Результати Stora Enso у 2022 р. демонструють потужні позиції компанії на ринку та здатність бути активними та гнучкими, вносячи корективи у нову реальність як у короткостроковій, так і в довгостроковій перспективі. Торік компанія досягла виняткових результатів: обсяг продажів становив €11,68 млрд і, як і в 2021 р., Stora Enso знову досягла історичного максимуму в операційному показнику EBIT — €1,891 млрд, що на 24% більше у порівнянні з попереднім роком.

Останній квартал 2022 р. характеризувався похмурими загальними макроекономічними перспективами поряд із слабкістю ринку, що посилюється, в певних сегментах, таких як пиломатеріали і тарний картон. Незважаючи на це, Stora Enso отримала операційний EBIT у розмірі €355 млн. Це сталося завдяки високим показникам підрозділу біоматеріалів, стабільним показникам лісового підрозділу і добрим показникам у паперовому бізнесі, що залишився (продано три паперові фабрики).

Загальний продаж підрозділів Packaging Materials і Packaging Solutions Stora Enso склали €5,427 млрд, зростання 17% У 4 кв. компанія зробила певні кроки (дії з ціноутворення, гнучкість в управлінні потужностями та запасами, а також посилення контролю над витратами), щоб пом’якшити різке зростання витрат та зниження маржі по всій групі.

Stora Enso продовжить йти цим шляхом, поки не відновить прибутковість, оскільки у компанії вважають, що 2023 рік буде слабшим, ніж 2022-й.

Відносно висока автономність у забезпеченні електроенергією та деревиною, а також ефективне постачання ресурсів підтримують компанію в умовах ринкових коливань. Підрозділ «Пакувальні матеріали» (Packaging Materials) показав стабільне зростання з акцентом на коробковий картон, тоді як попит та ціни на тарний картон знизилися. Загалом рентабельність цього підрозділу знизилася через скорочення маржі через зростання витрат і зниження обсягів. Перегляд контрактів продаж коробкового картону поступово компенсує інфляційний тиск. Попит на гофропаковання підрозділу «Пакувальні рішення» (Packaging Solutions) був відносно стабільним, але нижчим, ніж у 2021 році. Впродовж року, особливо за останні три місяці, Stora Enso реалізувала багато стратегічних ініціатив, щоб підвищити стійкість, прискорити програму зростання та змінити напрямок бізнесу.

У 4 кв. компанія розпочала продаж бізнесу з виробництва коробкового картону та паковання з нього, а також лісового господарства у Китаї. Продаж дасть змогу збільшити постачання ресурсів рентабельним підприємствам, які обслуговують зростаючий світовий ринок упаковки, включаючи Китай. Для реалізації стратегії зростання компанія відмовилася від більшої частини паперового бізнесу та спрямувала ресурси на ключові стратегічні напрями. Stora Enso інвестувала в найрентабельніше виробництво картону в Оулу (Фінляндія) та розширили присутність у сфері відновлюваного паковання за рахунок великого придбання De Jong Packaging Group у Нідерландах, щоб збільшити частку ринку в Західній Європі.

Ми уклали кілька нових угод про співпрацю, партнерство та спільні розробки для прискорення інновацій, обміну знаннями та доступу до ринку, включаючи моніторинг розвитку акумуляторних технологій з використанням деревних матеріалів (а саме, лігніну). У січні 2023 р. Stora Enso підписала угоду про партнерство з автовиробником Polestar у рамках проекту Polestar 0 щодо створення до 2030 року кліматично-нейтрального автомобіля з використанням матеріалу для акумуляторних батарей Lignode.

«Вдячна нашим співробітникам за ініціативу при створенні інноваційних продуктів, покращення фінансових показників та внесенні внеску на захист довкілля. Прагнення завжди лідирувати та робити те, що правильно, убезпечить майбутнє нашої компанії», — каже Аніка Брескі.