Оголошена у вересні минулого року угода з придбання компанією Adobe одного зі своїх найбільших конкурентів мала привернути увагу регулюючих органів по всьому світу. Міністерство юстиції США (DoJ) уважно вивчає угоду. Британські регулятори нещодавно підтвердили, що встановили термін закінчення розслідування, ініційованого на підставі того, що злиття призведе до «суттєвого послаблення конкуренції».
Після початкового «першого етапу» розслідування минулого місяця вони дійшли висновку, що придбання усуне «значну конкурентну загрозу для Adobe» з огляду на схожість між Figma та власним ПЗ Adobe для проєктування продуктів Adobe XD.
Комісія ЄС ще у лютому заявила, що розглядає угоду через антимонопольне законодавство. Основне питання розслідування те саме — чи не приведе придбання Figma до усунення одного з основних конкурентів Adobe, і як вона вплине на ринок ПЗ для дизайну та проєктування загалом.
ЄК вказує на те, що Figma є «явним лідером ринку» інтерактивних засобів проєктування виробів, і зазначає, що після придбання навряд чи на цей ринок вийдуть інші «варті довіри» гравці. І хоча Adobe лідирує в галузі засобів створення цифрових активів, Figma наразі справляє «стримувальний вплив» на Adobe. Таким чином, покупка Figma може завадити їй продовжувати відігравати роль «ефективного конкурента».
«Аdobe і Figma — два провідні постачальники ПЗ для творчої спільноти у цифровій сфері, — йдеться у заяві Маргрети Вестагер, виконавчого віце-президента ЄК з питань конкурентної політики. — Чимало користувачів та підприємств покладаються на їхні цифрові інструменти для дизайну у своїй роботі. Проводячи поглиблене розслідування, ми прагнемо забезпечити користувачам доступ до широкого спектру цифрових творчих інструментів, з яких вони можуть обирати».
По суті, угода не відповідала граничним фінансовим значенням, встановленим правилами ЄС щодо злиття, тому дует не мав повідомляти європейські регулюючі органи. Однак стаття 22 регламенту містить положення, що дають змогу окремим країнам-членам ЄС передавати справи до ЄК, якщо вони вважають, що угода призведе до зниження конкуренції на їхньому власному ринку.
Саме це й сталося у цьому випадку: у дзвін забили понад десяток країн-учасниць. Незважаючи на те, що останнім часом Європа досить активно розслідує угоди щодо придбання великих технологічних компаній, вона також демонструє небажання повністю блокувати угоди. Так останнім часом вона схвалила придбання Microsoft Activision за $68,7 млрд і пропозицію Broadcom про купівлю VMware за $61 млрд, хоча і з досить жорсткими застереженнями. Таким чином, Adobe, швидше за все, доведеться піти на певні гарантії та компроміси.
Комісія заявила, що планує ухвалити рішення до 14 грудня 2023 року.