Поточний стан та майбутні наслідки п’яти основних технологій для SPM (Smart Print Manufacturing – Інтелектуального друкарського виробництва) досліджує Райан МакЕббі (керівник Консалтингового сервісу з організації виробничого потоку у Keypoint Intelligence, який відповідає за проведення досліджень, аналіз та прогнозування ринку, розробку контенту, галузеве навчання та консультування постачальників послуг друку).

 

Вступ

Зміни у поліграфічній галузі супроводжувалися піками інновацій, за якими йшли роки постійного вдосконалення. Інтеграція у поліграфію сучасних технологій забезпечує прориви, які раніше не були можливими, й ці прориви відбуваються напрочуд швидко. Аналітики Keypoint Intelligence виділили п’ять основних технологій (хмарні обчислення, великі дані та аналітика, штучний інтелект, робототехніка та доповнена реальність), які врешті-решт зроблять друкарське виробництво автономним – частково, якщо не повністю. Це може здатися науково-фантастичним фільмом, але перехід, швидше за все, відбудеться до кінця цього десятиліття, оскільки кожна з цих технологій позитивно впливає на поширення інших.

Наприклад, великі обсяги даних є фундаментальними будівельними блоками для машинного та глибокого навчання, що покращує точність та можливості штучного інтелекту (ШІ). Простіше кажучи, одна технологія вдосконалює іншу. Хоча терміни «Розумна фабрика» та «Індустрія 4.0» викликають асоціації з переліченими вище технологіями, не досить чітко визначаються акценти щодо конвергенції в сенсі перетину та залежності між технологіями, процесами та людьми.

Райан МакЕббі пропонує користуватися терміном Smart Print Manufacturing (SPM), який, на думку автора, адекватно описує шлях поліграфічної промисловості та поєднує передові технології, такі як ШІ, з ефективними виробничими процесами для зміни середовища друку та трансформації його у напів- або повністю автономні виробництва.

Автор досліджує поточний стан та майбутні наслідки п’яти визначених основних технологій для SPM.

 

П’ять основних технологій SPM

Хмарні обчислення

У розпал пандемії деякі друкарні оцінили одну з основних переваг хмарних обчислень — доступність. Коли роботодавці змушені були перейти до моделі, яка працює з будь-якого місця, хмарні обчислення та програмне забезпечення як послуга полегшили цей перехід для підприємств, які вже користувалися хмарними послугами.

Північноамериканське дослідження інвестиційного програмного забезпечення Keypoint Intelligence довело, що використання програмного забезпечення, яке підтримує хмари, зросло на 94% порівняно з минулим роком.

Навіть популярність хмарного програмного забезпечення для веб-друку (Web-to-Print) збільшилося на 10%, оскільки провайдери друкарських послуг прагнули запровадити можливості розміщувати замовлення через Інтернет. Пандемія, безумовно, прискорила проникнення хмарних обчислень в поліграфію, й ця тенденція зберігається.

 

Малюнок 1. Зростання хмарних обчислень за рік у різних сегментах поліграфії США

Респонденти: власники цих програмних продуктів

Джерело: NA Software Investment Outlook, Keypoint Intelligence 2020/2021

 

Великі дані та аналітика

Коли хтось згадує про великі дані, навряд чи поліграфічна галузь з її виробничою базою стане першою галуззю, що прийде на розум – скоріше, асоціації виникатимуть з технологічними компаніями, як Google, Facebook та Apple. Однак, якщо глибоко вивчити будь-яку операцію друку, стає очевидним, що під час її виконання генерується чимало даних.

Система управління стосунками з клієнтами (CRM) друкарні може містити сотні, а то й тисячі записів контактів та вкрай важливу інформацію про клієнтів. Система управління друкарнею зберігає інформацію про робочі місця та виробничі дані для управління та впорядкування виробництва.

Найбільшим генератором даних, ймовірно, є обладнання, встановлене в цеху, яке теоретично може нагромаджувати інформацію про робочі місця, використання машини та умови довкілля, а також аналізувати результати для забезпечення якості. Традиційно дані у друкарні перетворюються на звіти, які складаються персоналом та керівництвом для моніторингу ключових операційних та фінансових показників.

У останні кілька років постачальники інформаційних систем управління друком (MIS) та виробники обладнання почали пропонувати послуги аналізу даних. Деякі з цих послуг побудовані на основі відомих платформ з аналізу даних, таких як Microsoft BI, Sisense або Izenda, де дані можна збирати з багатьох джерел. Вадою цих платформ є те, що нерідко вони потребують професійних послуг для інтеграції декількох джерел даних. Виробники в основному зосереджуються на збиранні даних локально або в хмарі з підключеного до Інтернету обладнання (за умови, що клієнти згодні) для використання у власних інструментах аналізу даних.

Ці інструменти виробників оригінального обладнання (OEM) можуть надавати уявлення, пов’язані з часом роботи обладнання, загальною ефективністю обладнання (OEE), споживанням чорнил та іншими показниками, але іноді провайдери друкарських послуг потребують більш повного уявлення про всю свою діяльність.

В майбутньому, передбачає Райан МакЕббі, дані та стандарти обміну даними разом із розвитком галузевих технологічних платформ полегшать стан сучасних варіантів аналізу даних у друкарстві.

 

Штучний інтелект

Поліграфія перебуває на початковому етапі використання величезної кількості машинних даних, що генеруються, для поліпшення роботи, якості та автономності процесу друку. Використовуючи великі обсяги даних, алгоритми можуть ефективно навчити машини виконувати певне завдання. Це частина ШІ, відома як машинне навчання. Є декілька випадків використання машинного навчання, які з’явились на ринку за останній рік.

HP та Ricoh використовують системи візуального контролю та машинного навчання для виявлення, класифікації помилок та виправлення проблем із друком. У цих випадках використовуються алгоритми та, в деяких випадках, відгуки користувачів для підвищення точності та швидкості виявлення дефектів друку. Залежно від проблеми, за допомогою ПЗ вдаються до коригувальних заходів, таких як компенсація засмічення друкувальної голівки, або, якщо потрібно, передрук замовлення, який ставиться у чергу завдань. Завдяки ШІ для обслуговування ЦДМ потрібні менш кваліфіковані оператори, й навіть у цьому випадку якість гарантована.

А от Xerox PredictPrint Media Manager використовує штучний інтелект для співставлення та спільного використання актуальних налаштувань для різних носіїв при скануванні користувачами штрих-кодів з паперових носіїв. Рішення автоматизує налаштування розміру, типу, кольору, покриття та ваги за допомогою сканування штрих-коду.

 

Робототехніка

За даними Міжнародної федерації робототехніки, встановлення промислових роботів у світовому масштабі зросло більш ніж утричі з 2010 по 2019 рік, й тепер загальна інстальована база сягає понад два мільярди. Є декілька тенденцій, які усувають попередні бар’єри для сприйняття роботів та роблять робототехніку більш доступною. Найефективнішим наслідком впровадження роботів стало постійне зниження витрат разом із постійним зростанням варіацій та можливостей виробництва.

Сьогодні випадки використання робототехніки у виробничому друці більш обмежені, хоча певні програми від виробників працюють, а деякі з них пропонують роботизовану автоматизацію для переміщення матеріалів. Передові провайдери друкарських послуг, що мають значні або складні операції з реалізації, почали застосовувати автоматизовані керовані транспортні засоби для поліпшення роботи своїх складів. На думку Райана МакЕббі, є підстави розраховувати на прискорення запровадження робототехніки впродовж десятиліття, що зумовлене прагненням збільшити продуктивність праці, мінімізуючи або переклавши витрати на оплату праці на більш дорогі завдання.

 

Доповнена реальність

Доповнена реальність (Augmented Reality) — це вдосконалена версія реальності, створена накладанням цифрового шару, насамперед, з метою освіти або розваг. Друк може додатково пов’язати цифрові переваги AR з фізичним світом, надаючи тригер для ініціювання досвіду за допомогою коду швидкої відповіді (QR) або інших методів.

Є чимало випадків використання доповненої реальності — від відеопояснювачів важливих документів клієнта до більш креативного застосування, що дає змогу клієнтам відчути продукт.

У контексті Smart Print Manufacturing варто зосередитися на доповненій реальності, яка сприяє розвиткові друку, а не на AR, що є частиною друкованого продукту. Найбільш поширеним варіантом використання є доповнена реальність для діагностики та обслуговування друкарського обладнання, яку можуть використовувати фахівець з технічного обслуговування або кінцевий користувач.

Цей досвід дає змогу кінцевому користувачу ідентифікувати деталі та отримати вказівки щодо ремонту чи заміни предметів. Райан МакЕббі передбачає, що AR відіграватиме ключову роль у поєднанні фізичного та цифрового світів для візуального моделювання різних сценаріїв процесу друку. Доповнена реальність може допомогти у моделюванні нового фізичного плану друкарні або виявити вузькі місця виробничих процесів на основі аналізу виробничих процесів та пакетів замовлень.

Keypoint Intelligence вважає, що поліграфічна галузь досягає чергового піку інновацій, що створює нові можливості. Власне нове замінює (або витісняє) старе, створюючи виняткові можливості у моменти творчого руйнування. Вплив технологій Smart Print Manufacturing, швидше за все, буде більш руйнівним, ніж тих, що запроваджувалися раніше, оскільки кожна з них може посилити ефект інших.

Але замість того, щоб боятися цього переходу, варто збагнути деякі позитивні наслідки, що вже відбулися. Хмарні обчислення усувають потребу в локальній ІТ-інфраструктурі та адміністрації, але роблять простішим залучення віддалених працівників та запровадження гібридних форм взаємодії з ними.

Великі дані та ШІ стосуються творчих та аналітичних завдань, які наразі виконують люди, але водночас допомагають працівникам краще використовувати свій час для більш ефективної роботи. Друкарі завжди воліли планувати майбутнє, визначаючи та застосовуючи трансформаційні інновації для успішного переходу від старого до нового.