Шістнадцятирічний шлях у поліграфії
Друкарню «Інфопринт» створено у 2005 р., її власник та директор Юрій Паламар до цього працював у компанії «Софія-А». Першою офсетною друкарською машиною компанії, як і в багатьох інших колег, став двофарбовий Dominant 724.
Придбавши невдовзі повнофарбову офсетну машину Hamada 452 Mark II, друкарня «Інфопринт» зробила відчутний крок до покращення якості друкованої продукції. Згодом компанія запропонувала клієнтам послуги офсетного друку у форматі В2, інсталювавши Polly 646 та, нарешті, KBA Performa 66.
Як розповідає Юрій Паламар, друкувати звичайну листову продукцію йому завжди було нецікаво, тому весь час тривав пошук додаткових можливостей для виготовлення продукції з високою доданою вартістю.
Задля цього компанія формувала універсальний парк післядрукарського устаткування – сьогодні його представлено термобіндером Horizon BQ-440, PUR-біндером Digibind, біндером Peach WB-520, комплектувально-брошурувальною системою Duplo System-5000, фальцювальною машиною Stahl F52.2 та різальним устаткуванням (гільотина Senator E-Line 78, тример Purple Magna QS70A), тигелями ZHHJ-720 та TYMK 720 для висікання та тиснення фольгою, рулонним ламінатором YDFM-720, напівавтоматом для виготовлення твердої палітурки Schmedt (наразі розглядається варіант придбати більш продуктивне обладнання для твердої палітурки).
Інсталяція одного з перших в Україні PUR-біндерів, вчасне придбання устаткування для виготовлення твердої палітурки дали змогу зміцнити співпрацю з видавцями, які потребували високоякісної книжкової продукції. А торік компанія «Інфопринт» придбала два нові верстати для заокруглення кутів палітурних кришок та блоку. Це дало змогу запустити напрямок з виробництва блокнотів з заокругленними кутами.
Щоправда, подальші плани з розвитку підприємства дещо пригальмували несподіваний переїзд (власник території, де працювала друкарня «Інфопринт», наполягав на її звільненні) та потреба глобально ремонтувати нове приміщення.
Нову локацію менеджмент друкарні «Інфопринт» обирав з огляду на те, щоб на неї було зручно добиратися працівникам компанії. Переїзд у нове приміщення на Шахтарській, 9 тривав три тижні — від початку ремонту до запуску друкарні на новій локації.
Й якщо не зважати на грошові втрати, переїзд не справив негативного впливу на розвиток друкарні – є навіть невеликі плюси (зручніше автомобільне пересування та транспортна розв’язка). А оскільки тепер офіс з друкарнею ще й розташовано в одному приміщенні, значно покращилися комунікація та можливості вирішувати питання у режимі реального часу.
Передумови придбання більш потужної ЦДМ
Друкарня «Інфопринт» й раніше мала певний досвід цифрового друку, спочатку на БФП Konica Minolta bizhub C224, а згодом, упродовж декількох років, на ЦДМ Xerox® Color 550, які використовувалися здебільшого для виконання невеликих замовлень та кольоропроб для клієнтів, а також внутрішніх замовлень. Сьогодні, Xerox® Color 550 не зовсім відповідає тим завданням, які розглядає керівник друкарні в контексті розвитку напрямку цифрового друку.
Водночас, інсталяція потужної ЦДМ у друкарні «Інфопринт» була вже нагальною потребою: «Вирішили посилити цифровий напрямок, адже «цифра» почала наступати на офсет», — зазначає Юрій Паламар.
Наклади книжково-журнальної продукції, канцелярських виробів (блокнотів) постійно скорочуються, а кількість назв збільшується, й на підприємстві ставало дедалі більше запитів щодо обрахунку коротких (100-200 прим.) накладів різноманітної продукції. На багатьох коротких накладах багатосторінкової продукції цифровий та офсетний друк забезпечують приблизно однакову вартість, але «цифра» має ключову перевагу — оперативність. А при виготовленні коротких накладів рекламно-поліграфічної продукції вже «цифра», зрозуміло, поза конкуренцією.
Вибір та придбання устаткування
Типові цифрові замовлення донедавна друкарня «Інфопринт» розміщувала в колег (у друкарнях .brand та «Фастпринт»), на Xerox® Versant 180 Press, тому з можливостями цієї ЦДМ у «Інфопринті» були добре знайомі. Це одна з причин, чому обираючи між устаткуванням різних виробників, Юрій Паламар надав перевагу обладнанню Xerox («…простіше працювати з відомим та передбачуваним устаткуванням, яке тебе влаштовує, ніж опановувати щось зовсім нове, а невеликий люфт у вартості не відіграє значної ролі», — вважає фахівець).
Додаткових тестувань ЦДМ друкарня «Інфопринт» не проводила, адже якістю продукції легендарного Versant тут були цілком задоволені. Крім того, добрі знайомі керівника «Інфопринту» з однієї з відомих на ринку цифрових друкарень порадили придбати саме Xerox® Versant 280 Press, бо раніше, обираючи ЦДМ, тестували устаткування декількох виробників, робили комплексні тестування та зупинилися на попередниці 280-го — Xerox® Versant 180 Press.
У друкарні «Інфопринт» брали до уваги такі переваги Xerox® Versant 280 Press – можливість ефективно, без зниження швидкості, друкувати на щільних матеріалах, зокрема на папері щільністю 400 г/м2, робити відбитки у банерному форматі 330х660 мм, працювати з матеріалами зі складною поверхнею.
Розглядати ЦДМ більш старших серій для «Інфопринт» не було сенсу – бо це, насамперед, офсетна друкарня, якій не зовсім цікаво займатися дешевим друком 100 листівок або 300 флаєрів.
Інсталяцію устаткування виконувала преміум-партнер Xerox компанія «Мегапринт», саме до неї Юрій Паламар звернувся з щодо придбання ЦДМ. Якість інсталяції, процесу навчання операторів та подальшої підтримки власника друкарні цілком влаштовує.
Попередня ЦДМ Xerox® Color 550 працювала у друкарні три роки на умовах контрактного обслуговування. Це зручно для власника «Інфопринт» — не треба дбати, де взяти витратні матеріали, витрачати час на підрахунки, де дешевше, де дорожче; відома собівартість друку, до якої власник устаткування додає вже свій власний прибуток.
Відповідно, й Xerox® Versant 280 Press друкарня придбала на умовах контракту, розрахованого на п’ятирічний ресурс устаткування.
Хто кращий, а хто гірший, має визначати клієнт
Як зазначає Юрій Паламар, на ринку поліграфії не можна однозначно стверджувати, що хтось кращий, а хтось гірший. Це визначає клієнт. Зі свого боку, друкарня «Інфопринт» намагається виконувати роботу якісно, пропонувати ринку нові послуги та вироби (поклейка на PUR-біндері, блокноти з заокругленими корінцями). Це досить цікаві ніші, які набувають додаткової популярності, а друкарень, що мають спеціалізоване обладнання, а отже і виробничих пропозицій обмаль.
Поява Xerox® Versant 280 Press дала змогу друкарні «Інфодрук» розширити спектр послуг. Адже в компанії трапляються запити на друк обкладинок на картон та інших щільних матеріалах, включаючи суперобкладинки (на офсетному устаткуванні «Інфопринт» такі замовлення не виконує), а також на малотиражне паковання.
Безумовною перевагою друкарні є те, що їй навіть не треба купувати додаткове післядрукарське устаткування для роботи в цифровому сегменті — всім потрібним компанія вже володіє.
Після інсталяції Xerox® Versant 280 Press друкарня «Інфопринт» активно популяризує можливості цифрового друку – використовується контекстна реклама, послуги цифрового друку пропонуються старим та новим клієнтам, друкарням, які не мають власного цифрового устаткування.
Перспективи
Хоча «просто друкувати», на думку Юрія, варіант цілком непоганий (не треба багато обслуговуючого персоналу), застосування ЦДМ Xerox® Versant 280 Press він все ж бачить у виготовленні продукції з високою доданою вартістю. Цифрових друкарень на ринку стає дедалі більше, й ніж воювати за «10 копій третього формату» друкарні краще зосередитися на залученні комплексних замовлень, щоб задіяти потужності й офсетного, й цифрового друку.
Тому Xerox® Versant 280 Press використовуватиметься здебільшого для друку блокнотів із заокругленими кутами, книжок та малотиражних журналів, обкладинок книжок та журналів невеликими накладами.
Через скорочення накладів та сезонний характер попиту на друковану продукцію друкарням стає дедалі важче завантажити офсетний напрямок, саме тому вони поглядають у бік цифри та поступово доповнюють парк цифровим устаткуванням. От і для компанії «Інфопринт» Xerox® Versant 280 Press має стати тим важелем, що дасть змогу розвинути додаткові напрямки та дозавантажити виробництво.
Загалом Xerox® Versant 280 Press має заповнити «вакуум» за цифровим напрямком на найближчі півтора-два роки, а надалі власник друкарні планує оновлювати як напрямок цифрового, так і офсетного друку.
Звичайно, офсетний напрямок залишається у діяльності друкарні «Інфопринт» домінуючим. Й власник компанії шукатиме можливість завантажити саме офсетні потужності, проте «цифра», вірогідно, набуватиме дедалі більшої ваги у загальному завантаженні підприємства, дасть змогу оперативніше виконувати комплексні замовлення та залучити нових клієнтів.
Друкарня «Інфопринт» друкує й чимало етикеток та наліпок, які висікаються або на власному тигелі, або на плотері у компанії, яка раніше друкувала для «Інфопринту» цифрові наклади. Й хоча виготовлення наліпок короткими накладами – не зовсім спеціалізація «Інфопринту», власник друкарні не виключає, що компанія зверне на цей напрямок пильну увагу у найближчому майбутньому. Так само Юрій Паламар розглядає й інші варіанти застосування ЦДМ – які саме, буде залежати від запитів та потреб клієнтів.
Наприклад, розпочинається календарний сезон, й Xerox® Versant 280 Press використовуватиметься для друку основи для календарів.
Окрему інфраструктуру навколо Xerox® Versant 280 Press, пов’язану з залученням додаткових менеджерів, супроводженням замовлень через Інтернет, Юрій будувати не планує. Організація роботи із залучення замовлень глобально змінюватися не буде: одні й ті самі менеджери працюватимуть з замовленнями цифрового та офсетного друку. Зрозуміло, що один менеджер за офсетним напрямком генерує значно більший грошовий потік, ніж менеджер цифрового друку.
Юрій Паламар постійно на зв’язку з виробниками канцелярських виробів – вони шукають в Україні бази для виготовлення блокнотів з заокругленими корінцями, яку зазвичай замовляють у Китаї та Італії. Й чимало з них вважають, що продукція «Інфопринта» за багатьма параметрами не гірша, ніж італійська, тому саме з цим напрямком друкарня пов’язує подальше розширення ринків збуту.
Рентабельність друкарні «Інфопринт» сьогодні не досить значна, й на диво Юрій Паламар не розраховує, проте фахівець вірить, що найближчим часом економіка пожвавиться, а завантаження друкарень збільшиться.