Досвід українських виробників свідчить: сфера застосування Ricoh Ri 100 може бути навіть ширшою, ніж декларує виробник. Відчайдухи з рекламно- поліграфічного бізнесу знаходять такі застосунки для Ricoh Ri 100, що й навіть Ricoh не снилося. Попри, здавалося б, невеличку вартість пристрою навколо нього можна побудувати цілу інфраструктуру й використовувати як самодостатню одиницю устаткування, що може й має генерувати прибуток своєму власникові!

З декількома з них в рамках підготовки цього матеріалу наша редакція поспілкувалася.


ОСОБЛИВОСТІ RICOH R1100:

  • призначений для прямого друку кольорових і монохромних зображень на футболках, сумках, наволочках, шкарпетках та інших виробах з бавовни та тканин із вмістом бавовни не менше 50%;
  • досить компактний: 399х698х292,5 мм, до складу «міні-друкарні» входять власне принтер, вузол термофіксації (фактично, термопрес), що використовується для підготовки тканини до друку, її розгладжування задля поліпшення якості друку, закріплення готового зображення після друку;
  • робочий стіл ф. А4, на якому кріпиться виріб для друку, в Ricoh Ri 100 перебуває всередині лотку, який в закритому вигляді поміщається до принтера або вузла термозакріплення;
  • додатково споживач може придбати лоток з робочим столом ф. А5 та/або спеціальні лотки для друку на панчохах та на рукавах футболок;
  • повний цикл нанесення одного зображення займає від 5 до 10 хв. — залежно від специфіки тканини, обраного режиму друку, формату зображення;
  • сильні риси Ricoh Ri 100 — висока чіткість і деталізація від-битків навіть при виведенні з роздільною здатністю 600 dpi. Висока роздільна здатність дає змогу досягти якісного відтво-рення плавних тональних переходів (градієнтів), що особливо важливо при друці фотографій;
  • оскільки в Ricoh Ri 100 немає білих чорнил, колірний баланс відбитку відповідним чином зміщується при друці на кольорових виробах. Це варто враховувати при підготовці зображень, якщо стоїть завдання точно відтворити колір вихідного зображення;
  • вартість друку одного принта А4 становить €0,73. Рекомендоване виробником місячне завантаження — 200 «принтів», максимальне - одна тисяча.

РВК «Тенета»: Ricoh Ri 100 - інструмент для створення кінцевого продукту

Власник луцької рекламно-виробничої компанії «Тенета» Василь Цапюк застосовує Ricoh Ri 100 як інструмент для створення продукту, що може бути цікавий кінцевому клієнту, який не має відношення до реклами.

ПРО КОМПАНІЮ

Рекламно-виробничій компанії «Тенета» незабаром виповнить­ся 17 років. Це одна з найдосвідчен іших компаній такого профілю в Луцьку. Починала «Тенета» як невеличкий Інтернет-центр, що нада­вав додаткові послуги - з розробки дизайну, набору курсових, дру­ку та мінімальної післядрукарської обробки.

Із часом асортимент послуг компанії розширявся, й це дало змо­гу з центру оперативної поліграфії перетворитися на справжню ре­кламно-виробничу компанію.

Сьогодні РВК «Тенета» надає якісні послуги з дизайну. Другий напрямок діяльності компанії - цифровий друк на ЦДМ Konica Minolta з подаль шою післядрукарською обробкою.

Але серйозної експансії у ринок цифрового друку влас­ник РВК «Тенета» Василь Цапюк ніколи не планував, бо західний регіон України насичений цифровим обладнанням, що було у вжит­ку. Відповідно, власники такого обладнання надають послуги «за копійки», й конкурувати в такому ціновому діапазоні в обмеженому географічному просторі дуже важко.

РВК «Тенета» Форма для занятть спортклубу з прямим друком на тканині

Тому Василь Цапюк із партнерами зробили акцент на створен­ня кінцевого продукту. Підприємець є співвласником Фабрики ре­клами «Принтинг Луцьк», яку оснащено лазерним, фрезерним об­ладнанням, устаткуванням для трафаретного та широкоформатного (УФ- та екосольвент) друку.

Відповідно, Фабрика реклами «Принтинг Луцьк» надає досить широкий спектр послуг та пропонує різноманітні готові продукти - фанерні, акрилові вироби, декоративна, сувенірна продукція. А РВК «Тенета» має більш вузьку спеціалізацію, й Василя цілком влаштовує її стратегія розвитку.

Група компаній РВК «Тенета» та «Принтинг Луцьк», цей своєрідний супермаркет реклами, за потреби реалізує будь-яке замовлення, починаючи від брендбуку та закінчуючи створен­ням візуального оформлення торговельних точок (металозварні конструкції, фасад, вивіски тощо).

ВИБІР RICOH RI 100

Обираючи принтер для друку на тканині, РВК «Тенета» вивчала різні варіанти: сублімаційне устаткування, пристрої для друку на син­тетичних тканинах, термотрансферний OKI Pro8432WT з можливістю наносити додатковий білий колір, Epson SureColor F-2100 для прямо­го друку на готових текстильних виробах, також з додатковим білим.

Василь Цапюк займається стрільбою з луку. Відповідно, щоб надрукувати форму для занять у клубі, він розміщував замовлен­ня в кількох компаніях, які використовують різні технології друку. Підприємця дивує, що майже увесь спортивний одяг друкується на синтетичних тканинах, адже коли зображення ф. А3, відтворене «гу­мовими» фарбами, його важкість людина відчуває лопатками.

Термотрансферна технологія з використанням плівок теж недоцільна, бо у місці нанесення зображення спина пітніє, й спортсменові стає незручно.

А при прямому друкові на натуральній тканині людина не відчуває дискомфорт від контакту з зображенням. Це стало однією з причин, чому врешті-решт підприємець зупинився на Ricoh Ri 100, що здатний відтворювати насичений шар фарби, м’який на дотик, товщина якого не відчувається.

Іншими важливими критеріями, що вплинули на вибір пристрою, стали якість друку фотографічних зображень, компактність та до­ступна вартість пристрою.

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПРИНТЕРУ

Для луцького підприємця міні-фабрика друку Ricoh Ri 100 - справжній інструмент для створення кінцевого продукту. Можливості гарної авторської графіки Василь прагне поєднати зі сміливими експериментами з вибору поверхонь та виробів для друку.

Наприклад, нещодавно РВК «Тенета» на Ricoh Ri 100 друкува­ла зображення на кімоно. Ці вироби пошиті з досить щільної тка­нини, тому їх складно розмістити на робочому столі принтера, й підприємцеві з командою довелося шукати спеціальне рішення.

Друк на деревині Друк на цупкому картоні

А клієнтові, що завітав у РВК «Тенета» в дорогій сорочці «Йду на виставку», запропонували надрукувати на цій сорочці зображен­ня й впоралися досить швидко. Для замовника це були незвичні відчуття, які він порівняв з нанесенням тату. Впродовж п’яти хвилин без додаткових технологічних процесів (планування, попереднього нанесення білого, прасування) було створено фактично новий виріб для щоденного користування.

Можливості друку на Ricoh Ri 100 для замовників РВК «Тенета» не обмежуються використанням лише світлих виробів. Звичайно, якщо зображення містить білі елементи, його неможливо коректно надруку­вати на Ricoh Ri 100 на тканині іншого кольору. Але значну кількість зо- бражень можна друкувати на текстильних виробах будь-яких кольорів, крім чорного, хоча кольори зображення дещо спотворюватимуться.

Василь зазначає, що ніколи не зустрічав компанію, яка називає собівартість друку, що повністю відповідає дійсності. Й у випад­ку з Ricoh Ri 100 зазначена собівартість друку одного принта А4 у €0,73 — досить умовна цифра, бо фактична собівартість залежить від характеру зображень (фотографії або написи, приміром), що здебільшого друкуються на принтері.

Василь Цапюк називає Ricoh Ri 100 окремою ударною одиницею, навколо якого можна побудувати власну невеличку інфраструктуру в рамках загального виробництва компанії. Звичайно, Ricoh Ri 100 використовується й для реалізації комплексних замовлень, напри­клад, пропонувати постійним клієнтам брендувати футболки, крават­ки чи екосумки до свят. Але найцікавіше для підприємця застосува­ти Ricoh Ri 100 як інструмент для створення продукту, що може бути цікавий кінцевому клієнту, який не має відношення до реклами.

Друк на різноманітних поверхнях

У ПЛАНАХ

РВК «Тенета» вже не вистачає одного базового лотку для друку зображень ф. А4, тому компанія планує придбати ще один аналогічний: за допомогою одного лотка друкувати, а за допомо­гою іншого — закріплювати зображення. Це, вважає Василь, дасть змогу збільшити продуктивність роботи в 1,5 рази.

Придивляється Василь й до Ricoh Ri 1000, пристрою, що дає змо­гу друкувати зображення ф. А3 та має білий колір. Поки що завдан­ня з друку на темних кольорах в РВК «Тенеті» вирішуватимуться з використанням термотрансферної технології.


«Мастерня емоцій» Makosh: незвичні застосування Ricoh Ri 100

Приватний підприємець Олександр Оченаш, власник «Мастерні емоцій» Makosh з Хмельницького прагне знайти для текстильного принтера нові застосування, й це підприємцеві вдається!

ПРО КОМПАНІЮ

Основний бізнес підприємця Олександра Оченаша з оптової торгівлі текстильними виробами працює в Запоріжжі. Цього року, вкотре відвідавши Хмельницький, де у нього є родичі (місто справжній центр оптової торгівлі текстильними виробами), Олександр вирішив заснувати стартап з прямого друку на тканині й надавати відповідні послуги місцевим підприємцям.

Перед карантином Олександр ваг ався, чи інвестувати в пря­мий друк на тканині. З одн ого боку, текстильна промисловість розвивається, але ризики, зокрема пов’язані з дру гою хвилею ка­рантину, лиш аються. Втім, все одно у цьому напрямку підприємець з партнером побачили г арні перспективи. Бізнес-ідея поля гала в застосуванні Ricoh Ri 100 для друку текстильних стрічок для вш ивних ярликів на одязі. На таких стрічках зазвичай розміщується інформація про виробника, склад тканини, правила дог ляду за нею тощо.

Олександр Оченаш біля Ricoh Ri 100

ВИБІР RICOH RI 100

Олександр вивчав можливості різних пристроїв з прямого друку на тканині: зокрема Epson F-2100, але тестування Ricoh Ri 100 та його доступна вартість зіграли на користь саме цього прин­теру (під час тестування відбувався друк на сатинових, поліестер- сатинових й на прогумованих стрічках). Придбавши Ricoh Ri 100, Олександр Оченаш створив окрему компанію з офісом у Хмельницьку «Мастерня емоцій» Makosh.

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПРИНТЕРУ

Досвід компанії з друку зображень на футболках та поло різних кольорів свідчить, що на результат треба дивитися, виходячи з характеру самого зображення. Відповідно, яскраві зображення, що співвідносяться з кольором футболки, гарно відтворюються не лише на білих поверхнях.

Непогані результати «Майстерня емоцій» отримала при друці на екосумках, й найближчим часом підприємець планує ви­готовляти такі вироби на системній основі.

Знайшов Олександр Оченаш для Ricoh Ri 100 й інші застосування. Зокрема, на текстильних ринках Хмельницького знач­ним попитом користуються згадувані вище текстильні стрічки, що вшиваються у комірки одягу. Раніше такі вироби дово­дилося замовляти в турецьких виробників, й тривалий час чекати, поки замовлен­ня буде виконано. А деякі клієнти досить прискіпливі й не готові чекати.

Виявилося також (хоча купуючи прин­тер підприємець на це й не сподівався), що Ricoh Ri 100 дуже добре друкує не лише на бавовняних, а й на сатинових, поліестер- сатинових та репсових стрічках, а отримані зображення чудово витримують й прасу­вання й прання.

Ще одне застосування Ricoh Ri 100 - друк на гумці, яка вшивається до одягу, переважно до білизни - порівняно з зо­браженням, видрукуваним у трафаретний спосіб, фарба, нанесена на Ricoh Ri 100, тримається дуже добре.

Заявлена виробником собівартість друку одного зображення, за спостереженнями Олександра Оченаша, цілком відповідає дійсності.

За підрахунками підприємця, Ricoh Ri 100 має окупитися впродовж півроку (навіть вра­ховуючи сезонне падіння обсягів взимку): в сезон принтер окупився б ще швидше.

У ПЛАНАХ

Отже, Олександр Оченаш бачить значні перспективи з розвитку прямо­го цифрового друку на готових виробах й після вивчення цього ринку планує мас- штабувати бізнес, а поки починає з мало­го. У перспективі Олександр розглядатиме можливість інвестувати в інший принтер ви­робника - Ricoh Ri 1000 з можливістю дру­ку А3 із білим кольором.