Залежно від обсягів, видів товарів, а також сегмента, в якому представлена компанія, можна підібрати оптимальну технологію для нанесення зображення на текстильний виріб або сувенірну продукцію. У цій статті ми розглянемо саме види сучасних технологій, які використовуються при брендуванні готових виробів, їхні переваги та вади.

Найдавніша технологія – це, звичайно, шовкотрафарет (трафаретний друк). Тут все просто: робиться дорогий трафарет (сито), через яке вручну або автоматично фарба наноситься на носій, а потім фіксується за допомогою спеціальних сушильних камер. Для текстилю використовуються найчастіше спеціальні, пластизольні фарби. Фарба коштує дешево, а вартість сита розбивається на кількість виробів.

Незважаючи на пристойний вік, ця технологія користується попитом, і якийсь час ще перебуватиме в тренді. У неї дуже багато шанувальників, але їхня кількість щороку зменшується, через тиск з боку цифри.

Давайте розберемося, чому так відбувається. Найбільш незаперечні переваги трафарету – це найнижча собівартість і дуже надійна стійкість зображення до прання та УФ-світла. І, звичайно, широкий вибір тканин, із якими можна працювати.

Так, варто згадати, що й інвестиції у трафаретне обладнання не надто високі – до $20000. Ця технологія чудово виправдовує себе за великих накладів однакових виробів – від 1000 шт. Якщо вам, наприклад, потрібно нанести 1000 однакових, за розміром та змістом, дизайнів, навіть на різні вироби, то трафарет буде оптимальним рішенням.

Але перше, з чим Ви зіткнетеся, – це те, що ринок таких накладів надто звузився. Клієнтам більше не треба 1000 однакових картинок на своїй продукції, вони хочуть 1000 виробів, але з різними за розміром та змістом зображеннями, та й 1000 шт., як правило, треба не одразу, а впродовж, наприклад, року.

В цьому випадку, нова цифрова технологія, що прийшла з Піднебесної – DTF (Direct to Film) – є передовим рішенням. Саме вона активно витісняє трафаретний друк у всьому світі, і ця тенденція докочується й до нас.

Цій технології буквально кілька років, але темпи, з якою вона поширюється та вдосконалюється, реально вражають. У DTF теж немає нічого хитромудрого. На проміжний носій, DTF-плівку, наноситься зображення за допомогою струменевого принтера, потім плівка із зображенням автоматично потрапляє у шейкер-сушарку, де на зображення рівномірно наноситься порошковий клей. Цей порошок залишається лише на тих місцях, де є зображення. Після цього плівка проходить сушильну камеру (де відбувається процес полімеризації клею на задрукованій ділянці плівки).

Оскільки найчастіше використовується обладнання для робо ти з рулонними плівками шириною 600 мм та довжиною 100 мм, після друку ми знімаємо рулон та розрізаємо його на потрібні частини. Сам процес перенесення зображення на виріб відбувається  за допомогою термопресу. Під тиском, за температури 100-120о С, зображення з плівки переноситься на матеріал, а плівка відокремлюється як проміжний носій.

Візуально, зображення, що вийшло на носії, має невелику товщину, що нагадує ефект від пластизолевих фарб. «Картинка» виходить соковитою, стійкою до прання та вицвітання. За собівартістю та іншими властивостями DTF-технологію можна порівняти з трафаретним друком на невеликих накладах. Однак, сьогодні наклади до 500 шт. і є найбільш популярними, а цифра в цьому випадку – гнучкіше рішення.

Також хочеться звернути вашу увагу, що DTF витісняє друк на звичайних термоплівках. У цьому випадку собівартість приблизно однакова, а сприйняття DTF-друку на одязі значно приємніше, бо це все ж таки чорнила, які пропускають повітря, а плівка, особливо на великих форматах, носитиметься не настільки комфортно. Термоплівки з друком чудово можуть доповнити ваші можливості, якщо вже маєте екосольвентний, латексний або ультрафіолетовий принтер.

У такому разі Ви зможете запропонувати подібні послуги, не вкладаючи інвестиції у додаткове обладнання. Щодо звичайної аплікації кольоровими термоплівками, то й вона своєї актуальності не втратила.

DTG (Direct-to-Garment printing) також зберігає стійкі позиції на ринку текстильного друку. Класичний цифровий друк пігментними текстильними чорнилами по бавовняних носіях так само не стоїть на місці. По-перше, якість чорнил постійно зростає. Вони стали більш еластичними та стійкими до прання. З усіх цифрових технологій нанесення зображень на натуральні тканини DTG залишається найбюджетнішою і найкомфортнішою, адже шар чорнил практично не має товщини на носії, звичайно, якщо йдеться про друк без білого кольору.

По-друге, різні рідини для просочування дають змогу розширити спектр тканин, і тепер пігментні чорнила чудово лягають на сумішеві та синтетичні тканини.

По-третє, за потреби, ви можете друкувати не на готовому виробі, а на DTF-плівці, таким чином, один принтер дає змогу розширити ваші можливості і надати змогу працювати одразу за двома технологіями.

А ось при друці з білою підкладкою, на кольорових текстильних виробах, вже DTF має більше переваг. За однакової собівартості, DTF-зображення мають таку ж собівартість, як і DTG, але при цьому вироби – більш комфортні в носінні та стійкі до прання.

У демонстраційному залі компанії «Медіа Прінт Україна» представлені всі основні сучасні технології цифрового друку на текстилі. Ви можете прийти з власними матеріалами та про- тестувати ту чи іншу технологію на нашому обладнанні, а також отримати всі потрібні консультації від наших менеджерів та сервісної служби.

Ідіть у ногу з часом, впроваджуйте нові технології у себе на виробництві, й це завжди надасть вам конкурентні переваги на ринку!

www.mediaprint.ua

Текст: Філіп Купин, директор компанії Media Print Ukraine