ТРИ ЦДМ KONICA MINOLTA – В «ОБОЙМІ»

Друкарня Sимвол («Символ») почала працювати на ринку поліграфії у 2008 році. На виставці «Поліграфія 2007» її власник Дмитро Сікорський познайомився з продукцією Konica Minolta Ukraine та вирішив придбати першу ЦДМ – Konica Minolta bizhub Pro C6500. Цікаво, що засновник друкарні раніше не працював за напрямком поліграфії – інженер-електронщик за освітою він мав лише невеликий досвід друку на струменевому принтері ф. А3.

Повноцінна робота друкарні Sимвол розпочалася у 2008 р., у розпал фінансової кризи. Певний час компанія надавала переважно послуги друку на вимогу. Сьогодні основними напрямками діяльності друкарні Sимвол є тонерний монохромний та повнокольоровий друк, широкоформатний друк, перерозміщенням замовлень друкарня не займається й зосереджена на роботі у своєму вузькому сегменті ринку.

Konica Minolta bizhub Press C6500 і донині перебуває «в обоймі» друкарні Sимвол. Крім того, п’ять років тому друкарня придбала ЦДМ Konica Minolta bizhub Press C1060. А в березні цього року в друкарні Sимвол інстальовано нову ЦДМ Konica Minolta AccurioPress С4070 з лотком великої ємності.

Компанія з Хмельницького стала одним з перших в Україні власників ЦДМ новітньої серії Konica Minolta AccurioPrint C4065/ AccurioPress C4070/AccurioPress C4080. Адже AccurioPress C4070 з’явилася в демо-залі Konica Minolta Ukraine наприкінці грудня, а вже з січня друкарня Sимвол розпочала процес придбання аналогічної ЦДМ.

ПЕРЕВАГИ РІШЕННЯ НОВОЇ ЛІНІЙКИ KONICA MINOLTA ТА ПЕРШИЙ ДОСВІД ЕКСПЛУАТАЦІЇ

Повноцінне тестування ЦДМ Konica Minolta AccurioPress С4070 відбувається вже власне у друкарні за безпосередньої підтримки фахівців Konica Minolta Ukraine, зокрема, Валентини Малишевої та сервіс-інженера Ігоря Новака.

Як зазначає Дмитро Сікорський, з виходом кожної нової лінійки устаткування Konica Minolta відчутно підвищується якість друку, зростає потужність друкарських контролерів, відповідно, змінюється фізична роздільна здатність друку. Якщо у Konica Minolta bizhub Press C6500 фізична роздільна здатність становить 600 dpi, то на Konica Minolta AccurioPress С4070 – 2400 dpi (взагалі то ці ЦДМ друкують з роздільною здатністю 3600х2400 dpi, що є еквівалентом до 1200х2400 dpi) ( В основі технології S.E.A.D.X, яка дає змогу краще відтворювати дрібні елементи зображення (шрифти, тонкі лінії тощо) – декілька технологій, одна з них – Dot position control, яка дає змогу не лише створювати форму растрових цяток, але й контролювати їхнє розташування, відповідно, на дюйм їх стає значно більше. Саме цим й зумовлений вираз, що ЦДМ друкують з роздільною здатністю 3600х2400 dpi, що є еквівалентом до 1200х2400 dpi — прим.).

Konica Minolta AccurioPress С4070 має більш широке кольорове охоплення, ніж машини попередніх серій.

В кожній лінійці (Konica Minolta AccurioPrint C4065/AccurioPress C4070/AccurioPress C4080 – не виключення) запроваджуються додаткові процеси автоматизації. В окремих випадках у друкарні Sимвол навіть немає потреби використовувати ПЗ, щоб запустити файл у друк, його можна завантажити та роздрукувати безпосередньо з машини. Це збільшує швидкість роботи.

Можливості використовувати поліпшені алгоритми растрування та більш широкий вибір лініатури друку залежно від глибини та текстури матеріалу полегшують процеси додрукарської підготовки.

Якщо на Konica Minolta bizhub Press C6500 друкарня Sимвол могла друкувати лише підготовлені та перевірені файли, то на Konica Minolta AccurioPress С4070, за висловом Дмитра Сікорського, можна друкувати «мох та болото». Сучасний растровий процесор IC 609 швидко обробляє великі обсяги інформації, навіть при роботі з террабайтними макетами, адекватно опрацьовує зображення, адаптує його до друку. (Konica Minolta покращила швидкість власних контролерів IC 607/609, у порівнянні з ЦДМ попередньої лінійки, під час обробки зображень із високою роздільною здатністю та інших даних. Швидкість було збільшено за рахунок встановлення спеціального процесора та більшої ємності пам’яті. Економити час на налаштування та управління завданнями принтера користувачам дають змогу нові функції AccurioPro Print Manager. — прим.)

В результаті друкарня подеколи несподівано отримує непогані результати навіть при друці на досить незвичних матеріалах.

Банерний друк у компанії Sимвол здійснють вже тривалий час (у Konica Minolta AccurioPress С4070 довжину банерів збільшено до 864 мм у дуплексі та 1300 мм в однобічному друці). Крім того, банерний друк у Konica Minolta AccurioPress С4070 реалізовано як звичайний листовий друк – немає потреби переводити апарат у спеціальний банерний режим. Але в більшості випадків довжини до 1000 мм вистачає. Потреба в застосуванні більшої довжини виникає рідко, в т.ч. через те, що треба купувати спеціалізований папір.

Konica Minolta AccurioPress С4070 досить добре друкує на фактурних та дизайнерських картонах (зокрема, у базовій комплектації запроваджено можливість обирати найкращий алгоритм растрування при роботі з рельєфним папером, а також – механізм оновлення тонеру при роботі з фактурними матеріалами).

Результатами роботи з фактурними матеріалами власник друкарні задоволений – навіть глибоку фактуру Konica Minolta AccurioPress С4070 продруковує без «залисин», й на металізованих паперах з відливом (на кшталт StarDream, Magestik) результат друку набагато кращий, ніж на Konica Minolta bizhub Pro C1060. За рахунок збільшення роздільної здатності тонер лягає на металізовану поверхню більш рівномірно, не накриває її суцільним шаром, тому ефекти металізованої поверхні зберігаються.

У Konica Minolta AccurioPress С4070 реалізовано більш широкі можливості роботи з бібліотекою паперів, ніж в ЦДМ попередніх серій.

У новітній ЦДМ є можливість за допомогою функції Chart Creation («Створення діаграми») під час дуплексного друку покращити суміщення лиця та звороту, використавши спеціальні таблиці автоматичної реєстрації. Ця функція досить важлива для друкарні Sимвол, бо компанія друкує переважно замовлення фарбовістю «4+4» (каталоги, листівки, буклети), які потребують точного суміщення лиця та звороту. Зокрема друкарня вже використовувала спеціалізовані алгоритми зі зведення лиця та звороту при друці каталогів у дуплексному режимі на папері 300 г/м2, й результатом цілком задоволена.

У попередніх серіях ЦДМ, зазначає Дмитро, також використовуються алгоритми налаштування двобічного друку (виводиться дуплексна сітка, яка вимірюється за допомогою сканеру), але у ЦДМ Konica Minolta AccurioPress С4070 додалися можливості компенсації перекошування по зображенню та компенсація трапеції. Й користуватися поліпшеними алгоритмами цих налаштувань досить легко – буквально трьома натисканнями кнопок.

На думку Дмитра, модуль TU-510, який пропонує розширені можливості з автоматизації доставки обрізаних брошур, листівок, поштівок, візитівок безпосередньо у вихідній лоток, має адекватну ціну (в порівнянні з рішеннями інших виробників аналогічного обладнання), безперечний його плюс – встановлюється у лінію, й треба робити менше налаштувань. Але у друкарні поки немає потреби у такому модулі, й усі питання з фінішної обробки вирішуються стандартними методами: шабельні різаки, гільйотини, планшетний плоттер для фігурної порізки. З додаткових модулів, на думку Дмитра Сікорського, власне для друкарні Sимвол цікавіший степлер-фальцовщик.

Використання інтелектуального модуля IQ-501 Intelligent Quality Care, який, крім автоматичного налаштування кольору та приводки в реальному часі, створення колірних профілів, передає результати діагностування якості зображень у системи віддаленого аналізу CS (CSRA), на думку Дмитра Сікорського, має сенс при друці довгих накладів. За більш коротких накладів, які зазвичай друкує Sимвол, дооснащувати ЦДМ таким модулем необов’язково, бо перелічені процедури можна робити альтернативними методами, крім того апарат тримає колір стабільно.

Ще одна особливість Konica Minolta AccurioPress С4070 – можливість регулювати глянець відбитку шляхом зміни режиму нагріву пічки, це дає змогу отримувати більш матові відбитки.

На інших ЦДМ у друкарні виникали проблеми з ламінуванням відбитків. Наприклад, після інсталяції Konica Minolta bizhub Press C1060 процес вибору плівки для ламінації тривав досить довго, навіть на спеціалізованій серії ламінаційної плівки PKC Digital результати були досить сумнівними, тривалий час експериментували з температурними режимами ламінування. Відбитки попередніх ЦДМ друкарня ламінує переважно плівкою Desprosa іспанського виробництва, бо PKС відлипала – особливо на тонких матеріалах. На новій Konica Minolta AccurioPress С4070 було протестовано ламінування й на залишках PKС, й на Desprosa, й адгезія до відбитків значно краща.

Й, нарешті, Дмитро Сікорський звертає увагу на те, що Konica Minolta AccurioPress С4070 оснащено блоком зняття статики! При друці на ЦДМ попередніх серій, особливо при роботі з тонкими паперами (115-130 г/м2) нерідко злипалися сторінки, а при друці на новітній ЦДМ цього не відбувається. Й, що особливо важливо, завдяки модулю зняття статики ламінування та фінішну обробку відбитків можна виконувати одразу після друку, не чекаючи, поки зійде статика.

КОНКУРЕНТНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ТА ПЕРЕВАГИ ДРУКАРНІ SИМВОЛ

Рівень конкуренції в царині цифрового друку в Хмельницькому помірний. Продуктивні системи друку Konica Minolta bizhub Press C1060 має офсетна друкарня «Тріада-М». Працює у Хмельницькому й філія друкарні Zaza print з Тернополя. Вони не становлять друкарні Sимвол суттєвої конкуренції, бо кожна з зазначених друкарень має свого замовника та власну спеціалізацію.

Також у місті інстальовано чимало дрібних БФП офісного та «перехідного» типу, класу Konica Minolta bizhub с260, Konica Minolta bizhub 320 (таке устаткування місцеві підприємці здебільшого купують на ринку б.у. устаткування в Європі) – звичайно, повноцінної конкуренції власникам продуктивних систем друку копі-шопи, оснащені подібним устаткуванням, не нав’язують.

Від решти друкарень Sимвол відрізняє те, що компанія тримається сформованої ринкової ніші, не розпилюючись на інші послуги чи продукцію, надаючи майже виключно послуги цифрового друку.

Не останню роль у діяльності друкарні Sимвол відіграє автоматизація приймання та виконання замовлень. Під час минулорічного весняного локдауну компанія почала впроваджувати Web-to-Print. Онлайнплатформа друкарні розташована за адресою https://online.symvol.in.ua/ та інтегрована з основним сайтом https://symvol.in.ua/. Тут в автоматичному режимі можна замовити афіші та постери, буклети, візитівки, вітальні листівки, етикетки та стікери, каталоги, календарі, меню, рекламні листівки, сертифікати, послуги широкоформатного друку; використати готові шаблони для окремих категорій продукції.

Як зазначає Сікорський, до програмно-апаратної частині (backend) сервісу інтегровано CRM власної розробки, яка економить до 20% робочого часу по певних процесах, автоматично робить розкладку та підраховує вартість замовлень. Завдяки Web-to-Print географія замовлень друкарні Sимвол дещо розширилися – додалися замовники з Хмельницької області, Києва та інших регіонів України.

Втім, зазначає Дмитро, в поліграфічній галузі України та інших країнах пострадянського простору замовники ще не «доросли» до Web-to-Print. Він погоджується з відомим фахівцем в галузі Інтернетпродажів поліграфії Івана Дубровіна, який вважає, що в просування та конкуренція в Інтернеті ще жорсткіші та складніші.

Власники друкарні Sимвол прагнуть максимально автоматизувати й виробничі процеси: інсталюють автоматичні бігувальні пристрої, напівавтоматичні ламінатори, автоматичні степлери-фальцювальники.

ЕВОЛЮЦІЯ РИНКУ ТА ПЛАНИ З РОЗВИТКУ

Потреби замовників друкарні Sимвол швидко змінюються. Якщо до коронакризи були актуальні одні замовлення, то наразі вони поступаються місцем іншим. До прикладу: компанія виконувала чимало замовлень з друку меню, каталогів, буклетів. Сьогодні кількість таких замовлень через постійні локдауни суттєво зменшилася, натомість виробники крафтових продуктів харчування та напоїв, приватні підприємці, промислові підприємства та рекламні агенції дедалі частіше замовляють етикеткову продукцію. Деякі види продукції через розвиток онлайн-сервісів взагалі втрачають свою актуальність, знижується потреба у візитівках чи кишенькових календарях, проте збільшуються наклади поштівок, листівок, сертифікатів та дипломів.

Звичайно, плани з розвитку друкарні Sимвол певною мірою визначають замовники (саме від їхніх запитів залежить еволюція пропозицій друкарні) та провідні партнери – Konica Minolta Ukraine (за умови, якщо в Konica Minolta з’являтиметься нове обладнання з новими фішками, воно купуватиметься)…

Дмитрові Сікорському подобається послідовна політика Konica Minolta щодо запровадження можливості друку додатковими кольорами у своїх ЦДМ. У компанії вважають, що додаткові кольори у електрографічному друці сухим тонером – забаганки окремих клієнтів, а не ринковий тренд, й підлаштовуватися під замовлення, які не роблять погоди на ринку, не варто.

Друкарня Sимвол, до речі, мала негативний досвід, пов’язаний з інсталяцією широкоформатного плоттера Roland VersaCamm VS-420, який має декілька додаткових конфігурацій з білими та металіками. Спочатку можливості плоттера були цікаві замовникам друкарні, але такі потреби виникали дедалі рідше, тому, чи варто вкладати кошти в устаткування з можливістю друку додатковими кольорами, – велике питання.

З іншого боку, якесь додаткове обладнання для створення ефектів післядрукарської обробки на кшталт MGI Jet Varnish 3DS & iFoil-S, друкарні Sимвол не завадило б, бо воно дає змогу створювати продукцію з «вау-ефектами».

В цілому, зазначає Дмитро, часи складні, і прогнози на майбутнє робити важко. Проте, у найближчих планах друкарні – придбати плоскодрукарський УФ-принтер, адже ніша промислового УФдруку на плоских поверхнях на ринку Хмельниччини майже порожня, а ще придбання планшетного УФ-плоттеру дасть друкарні змогу ввійти в нішу паковання.

Як ми вже зазначали, друкарня Sимвол зосереджується на послугах цифрового та широкоформатного друку, й додаткова поява в портфоліо послуг промислового УФ-друку дасть змогу сформувати ще більш комплексну пропозицію для замовників.