Цікавою й змістовною була й програма заходу: родзинкою якої стала презентація ЦДМ оновленої серії для середніх друкарень Konica Minolta AccurioPress C4070 та найдоступнішої системи для цифрового оздоблення в індустріальному портфоліо Konica Minolta MGI JETVarnish 3D One.

  ЧИ ВАРТО ДОВІРЯТИ МІЖНАРОДНИМ ДОСЛІДНИЦЬКИМ КОМПАНІЯМ В КОНТЕКСТІ РИНКУ «ЦИФРИ» УКРАЇНИ

Після привітання гостей Open Day 2021 від Романа Тихелки, голови Claster East в штаб-квартирі Konica Minolta в Чехії, із змістовною презентацією про тенденції друкарського ринку України та Європи виступив Євгеній Шиляєв, директор з продажу рішень для професійного друку Konica Minolta Ukraine.

Криза, викликана пандемією коронавірусу стала, за словами Євгенія, лаксусовим папірцем, який відтворює сильні та слабкі боки різних бізнесів. Дуже важливим для Konica Minolta Ukraine було зрозуміти, як саме надалі розвиватиметься ринок поліграфії, адже всі дослідницькі компанії говорять дещо різні речі. Крім того, більшість прогнозів стосуються розвинутих західних ринків, від яких Україна ще досить сильно відрізняється.

Зокрема, дослідницька компанія Smithers Pira, у грудні 2019 р. випустила звіт «Майбутнє індустрії друку до 2024 р.». У травні 2020 р. компанія анонсувала оновлення до цього звіту, які враховували зміни ринкової ситуації, з якими стикнулася індустрія.

Smithers Pira розглядає три сценарії розвитку ринку: • «Незначний вплив» – найбільш оптимістичний.

  • «Очікуваний вплив» – найбільш реалістичний.
  • «Песимістичний сценарій».

Smithers Pira пропонує візуалізацію (мал. 1, 2), де зеленим кольором показане зростання обсягів ринку в грошовому еквіваленті та у відбитках А4, що було закладено в оригінальному звіті 2019 року.

Очевидно, що за умови зростання вартості світових ринків у грошах обсяги друку не зростають. Це можна пояснити тим, що певні обсяги друку мігрують з офсетного ринку у сегмент цифрового друку, де відбитки коштують дорожче.

Smithers Pira поділяє всю поліграфію на три сегменти: «Видавнича справа», Graphic Arts («Комерційний друк») та «Етикетка та паковання».

У сегмента «Видавничої поліграфії» (книги, газети, журнали, довідники), на думку аналітиків Smithers Pira, перспектив немає – всі підсегменти, крім друку книжок, скорочуватимуться.

Сегмент Graphic Arts (Smithers Pira відносить до нього підсегменти «Фотодрук», «Каталоги», «Рекламна поліграфія», «Захищений друк», «Комерційний друк», «Транзакційний друк») внаслідок впливу пандемії коронавірусу постраждав досить сильно. На мал. 3 та 4 показано сценарій впливу пандемії на ринок комерційного друку.

Відносно нормально відчуває себе сегмент «Етикетка та паковання» («Етикетки», «Гофротара», «Картонне паковання», «Гнучке пакування», «Пластикове паковання», «Металеве паковання»).

Більшість компаній цифрового друку в Україні спеціалізуються саме на комерційному друці. На жаль, в Україні цей сегмент поліграфії постраждав через тривалі жорсткі локдауни, обмеження роботи торговельних мереж, закладів громадського харчування, розвиток електронної торгівлі.

Дослідники зі Smithers Pira розглядають чотири припущення.

  1. Пандемія справила найбільший вплив на ринок Graphics Arts.
  2. Значна кількість малих друкарень закривається (припиняють операційну діяльність).
  3. Рекламна поліграфія зникає, вона не потрібна сучасній економіці.
  4. Щоб вижити на ринку рекламної поліграфії, треба навчитися продавати дорого!

Konica Minolta Ukraine має на обслуговуванні в Україні понад 300 цифрових машин продуктивного друку, зазначив Євгеній Шиляєв. В період жорстких локдаунів компанія витратила чимало зусиль, щоб друкарні, які продовжували працювати, отримували обслуговування в тому ж обсязі, до якого звикли.

За даними Konica Minolta Ukraine (мал. 5) в Україні в клієнтів компанії (а це більше половини ринку оперативного друку) не відбулося падіння обсягів друку (зростання становило 3%). Це менше, ніж у звичайний рік, але й падіння в 20-25% теж не відбулося. Найбільш поганою ситуація була в березні-травні, але падіння, яке відбулося навесні, було компенсоване зростанням обсягів під час виборів.

Далі Євгеній Шиляєв розглянув дані щодо обсягів кольорового друку окремих категорій клієнтів – друкарень, оснащених легкими ЦДМ (bizhub PRESS С7000, bizhub PRESS C1070, AccurioPress C2070, AccurioPress C3070 з продуктивністю не більше 70 коп./хв.) та «важкими» ЦДМ (bizhub PRESS С8000, bizhub PRESS C1100, AccurioPress C6100) – мал. 6, 7.

Невеликі компанії друкують, як правило, 20-30 тис. А4/міс., на цю категорію друкарень «ковідна» криза не справила руйнівного впливу – критичного падіння обсягів не сталося.

З іншого боку, удар на себе прийняли компанії-агрегатори, що збирають замовлення з усього ринку та мають потужні продуктивні ЦДМ. Малі компанії збільшили обсяги друку на 1%, а у великих друкарень спостерігалося падіння обсягів на 10%.

На думку Євгенія Шиляєва, ця ситуація – наслідок політики власників великих друкарень, які конкурують на ринку ціною й пропонували впродовж 2020 р. значні дисконти. Такі друкарні нерідко працюють з крупними компаніями, що залучають або надають великі обсяги друку, тому втрата бодай одного такого клієнта критично впливає на загальний обсяг друку.

Обсяги монохромного друку в клієнтів Konica Minolta Ukraine торік зросли на 16% (зазвичай цей показник становить 25-30%).

Варто розуміти, що в сегменті монохромного устаткування Konica Minolta Ukraine досить сильно диверсифіковане по клієнтах. Якщо продуктивні кольорові системи друку встановлено переважно в друкарнях (Graphics Arts), то в монохромному сегменті 40% машин інстальовано в друкарнях, копі-шопах, видавництвах, а 60% ч.б. машин – у промислових компаніях та організаціях, що надають послуги рітейлу. Чимало таких компаній під час карантину відчували себе цілком непогано, тому по монохромному друку помітне певне зростання.

Отже, екстраполюючи прогнози Smithers Pira на Україну, можна погодитися з твердженням, що вплив на сегмент комерційного друку був найбільш відчутним. Але, з іншого боку, трагедії з закриттями та втратами бізнесу не відбулося.

Твердження Smithers Pira, що чимало друкарень припинило операційну діяльність, у випадку з Україною (принаймні клієнтами Konica Minolta Ukraine) не відповідає дійсності. За час пандемії Konica Minolta Ukraine втратила 2-3 контракти, але це не було пов’язано з COVID, скоріше, до закриття підприємств привела не зовсім коректна операційна діяльність власників.

Теза про те, що економіці не потрібна поліграфія, у випадку з Україною теж не відповідає дійсності – в нашій країні вплив Інтернету не є настільки відчутним, як у Європі, й бізнес, як і раніше, потребує рекламної поліграфії. Вибори наочно продемонстрували, що поліграфія лишається досить важливим каналом комунікації політиків з електоратом. В України є певний час для зростання ринку комерційного друку тривалістю 4-5 років, з урахуванням проникнення технологій до інформаційного простору.

А от те, що треба вчитися продавати дорого, на думку Євгенія – відповідає дійсності, бо конкуренція має базуватися не лише на вартості – й ті компанії, що зуміли диверсифікувати послуги, інвестувати в потрібне обладнання, налагодити бізнес, конкурувати не лише вартістю, але й сервісом, опинилися у виграшній позиції.

Важливими даними, що допомагають Konica Minolta Ukraine розробляти глобальну стратегію, є обсяги продажів ЦДМ на глобальних європейських ринках. У нижній частині графіку на мал. 9 показано обсяги продажів кольорових друкарських машин в країнах Західної Європи. У Східній Європі (Cluster East) обсяги продажів, звісно, менші, ніж в Західній Європі, але вони або зберігаються, або продовжують зростати (на відміну від Західної Європи).

Третій та четвертий квартали 2019 р. для європейського ринку продажів ЦДМ виявилися одними з самих результативних. Після відчутного падіння в 2 кварталі 2020 р. ринок почав поступово відновлюватися, й до кінця року обсяги продажів вийшли на рівень 2017 року.

За даними Infosource, продажі ЦДМ у Європі у 4 кв. 2020 р. становили 4341 одиниць, що є певним покращенням після падіння в 2 кв. до 2610 одиниць та певного відновлення до 3603 одиниць в 3 кварталі.

Варто звернути увагу й на те, що конкретно продавалося. В Європі досить популярна ЦДМ AccurioPro 750i для CRD-центрів, які потребують оперативного друку для внутрішніх цілей (чимало підприємств цієї категорії, особливо державних, під час кризи закрилися, відповідно, й AccurioPro 750i перестали продаватися). В Україні ця ЦДМ зовсім не користується попитом, бо наші друкарні прагнуть одразу купувати лайтові продуктивні системи друку.

Значно впали на всіх ринках обсяги продажів «вхідних» ЦДМ (AccurioPress C3070, AccurioPrint C4065), продажі важких машин скоротилися вдвічі. Проте на всіх європейських ринках спостерігалося зростання продажів надважких ЦДМ від 120 копій та вище (Konica Minolta досить вчасно запропонувала ЦДМ серії Konica Minolta AccurioPress 12000/14000). На тлі скорочення продажів ЦДМ всіх сегментів, обсяги продажів важких машин випереджали показники 2019 року.

Важливими трендами 2020 р. стали консолідація обсягів у великих гравців ринку цифрової поліграфії та скорочення обсягів офсетного друку, що змушує великі традиційні друкарні переходити на цифру.

В Україні також для всіх вендорів найбільш вдалим став 4 кв. 2019 р. У 2 кв. 2020 р. відбулося падіння обсягів, й відновлення в грудні 2020 р. не відбулося. На розвинених європейських ринках власники друкарень можуть розраховувати на державну підтримку, навіть в Грузії та Арменії діють програми Enterprise, спрямовані на підтримку підприємництва, зокрема, під час жорсткої фази пандемії можна було взяти кредит під 1-2% на декілька років.

В Україні отримати пільгове кредитування за програмою 5-7-9% змогли лише декілька друкарень (залогом, звісно, було не друкарське устаткування). Тим не менше, у 1 кв. 2021 р. (ф.г. в Konica Minolta закінчується 31 березня 2021 р.) Konica Minolta Ukraine вже уклала контракти на постачання 24 ЦДМ (з яких 10 – кольорові).

Отже, для України відновлення в 4 кв. 2020 р. відповідає дійсності, але не повністю, скоріше, варто говорити про те, що галузь відновлюватиметься з 1 кв. 2021 року.

Не зовсім виправдалася у випадку з Konica Minolta Ukraine й теза, що драйвером зростання є кольорові машини. На початку цього року значним попитом в Україні користуються монохромні ЦДМ. Вірогідно, це пов’язано з сезонним фактором, бо оновлення монохромних ЦДМ відбувається лише, коли вони зовсім «вмирають». Й якщо за звичайних умов співвідношення продажів кольорових та монохромних ЦДМ становить 70/30, то в останній рік – 50/50.

Також не зовсім відповідає дійсності й теза про успіх надважких машин в контексті України: Konica Minolta Ukraine у 2020 р. продала чимало легких машин, а надважку – лише одну. Однак, за оцінкою Євгенія, вже у 2-3 кв. 2021 р. в Україні відбудуться нові продажі Konica Minolta AccurioPress 12000/14000.

Донедавна Konica Minolta Ukraine не мала вичерпної статистики за напрямком друку цифрової етикетки, бо не досить великою була інстальована база. Натомість у 2020 р. додатково встановлено три ЦДМ Konica Minolta AccurioLabel 230, тому з’явилися вагомі підстави для аналізу обсягів друку (мал. 10).

Також Євгеній Шиляєв порівняв обсяги рулонного та листового друку клієнтів Konica Minolta Ukraine у 2020 році (обсяги листового друку розглядалися в аркушах А4, а рулонного – в погонних метрах на основі бізнесу трьох клієнтів, що працювали впродовж усього року).

У лютому обсяги листового друку зросли на 37%, а рулонного – на 109%. У березні обсяги листового знизилися на 11%, а от рулонного друку – зросли на 172%. У квітні падіння обсягів листового друку становило 60%, а рулонного – на 24%. Далі обсяги рулонного друку почали плавно зростати.

Тому гіпотези Smithers Pira щодо рулонного друку – це, ймовірно, єдине, що співпадає з ситуацією в Україні. Деякі українські флексографічні друкарні звикли до ситуації, коли не вони продають свою продукцію, а продукцію в них купують.

Водночас цифрові друкарні взяли на себе обсяги, які втратили флексовіки, саме цим й зумовлене зростання обсягів.

«Не варто вірити у прогнози, їх варто перевіряти. Й обов’язково брати до уваги події, що відбуваються в Україні. Навіть у Польщі, яка ментально близька до України, все одно з огляду на структуру економіки, ВВП суттєво відрізняється від України», – зазначив Євгеній Шиляєв. У будь-якому випадку кризу варто розглядати як можливість – просто треба навчитися працювати в новій «ковідній» реальності та користуватися нею. Очевидно, що ринки (включаючи український) поступово відновлюються: друкарні інвестують у нові продукти.

Для друкарень вкрай важливо розширяти портфоліо продуктів, бо листовий друк продаватиметься дедалі гірше. Тому друкарні прагнуть виготовляти продукти з доданою вартістю й інвестують в інноваційне обладнання для оздоблення, порізки, коробкоробне устаткування, обладнання для виробництва гофротари.

Одним з ідеальних варіантів диверсифікації Євгеній Шиляєв назвал рух у бік виробництва етикеток з липким шаром. Чотири з п’яти власників рулонних цифрових машин в Україні – це цифрові друкарні, які раніше не виготовляли етикетку значними обсягами. Але їм вдалося увійти в цей ринок. На думку Євгенія, входження класичного виробника етикеток компанії «Фоліо плюс» у ринок виробництва цифрової етикетки був складнішим, ніж в цифрових друкарень.

ДЕСЯТЬ ВАЖЛИВИХ ОНОВЛЕНЬ ДЛЯ ЦДМ НОВІТНЬОЇ СЕРІЇ

Стратегічний менеджер напрямку професійного друку Konica Minolta Ukraine Людмила Зимбович зупинилася на особливостях ЦДМ новітньої серії Konica Minolta AccurioPrint C4065/AccurioPress C4070/AccurioPress C4080, що наприкінці минулого року прийшли на зміну найпопулярнішій серії Konica Minolta AccurioPress C3070L/ C3070/С3080 (упродовж 2017-2020 рр. у Європі було продано понад 7000 ЦДМ цієї серії). В Україні продано понад 70 машин серії (з них у Києві – понад 30 ЦДМ).

Konica Minolta AccurioPrint C4065 (66 А4/хв.) в портфоліо компанії належать до сегменту Entry Level Color Production Printer (ELPP), AccurioPress C4070 (71 А4/хв.) є перехідною моделлю між ELPP та LPP (Light Production Printing), AccurioPress C4080 (81 А4/ хв.) – типовий представник сегменту LPP (мал. 11). Ці машини призначені як для друкарень, що лише входять в ринок поліграфії, так і для підприємств, що активно розвиваються.

У ЦДМ новітньої серії Konica Minolta AccurioPrint C4065/ AccurioPress C4070/AccurioPress C4080, порівняно з ЦДМ попередньої серії, запроваджено десять основних інновацій:

  • покращена роздільна здатність;
  • S.E.A.D.X;
  • вдосконалений шлях проходження паперу довгих форматів;
  • друк на складних текстурованих матеріалах;
  • друк на конвертах в базовій комплектації;
  • новий пристрій Media Sensor IM-101;
  • покращений процес реєстрації лиця зі зворотом;
  • нові контролери;
  • підтримка нової фінішної опції (TU);
  • полегшене обслуговування машини.

Покращена роздільна здатність. Konica Minolta AccurioPrint C4065/AccurioPress C4070/AccurioPress C4080 друкують з роздільною здатністю 3600х2400 dpi, що є еквівалентом до 1200х2400 dpi, кращому відтворенню зображення сприяє використання 16-типроменевого лазеру.

S.E.A.D.X. В основі технології S.E.A.D.X – окремий процесор, який управляє роботою лазерів та відповідає за процес формування зображення (відтворення фізичних цяток, які забезпечують високу роздільну здатність в поєднанні з роботою 16-типроменевого лазера) після растрової обробки контролером. Технологія S.E.A.D.X дає змогу краще відтворювати дрібні елементи зображення (шрифти, тонкі лінії тощо). Процес S.E.A.D.X працює на основі декількох технологій. Однією з них є Dot position control (мал. 12), яка дає змогу не лише створювати форму цяток, але й контролювати їхнє розташування, відповідно, на дюйм їх стає значно більше. Саме цим й зумовлений вираз, що ЦДМ друкують з роздільною здатністю 3600х2400 dpi, що є еквівалентом до 1200х2400 dpi.

Вдосконалений шлях проходження паперу довгих форматів. У Konica Minolta AccurioPrint C4065/AccurioPress C4070/ AccurioPress C4080 збільшено формат друку в дуплексі до 864 мм (порівняно з 762 мм у ЦДМ попередньої серії) та до 1200 мм в однобічному друці. Щоб це стало можливо, було змінено модуль дуплексу (мал. 13).

Покращення друку на складних текстурованих матеріалах. Раніше у клієнтів Konica Minolta Ukraine була можливість додатково придбати стрічку переносу, яка давала змогу розширити можливості з друку на текстурованих матеріалах. У ЦДМ Konica Minolta AccurioPrint C4065/AccurioPress C4070/AccurioPress C4080 ця стрічка пропонується у базовій комплектації. Вона має змінені фізичні властивості, більш негативно заряджена, тому краще переносить тонер на папір (відповідно, всі нерівності матеріалу краще заповнюються тонером).

Також у машинах новітньої серії є можливість обрати текстуру матеріалу, глибину цієї текстури, з’явилася й можливість більш широкого вибору лініатури друку. Зокрема, щоб заповнення матеріалу зі складною фактурою при друці було кращим, треба обирати менші значення лініатури друку (70 або 100 lpi). У ЦДМ серії передбачено 18 варіантів вибору лініатур (мал. 14).

Друк на конвертах у базовій комплектації. У попередній серії ЦДМ, щоб друкувати на конвертах, треба було докупити окрему пічку. Тепер цього робити не потрібно.

Всі ЦДМ продуктивного друку досить швидкі, й при проходженні конверта валик швидко та з великим тиском притискає конверт (який складається з 2-3 шарів) – відповідно, виникають складнощі з виходом повітря, й конверт деформується. У ЦДМ новітньої серії можна обрати режим «Друк на конвертах» – налаштування машин змінюється, валик притискається не так сильно й швидко, й повітря встигає вийти. Єдиний мінус – зменшення швидкості, що не є критичним для друкарень, які наносять зображення на конверти час від часу. А тим компаніям, для яких друк на конвертах є спеціалізацією, краще докупити блок для фіксації зображення на конвертах EF-107, за використання якого швидкість друку не змінюється.

Новий пристрій Media Sensor IM-101. У середині медіа сенсора (мал. 15) є три датчики – для визначення типу поверхні, товщини та типу покриття.

До бібліотеки матеріалів Konica Minolta AccurioPrint C4065/AccurioPress C4070/AccurioPress C4080 входить 300 різноматнітних типів матеріалів (для європейських ринків – це матеріали здебільшого провідних європейських виробників).

Реалії українського ринку такі, що чимало виробників друкують на китайському папері, у цьому випадку оператор ЦДМ може створювати профілі матеріалу самостійно та зберігати їх у ЦДМ.

Покращений процес реєстрації лиця зі зворотом. Корекція «трапецієподібного» зображення – функція, потрібна в щоденній роботі більшості друкарень. Низка матеріалів після друку на лиці аркуша деформуються, й коли відбувається друк на зворотному боці матеріалу, зображення на лиці та звороті не збігається. За допомогою функції Chart Creation («Створення діаграми») під час дуплексного друку користувач ЦДМ може усунути спотворення зображення, використавши спеціальні таблиці автоматичної реєстрації на основі фактично надрукованих зображень, та запобігти ненавмисному зсуву зображення.

Нові контролери. У ЦДМ новітньої серії компанія повернулася до окремих системних блоків, що навішуються на задню стінку ЦДМ. Для нової лінійки машин передбачено два типи контролерів – IC-607 для AccurioPrint C4065 та IC-609 для AccurioPress C4070 & C4080. Контролери компанії стали потужнішими, швидше обробляють великі обсяги інформації, навіть при роботи з террабайтними макетами.

Підтримка нової фінішної опції (TU-510). При використанні модуля Konica Minolta TU-510 (мал. 16) у ЦДМ лінійки Konica Minolta AccurioPrint C4065/AccurioPress C4070/AccurioPress C4080 встановлюються блок для різання листів у напрямку руху та блок для різання листів у поперечному напрямку. Комбінуючи ці можливості, можна обрізати папір з чотирьох боків, що дає змогу бігувати та перфорувати аркуші, отримувати з формату SRA3 два аркуші ф. А4. Окремий слот дозволяє різати візитівки (якщо розкладку зроблено вірно, можна навіть сортувати візитівки за типами). Це рішення, зазначає Людмила Зимбович, стане в нагоді друкарням оперативного друку, які щодня виконують 200-300 замовлень та орієнтовані на друк типових малоформатних виробів (наприклад, візитівок або сертифікатів чи листівок).

Також у новітніх ЦДМ:

  • збільшено обсяг пам’яті до 16 гБ;
  • граничну щільність паперу – до 360 г/м2;
  • завдяки наявності однопрохідного сканеру, що одночасно сканує з двох боків, збільшено швидкість сканування.

Konica Minolta пропонує 500 різних можливостей конфігурації фінішних рішень для ЦДМ Konica Minolta AccurioPrint C4065/ AccurioPress C4070/AccurioPress C4080.

 

MGI JETVARNISH ONE – НАЙДОСТУПНІША СИСТЕМА В ІНДУСТРІАЛЬНОМУ ПОРТФОЛІО KONICA MINOLTA

«Абстрагуйтеся від того, що ви володієте друкарнею. Уявіть собі, що ви продаєте щось на ринку FSMG (косметику або продукти харчування). Щоб клієнт полюбив ваш продукт, одного зору недостатньо. Потрібні ще тактильне сприйняття, запах тощо», – звернувся до присутніх Євгеній Шиляєв.

Спікер зазначив, що, за оцінками однієї з консалтингових компаній, яка досліджувала споживацький попит в США в 2013 р., 45% покупців швидше ідентифікують продукт, якщо в нього є оздоблення (лак, фольга, об’ємне паковання). Крім того, всі виробники борються за так званий eye Contact (зоровий контакт): оздоблення робить цей контакт на 18% тривалішим.

Згідно досліджень:

  • на 59% покупців косметичних засобів впливає наявність текстури чи будь-якого оздоблення на пакованні;
  • 80% споживачів завжди оглядають паковання перш ніж придбати товар;
  • 45% покупців асоціюють враження від паковання з товаром, що містить це паковання.

Компанія Procter & Gamble однією з перших на ринку запропонувала преміальну зубну пасту: її склад не змінюється впродовж десятків років, але сприйняття споживачами преміальності бренду дає змогу продавати продукт значно дорожче. Те ж стосується, наприклад, батарейок Durasell та приладів для бриття Gillette.

Компанія Info Trands проводила велике дослідження, як різні види післядрукарського оздоблення впливають на вибір покупців поліграфії, їхнє бажання платити більше. За результатами дослідження, 88% європейських та 94% американських компаній здійснюють оздоблення готової продукції. Пояснення цьому просте – CMYK продавати дедалі складніше, а на ринку оздоблення є гроші.

Важливим питанням Євгеній назвав «Через які причини ви втратили клієнтів на етапі післядрукарської підготовки?» (мал. 17).

На першому місці виявився пункт «Бо в нас немає якогось устаткування для оздоблення». На другому місці – ціна, на третьому – термін виготовлення готового накладу. Очевидно, що сьогодні клієнти не лише хочуть отримати продукцію цифрового друку «сьогодні на завтра», але вже й з оздобленням. Тому є клієнти (понад 30%), які готові платити більше й не витрачати час.

Не менш цікавим є адресоване до замовників питання «У порівнянні зі звичайним чотирьокольоровим друком, наскільки більше ви заплатили або думаєте, що заплатите, за цей тип оздоблення?» (мал. 18). Споживачі, що беруть участь у таких опитуваннях, насправді називають ті різновиди оздоблення, на яких розуміються краще за все. Споживач готовий більше платити за те, на чому він розуміється: саме тому за вибірковий УФ-лак більше готові платити 40%, а за текстурування – 89%. Водночас при використанні рішень MGI текстурування та вибірковий УФлак – це одне й те саме, бо текстура створюється саме за допомогою УФ-лаку (крім того, з огляду на виробництво на обладнанні MGI текстурування дешевше, ніж вибірковий УФ-лак).

Що таке цифрове оздоблення, для чого воно потрібне й як це працює. MGI JetVarnish One – це цифровий принтер, який вміє робити друк УФ-лаком, що закріплюється за допомогою УФ-освітлення. При цьому непотрібні додаткові операції з виготовлення форм, використання хімії, застосовується технологія Drop-onDemand, а друк відбувається на звичних матеріалах.

На MGI 3D Varnish One можна відтворювати всі основні ефекти, які компанія продає як основні фішки:

  • суцільне лакування (за рахунок того, що лак відрізняється від стандартного офсетного, він має значення 99 G.U – це показник глянцю поверхні, він вищий, ніж в класичного лаку, тому навіть тонкий шар лакової плівки створює ефект сильного віддзеркалювання);
  • вибіркове лакування;
  • текстурування (створення текстури будь-якої форми з будь-яким об’єктом);
  • дізерінг (з використанням звичайного глянцевого лаку створюються складна структура з дрібних цяток, що нагадує ефект матового лаку);
  • шрифт Брайля.

MGI JetVarnish 3D One має «кінцеву» конфігурацію (лакувальний модуль): не можна підключити фольгу, якихось особливих опцій.

Вакуумна подача матеріалу в MGI JetVarnish 3D One відрізняється від подачі в більш відомій в Україні MGI JetVarnish 3DS & iFoil-S.

 Налаштування MGI JetVarnish 3D One відбувається автоматично – за допомогою MGI AIS Scanner: у машину завантажуються два макети – макет лаку та макет друку. Кожний відбиток, що потрапляє до машини, порівнюються з оригінальним макетом й розмір кожного зображення корелюється відповідно до еталонного аркуша, в режимі реального часу (мал. 19). За допомогою спеціального ПЗ безпосередньо на MGI JetVarnish 3D One можна коригувати товщину лаку.

В обслуговуванні MGI JetVarnish 3D One досить проста, левову частку оператор бере на себе (Konica Minolta навіть не пропонує для MGI JetVarnish 3D One сервісний контракт).

Новий RIP MGI JetVarnish 3D One на базі Caldera дає змогу швидко готувати макети до друку. Використовуючи цей RIP, можна автоматично швидко конвертувати файл із шаром лаку, надісланий у PDF, у TIFF-файл й не витрачати зайвий час на додрукарську підготовку.

Друга опція – це спеціальне освітлення, що встановлюється на вході до машини для роботи з металізованими паперами. JETVARNISH 3D One постачається з AIS SmartScanner з лінійним освітленням. Це ідеальний метод для освітлення всіх видів паперу, ламінованих поверхонь та поверхонь з покриттям/без покриття (мал. 20).

Цей метод має певні обмеження, коли матеріал для нанесення лаку, наприклад, фольгована або металізована поверхня, сильно відбиває світло. AIS SmartScanner стає «сліпим» (частково або повністю), і тому отримання зображень перестає бути точним.

Для таких випадків розроблено додаткову систему коаксіального освітлення для металізованих матеріалів (мал. 21).

Для MGI JetVarnish 3D One виробник пропонує спеціальну камеру для роботи зі змінними даними. Камера сканує штрих-код, нанесений на кожний відбиток й залежно від того, що вона бачить, підтягує той чи інший макет. Наприклад, за потреби зробити персоналізацію запрошень лаком, щоб не друкувати десятки нових робіт, краще видрукувати наклад та завантажити його до машини, й машина сама щоразу «витягне» нову форму лаку для наступного замовлення.

Й нова опція, яка раніше не була доступна для малих машин MGI – це модуль коронування, який покращує здатність лаку рівномірно розподілятися на «складних» поверхнях (таких як плівка для ламінування або часточки тонера). Це покращує адгезію лаку та якість нанесення лаку на цифрових відбитках.

Фактично, модуль коронування потрібен, щоб управляти поверхневим натягом на папері та отримувати тонший шар лаку при роботі зі складними матеріалами. Він дає змогу або формувати цятки мінімального розміру або робити так, щоб за мінімальної подачі лак максимально рівно розпливався по листу.

MGI JetVarnish 3D One Лак дає змогу може наносити лак на відбитки будь-яких цифрових машин, ламінати, праймери, офсетні відбитки, пластики, синтетичні матеріали (папір з покриттям/ без покриття (у папір без покриття лак може всотуватися, що спричиняє ефект рваного краю), текстуровані матеріали, прозорий, металізований, спеціальний папір, шкіру, оброблений папір без покриття, білі або прозорі синтетичні матеріали PP/PE/POPP/ PET/PVC, ламінати).

 

  • ● ●

 

У практичній частині Open Day відбулася демонстрація ЦДМ Konica Minolta AccurioPrint AccurioPress C4070 та MGI JetVarnish 3D One. Закінчився захід неформальним спілкуванням.