Компанія стабільно та безперервно постачала запчастини та витратні матеріали й з дотриманням потрібних вимог безпеки під час карантину надавала послуги сервісного обслуговування всьому колу замовників навіть під час жорсткого локдауну. Гідно впоралася компанія з обслуговуванням клієнтів і під час передвиборчих перегонів, коли чимало цифрових друкарень стикнулися з небаченим раніше навантаженням.
Серед досягнень 2020 р. – розширення кола постачальників, з якими тепер працює компанія «Мегатрейд» за напрямком постачання післядрукарського устаткування, зміцнення кадрового потенціалу напряму Ricoh, вагомі кроки з автоматизації взаємодії із замовниками, розширення інстальованої бази продуктивних ЦДМ та реалізація великих проектів з побудови офісної інфраструктури друку.
Деякі плани з розвитку напряму Ricoh через форс-мажор довелося дещо відкласти, але в компанії рішуче налаштовані реалізувати їх вже цього року.
Основний напрямок діяльності
Торік компанія «Мегатрейд» майже повторила досягнення попереднього року за кількістю інстальованих продуктивних систем друку. Щоправда, серед інстальованих у 2019 р. ЦДМ були й Ricoh Pro™ C9200, а 2020 р. відбувалися інсталяції переважно малих та середніх машин (Ricoh Pro™ C5200S/C5300S; Ricoh Pro™ C7200X). За даними провідної дослідницької компанії InfoSorce, за підсумками 2020 р., компанія «Мегатрейд» продемонструвала одні з найвищих на ринку України показники продажів ЦДМ у сегменті Digital Color Press.
Хітом продажів лишалися Ricoh Pro™ C7200X з додатковими кольорами: нагадаємо, що під час першого локдауну, в Одесі було введено в експлуатацію дві таких ЦДМ (у друкарнях «Альфа-Пресс» та «Інтегра»).
«Мегатрейд» чимало уваги приділяє популяризації друку додатковими кольорами. Тому зацікавленість у придбанні ЦДМ Ricoh Pro™ C7200X збільшується, а географія таких запитів розширюється (нерідко запити надходять від компаній з районних центрів).
Поява нових кольорів (золото та срібло), безумовно сприятиме подальшій ринковій експансії ЦДМ Ricoh Pro™ C7200X. Невдовзі очікується інформація по цінах нових кольорів для Ricoh Pro™ C7200X.
Всі власники ЦДМ Ricoh Pro™ C7200X отримають потужний потенціал для розвитку, бо зможуть використовувати не п’ять, а сім додаткових кольорів (золото, срібло, білий, прозорий, невидимий неоновий червоний (Invisible Red), неоновий жовтий, неоновий рожевий).
Владислав Швецов називає Ricoh Pro™ C7200X найбільш вдалою тонерною ЦДМ для друку додатковими кольорами. Завдяки вдосконаленому тракту проходження матеріалу машина чудово працює з пухкими, тонкими матеріалами, дизайнерськими картонами.
Кейси, які має в своєму розпорядженні компанія «Мегатрейд», містять сотні цікавих зразків друку на Ricoh Pro™ C7100X/C7200X. І у навчальному центрі, що його компанія відкрила на початку 2021 р., демонструються відбитки, виготовлені не в Європі на спеціально підготовлених для цього ЦДМ, а з реальних українських друкарень.
Важливим аспектом стало оновлення лінійки лайтових ЦДМ Ricoh (на зміну Ricoh Pro™ C5200S прийшла серія Ricoh Pro™ C5300S). Компанія «Мегатрейд» вже інсталювала три ЦДМ Ricoh Pro™ C5300S — у компаніях «АМГ»«Антураж А», «Порт Южний». Ці лайтові ЦДМ продаються за доступною ціною, мають конкурентну вартість кліка, а, порівняно з попередньою серією машин, у них втілено чимало вдосконалень.
Загальний парк ЦДМ Ricoh, інстальованих компанією «Мегатрейд» в Україні, вже перевищив 50 одиниць, більшість з них перебувають на сервісних контрактах (прямих та партнерських). Владислав Швецов підкреслює, що устаткування Ricoh менш вибагливе в порівнянні з устаткуванням інших представлених на ринку України брендів. Власники устаткування Ricoh, які мали великий досвід експлуатації устаткування й інших брендів, констатують: ЦДМ Ricoh працюють більш стабільно, це устаткування тривалий час може працювати без втручання інженера. Вузли ЦДМ Ricoh розраховані на довгочасне користування, й їх не треба часто змінювати (наприклад, ресурс фотобарабана на Ricoh Pro™ C7200X — 1,9 млн відбитків А4).
Торік компанія «Мегатрейд» продовжила плідно співпрацювати з лідером ринку збірних накладів в Україні – компанією «Сборка». Не таємниця, що окремі ринкові гравці свого часу зайняли очікувальну позицію: мовляв, в «Мегатрейд» не вистачить компетенцій співпрацювати з таким потужним гравцем, як компанія «Сборка». Але кооперація виявилася напрочуд вдалою, включаючи 2020 рік.
Компанії «Сборка» довелося раптово змінити локацію. Звичайно, компанія «Мегатрейд» як стратегічний партнер брала безпосередню участь у перевезенні ЦДМ, їхньому підключенні на новій локації. Співпраця компаній триває понад три роки, весь парк ЦДМ успішно працює в режимі 24/7. І навіть інженери «Мегатрейд» дивуються витривалості устаткування та окремих вузлів, які витримують відпрацювали десятки мільйонів відбитків без заміни.
Попри появу в компанії «Сборка» власного парку офсетного устаткування кількість відбитків, видрукуваних на ЦДМ, не зменшилася, завантаження устаткування стабільне.
Керівник напрямку Ricoh компанії «Мегатрейд» Владислав Швецов
«Більшість замовників воліють мати універсальну ЦДМ, яка вміє буквально все: швидко та якісно друкувати, працювати з проблемними матеріалами тощо.
У 2020 р хітом продажів лишалися Ricoh Pro™ C7200X з додатковими кольорами. А незабаром усі власники ЦДМ Ricoh Pro™ C7200X отримують потужний потенціал для розвитку, бо зможуть використовувати не п’ять, а сім додаткових кольорів (золото, срібло, білий, прозорий, невидимий неоновий червоний, неоновий жовтий, неоновий рожевий)».
Ринковий ландшафт змінився
Звісно, економічний центр та найбагатший регіон України – це Київ, відповідно, тут «Мегатрейд» має найбільшу інстальовану базу устаткування, але у 2020 р. компанія розширила географію продажів.
Звичайно, більшість замовників воліють мати універсальну ЦДМ, яка вміє буквально все: швидко та якісно друкувати, працювати з проблемними матеріалами тощо.
Крім того, торік значно зросла конкуренція, бо ринок звузився. Боротьба за кожного клієнта посилилася, тому відбувалися цінові війни між постачальниками устаткування, й цей процес триватиме надалі. Відповідно, аргументи, пов’язані з технічними перевагами спрацьовують не завжди, й перемовини зміщуються у бік вартості устаткування та кліка, а також розстрочки. Звичайно, при цьому кожен покупець ЦДМ прагне отримати устаткування у максимально можливій комплектації, з додатковими опціями та кольорами.
Зі свого боку, компанія «Мегатрейд» прагне максимально оперативно задовольняти потреби всіх своїх замовників.
Керівник відділу маркетингу компанії «Мегатрейд» Олександр Лелейко
«Конкуренція на ринку продажу цифрових друкарських машин та супутнього післядрукарського устаткування в Україні посилюється. У відповідь на ринкові вимоги компанія «Мегатрейд» додатково залучає до роботи за напрямком Ricoh справжніх професіоналів, щоб у майбутньому вчасно виконувати всі зобов’язання перед чисельними замовниками, кількість яких постійно зростає.
Недарма компанія «Мегатрейд» вкотре за підсумками року стала одним з лідерів ринку України за продажем цифрового друкарського устаткування».
Інші напрямки продажу устаткування для друку
У 2020 р. суттєво зросла інстальована база устаткування Ricoh для прямого друку на готових текстильних виробах. Хіт продажів — Ricoh Ri 100 (близько десяти інсталяцій). Цей простий пристрій став у нагоді компаніям, які прагнуть спробувати себе у царині прямого друку на текстилі. Нові власники Ri 100 дуже задоволені принтерами (єдині мінуси яких – невеликий формат та відсутність білого кольору); деякі з цих компаній планують і надалі розвивати виробництво в царині прямого друку на текстилі.
наступний у лінійці апарат у всіх виробників (у Ricoh – це Ri 1000) коштує значно дорожче, в межах €15 тис., тому здебільшого запити щодо такого устаткування надходять від компаній, що вже мають певний досвід з друку на текстилі. Звичайно, й сам процес друку на такому, більш складному, устаткуванні потребує побудови певної інфраструктури довкола принтера – обладнання для нанесення праймеру, термопрес тощо. За позитивного збігу обставин проекти з інсталяції Ricoh Ri 1000/Ricoh Ri 2000 можуть бути реалізовані вже у 2021 році.
У 2020 р. в компанії «Ідея-Принт» інстальовано перший в Україні латексний принтер Ricoh Pro L5160, який «Мегатрейд» просуває разом із партнером, компанією «ЛДС» (директор Олександр Хандогін). Під час пандемії потенційним покупцям було складно демонструвати техніку, але декілька компаній все одно задекларували бажання придбати латексні принтери Ricoh Pro L5160E/L5130E з додатковими зеленим та помаранчевим кольорами для розширення кольорового охоплення. На ці принтери «Мегатрейд» також пропонує розстрочку на 1 рік.
Навколо Ricoh
Торік компанія «Мегатрейд» працювала над розширенням програми постачання постдрукарського устаткування й зосередилася на формуванні спеціальних пропозицій для окремих сегментів післядрукарського виробництва.
Наприклад, рішення для комплексної обробки багатосторінкової продукції, фальцювання, бігування і ламінування компанія пропонує на базі устаткування Plockmatic та Morgana, за напрямком виготовлення календарної продукції розпочато роботу з китайським виробником UPG (у багатьох балтійських друкарнях, зазначають представники «Мегатрейд», інстальовано устаткування цього виробника, що має гарне співвідношення «ціна-якість»), за напрямком Uchida компанія робитиме ставку на інтелектуальні порізчики серії AeroCut.
Чимало друкарень прагнуть працювати з постачальниками, що можуть вирішити всі їхні питання. Й після того, як сервісні інженери компанії «Мегатрейд» успішно надавали послуги з сервісного обслуговування устаткування Morgana, його власники цікавилися й іншими пропозиціями компанії. Отже, продаж устаткування Ricoh – безумовно, найважливіша складова діяльності однойменного напрямку компанії «Мегатрейд», але співпраця за додатковими крос-напрямками діяльності є своєрідним тригером та місточком для продажу ЦДМ Ricoh у майбутньому.
Як зазначає директор з розвитку бізнесу компанії «Мегатрейд» Артем Віжуткін, «Мегатрейд» єдиний спеціалізований постачальник ЦДМ в Україні, який приділяє настільки велику увагу розвитку післядрукарського напрямку. З іншого боку, щоб не розпилювати зусилля, компанія не прагне штучно «роздувати» портфель пропозицій післядрукарського устаткування й відмовляє у співпраці декому з постачальників.
Успіхи в офісному сегменті
Обсяги продажів офісних систем друку значно зросли. Компанія «Мегатрейд» успішно співпрацювала як з глобальними клієнтами Ricoh, так і з власними, локальними, замовниками. Серед ключових реалізованих проектів – розвиток офісної інфраструктури друку для компанії CRH, глобального виробника сумішей для будівництва.
Торік компанія «Мегатрейд» запропонувала можливість встановлювати офісне обладнання на умовах оренди. Ця послуга швидко здобула популярність на ринку через низку переваг: мінімальний рівень початкових інвестицій, й те, що обладнання перебуває у власності «Мегатрейд», і його не треба амортизувати. Відповідно, кількість запитів щодо оренди обладнання в офісному сегменті зростає.
Компанія «Мегатрейд» впроваджує й інші прогресивні форми роботи: зокрема, розробляє сервіс-юніти, які включатимуть номінальний обсяг друку для кожного апарату офісного сегменту (наприклад. 5 тис. кольорових відбитків та 2 тис. монохромних). До фіксованої вартості сервіс-юніту входитимуть запчастини, тонери, послуги логістики тощо. Планується запровадити три рівні сервіс-юнітів: small, medium, enterprise (business) для апаратів початкового, середнього рівня та потужних офісних апаратів. Ця досить проста схема наразі тестується на одному з проектів.
Тімбілдінг та інші цікаві новини з життя компанії
Попри пандемію й певну кризу в економіці керівництво компанії «Мегатрейд» вирішило зміцнити кадровий потенціал напрямку Ricoh. Розвиток продажів та сервісної підтримки відбувається синхронно – сьогодні напрямком Ricoh та супутніми напрямками у компанії займається 15 фахівців, не враховуючи бухгалтерії, маркетингової, логістичної служби тощо.
У компанії запущено CRM Creatio від «Террасофт», незабаром планується інтегрувати до цієї CRM модуль для представників сервісної служби, на який надходитимуть звернення з service-desk.
У відкритому service-desk як власники продуктивних систем друку, так і користувачі офісного устаткування зможуть розміщувати замовлення та відслідковувати їхній статус. Зовнішній вигляд та функціонал service-desk (доставка тонера, сервісні звернення, фільтри, статуси) із часом будуть змінюватися, за підсумками спілкування з клієнтами. Використання CRM-системи та service-desk впорядкує внутрішні процеси компанії, зробить їх лаконічнішими, дасть змогу швидше реагувати на запити клієнтів.
Крім того, 2020 р. для досить вузького кола замовників та партнерів компанія провела виїзний захід Ricoh Kherson Fishing Challenge, який відбувся під час послаблення карантинних обмежень.
Керівник інженерної групи компанії «Мегатрейд» з обслуговування обладнання Ricoh Олександр Прощенко
«Навіть під час жорсткого локдауну компанія «Мегатрейд» вчасно, із дотриманням законодавчих вимог безпеки, надавала послуги сервісного обслуговування всьому колу наших замовників.
Запуск service-desk, в якому власники продуктивних систем друку та користувачі офісного устаткування зможуть розміщувати замовлення та відслідковувати їхній статус, а також його інтеграція із CRM-системою компанії «Мегатрейд», яка містить окремий модуль для представників сервісної служби, дадуть нашим інженерам змогу ще оперативніше реагувати на запити клієнтів».
Демозал: відповідь на запит клієнтів
Наприкінці 2020 р. компанія «Мегатрейд» створила демозал, в якому демонструватиметься обладнання Ricoh та післядрукарське устаткування, яким займається компанія. Наразі в демозалі встановлено лайтову ЦДМ Ricoh Pro™ C5300S та популярну модель Ricoh Pro™ C7200X з декількома додатковими кольорами, принтер для прямого друку на тканині початкового рівня Ricoh Ri 100. У компанії розмірковують над подальшим оснащенням демозалу друкарським та післядрукарським устаткуванням.
Фактично демозал виконує й функцію навчального центру, бо в ньому відбувається навчання інженерів регіональних представників та сервісних партнерів, а також операторів компаній, де встановлено устаткування від компанії «Мегатрейд». Адже кожний власник ЦДМ або післядрукарської техніки має повністю використовувати потенціал устаткування (в окремих друкарнях навіть не знають про ті чи інші налаштування), припускатися менше помилок.
У демозалі працює відповідальний фахівець Володимир Радченко, із досить значним (понад 10 років) досвідом експлуатації ЦДМ, в т.ч. Ricoh, в одній з відомих друкарень України.
Партнерська мережа
У 2020 р. тривав розвиток партнерської мережі «Мегатрейд». Зокрема ефективно працювали «Тотем» (директор Марк Турин), що представляє інтереси «Мегатрейд» та Ricoh Europe Production Printing у Східній і Центральній Україні, та одеський партнер «Технотрейд С» (директор Андрій Чмелевський).
Наприкінці 2020 р. в першому детальному чотириденному навчанні по роботі на Ricoh Pro™ C7200X брали участь сервісні інженери обох компаній.
У Харкові компанія співпрацює з постачальниками устаткування «Інфотех-Сервіс» (директор Дмитро Ковальчук) та «Алєкір» (директор Олександр Носарєв).
У планах «Мегатрейд» розвинути ринкову присутність у Львові.
Владислав Швецов не виключає й створення представництв у регіонах, де компанія не матиме потужних партнерів з продажу та обслуговування техніки.
Міжнародна складова
У 2020 р. «Мегатрейд» уклала контракт з реалізації продукції Ricoh у країнах Балтії (Латвія, Литва, Естонія), було відкрито офіс у Вільнюсі. Ricoh International розглядає «Мегатрейд» як одного з п’яти ТОП-партнерів у Європі, й вважає: якщо компанія спромоглася розвинути бізнес в Україні, то має всі шанси на успіх й у країнах Балтії.
Після спаду пандемії компанія «Мегатрейд» планує розвивати бізнес у цих країнах. На думку Владислава Швецова, у країнах Балтії є великий потенціал для продажу устаткування Ricoh.
Директор з розвитку бізнесу компанії «Мегатрейд» Артем Віжуткін
«Менеджмент компанії «Мегатрейд» чітко уявляє, як розвивати бізнес в країнах Балтії. На жаль, неможливість вільного пересування між країнами знижує ефективність нашої роботи, тому плануємо більший розвиток продаж устаткування Ricoh в країнах Балтії (ринки яких за певними особливостями нагадують український) після спаду пандемії.
На відміну від України, в країнах Балтії досить легко отримати інвестиції для відкриття власного бізнесу, тому чимало друкарень працюють не лише на локальному ринку, а й із замовниками з ЄС, в т.ч. скандинавських країн. Але в компанії «Мегатрейд» чудово розуміють: за будь-яких умов, доведеться конкурувати з тими ж вендорами, що й в Україні – Konica Minolta та Xerox.
Нагадаємо принагідно, що саме компанія «Мегатрейд» починала продавати устаткування Ricoh у країнах Кавказу. Але японський офіс Ricoh передав ці регіони до зони відповідальності Ricoh Rus, хоча перші ЦДМ Ricoh у Тбілісі та Баку інсталювала саме компанія «Мегатрейд». Й хтозна – може, ситуація зміниться з часом, й країни Кавказу знову стануть зоною відповідальності саме компанії «Мегатрейд».
Найближче майбутнє
Цього року співробітники напрямку Ricoh компанії «Мегатрейд» зроблять акцент на комплексних рішеннях для друкарень. Основним напрямком роботи напрямку Ricoh в 2021 р., звичайно, залишається продаж ЦДМ, але фахівці компанії «Мегатрейд» мотивовані й щодо продажів післядрукарського устаткування. Й цілком вірогідно, що у компанії з’являться менеджери, що продаватимуть виключно післядрукарське устаткування.