Рекламні доходи у сегментах «Пресса» та «ТБ» скоротяться на 2,6% та 3,6%, відповідно, у 2023 р., вважають аналітики Magna. При цьому ринок радіо буде стабільним (+0,6%), а ринок зовнішньої реклами зросте на 6,2% і досягне майже $34 млрд, що трохи вище за допандемійні значення.
Незважаючи на складні економічні умови, ринок традиційних медіа (телебачення, радіо, преса та зовнішня реклама) виріс 2022 р. на 2,5%, цифрових медіа — на 9% (табл. 1).
У Magna підкреслили, що це найменший розрив у зростанні, що коли-небудь спостерігався аналітиками компанії. Редакційні медіа бренди залишаються привабливими та актуальними для рекламодавців, оскільки «поєднують безпеку бренду з крос-платформним охопленням».
Таблиця 1. Стан глобального рекламного ринку та прогноз його розвитку в 2023 р.
Медіа канал/оцінка |
2022 Зростання |
2022 Реклама (млрд. $) |
2022 Охоплення |
2023 Зростання |
2023 Попередньо |
Усі медіа (вкл. циклічні) |
8% |
317,5 |
100% |
3,7% |
4,8% |
Усі медіа (викл. циклічні) |
6,2% |
310,2 |
97,7% |
5,8% |
6,8% |
Всього редакційних медіа |
6,1% |
138,6 |
43,7% |
-1,3% |
-1,3% |
Відео |
7,1% |
87,9 |
27,7% |
-4,4% |
-3,1% |
Довгі відео |
5,9% |
69,6 |
21,9% |
-8,3% |
-7,5% |
Національні телемережі |
-4% |
38,7 |
12,2% |
-6,3% |
-5,8% |
AVOD/OTT (стрімінгові платформи) |
18,4% |
6,8 |
2,2% |
31,6% |
32,7% |
Локальне ТБ |
22,7% |
24,0 |
7,6% |
-22,9% |
-22,1% |
Короткі відео |
11,9% |
18,3 |
5,8% |
10,4% |
13,2% |
Аудіо |
5,9% |
16,8 |
5,3% |
-0,5% |
-0,8% |
Публікації |
-4.2% |
16 |
5% |
-1,8% |
-1,1% |
Зовнішня реклама |
19% |
9,1 |
2,9% |
6,7% |
7,7% |
Фільми |
103% |
0,3 |
0,1% |
49,9% |
34,9% |
Всього цифрових чистих програвань |
9,2% |
178,9 |
56,4% |
8,1% |
9,2% |
Пошук |
15,4% |
114,6 |
36,1% |
11,3% |
12,6% |
Соціальні мережі |
1,2% |
61,8 |
19,4% |
4,8% |
6,4% |
Поштові розсилки |
9,9% |
18,9 |
5,9% |
-7,1% |
-6,8% |
Джерело: MAGNA Global Forecasts. Грудень 2022
Дохід власника крос-платформенної мережі від реклами в млрд доларів. За замовчуванням включає циклічні продажі реклами (вибори, циклічні спортивні заходи).
У 2023 р. на глобальному рівні ТБ продовжить втрачати аудиторію — залежно від ринку рейтинги телегляду знизяться на 5-15%. За прогнозами Magna, 2022 р. доходи від кросс-платформенної ТВ-реклами зросли на 1,7% (до $172 млрд), а ось у 2023 р. впадуть на 4%.
У 2023 р. одним із драйверів ТБ стане нетрадиційна реклама, зокрема, AVOD (Advertising Video on Demand, доступ до відео надається разом із рекламою, яка демонструється у відео з певною періодичністю) зі зростанням 10-20% на основних ринках.
Таблиця 2. Глобальний рекламний маркетинг
Регіон, категорія медіа/оцінка |
2022 Продажі реклами |
2022 Зростання |
2022 Попередньо |
2023 Зростання |
2023 Попередньо |
Глобально |
795 |
6,6% |
9,2% |
4,8% |
6,3% |
EMEA |
190 |
5,1% |
7,5% |
4,3% |
5,8% |
Північна Америка |
334 |
7,9% |
10,8% |
3,8% |
5,7% |
Латинська Америка |
25 |
13,7% |
9,6% |
9,2% |
6,7% |
Азіатсько-Тихоокеанський регіон |
247 |
5,2% |
8,4% |
6,1% |
7,4% |
Цифрові медіа |
514 |
8,9% |
12,5% |
8,4% |
10,8% |
Контекстна реклама |
260 |
12,7% |
14,8% |
10% |
11,5% |
Соціальні медіа |
149 |
4,4% |
10,6% |
6,8% |
11% |
Цифрові відео |
65 |
11,3% |
15,8% |
11,2% |
15,5% |
Традиційні медіа |
282 |
2,5% |
3,6% |
-1,7% |
-2,3% |
Телебачення |
172 |
1,7% |
3,9% |
-3,6% |
-3,7% |
Радіо |
30 |
4,2% |
3,6% |
0,6% |
0,2% |
Друковані медіа |
47 |
-3% |
-2,6% |
-2,6% |
-4,5% |
Зовнішня реклама |
32 |
12,4% |
10,4% |
6,2% |
5,7% |
Фільми |
2 |
63,2% |
62,4% |
21,8% |
15,3% |
Джерело: MAGNA Global Forecasts, грудень 2022
Наведені вище оцінки відносяться до чистих доходів власників ЗМІ від реклами в млрд доларах США в постійних цінах.
Пункт «Традиційні медіа» включає доходи від крос-платформенної реклами традиційних медіа компаній (теле- і радіокомпанії, видавці, виробники зовнішньої реклами).
Пункт «Цифрові медіа» включає контекстну рекламу, соціальні мережі та короткі цифрові відео
На думку аналітиків Magna, у 2023 р. продажі онлайн-реклами збільшаться на 8,4%, склавши 65% у структурі витрат на просування, і $557 млрд у грошовому вираженні. Драйверами цифрового ринку реклами стануть e-commerce та зміни у споживанні контенту.
Рекламними форматами з найбільш динамічним зростанням будуть «Відео» (+11%), «Пошукова контекстна реклама» (+10%) і реклама в соцмережах (+7%).
За даними фінансових звітів за третій квартал, рекламні доходи найбільших гравців глобального ринку (Google, Meta, Alibaba) зросли лише на 5% (порівняно зі зростанням на 41% у 2021 році). Компанії вперше в історії відстають від загальних показників ринку (+6,6%), а їхня частка у світових продажах реклами зупинилася на рівні 42% після постійного зростання впродовж останніх 15 років.
У 2023 р. найбільш динамічним (табл. 3) буде ринок Індії (+13,7%), вважають у Magna. На другому місці – Бразилія (9,7%), на третьому – Індонезія (8,8%). Великі ринки покажуть невелику динаміку: витрати на рекламу у США зростуть на 3,7%, у Китаї – на 6,6%. У Європі найбільше зростання продемонструє Франція — 8%.
Таблиця 3. Тренди рекламного маркетингу – ТОП-15 ринків
Країна/оцінка |
2022 Продажі реклами |
2022 Зростання |
2023 Зростання |
2023 Попередньо |
США |
317,5 |
8% |
3,7% |
5,8% |
Китай |
120,4 |
3,4% |
6,6% |
8,9% |
Японія |
53,2 |
4,3% |
2,7% |
4,2% |
Великобританія |
45 |
5,6% |
5,4% |
7,7% |
Німеччина |
37,3 |
2,4% |
1,6% |
3,3% |
Франція |
20,3 |
4,8% |
4,6% |
8% |
Австралія |
16,8 |
7,6% |
5,4% |
4,5% |
Канада |
16,3 |
5,6% |
4,3% |
4,5% |
Південна Корея |
13 |
8,7% |
7,2% |
5,4% |
Бразилія |
13,4 |
14,2% |
9,7% |
7,1% |
Італія |
11,4 |
0,5% |
2,5% |
3,5% |
Індія |
11,4 |
14,8% |
13,7% |
15,5% |
Іспанія |
9,8 |
3,9% |
2,9% |
4% |
Індонезія |
9,3 |
9,4% |
8,8% |
7,2% |
Нідерланди |
6,8 |
8,5% |
6,2% |
3,5% |
Джерело: MAGNA Global Forecasts, грудень 2022