За цей час компанія «Мегапринт» пройшла шлях від невеликої компанії з сервісного обслуговування офісного обладнання до офіційного партнера багатьох світових виробників обладнання для офісного друку та поліграфії: Xerox, Epson, Hewlett Packard, Canon, Pantum та ін.
«Мегапринт» має стабільні позиції у сегментах обслуговування офісного та поліграфічного обладнання, широкий асортимент ринкових пропозицій.
Анатолій Жадько, засновник та керівник компанії, її успіх пояснює тим, що від початку заснування «Мегапринт» була зосереджена на сервісі та розширенні асортименту пропозицій (технічне обслуговування, покопійний друк, оренда та аутсорсинг), пропонуючи замовникам повний комплекс послуг.
Про ключові аспекти розвитку компанії, її цінності та можливості для розвитку ми саме й поспілкувалися з Анатолієм Жадьком.

ВІД ВИТОКІВ
Print+: Пане Анатолію, давайте повернемося до витоків «Мегапринт». Як з’явилася думка започаткувати компанію саме зі спеціалізацією на сервісному обслуговуванні користувачів друкарського обладнання.
Анатолій Жадько: За часів СРСР та певний період уже в Незалежній Україні я представляв інтереси київського Заводу реле та автоматики на космодромі «Байконур»: обслуговував кольорові табло та керувально-обчислювальні комплекси. Тоді ж набув перших навичок самостійного ведення бізнесу.
Після нетривалої роботи начальником виробництва заводу «Свеман» з виготовлення залізобетонних конструкцій у 1997 р. мене запросили на посаду сервісного інженера до компанії, що займалася продажем офісної техніки. У 2001 р. ми спільно із співзасновником цієї компанії створили сервісний центр та почали надавати послуги з сервісного обслуговування. У 2002 р. я відокремився, перейменувавши сервісну компанію на «Мегапринт», і почав вести бізнес самостійно.
Print+: І домінантою діяльності новоствореної компанії став саме сервіс?
А. Ж.: Так, професіоналами одразу в усьому бути неможливо, тому від самого початку ми позиціонували «Мегапринт» як сервісну компанію, намагалися штучно не розширювати асортимент офісної техніки, а на 100% зосереджуватися на розвиткові саме сервісу, розширенні асортименту пропозицій (технічне обслуговування, покопійний друк, оренда та аутсорсинг).
Компанія не відмовлялася співпрацювати з жодним із вендорів, але так сталося історично, що «Мегапринт» переважно працює із Xerox (більшість обладнання, що перебуває на нашому обслуговуванні, – це Xerox).
Крім техніки Xerox, ми досить непогано продаємо струменеві та широкоформатні принтери Epson. На покопійних контрактах працює низка інстальованих нами принтерів Epson, а у серпні «Мегапринт» встановила єдиний на той час на пострадянському просторі принтер для друку чорнилами Resin Inks у Одесі.
Ми завжди враховуємо потреби замовників, саме тому крокуємо у ногу з часом, відслідковуємо актуальні ринкові тенденції та пропонуємо замовникам відповідні рішення.

ДО СЬОГОДЕННЯ
Print+: Якою є сьогодні структура компанії?
А. Ж.: Наразі «Мегапринт» – це потужна компанія з розгалуженою структурою та кваліфікованим персоналом, яка обіймає лідерські позиції на ринку офісного та поліграфічного обладнання.
У «Мегапринт» працює понад 40 співробітників. Ми маємо власний сервісний центр, копіювальний центр, офісні та складські приміщення. Фактично, наша компанія є найкращим та найбільш потужним сервісним партнером Xerox: у нас 15 сервісних інженерів, які можуть обслуговувати широкий спектр устаткування – від невеликих офісних БФП до продуктивних систем друку. Це дає нам змогу продавати практично всю лінійку обладнання Xerox та з легкістю витримувати найжорсткіші умови SLA (Service Layer Agreement – угода між замовником послуги та її постачальником, що містить опис послуги, права та обов’язки сторін і погоджений рівень якості надання послуги).
Звичайно, ми зацікавлені у тому, щоб продавати не просто ЦДМ, а рішення. До 70% техніки, що наразі продається, – або в рамках аутсорсингових проєктів, або нових проєктів, коли замовник купує техніку на умовах покопійного контракту.
Крім обладнання, пропонуємо IT-рішення для автоматизації роботи підприємства, оптимізації документообігу тощо, наприклад, ПЗ FreeFlow® Core. Сталим попитом у клієнтів користуються прогрми на кшталт SafeQ (автоматизація, облік, визначення різних «політик»). Віднедавна ми також продаємо разом з ЦДМ рішення Web-to-Print з досить розвиненим функціоналом.
Маючи розгалужену регіональну мережу, компанія «Мегапринт» надає повний спектр послуг, що включає консультації кінцевих споживачів, продаж обладнання та програмного забезпечення, його встановлення та подальше обслуговування, а також послуги з аутсорсингу документоємних процесів і розгортання комплексних інформаційних проєктів по всій Україні.
Ми чудово розуміємо важливість професіоналізму та знань особливостей діагностики та ремонту техніки, тому навчання наших інженерів було та лишається основним пріоритетом.
Крім того, менеджери з продажів на регулярній основі проходять навчальні курси та мають сертифікати згідно вимог виробників обладнання. Кожен із фахівців з продажу компанії «Мегапринт» володіє глибоким рівнем експертизи та здатен підібрати для замовника саме те рішення, якого той потребує.

Print+: Що все ж домінує у діяльності компанії: продаж професійних рішень для поліграфії чи рішень для компаній категорії CRD та їм подібним?
А. Ж.: Ми пропонуємо як рішення для поліграфії та сервісну підтримку власників обладнання, так і послуги, пов’язані з обслуговуванням підприємств категорії CRD (Central Reprographic Departments – друкарські центри корпоративних клієнтів, що обслуговують потреби основного бізнесу), можемо з легкістю провести аналіз інфраструктури замовника чи взяти на аутсорсинг завдання, пов’язані з документообігом, встановити обладнання на умовах Trade-In.
Але кожен напрямок нашої діяльності має спільну рису – максимально задовольнити потреби замовника. А загалом, якщо абстрагуватися від «суми чеку», ми з легкістю задовольняємо як потребу поліграфічної компанії у потужному друкарському обладнанні, так і потребу, наприклад, студента у персональному принтері.
Окремо варто згадати про сервісні та аутсорсингові проєкти.
Сьогодні замовники прагнуть економити. Й хоча економія коштів є однією з переваг таких контрактів для кінцевих споживачів, слід враховувати й найцінніший ресурс – час. Ми вміємо та можемо налагодити процеси документообігу замовника у такий спосіб, щоб його працівники цілковито зосередилися на пріоритетних напрямках розвитку компанії.

Print+: Зрозуміло, що в рамках однієї компанії досить складно розвивати декілька напрямків, наприклад, пов’язаних з коридорними рішеннями або формуванням інфраструктури друку у навчальних закладах чи державних установах, потужних комерційних структурах, і паралельно працювати на ринку поліграфії, обслуговуючи досить складну техніку. Як вдається розвивати всі ці напрямки? У компанії працюють універсальні фахівці чи фахівці, відповідальні за кожен з напрямків?
А. Ж.: Дійсно, враховуючи значний асортимент техніки, від невеликих БФП до Xerox® Iridesse™ Production Press, важко все охопити силами універсальних фахівців. Тому у «Мегаринт» є інженери, які обслуговують техніку Channel, та які займаються технікою ф. A3 нижнього рівня.
Також у нашій компанії є сертифіковані сервісні інженери, що можуть обслуговувати ЦДМ класу Xerox® Versant® Press та Nuvera®. Наша компанія обслуговує той парк ЦДМ Xerox® Versant® Press 180/280, що ми інсталювали, а також надає послуги на супідряді компанії Xerox, і не лише по Києву, але й по регіонах.
У якості додаткової цінності для замовника ми надаємо Xerox® Versant® 280 Press у оренду. Наприклад, одній з чернігівських компаній запропонували сервісний контракт на чотири роки з тією ж вартістю копії, що вони сплачували при друці на попередній, застарілій ЦДМ. Замовник продав стару ЦДМ, а за чотири роки стане власником Xerox® Versant® 280 Press, яка на той час видрукує лише 1 млн копій.
Також надаємо БФП на тестування великим корпоративним замовникам, зі значним ресурсом картриджів, подібні послуги ми готові пропонувати й поліграфістам.

КРИЗА ЯК МОЖЛИВІСТЬ ДЛЯ ЗРОСТАННЯ
Print+: Торік, із початком «коронавірусної» кризи, чимало компаній почали переглядати бізнес, надавати переваги віддаленій роботі, скорочувати персонал, офіси стали гібридними.
А. Ж.: Кажуть, що криза – це вікно можливостей. Можу з цим погодитися, бо за 20 років на ринку ми подолали не одну кризу, і щоразу ставали сильнішими, розширювали свій бізнес і починали пропонувати замовникам ще більш широкий спектр сервісів та послуг, задовольняючи всі їхні потреби.
Торік «Мегапринт», навпаки, почав розширювати бізнес, розуміючи, що одного сервісу для подальшого розвитку недостатньо.
Саме впродовж 2020 р. відділ продажів підсилили п’ять професійних продавців, ми розширили лабораторію із заправлення картриджів, яка пройшла додаткову сертифікацію за ІБО 9001, 14001.
Суттєво зросли також фінансовий обіг та база клієнтів. Загалом торік наші обсяги зросли приблизно на 20%, й компанія «Мегапринт» посіла одне з перших місць серед партнерів Хегох за обсягами продажів обладнання та сервісу.
Однією з передумов цього стало те, що ми переглянули ведення бізнесу та стали приділяти увагу не лише друкарській техніці, але й периферії (комп’ютери, сервери). Наразі ми проводимо додаткове навчання менеджерів та намагаємося розвиватися за цим напрямком.

Print+: Можете сказати, що поведінка ваших замовників, їхні споживацькі інтереси за останні півтора роки кардинально змінилися?
А. Ж.: Не можна сказати, що обсяги друку на нашому устаткуванні, що перебуває на аутсорсингу чи в аренді, критично впали.
Наприклад, у власників продуктивних систем друку (65-100 коп./хв.) обсяги, можливо, дещо й впали у квітні 2020 р., але вже восени відновилися.
Аутсорсинговий бізнес компанії «Мегапринт» непогано диверсифікований. Наприклад, один з наших ключових замовників – Миронівській хлібокомбінат – майже не знизив торік обсяги друку.
А от інший потужний замовник – Міжнародні авіалінії України – лише починає відновлювати повноцінну роботу.


КЛЮЧОВІ КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ
Print+: Сформулюйте ключові конкурентні переваги компанії «Мегапринт».
А. Ж.: Їх чимало.
Величезний досвід роботи на ринку та наявність ресурсів для того, щоб пропонувати замовникам повний спектр послуг, виходячи з їхніх потреб: від попереднього безкоштовного аудиту обладнання, постачання обладнання для друку з можливістю технічної підтримки, до сервісних послуг та аутсорсингу документообігу.
Позиціонування. «Мегапринт» – не звичайна сервісна компанія, що пропонує послуги з ремонту обладнання. Ще починаючи з 2005 р., ми намагалися просувати не досить поширені на той час послуги покопійних контрактів, оренди та аутсорсингу.
Максимально широкий асортимент та мінімальні терміни постачання. Досить значний, порівняно з більшістю конкурентів, власний склад нової та підмінної техніки, витратних матеріалів та запчастин дає змогу забезпечити безперебійний процес друку для найвибагливіших замовників у досить стислі терміни.
Сервісний центр компанії «Мегапринт» – один з найбільших на ринку обслуговування друкувальної техніки, у ньому працює 15 сертифікованих сервісних інженерів.
Компанія «Мегапринт» надає сервісне обслуговування не лише по Києву та області, але й по всій Україні (сервісні інженери постійно виїздять у відрядження та закривають питання).
Гнучка система оплати та знижок.


ПОПРИ ПЕВНІ УСКЛАДНЕННЯ ТОЧОК ЗРОСТАННЯ ВИСТАЧАЄ
Print+: Ви бачите можливості для зростання?
А. Ж.: Так. Четвертий квартал 2021 р., який ще триває, для нашої компанії досить перспективний. Беремо участь у низці тендерів, а деякі проєкти ще навіть не запущено.
Щоправда, на ринку спостерігається певний дефіцит, частково штучний, витратних матеріалів та обладнання, тому подеколи проблема навіть, не кому й що продати, а де його взяти... А отже, можна будувати плани та прагнути масштабувати бізнес, але не зуміти їх реалізувати.
Внаслідок порушення логістичних ланцюжків через COVID та переорієнтацію підприємств, що виготовляли чіпи, на біткоїни (у пресі повідомляється про дефіцит не лише ЦДМ, але й автомобілів та усього, що пов’язане з чіпами) не можемо реалізувати деякі наші проєкти. Тому не виключаю подорожчання ЦДМ та витратних матеріалів. А це, у свою чергу, пов’язано з переглядом умов покопійного друку, особливо, багаторічних контрактів.
Враховуючи нові обставини та тенденції ринку друкарської техніки та витратних матеріалів для неї, ми пов’язуємо наші плани із удосконаленням бізнес-процесів, розширенням штату продавців.
Прагнемо впроваджувати комплексні проєкти, що включатимуть не лише друкувальну техніку, але й комп’ютерне та мережеве обладнання (сервери, моноблоки), беремо участь у відповідних тендерах та підвищуємо рівень власної експертизи.
Це невдовзі дасть нам змогу стати ще більш потужною та динамічною компанією.
Перспективним вважаю й напрямок, пов’язаний з продажем ЦДМ з можливістю друку додатковими кольорами (концепція Xerox Beyond
CMYK – «більше ніж CMYK, вище, ніж CMYK, краще, ніж CMYK»), і Ricoh вже не є монополістом за цим напрямком у сегменті ЦДМ із сухим тонером. Можливість друкувати додатковими кольорами – безумовна конкурентна перевага ЦДМ Xerox, що із часом допомагатиме збільшити обсяги їхнього продажу. Бо звичайні відбитки у CMYK продають
усі, а от відбитки з додатковим опорядженням – одиниці.
Також працюємо над зміною концепції нашого Інтернет-магазину – прагнемо його масштабувати та синхронізувати ціноутворення з ціновою політикою, запровадженою у компанії ERC (що є провідним логістичним партнером Xerox Україна).