ЕВОЛЮЦІЯ ДРУКАРНІ В КОНТЕКСТІ НАПРЯМКУ ЦИФРОВОГО ДРУКУ

Наталя Обушна завжди відстоювала думку: якщо друкарня хоче не просто залишатися на ринку, а отримувати ресурси для тривалого розвитку, треба змінюватися і рости. Відповідно, атрибутами «Ультрадрук» були і лишаються – активна маркетингова стратегія, високий рівень сервісу, а відтак – ретельний добір персоналу.

«Саме якісний сервіс – одне із джерел прибутку «Ультрадруку», – зазначає Наталя Обушна. – На жаль, багато друкарень, які працюють із кінцевими клієнтами, пропонують послуги у досить вузькому сегменті: друкують та виконують базові послуги постдруку. Ми ж вирішили стати постачальниками, які виготовляють продукцію не лише якісно, а й оперативно (наприклад, друк «сьогодні на сьогодні») та за адекватною вартістю».

Компанія постійно інвестувала в обладнання. Так у 2018 р. машинний парк розширився двома ЦДМ Konica Minolta AccurioPrint C3070L, настільним УФ-принтером Mimaki UDFM3042, лазерним гравером, УФ-принтером Nocai NC-DX0406, бігувальником-перфоратором Cyklos AIRSPEED 450, рулонним ламінатором HL520 та ін. Пізніше – ріжучими плотерами Vulcun SC-350, iEcho PK 0604 Plus, ще деяким устаткуванням.

Все задля того, щоб запропонувати клієнтам додаткові можливості, а також розширити спектр послуг. У тому числі запустити абсолютно оригінальні новинки: сувеніри з нестандартних матеріалів, еко-нотатки, «вічні» календарі, персоналізовані продукти. Всі ці дії супроводжувалися активним маркетинговим просуванням: веденням соціальних мереж, блогу, участю у конференціях та виставках.

Вже тоді клієнти позитивно відреагували на розширені можливості виробництва, які Наталя Обушна називає «міксом» технологій. Звичайно, цифровий друк сухим тонером є в цьому «міксі» одним із «китів» й зумовлює до 60% обороту «Ультрадруку». У компанії працює 7 ЦПМ Konica Minolta.

Тривалий час ключовими ЦДМ «Ультрадруку були дві Konica Minolta bizhub C1060L. У 2018 р. у компанії (з різницею у місяць) знову було встановлено одразу дві ЦДМ Konica Minolta – цього разу Konica Minolta AccurioPrint C3070L. Подібний підхід до вибору обладнання (дублювання) Наталя Обушна пояснює специфікою клієнтської бази – насамперед це кінцеві клієнти.

І ключові аспекти роботи з ними – виробництво продукції з передбачуваною якістю. Найважливіше, щоб у межах одного накладу всі вироби виглядали ідентично. Також в «Ультрадруці» дбають про терміни виготовлення. Адже за форс-мажору замовлення можна перекинути на іншу машину.

У складні «коронавірусні» 2020-2021 рр. друкарня динамічно розвивалася та робила подальші інвестиції, що дали змогу покращити можливості практично всіх виробничих ділянок – виготовлення POS-матеріалів, рекламно-сувенірної продукції, оперативної поліграфії. Незадовго до відкритої агресії росії друкарня «Ультрадрук» поповнила свої потужності ще більш потужною ЦДМ Konica Minolta AccurioPress С7090.

За словами Наталі Обушної, під час пандемії COVID-19 друкарні довелося на «власній шкірі» пережити чимало складнощів і прийняти низку несподіваних рішень. Інвестиції у персонал, IT- та обладнання стали запорукою стійкості.

В одному з інтерв’ю Print+ Наталя називає свою компанію конвеєром, який можна будь-якої миті перескласти наново. Всі виробничі ділянки підприємства (в окремих випадках їхні можливості перетинаються) працюють на загальний ефективний результат. Можливі умови роботи в автономному режимі, коли кожен напрямок генерує власний дохід.

Однією з найцікавіших розробок «Ультрадруку» під час «коронавірусних часів» стало нове ПЗ, яке дає змогу максимально легко тиражувати поліграфічну, сувенірну продукцію та текстиль. Замовлення у виробництво можна надсилати безпосередньо до «Ультрадруку», або кому не треба до будь-якої іншої друкарні.

Перш ніж придбати ЦДМ Konica Minolta AccurioPress С7090, Наталя Обушна розглядала й інші варіанти. Але у підсумку вкотре зупинилася на ЦДМ Konica Minolta. Оператори цифрового друку звикли обслуговувати ЦДМ саме цього японського виробника. Не менш важливими складовими, що вплинули на прийняття рішення, стали питання вартості устаткування та собівартості копії.

Konica Minolta AccurioPress С7090 стала найбільш потужною ЦДМ в історії компанії «Ультрадрук», яка дала змогу суттєво скоротити терміни виконання середніх багатосторінкових замовлень. Покращилася і якість друку (одна з причин оновлення парку ЦДМ – саме прагнення покращити якість друку – кольоровідтворення, якість викатування плашок).

Цифра, звісно, – не найрентабельніший напрямок діяльності багатопрофільної компанії «Ультрадрук» (УФ-друк, POS-матеріали, рекламна сувенірка, якщо їх розглядати окремо, – більш прибуткові), але саме цифровий тонерний друк аж ніяк не можна ігнорувати рекламно-виробничим структурам на кшталт «Ультрадруку».

Ринок поліграфії – це «воронка», й іноді великого корпоративного клієнта можна залучити, видрукувавши йому якісно невеликий обсяг рекламної поліграфії, потрібний саме у цей момент часу.

Подеколи замовлення цифрового друку, вважає Наталя, краще взагалі виготовити в нуль, але залучити клієнта, дати йому змогу звикнути до рівня сервісу друкарні, адаптуватися до співпраці з нею. А вже далі заробити на комплексних замовленнях, на міксті продуктів.

Отже станом на початок відкритої агресії парк цифрового устаткування компанії «Ультрадрук» був представлений ЦДМ Konica Minolta AccurioPress С7090, двома Konica Minolta AccurioPrint C3070L, двома Konica Minolta bizhub Press С1060, монохромною Konica Minolta AccurioPress 6120, окремою ЦДМ, на якій друкуються лише конверти.

Виклики останніх часів дедалі загострили конкуренцію на ринку цифрового друку. Адже через курсові коливання та мобілізаційні процеси вартість робочої сили суттєво зросла, а додатковий тиск виробники відчувають через блекаути та збільшення комунальних тарифів. Коронавірус та війна каталізували цілу низку подій, які ще тривалий час впливатимуть на ринок праці, обладнання, сировини та матеріалів.

ПЕРЕГЛЯД СТРАТЕГІЇ

Перед війною друкарня «Ультрадрук» збиралася придбати монохромну потужну цифрову машину Konica Minolta AccurioPress 6120 (щоб зміцнити потужності, пов’язані з виготовленням персоналізованих блокнотів за запитом, з індивідуальним дизайном блоку та книжок малими та середніми накладами).

Чимало клієнтів «Ультрадруку» наполягали тоді, щоб компанія переймалася й виготовленням більш довгих накладів книжок – для них контроль якості та супровід значно важливіші, ніж, хто саме виконує замовлення (нерідко такі наклади компанія друкувала на стороні).

Але почалася війна, і гроші, які вже були частково сплачені за монохромну машину, пішли на виплату кольорової ЦДМ Konica Minolta AccurioPress С7090, яку компанія придбала наприкінці 2021 року. Це рішення здалося Наталії Обушній оптимальним, щоб вирішити питання з грошима, бо подальша перспектива була зовсім незрозумілою. «Вистояли, і слава Богу, бо було складно», – зазначає керівниця «Ультрадрук». Персонал частково роз’їхався, виїжджала за кордон з доньками і пані Наталя. За три місяці вона повернулася з меншою донькою в Україну, а старша лишилася в Німеччині.

«Сіла та обґрунтовано подумала: якщо я лишаюся у Німеччині, скільки сил, часу та енергії варто вкласти, щоб зайняти позицію, хоча б наближену до того, що я маю тут, – зазначає Наталя. – Лише мову вивчати не менше, ніж півтора року. А ще п’ять-сім років знадобиться на те, щоб здобути фундамент у бізнесі».

Крім того, Наталя вже мала світогляд підприємця й не зовсім була готовою бути найманим працівником. Та й бізнес в Україні потребував уваги. Нагромадилися певні зобов’язання як клієнтів перед «Ультрадруком», так і самої компанії перед кредиторами. Зі свого боку компанія «Ультрадрук» виконала всі зобов’язання приблизно до Нового року, натомість з друкарнею розрахувалися не всі замовники. Навіть підіймалося питання продати бізнес чи здати його в оренду, згадує Наталя, але умови були настільки неприйнятними, що від цієї ідеї відмовилися. Довелося ретельно аналізувати клієнтську базу (щоб виявити, хто працює), залучати нових клієнтів. Вдалося укласти нові угоди з деякими відомими компаніями, різноманітними благодійними фондами. Безумовно, у цьому випадку диверсифікація клієнтської бази, залучення клієнтів різних категорій, щоб не залежати від великого чи малого бізнесу, стали запорукою постійного потоку замовлень, навіть якщо одна з клієнтських ланок переживатиме складнощі.

«Витягнули» й завдяки вчасно проведеній автоматизації залучення замовлень, виробничого устаткування (включаючи ЦДМ) та спрощенні комунікації між бек-офісом та виробництвом.

Також Наталя Обушна побачила «вікно можливостей» для відкриття нового бізнесу, не зовсім пов’язаного з поліграфією. Це стало відображенням впевненості підприємниці, що у часи нестабільності варто продумувати декілька варіантів розвитку подій. Власниця «Ультрадруку» завжди планувала розвиток друкарні на три роки наперед.

Цей досвід дався взнаки й під час планування нового бізнесу.

ВЛАСНИЙ ПРОЄКТ

Наталя започаткувала власний проєкт Obushna.pro з психології та розвитку здорового суспільства. Навіщо ж було Наталії впрягатися ще в один бізнес та ще не пов’язаний (на перший погляд) з основним напрямком діяльності? «Obushna.pro – це моє особисте відновлення, в тому числі. Бо я була в розібраному стані – єдиним бажанням було вижити, і щоб мене ніхто не чіпав».

Після спілкування з клієнтами та співробітниками Наталя збагнула, що чимало людей потребують психологічної допомоги. Вона бачила розгубленість людей, чимало з яких перебували у стані глибокого неврозу. Відповідно, Наталя зрозуміла, що свою особисту програму може ретранслювати на загал.

У підсумку вона продала річні абонементи людям. Це був особистий виклик для підприємниці, яка взяла на себе зобов’язання і будь що мала виконати їх. Потреба рік вкладатися у розвиток проєкту і працювати підтримала Наталю та продовжує мотивувати.

За два роки навчання в Obushna.pro пройшло понад 4 тис. людей, при цьому в групах було не більше 30 осіб. У проєкті Obushna.pro задіяні фахівці й друкарні «Ультрадрук». Наприклад, в певний момент у друкарні не було достатнього обсягу роботи для аналітика, а в Obushna.pro її навички стали в нагоді. Також фахівці друкарні виконують дизайнерські роботи, верстку, налаштування продажів Obushna.pro. Наталя зі свого боку генерує ідеї та створює продукт, а далі долучаються представники команди.

Ця модель дуже дієва, і не дивно, що до Наталі Обушної звертаються психологи, консультанти, коучі, з проханням налаштувати бізнес. Консалтингова та продюсерська робота поступово стає ледь не третім напрямом бізнесу, і Наталя серйозно розмірковує, чи заглиблюватися у нього. Бо завжди планує на розвиток проєкту три роки: перший рік – тестує, другий – налаштовує, третій – оптимізує.

Найцікавіше, що проєкт Obushna.pro вкрай позитивно вплинув на діяльність друкарні «Ультрадрук»: є певні продукти (насамперед, навчальні зошити та методичні матеріали), що завдяки поєднанню психології та друкарства, дали змогу підприємниці вийти на нові ринки. Також «Ультрадрук» виготовляє для психологів, навчальних закладів чимало рекламно-сувенірної продукції.

Досвід роботи практикуючим психологом, за словами Наталі, дався взнаки про формуванні підходів до управління друкарнею. «Я дещо під іншим кутом подивилася на власний стиль управління, спокійніше почала делегувати повноваження. Контроль лишається, але адекватний, не тотальний, не на рівні мікроменеджменту. Люди відчувають підтримку з мого боку».

Наталя Обушна, власниця друкарні «Ультрадрук»:

ʺУльтрадрукʺ тривалий час лишався для мене не стільки бізнесом, скільки дитиною. Після певних подій я збагнула, що бізнес – це лише бізнес. Розділивши емоційну та функціональну складову (функціональні обов’язки з емоційними бажаннями), значно простіше керувати і людьми, бо вони так само нерідко приймають рішення на емоціях. Це спростило і мій підхід до бізнесу, і в цьому ключі я можу допомагати та підтримувати людей, розподіляючи емоції та функціонал. Щоразу, коли людина впадає в емоційний стан, одне-два питання, і людина може вмикати логіку та адекватно сприймати ситуацію, без емоційних забарвлень.

ІНВЕСТИЦІЇ ПІД ЧАС ВІЙНИ

Інвестиції «Ультрадруку» під час війни спрямовані здебільшого у оновлення та підтримку робочого парку за тими напрямками, де друкарня вже має певні позиції. Зокрема компанія багато продукції виготовляє з застосуванням УФ-друку, текстильного друку, друкує чимало етикеток та стикерів, малотиражного паковання, бо має для цього увесь потрібний парк не лише друкарського, але й післядрукарського устаткування.

Від ідеї придбати устаткування для DTF-друку менеджмент друкарні поки відмовився через певні обмеження виробничого приміщення, тому компанія продовжує купувати видрукувані зображення і вже потім наносити в себе із застосуванням термопресів.

Також друкарня інвестувала в енергонебезпеку – придбали генератор. Вкрай важливим було інвестувати і в підтримку та утримання команди. «Команда дуже крута, і всі фахівці своєї справи. Це люди, на яких я можу спиратися, і вони всі поруч. В це варто вкладати кошти, тим більше, що гроші наразі дуже швидко знецінюються», – підкреслює Наталя Обушна.

МОТИВИ ПРИДБАННЯ ЦДМ

Поки що «Ультрадрук» не виготовляє середні та довгі наклади книжок на системній основі. Хоча вони трапляються, компанія більше друкує книжки на вимогу та обслуговує потреби колег-психологів. Саме для підтримання цього напрямку компанія придбала монохромну Konica Minolta AccurioPress 7120 (раніше друк монохромної продукції відбувався на кольорових ЦДМ Konica Minolta, яких у друкарні декілька – Konica Minolta AccurioPress С7090, дві Konica Minolta AccurioPrint C3070L, дві Konica Minolta bizhub Press С1060).

«На ринку України бракує спеціалізованої психологічної літератури. Друкуються твори відомих психологів на кшталт Юнга, Фрейда, Перлза, а от вузькоспеціалізованої літератури немає. Саме подібну літературу «за вимогою» прагне виготовляти ʺУльтрадрукʺ», – пояснює Наталя Обушна.

У планах «Ультрадрук» – друкувати до 300 книг в мʼякій обкладинці та до пʼятдесяти книг в твердій палітурці на добу, але поки на такі показники вийти не вдається. З іншого боку, AccurioPress 7120 та інший парк ЦДМ розрахований не лише на виготовлення книжок. Значний обсяг завантаження ЦДМ – це виготовлення дидактичних матеріалів для психологів, які, звертаючись до «Ультрадрук», чітко знають, з ким співпрацюють. «Наприклад, на позаминулому тижні була показова ситуація. ʺА це друкарня тієї Обушної? О, так добре – і розміщують замовленняʺ. Для людей моє ім’я – гарантія якості, дійсно варте довіри», – зазначає Наталя.

Дається взнаки те, що Наталя Обушна розуміє потреби психологів, знає специфіку діяльності в цьому сегменті й може доробити дидактичні матеріали, видрукувати матеріали для психологів, ті ж картки, методичні матеріали. «Вони звертаються до мене, бо я можу з їхньої психологічної мови творчих людей перекласти на мову поліграфічну. І це дорогого коштує, бо нерідко замовники приносять макет з підручних матеріалів, і його треба перетворити на продукт, який не соромно буде продавати за кордоном, який приємно взяти до рук, адже нерідко людина, коли створює продукт, втілює в ньому частку себе», – пояснює Наталя Обушна.

При виборі Konica Minolta AccurioPress 7120 для «Ультрадрук» були важливими швидкість двобічного друку та вартість копії, можливість безпроблемного друку на тонкому папері. Наразі компанія друкує на Konica Minolta AccurioPress 7120 на офсетному папері 80 г/м², а також на крейдованому щільністю 115 г/м² (машина має вакуумний податчик).

Презентація продажу AccurioPress 7120 в «Ультрадрук» відбулася на виставці drupa (Наталя Обушна була присутня на ній онлайн), саму ж машину було інстальовано за тиждень до виставки.

ПРО РІШЕННЯ

ЦДМ лінійки Konica Minolta AccurioPress 7136/7136p/7120 відрізняє виняткова якість друку. Вони оснащені ексклюзивним інтелектуальним контролером якості IQ-501, що використовує багаторічні технології обробки зображень Konica Minolta.

ЦДМ Konica Minolta AccurioPress 7120 може працювати з різними типами матеріалів: від тонкого до щільного паперу (350 г/м²), включно з конвертами. Крім того, інтегрована бібліотека матеріалів пропонує безліч можливостей профілювання носіїв, щоб користувачі завжди мали доступ до потрібних налаштувань для отримання найкращого результату.

Нове покоління виробничих систем AccurioPress 7136/7136p/7120 розроблене, щоб збільшити час безвідмовної роботи пристроїв та друку, заощаджуючи час друкарень. Низка нових функцій допомагає виготовляти високоякісну поліграфічну продукцію швидше, в більшій кількості та з бажаною якістю друку. Звичайно, ЦДМ лінійки можна оснастити одним із професійних вбудованих фінішних пристроїв – для виготовлення буклетів, перфорації або палітурки тощо.

Особливості Konica Minolta AccurioPress 7120
Робочий цикл – до 2,5 млн відб.
До 120 стор. A4/хв.
До 66 стор. SRA3/хв.

Простота використання
Технологія автоматичної перевірки.
Близько 220 профілів паперу – в стандартній комплектації.
Додатковий інтелектуальний датчик матеріалу IM-101 для визначення типу та щільності паперу.
Уніфікований користувацький інтерфейс для всіх пристроїв
Konica Minolta.

Бездоганна якість зображення
Роздільна здатність друку 1200x1200 dpi.
Функція редагування градаційних кривих.
Технологія S.E.A.D.
Технологія тонера Simitri HD.

Готова продукція
Виготовлення буклетів на 50 арк. з фронтальною обрізкою та опціональним фальцюванням, бігуванням і формуванням кута корінця.
Ідеальна палітурка для книг завт. до 30 мм.
Зшивання 100 аркушів з ріжучим механізмом.
Автоматичне кільцеве брошурування на 102 аркуші.
Автоматизоване різання візиток і листівок в лінію.
Друк плакатів формату А3 та А4 з повним висіканням.

Простота та ефективність
Автоматична лінеаризація.
Автоматизована дуплексна перевірка.
Автоматизоване профілювання.
Регулювання в реальному часі.
Функція очищення

Таблиця 1. Технічні характеристики Konica Minolta AccurioPress 7120

Параметр Значення
Роздільна здатність 1200x1200 dpi
Щільність паперу 40–350 г/м²
Розміри паперу 95x139/324x483 мм (з PF-710)
Вхідний лоток для паперу До 18000 аркушів
Продуктивність 120 A4/хв., 70 А3/хв., 66 SRA3/хв.
Габарити, вага 990x910x1454 мм, 369 кг

СПІВПРАЦЯ З KONICA MINOLTA UKRAINE

З Konica Minolta Ukraine в «Ультрадрук» певний кредит довіри та довга історія співпраці – ще з часів компанії «Полімікс», де Наталя працювала з 2003 року. Після закриття «Поліміксу» ЦДМ Konica Minolta Bizhub Pro 6500 залишилася працювати на «Ультрадруці». Відповідно, далі компанія купувала ЦДМ лише японського виробника.

Менеджер компанії Konica Minolta Ukraine Вячеслав Белібов завжди добирає оптимальний варіант устаткування, враховуючи потреби друкарні «Ультрадрук». Зазвичай між ідеєю щодо придбання устаткування та прийманням рішення проходить місяць-півтора.

За словами Обушної, стосунки з брендом Konica Minolta склалися від самого початку. Посприяла цьому адекватна собівартість відбитка за нижчої вартості устаткування, ніж у ключового конкурента. При виборі постачальника наголос також було зроблено на сервісному обслуговуванні.

«Я фанат сервісу з нашого боку і чекаю на відповідний рівень сервісу і від наших постачальників», – каже Наталя. Повернемося і до кадрового питання: сьогодні кваліфікований співробітник коштує дорожче, ніж обладнання, на якому він працює. Тому дуже важливими є швидке навчання та адаптація. На навчання нових співробітників роботі з технікою Konica Minolta потрібно мінімум часу.

«Ультрадрук» вважає за краще придбати обладнання, яке швидко і гарантовано окупиться. Замортизована машина залишає «можливість для маневру» – на ній можна друкувати монохромну або менш вибагливу поліграфічну продукцію за більш доступною для замовника вартістю. Або ж продати на внутрішньому ринку.

«До обладнання я ставлюся спокійно. Мабуть, емоції, пов’язані з придбанням, важливіші. Відчуття, які я проживаю, важливіші за все інше. Машина – це машина, це метал. А те, що я відчуваю, насолоджуючись процесом роботи, це для мене більш справжнє», – підкреслює Наталя Обушна.

Звичайно, ЦДМ іноді виходять з ладу. Але сервіс Konica Minolta Ukraine Наталі подобається – інженери швидко виїжджають та вирішують будь-які питання. Якщо якоїсь деталі немає в наявності, вони передомовляються з кимось, в кого така деталь є, так само й «Ультрадрук» йде назустріч партнерові, якщо в когось з його клієнтів стається позаштатна ситуація.