Зростання ґрінвошингу часто викликане економічним тиском: багато компаній переводять клієнтів з паперових комунікацій на цифрові платформи, щоб знизити витрати. На жаль, це супроводжується оманливими екологічними твердженнями, які створюють враження, що цифрові рішення є більш сталими.

Споживачі не підтримують такі примусові цифрові переходи. Згідно зі звітом Two Sides Trend Tracker 2025, 56% європейських споживачів вважають, що екологічні аргументи щодо цифровізації — нещирі й насправді спрямовані на зменшення витрат. Крім того, 76% споживачів хочуть мати право вибору способу отримання інформації і виступають проти примусу до цифрових форматів.

Проблема стосується не лише клієнтської комунікації. Такі сектори як гігієнічна продукція та паперове пакування також дедалі частіше стають об’єктами ґрінвошингу: компанії роблять нечіткі або неперевірені заяви про нові або альтернативні джерела волокон, які нібито є більш сталими, «рятують дерева», але не надають достовірних доказів.

Джонатан Тейм, виконавчий директор Two Sides Europe:
«Подібний ґрінвошинг не лише порушує встановлені стандарти екологічного маркетингу, а й шкодить репутації галузі, яка має сильні й постійно поліпшувані показники сталого розвитку. На противагу популярним заявам, активний ринок паперової продукції підтримує зростання лісів завдяки сталому лісівництву. Наприклад, європейські ліси збільшуються на площу, еквівалентну 1500 футбольним полям щодня».

Лише в Європі Two Sides переконала понад 840 організацій, зокрема великі бренди, такі як HMRC, Santander, Volksbank і Hess Natur, вилучити з комунікацій хибні антипаперові формулювання.

«Протидія ґрінвошингу — критично важлива. Це потрібно не лише для захисту права споживачів на вибір, а й для збереження репутації й економічної стабільності секторів друку, паперу, пакування та лісівництва, — додає Тейм. — Ці галузі підтримують понад 640 000 робочих місць і охоплюють понад 112 000 підприємств у Європі».

Наслідки безконтрольного ґрінвошингу суттєві. Згідно з дослідженням Two Sides і Censuswide 2021 року, лише в європейському поштовому секторі ґрінвошинг може призвести до щорічних втрат у доходах на суму близько €337 млн через падіння довіри й зменшення використання паперу.

Two Sides продовжує пріоритетну кампанію проти ґрінвошингу та закликає бізнес уникати необґрунтованих екологічних тверджень на користь цифровізації.

«Ми вдячні сотням організацій, які позитивно відреагували на нашу кампанію, — підсумував Джонатан Тейм. — Ми також високо цінуємо підтримку галузевих учасників і громадськості, які продовжують повідомляти нам про випадки ґрінвошингу».