змій»), паковання (Nordfox, «ВПК «Весна», «Поліграфіст-2»), етикетка («Аладдін-Принт»,), спеціальні способи друку.

«Паперовий змій» на RemaDays Kyiv

Чималий пласт учасників надає послуги з виготовлення та постачання рекламної сувенірки («Борса», ТTA Souvenir Production), брендування різних виробів (Asgard SP. Z O.O., креативна майстерня Lamponi, «Гебо Бірмат», VIP Print, «Укр Кейс» – брендування чохлів для телефонів, «СВ друк»), широкоформатного друку та виготовлення супутньої продукції («Арніка-2», «Олдбуд плюс», ПКФ «Мандарин», ТОВ «ВРС») тощо.

Декілька компаній-учасників («4Профі», Фабрика Орловських, «Таргет», XYZ, «Хітіт Україна – термоплівка, тканина для друку, друк на тканині, «АВС Креатив» – тут запам’яталися екосумки з подрібненого пластику) спеціалізуються, в основному, на виробництві одягу та виробів з тканини, а в окремих випадках і на постачанні тканини.

А інші є виробниками ділової канцелярії («ТВМ») або ексклюзивних друкованих виробів (як от PODMYSHKU.COM, що пропонує килимки для мишок, декоративні подушки, унікальні сумки-шопери будь-яких форм або «Рекламний магніт» чи Scratch.ua – про сферу діяльності яких говорить сама назва, чи «Майстер Флок», який представляє послуги з нанесення «оксамитового» покриття).

Віктор Чепіжко, «Стар кард» на RemaDays Kyiv

Шнурки з друком, бейджі, бандани, шезлонги, стрічки з друком, паски, багаторазові маски, килимки, віндери, браслети – можна було побачити на стенді компанії Shnurok. Ялинкові прикраси з фанери, подарункові набори, оригінальні календарі, органайзери, преміум-паковання демонструвала на RemaDays Kyiv «Інтегра-Груп». А різноманітну продукцію з крафтового паперу можна було подивитися на стенді компанії «Паперовий екосвіт».

По стіки Post it, серветки в брендованому пакованні для підстаканника в автомобіль, 3D блоки для нотаток, оригінальні «тверді» квартальні календарі з палітурного картону, різноманітні настільні конструкції варто було завітати на стенд компанії «Старт 98».

А про прапори, вимпели, флагштоки, знаки, медалі чи нагороди можна було безпосередньо на RemaDays Kyiv домовитися з СП «Колумб». Об’ємні наліпки, та шильди представляла компанія «Уніколь».

Textile box на RemaDays Kyiv

Декілька учасників (Bonsens, ФОП Товстоп’ятов) представили послуги з автоматизації друкарського виробництва – і цей напрямок вкрай важливий для галузі сьогодні й визначатиме її розвиток найближчі декілька років.

Витратні матеріали представляли постійні учасники таких форумів – «Август.юей» (провідний постачальник дизайнерських паперів на ринок України), «Денестр», «Інктеклфп» (чорнила для широкоформатного друку), «Крона папір» (фотопапір, папір для сублімації), «Копі Трейд Лтд» (чорнила та сувенірні принтери), «Хеппі Пейнт» (фарби для трафаретного друку), CMIK Україна (чорнила Marabu), Студія плівок «Флокі» (термотрансферна плівка під порізку та друк).

Про сферу діяльності Scratch.ua говорить сама назва

ОБЛАДНАННЯ ВИСТАЧАЛО, ДЕЯКЕ ДЕМОНСТРУВАЛОСЯ НА ВИСТАВКАХ ПОЛІГРАФІЧНОЇ ТЕМАТИКИ ВПЕРШЕ

Цифрові тонерні рішення. Навряд чи можна вважати прем’єрними показами у звичному сенсі цього слова демонстрацію Ricoh ProTM C5300 чи RicohTM Pro C7200X, або Xerox® Versant 280 чи Konica Minolta AccurioPress C4070 – адже кожна з цих ЦДМ добре відома в Україні, їх інстальовано чимало у вітчизняних друкарнях. Але на виставках усе перелічене обладнання демонструвалося вперше. Як, власне, і Xerox® PrimeLink® C9070 та Xerox® VersaLink® C8000W – з можливостями друку у CMYK+.

Яскраво виглядав спільний стенд Xerox Україна та її платинумпартнера компанії LDS. Партнери продемонстрували на RemaDays Kyiv повну лінійку можливостей Beyond CMYK (ця абревіатура розшифровується як «більше ніж CMYK, вище, ніж CMYK, краще, ніж CMYK»).

Xerox Україна пропонує цілу лінійку устаткування з можливістю друку додатковими кольорами, у різних комбінаціях, з різними варіаціями: починаючи від моделі початкового рівня Xerox® VersaLink® C8000W та закінчуючи iGen® 5 Press. А на виставковому стенді демонструвалися дві ЦДМ Xerox® Versant® 180/280 Press, Xerox® PrimeLink® C9070 та Xerox® VersaLink® C8000W.

Ялинкові прикраси з фанери, подарункові набори, оригінальні календарі, органайзери, преміум-паковання демонструвала на RemaDays Kyiv «Інтегра-Груп»

На стенді LDS було представлено і друкарню «Ідея Принт», яка торік першою в Україні інсталювала до своєї ЦДМ комплект Vivid Kit для друку додатковими кольорами. А для демонстрації на RemaDays Kyiv надала Xerox® Versant® 180 Press з комплектом Vivid Kit для друку білим, прозорим тонером та металіками, а також цікаві зразки продукції. Настільки масштабний підхід до участі у виставці допоміг Xerox Україна залучити нових клієнтів, які цікавлятьсяінноваційними рішеннями для оздоблення друкованої продукції.

Як підкреслює керівник напряму продажу промислових систем друку компанії Xerox Україна Ігор Холод, це цікаво ринку, і можна зробити висновок, що сподівання виправдалися. А за словами представників компанії LDS, перелік нових контактів та потенційних контрактів досить великий. Тому варто сподіватися на непогані результати виставки.

«У топі – Xerox® Versant® 180/280 Press зі змінними комплектами Vivid Kit. Досить високим було зацікавлення «малюком» Xerox® VersaLink® C8000W, відвідувачів вражали зразки друку на цій бюджетній машині», – підкреслив Ігор Холод.

У свою чергу генеральний директор Xerox Україна Андрій Подгорнов ставить додаткові акценти щодо ринкової діяльності компанії: «Ми вже третій рік запевняємо людей не «вбивати» ринок CMYK, не конкурувати вартістю копії, а намагатися продавати продукцію з додатковою цінністю. І RemaDays Kyiv відрізняється від T-Rex дворічної давнини, де демонструвалася ЦДМ Xerox® IridesseTM Production Press, саме атмосферою. Поліграфісти досить сильно змінилися. Минулий рік їх багато чому навчив, і вони починають розуміти, що треба намагатися виготовляти продукцію з високою додатковою вартістю та заробляти.

Стенд компанії CMIK Україна

Чимало потенційних покупців ЦДМ дивуються можливостям, які надає наше устаткування. Звичайно, й після RemaDays Kyiv ми продовжимо популяризувати Beyond CMYK».

Нагадаємо, що торік Xerox Україна інсталював в Україні понад 30 ЦДМ Xerox для продуктивного друку, незважаючи на пандемічні обмеження.

Не менш амбіційні цілі ставить перед собою компанія й цього року – повторити, а те й покращити минулорічний результат. Станом на вересень компанія продала понад 20 ЦДМ продуктивного друку, але запити, отримані на RemaDays Kyiv, у комплексі з іншими маркетинговими активностями, вірогідно, дадуть змогу цей результат поліпшити.

«Август Трейд» – традиційний учасник виставок рекламно-поліграфічної тематики

Якщо 2020 рік пройшов у Xerox Україна, умовно кажучи, «під знаком» Versant® 180, 2019 р. «під знаком» IridesseTM, то цього року успішно продаються більш важкі Versant® 4100.

Поява нових Xerox® Versant® 4100, до якої внесли чимало змін, перші відгуки задоволених клієнтів (пішов розголос, що ЦДМ стала ще більш універсальною та промисловою, ніж попередники) створюють підстави для стриманого оптимізму. У компанії сподіваються цього року інсталювати мінімум п’ять ЦДМ Xerox® Versant® 4100 (три вже в Україні, четверту замовлено), ведуться перемовини мінімум з двома замовниками.

Також саме RemaDays Kyiv став «майданчиком», на якому Xerox Україна анонсувала новий сервіс Web-to-Print для існуючих клієнтів компанії та всіх нових замовників (доповідь на цю тему Ігор також проголосив на семінарі «Інновації у поліграфії»).

Стенд LDS на RemaDays Kyiv

Восени 2020 р. у Xerox Україна замислилися про те, щоб запропонувати ринку Web-to-Print. І ось, за рік, компанія представляє на ринку готове рішення.

Тема автоматизації дуже болісна для чисельних замовників компанії – але вкладати десятки тисяч доларів інвестицій більшість з них не має змоги (натомість Xerox Україна пропонує невелику вартість входу та цілком доступну орендну плату за користування рішенням Web-to-Print). Ще одним мотивом для роботи в напрямку створення рішення Web-to-Print стало прагнення допомогти клієнтам зекономити їхній час та гроші (чимало часу замовники витрачають на рутинні операції з нанесення міток чи розкладання візитівок на аркуші), втрачають прибуток за рахунок неминучого браку при масовому застосуванні ручних процесів). Крім того Xerox Україна бере на себе технічний бік питання із запровадження рішення.

«Це певний парадокс – ми надаємо рішення, що має розвантажити «карму» власника, щоб він розвивав бізнес. А він у цей час підміняє оператора гільйотини і не має змоги поспілкуватися. Але процес впровадження нашого рішення у друкарнях вже пішов. Ми беремо все у свої руки, налагоджуємо у замовника декілька чутливих процесів і відкриваємо карму», – підкреслює Ігор Холод.

Зауважимо, що рішення Web-to-Print від Xerox Україна, крім звичайної оболонки та інтерфейсу, включає програмний продукт Freeflow Core, який дає змогу робити Preflight, Imposing, перевірку на помилки. Отже рішення Web-to-Print від Xerox Україна – це не лише інструмент із залучення замовлень, але й допомога друкарням в оптимізації їхньої операційної діяльності.

Водночас Xerox Україна не бере на себе дві складові – дизайн та просування сервісів Web-to-Print, інстальованих у замовників. І це цілком природньо, бо замовник сам обирає, йти йому у В2В чи у В2С, і як вибудовувати свою маркетингову стратегію.

А в автентичному дизайні має бути зацікавлена сама друкарня, насамперед, це важливо для пошукових систем, де прихильники типових темплейтів магазину завжди лишаються на останніх позиціях у видачі.

У компанії сподіваються, що пропозиція власникам ЦДМ Xerox крім стандартного FSMA-контракту сервісу Web-to-Print дасть змогу не лише чудово закінчити рік, але й закласти підґрунтя щодо успішного нового року. Бо деякі замовники, що відвідали стенд LDS на RemaDays Kyiv, предметно розглядають можливість придбати машину разом із сервісом Web-to-Print.

Пілотний запуск сервісу Web-to-Print вже відбувся у столичній друкарні «Ідея Принт».

Безпосередньо на виставковому стенді аналітик Xerox Україна Євген Терещенко демонстрував не вітрину чи прототип, а реально працюючий магазин Web-to-Print.

«Ми на старті досить цікавого та масштабного проекту. Бо софт XMPie, що перебуває в ядрі нашої пропозиції – це той «космос», ресурс якого нам разом з замовниками ще треба повністю розкрити. І це тривала подорож, яку ми розпочинаємо безпосередньо на RemaDays Kyiv. Ми запустили магазин для друкарні «Ідея Принт», але й інші замовники вже стоять у черзі», – говорить Ігор Холод.

Отже, анонсування сервісу Web-to-Print – досить вчасний крок. Бо дігіталізація друкарської галузі під час пандемії лише прискорилася. І про це свідчить зацікавлення Web-to-Print, автоматизацією, інтеграцією Web-to-Print з CRM-системами.

Робочі моменти RemaDays Kyiv

Konica Minolta Ukraine на RemaDays Kyiv продемонструвала повний цикл виготовлення листової друкованої продукції. Зокрема на стенді компанії працювала ЦДМ з нещодавно оновленої лінійки для малих та середніх друкарень Konica Minolta AccurioPress C4070 із системою автоматичного контролю якості. Лінійка має найнижчу сукупну вартість володіння у сегменті.

Видрукувані на стенді відбитки можна було одразу оздобити вибірковим лаком на MGI Jet Varnish 3D One.

Стенд Konica Minolta Ukraine на RemaDays Kyiv

Мабуть, однією з найважливіших подій RemaDays Kyiv стало урочисте підписання 8 вересня безпосередньо на виставковому стенді одразу двох контрактів на постачання машин MGI Jet Varnish 3DS & Foil-S – до одеської друкарні New Media та харківської компанії Aladdin Print.

Зокрема, компанія New Media придбала третю в Україні машину MGI Jet Varnish 3DS & Foil-S. За словами власників друкарні, це дасть змогу задовольнити численні запити клієнтів та розширити географію продажів компанії.

У New Media дізналися про MGI Jet Varnish 3DS & Foil-S у 2019 році. До себе технологію не «приміряли», бо вважали її дорогою, розрахованою на преміальний сегмент. Та все змінило відвідання шоу-руму Konica Minolta в Харкові цьогоріч.

Команда Konica Minolta Ukraine на RemaDays Kyiv

Марія Седлецька, директорка з маркетингу New Media, розповідає, що перед відвіданням шоу-руму Konica Minolta у Харкові вирішили перевірити MGI Jet Varnish 3DS & Foil-S у дії на готовій продукції своїх клієнтів, й заздалегідь надіслали макети в Konica Minolta. Тож до їхнього приїзду виготовили оздоблену продукцію. «Нас вразила реакція клієнтів: вони не очікували такого ефекту, надихнулися, і одразу ж почали вигадувати, як вони можуть використовувати цю технологію, на якій продукції, – розповідає Марія. – Унікальність технології в тому, що ми можемо підключати крім візуального ефекту й тактильний: таку продукцію хочеться розглядати, торкатися. Це вже трохи більше, ніж просто «поліграфічна продукція».

Зробивши низку розрахунків, в New Media зрозуміли, що використання цієї технології економічно вигідне навіть для малих серій крафтових продуктів середньої цінової категорії, де зовнішній вигляд продукції – одна з ключових переваг

«Ми з Konica Minolta понад 5 років, – каже Марія, – і дуже раді, що компанія не лише розвивається сама, а й допомагає нам завжди перебувати в тренді, на піку нових технологій. У нас уже є чотири промислові листові машини, одна рулонна Konica Minolta AccurioLabel 230, і ми щасливі, що завдяки MGI Jet Varnish 3DS &Foil-S зможемо задовольняти численні запити наших клієнтів, а також розширити географію своїх продажів».

Віктор Артющенко та Марія Седлецька (New Media), Вячеслав Белібов та Євген Шиляєв (Konica Minolta Ukraine)

Власником рулонної машини AccurioLabel 230 друкарня стала рік тому, а у липні цього року поповнила парк устаткування продуктивною системою AccurioPress C6085 з інтелектуальним модулем контролю якості IQ-501.

Харківська друкарня Aladdin Print на початку наступного року стане власницею четвертої в Україні машини MGI Jet Varnish 3DS &Foil-S. Угоду також укладено на другий день виставки RemaDays Kyiv 2021. Власник компанії Андріан Ніценко впевнений, що це допоможе виготовляти більш естетичну та цікаву поліграфічну продукцію.

На таку серйозну покупку Андріан Ніценко, власник Aladdin Print, наважився досить давно. І виставка RemaDays Kyiv 2021 стала тим місцем, де компанії урочисто підписали договір про купівлю MGI Jet Varnish 3DS & Foil-S.

Компанія й раніше пропонувала своїм клієнтам послугу вибіркового нанесення лаку та фольги, перерозміщуючи замовлення в інших друкарнях, які вже володіли подібним обладнанням. Попит на цю послугу поступово зростає, тож у компанії зважилися на купівлю власної машини. «Aladdin Print працює переважно з кінцевими замовниками, а MGI Jet Varnish 3DS & Foil-S дасть змогу компанії виготовляти поліграфічні продукти преміум-классу» – власник друкарні Андріан Ніценко впевнений, що новерішення допоможе їм виготовляти більш естетичну та привабливу поліграфічну продукцію.

Генеральний директор Konica Minolta Ukraine Ігор Панівко, регіональний представник з продажів продуктивних та індустріальних систем друку Олександр Антонюк, директор Aladdin Print Андріан Ніценко, директор з продажів продуктивних та індустріальних систем друку Konica Minolta Ukraine Євген Шиляєв

За попередніми прогнозами регіонального представника з продажу рішень для продуктивного друку Konica Minolta Ukraine Олександра Антонюка орієнтовний термін інсталяції MGI Jet Varnish 3DS & Foil-S у друкарні Aladdin Print – початок 2022 року.

Нагадаємо, Aladdin Print стала першою українською друкарнею – власницею цифрового обладнання Konica Minolta для друку етикетки у рулонах AccurioLabel 190. Пандемія COVID-19 трансформувала ринок, і це дало змогу українським друкарням, зокрема Aladdin Print, потроїти обсяги виробництва цифрової етикетки.

Як ми вже згадували, цього року за підтримки генерального партнера компанії Ricoh вперше взяла участь у RemaDays Kyiv «Мегатрейд». При цьому компанія дотримувалася стратегії або заходити яскраво з комплексними рішеннями, або не брати участі взагалі. Врешті-решт, стенд «Мегатрейд» виявився одним з найбільш впізнаваних, на ньому завжди було чимало відвідувачів.

Владислав Швецов, керівник напрямку Ricoh компанії «Мегатрейд» зазначає, що поліграфісти скучили за виставками, «живим» спілкуванням.

«Мегатрейд» продемонструвала на RemaDays Kyiv декілька ЦДМ Ricoh. Ricoh ProTM C5300S продано до вінницької друкарні «Блік» (ця компанія також безпосередньо на виставці придбала принтер для прямого друку на футболках Ricoh Ri 100). Виставка також засвідчила високий рівень зацікавлення ЦДМ Ricoh ProTM C7200X, і сьогодні можливість придбати цю ЦДМ з можливістю друку білим, прозорим, невидимим червоним тонерами, рожевим Pink, а віднедавна ще й металіками розглядають ще декілька відомих українських друкарень.

Чимало відвідувачів цікавилися ріжучим плотером iEcho PK 0604 Plus (серед компаній, які придбали цю та старшу модель iEcho PK 0705 останнім часом – добре відомі на ринку New Media, Sky Solutions, «Сборка», Side by Side, «Тотем», «Ультрадрук», «Фастпринт»), і Влад впевнений, що найближчим часом круту серію інсталяцій цього обладнання у різних друкарнях буде продовжено. Та й власне два плотери (iEcho PK 0705 та iEcho PK 0604) було продано безпосередньо зі стенда – топовому замовнику компанії «Сборка»).

Стенд «Мегатрейд» на RemaDays Kyiv

Таож «Мегатрейд» уклала контракт з компанією «Глянець» щодо інсталяції бігувального пристрою Morgana AutoCreaser Pro 33A.

Відзначає Влад Швецов і значне зацікавлення ламінатором Tauler Smart B3 Matic. Але компанія хоче додатково протестувати це обладнання спільно з потенційним клієнтом у своєму демозалі.

Ми поспілкувалися з менеджером з експорту компанії Tauler Нестором Портою.

За час свого 35-річного розвитку ця маленька сімейна компанія пройшла тривалий шлях й здобула досвід у виробництві ламінаційного обладнання. Tauler не виготовляє широкий модельний ряд, але чотири-п’ять моделей (зокрема, Tauler Mini початкового рівня, Tauler Smart B3 Matic та Tauler Smart B3 у форматі В3, Smart B2, SMT4.0, PrintLam B2S у форматі В2, PrintLam B1S у першому форматі) успішно продаються по всьому світу, у різних регіонах, від Африки до Австралії.

Коментуючи участь у виставці RemaDays Kyiv, Нестор Порта зазначив, що Tauler має намір розширювати присутність на ринку Східної Європи, зокрема, у країнах, що не входять до ЄС. «Tauler – потужна, конкурентоздатна по відношенню до інших виробників компанія. Україна – потужна, велика держава, тому є чудовим плацдармом для Tauler для просування на Схід», – підкреслює Нестор.

Компанія «Мегатрейд», зазначає фахівець, може гідно представляти Tauler в Україні, а, можливо, й на інших ринках. Звичайно, Нестор Порта розуміє, що доведеться конкурувати з серйозними виробниками, з серйозним досвідом. Але він сподівається на успіх на ринку України.

«Нам були потрібні у портфелі ламінатори європейського класу, – зазначає у свою чергу Владислав Швецов. – Ми знали про Tauler й про те, що ніхто не представляє цю компанію в Україні. Нестор Порта зі свого боку зробив все, щоб співпраця відбулася. Сьогодні компанія «Мегатрейд» є ексклюзивним представником Tauler в Україні. Згідно визначеної стратегії співпраці «Мегатрейд» матиме статус ексклюзивного представника декілька перших років співпраці».

У Tauler чудово розуміють, що розвиток каналу продажів в Україні потребує певного часу. Тому у компанії роблять ставку на тривалу співпрацю з «Мегатрейд» і сподіваються, що з часом кількість проданих апаратів ставатиме більшою, як і кількість задоволених клієнтів.

Що ж до представленого на стенді «Мегатрейд» Tauler Smart B3 Matic, то його переваги, за словами Нестора, простота використання, прийнятна вартість, висока надійність, європейська якість. А ставку, звичайно, компанія Tauler робитиме на більші машини, зокрема, Smart B2, SMT4.0, PrintLam B2S у ф. В2.

«За підсумками двох перших днів RemaDays Kyiv, я абсолютно впевнений, що ми знайшли гідного партнера, а обладнання Tauler матиме успіх в Україні. Я познайомився з фахівцями компанії «Мегатрейд», сервісними інженерами, спілкувався з замовниками», – зазначає Нестор Порта.

Він навіть трішки здивований кількістю відвідувачів, що цікавляться ламінатором та задають чіткі запитання, на які у Нестора є чіткі відповіді. «Я не інженер, але можливості Tauler Smart B3 Matic, які я демонстрував як оператор, мали досить позитивний фідбек від замовників. Є декілька клієнтів, що предметно зацікавилися цим устаткуванням», – резюмує представник Tauler.

В цілому RemaDays Kyiv для «Мегатрейд» була досить успішною.Вірним є й стратегічне рішення менеджменту компанії пропонувати ринку не лише друкарське, але й післядрукарське обладнання. Багатьом замовникам наразі нецікаві ЦДМ Ricoh, проте післядрукарське устаткування з портфоліо «Мегатрейду» вони купують охоче. «Можливість придбати у нашій компанії як друкарське, так і післядрукарське обладнання лишатиметься основною перевагою у найближчі роки», – зазначає Владислав Швецов.

За його словами, виставку відвідало чимало поліграфістів з регіонів, які приїхали спілкуватися, тестувати нові технології. «В нас немає досвіду участі у попередніх виставках, але на цій сподобалося. Враження – чудові, дві доби не було часу присісти: чимало питань, тестувань, презентацій. Помітно, що поліграфісти прагнуть розвивати бізнес, інвестувати в інноваційне обладнання. Сподіваюсь, що пожвавлення ринку триватиме й надалі, й що на нас не очікують чергові локдауни», – каже Владислав.

Цілком вірогідно, замовники втомилися тримати гроші під подушкою або у банку. Вони розуміють, що життя триває. Якщо рік тому не йшлося про глобальні придбання, експериментальні речі та покращення на виробництві – аби вижити!, то сьогодні підприємці готові до позитивного розвитку подій та з оптимізмом дивляться у майбутнє.

Владислав наголошує, що у портфелі пропозицій «Мегатрейд» незабаром з’являться гільйотини (ведуться перемовини з двома брендами, і контракти буде підписано найближчим часом). Це дасть змогу зробити портфель максимально збалансованим. Очікують у «Мегатрейд» і офіційного старту продажів струменевої ЦДМ другого формату Ricoh Pro Z75. На думку Швецова, в Україні є потенційні замовники, яким ця ЦДМ може бути цікавою.

«Будемо прагнути розвиватися і в офісному сегменті, плануємо залучити додаткових фахівців з продажу таких рішень. Звичайно, нарощуватимемо сервісні компетенції по всіх брендах. Бо важливе не укладення контракту та наявність бренду у портфелі, а вміння все це обслуговувати. Тому не йдеться про розвиток супермаркета різних брендів, але декілька потужних брендів у кожній ніші ми матимемо. Бо нерідко замовники прагнуть придбати обладнання у комплексі», – говорить Владислав Швецов.

Наприклад, інсталювавши станом на початок вересня вісім плотерів iEcho PK, компанія здобула нові знання, розробила певний алгоритм, як інсталювати та проводити презентації по цих машинах. У «Мегатрейд» завжди прагнуть надати замовникам інформацію, як максимально ефективно використовувати те чи інше устаткування.

Великий формат. Оператори, яких ми звично позиціонуємо як провайдерів ринку великоформатного устаткування, звичайно, мали на стендах і деяке устаткування для рекламно-сувенірного ринку, а також для ринку комерційного друку.

Media Print Ukraine представила досить багато новинок, зокрема, всю «соту» серію принтерів: рулонний УФ-принтер UJV100-160, екосольвентний JV100-160, сублімаційний TS100-1600.

Стенд Media Print Ukraine на RemaDays Kyiv

Як підкреслює менеджер компанії Сергій Шабетник, нова лінійка є уособленням стратегії Mimaki – принтери та витратні матеріали до них подешевшали, але робочі характеристики та якість друку не змінилися, так само як і якість чорнил. Чимало постійних замовників компанії саме оновлюють парк обладнання, на яке до того ж Media Print Ukraine надає дворічну гарантію.

Компанія представляла також лінійку різального устаткування від двох китайських партнерів, від початкового варіанту до професійних машин промислового рівня. Демонструвалися звичайно моделі початкового рівня – настільний листовий ріжучий плотер з можливістю порізки матеріалів розміром до 350х500 мм Vulcan SC-350, з автоподачею та ССD-камерою для визначення приводних міток, планшетний плотер VULCAN FC-500VC та планшетний плотер iEcho 0604 Plus.

Також компанія вже традиційно продемонструвала обладнання для друку сувенірної продукції – зокрема, новий принтер Mimaki UJF 3042 MkII.

Для популярного сьогодні напрямку прямого друку на тканині у Media Print Ukraine теж була на RemaDays Kyiv цікава пропозиція – комплекс для друку на футболках:

  • принтер для для прямого друку на білих та кольорових бавовняних футболках Polyprint TexJet Еcho2;
  • пристрій для нанесення просочувальної рідини EF-Pretreator;
  • пневматичний термопрес Amazon FJ Lux5040T для фіксації зображення.

З тенденцій, що наразі властиві ринку, Сергій звертає увагу на ускладнення логістичних процесів з постачання устаткування та чорнил, спричинене пандемією. Але Media Print Ukraine прагне тривати запас витратних матеріалів на складі, щоб запобігти зриву термінів постачань. Декілька одиниць обладнання Media Print Ukraine продала безпосередньо зі стенда.

Сергій Шабетник зазначає, що серед замовників устаткування дедалі більше промислових підприємств, які прагнуть мати власне устаткування для реалізації повного технологічного циклу. Чимало великих виробників («Венето», «Клінгспор», «Дестар») купують власне устаткування й відмовляються від обслуговування операторами ринку поліграфії через брак, зриви термінів й виходять на якісно інший рівень.

Інший помітний гравець ринку «великого» формату компанія LPS продемонструвала найрізноманітнішу техніку. Зокрема гібридний УФ-принтер Flora H20 на друкувальних голівках Ricoh – один з флагманських продуктів, що користуються попитом на ринку, може друкувати як на рулонних, так і на листових матеріалах, характеризується розумним співвідношенням «ціна-якість». На ринку України є сталий попит на це устаткування – декілька успішних інсталяцій та низка проєктів у роботі. За словами комерційного директора LPS Євгена Бортникова, найближчим часом це буде найбільш популярний на ринку продукт у середній ціновій категорії ($50-60 тис., ширина 2-3,2 м залежно від модифікації, як на головах Ricoh, так і Konica KM1024i).

Представлений у експозиції LPS УФ-принтер Profijet-4180UV початкового рівня комплектується голівками Epson DX5, може друкувати подвійним СMYK або у СMYK + White. Пристрій використовується здебільшого для друку на плівках або для художніх робіт, коли треба наносити білу підложку. Цей принтер зі швидкістю роботи 10 м2/год – непогане рішення, щоб розпочати бізнес УФ-друку.

Владислав Швецов («Мегатрейд») та Нестор Порта, менеджер з експорту Tauler

Компанія представляла на RemaDays Kyiv ще один принтер початкового рівня – екосольвентний ProfiJet PROFIJET-6160S. За вартості $7,5 тис. він позиціонується або як перший, або як допоміжний принтер для друку невеликих замовлень у компанії, оснащеній більш потужним обладнанням. Цей принтер знаходить застосування в інтер’єрному друці, сегменті друку на холстах, у друкарнях, що займаються друком тканин.

Нещодавно, за словами менеджера LPS Сергія Ничипоренка, з’явилися й нові застосування ProfiJet – друк фотофонів у школах, а також фотофонів для фотографій виробів індивідуальних підприємців, які популяризують послуги в Instagram.

Новинка цього року – старша модель ProfiJet – 3200TS з новою генерацією голівок Epson 3200i, які прийшли на зміну Epson DX5.

Нові голівки мають розмір краплі 6 пкл, і за робочою частотою в 3-4 рази кращі, ніж Epson DX5. Принтер з двома голівками Epson 3200i друкує зі швидкістю 80 м2/год продукцію з продаваною якістю. За вартості до $20 тис. ProfiJet 3200TS – це сьогодні флагман ринку для друку банерів.

«Цей принтер може бути цікавим підприємцям, що друкують на банері, плівках з липким шаром, – пояснює Сергій Ничипоренко. – У ньому можна встановити або один рулон 3,2 м або два рулони по 1,27 м». Безпосередньо зі стенду ProfiJet 3200TS придбала компанія з Дніпра для друку безшовних триметрових шпалерів чорнилами KAO Chimigraf, які сертифіковані під інтер’єрний друк та фактично не мають запаху. До речі, ці безшовні фотошпалери, популярність яких дедалі зростає, LPS пропонує у трьох текстурах.

Крім того, LPS представляла цифровий розкрийний комплекс JWEI LST-0604-RM, який дає змогу вирізати та робити бігування та надсічку друкованої продукції і використовується для виготовлення самоклейної етикетки та паковання малими накладами. На всі запитання гостей стенду відповідав власник комплексу Антін Морозов (компанія Alt).

«На виставці представлена лише молодша модель з лінійки різальних комплексів JWEY і якщо просуватися по наростаючій по ширині, швидкості різання та функціональності, то ми побачимо, що устаткування цього виробника закриває широкий спектр робіт (розкрій, висікання, бігування) залежно від інструментів, яким комплектуються моделі», – коментує Сергій Ничипоренко.

Демонструвала LPS на RemaDays Kyiv й унікальне обладнання – ProfiJet WallPainter HKUV на голівках Epson DX7 для вертикального друку по стінах. Цей екзотичний принтер вартістю $20 тис. рік тому придбав один з українських виробників.

У ньому використано екологічну технологію УФ-друку, тому принтер може використовуватися для прикрашення стін у школах, дитячих садочках, підземних переходах тощо. Принтер друкує на будь-яких стінах – головне, щоб вони були рівними. Наприклад, у своєму шоу-румі LPS надрукувала картину на стіні з піноблоків зі швами.

ProfiJet WallPainter HKUV дає змогу задруковувати стіни до 4 м заввишки. Довжина друку – необмежена. У комплекті постачаються спеціальні рельси, якщо підлога у приміщенні недостатньо рівна. Хоча принтер може працювати і без спеціальної рельси. Продуктивність пристрою – 3-4 м2 на годину.

ProfiJet WallPainter HKUV оснащено спеціальними датчиками, що контролюють відстань до стіни, тому користувач може не хвилюватися, що друкувальну голівку буде пошкоджено.

Також LPS продемонструвала на RemaDays Kyiv молодшу модель Noсai (ProfiJet-Inkjet Printer NC-DX0406) з робочим полем 60х40 см, що дає змогу задруковувати матеріали до 18 см заввишки. Основна перевага принтеру – використовується друкувальна голівка Epson Epson XP600, вартість якої в рази дешевша, ніж в аналогічних принтерах інших виробників. Хоча за якістю та надійністю Nocai їм не поступається.

Завдяки можливості генерувати краплі розміром від 1,5 пк ProfiJet-Inkjet Printer NC-DX0406 друкує зображення з фотоякістю. У комплекті з принтером іде опція Mug Jig для друку на циліндричних виробах.

У старшій моделі PROFIJET NC-UV0609PEIII зі столом 60х90 см використовується до трьох друкувальних голівок (крім CMYK та білого – ще лайти). А третя голівка застосовується для нанесення лаку. Тобто старша модель дає змогу робити суцільне або вибіркове лакування.

Гібридний УФ-принтер Flora H20 на друкувальних голівках Ricoh

Як зазначає Євген Бортников, RemaDays Kyiv залишила позитивні враження: досить високий інтерес до обладнання в цілому – бо в Україні практично півтора роки не було представницької виставки рекламно-поліграфічної тематики. Все обладнання, представлене на виставковому стенді LPS, продане. Також з’явилося чимало проєктів на обладнання, яке наразі прямує в Україну. Не дивлячись на не досить високу, на думку Євгена, кількість відвідувачів, більшість з них цілеспрямовано приходили шукати обладнання та виявляли зацікавлення: «RemaDays Kyiv відбулася у досить зручний час. Це початок високого сезону у поліграфії. І в принципі виставка виправдала витрати на участь у ній».

Сергій Ничипоренко, у свою чергу, теж зазначає, що у відвідувачів попередніх, «доковідних» виставок не було настільки предметного зацікавлення устаткуванням. На RemaDays Kyiv стенд відвідували саме фахівці – або зацікавлені у зміні устаткування, або зовсім нові для LPS замовники.

На думку фахівця, це свідчить про те, що під час карантину хтось не витримав конкуренції та пішов з ринку. Також цілком можливо, що змінилася кон’юнктура замовлень, відкрилися нові ніші, й підприємцям почало не вистачати можливостей устаткування.

Й якщо у попередні роки найбільший попит спостерігався на сольвентні та екосольвентні принтери, то цього року більша частина відвідувачів цікавилася рішеннями для УФ-друку. Отже, українська рекламна галузь поступово йде від дешевого друку на папері, на якому заробіток на перенасиченому екосольвентним обладнанням ринку досить ускладнений, у бік рішень, що дають змогу виготовляти продукцію з високою доданою вартістю.

Спеціальні види друку, допоміжне устаткування. Директор ТД «Шульце Поліформ» Олена Метлашевська розповіла, що велике зацікавлення відвідувачів RemaDays Kyiv викликав електричний термопрес-автомат SCHULZE E-POWERPRESS з електроприводом, що є чудовою заміною пневматичних пресів. При використанні електродвигуна прес споживає на 55% менше енергії, в порівнянні з пневматичними пресами.

Стенд ТД «Шульце Поліформ» на RemaDays Kyiv

Його оснащено електронним програмуванням температури та часу на дисплеї. Сила тиску на пресі регулюється зручним електронним способом. Прес відкривається автоматично після закінчення встановленого робочого часу.

Опціонально пристрій може оснащуватися верхньою і нижньою плитами форматом 38х45 см, плитами для друку по взуттю (кеди, бутси, кросівки, черевики), по бейсболках, плитами 40х50 см, нижніми плитами 12х12, 20х20, 25х25 см, плитами для рукавів 10х45 см, трапецієподібною плитою для парасольок, плитами 10х80 см для нагородних стрічок, а також пересувним столом Schulze Table.

Як і завжди, велике зацікавлення відвідувачів точилося навколо рішень для трафаретного друку – у цій категорії «Шульце Поліформ» пропонує значний діапазон автоматичного, напівавтоматичного друкувального обладнання та великий вибір допоміжного устаткування.

Олена Метлашевська наголошує на непоганій відвідуваності виставки та тому, що відвідувачі були «цільовими», предметно цікавилися устаткуванням для друку на тканині, пресами. За словами Олени, ТД «Шульце Поліформ» вдалося непогано завершити минулий рік, і цього року справи просуваються непогано. Користується попитом більш дороге обладнання, з високим рівнем автоматизації – можливо, у такий спосіб власники бізнесу прагнуть розв’язати проблему кадрів.

При всіх перевагах трафаретного друку він потребує накладів, а якщо купують, то наклади є, – робить висновок Олена. Й застосування – різноманітні: паковання, одяг, екоторбинки.

Для «Шульце поліформ» було дуже важливо отримати нагороду «Корони реклами» від організаторів виставки. Це показник того, що вдається утримувати встановлену Сергієм Метлашевським планку.

  • ● ●

Отже, враження експонентів від участі у RemaDays Kyiv цілком позитивні. А у наступний 2022 рік, друкарська галузь України увійде з інтригою – чи повернуться часи, коли навесні проводилася одна виставка рекламно-поліграфічної тематики, а восени – інша. Чекатимемо розв’язки цієї цікавої історії.

А поки що RemaDays Kyiv витримала екзамен. Але нарікань в експонентів було чимало. Глибинне опитування, яке Тетяна Чишевська проводила серед провідних експонентів стане передумовою до покращення якості обслуговування. Хотілося б, наприклад, щоб #RemaCongress, до якого редакція Print+ знову долучилася, проводився у більш зручній та пристосованій до цього локації, зі звуком та проєктором високої якості.