Metsä Board на росії, в основному, продавала складні картонні коробки міжнародним брендам. У 2021 р. постачання картону до росії склало близько 130 тис. тонн. У березні 2022 р. Metsä Board оголосила про припинення продажів картону. Крім того, нові санкції ЄС, оголошені у квітні, також забороняють експорт продукції з картону до росії.

Високий попит на картон на основних ринках Metsä Board у Європі та Північній Америці допоміг компанії перерозподілити продаж картону для складних коробок, що раніше прямували до Росії. Водночас, Metsä Group, що забезпечує Metsä Board сировиною, припинила закупівлю деревини на росії та зосередилася на постачанні з Фінляндії, Швеції та країн Балтії.

У 2021 р. на російську деревину припадало приблизно 9% постачання деревини для Metsä Board, більшу частину якої становила береза. Завод Metsä Board в Йоутсено (Фінляндія), що випускає вибілену хімічну термомеханічну целюлозу, а також картонні фабрики Tako та Kyro використовують у виробництві природний газ, що імпортується з росії.

У короткостроковій перспективі компанія шукає способи замінити природний газ альтернативними формами енергії (скраплений природний газ або нафта).

Атака росії на Україну не мала істотного впливу ні на прибутковість Metsä Board у першому кварталі, ні на її фінансове становище наприкінці березня, зазначає компанія. Як заявив генеральний директор Metsä Board Міка Юкіо, рентабельність Metsä Board у 1 кв. 2022 р. залишалася дуже високою. Продажі склали €582 млн, а операційний результат – €121 млн. Середні ціни на картон в євро збільшилися приблизно на 20% порівняно з минулим роком.

Зростання цін нівелювало швидке зростання витрат, особливо у логістиці, хімічній промисловості та енергетиці. У логістиці витрати зростають через більш високі ціни на паливо та проблеми з наявністю транспортних потужностей.

Попит на товарну целюлозу був непоганим у Європі та у Китаї. Ціни на неї зростають з кінця минулого року, оскільки глобальні вузькі місця у логістиці та незаплановані зупинки виробництва призвели до скорочення пропозиції товарної целюлози.

«Попит на екологічний картон нині перевищує пропозицію, й у тривалій перспективі він підтримуватиметься ресурсоефективністю матеріалів та скороченням використання пластику. Наша діяльність відповідає принципам економіки замкненого циклу, і ми продовжуємо вживати заходів щодо пом’якшення наслідків зміни клімату. Ми прагнемо до кінця 2030 року повністю відмовитися від викопного палива у виробництві. Хоча військові операції росії, ситуація з коронавірусом та вузькі місця у світовій логістиці знижують прозорість бізнес-операцій, я впевнено дивлюся в майбутнє», — зазначив Мікка Юкіо.