«Якщо друкована продукція більше не доставляється в обумовлені терміни, це підсилює тенденцію до онлайн-комунікацій і завдає шкоди як виробникам друкованої продукції, так і постачальникам. Йдеться про ту саму знамениту гілку, на якій сидять обидва», — попереджають експерти.

Звичайно, федерація бачить зростання цін на енергетичних ринках, але вона також задається питанням, чи завжди виробники паперу купують газ та електрику лише на спотовому ринку та не мають більш довгострокових або хеджованих контрактів. У деяких випадках збільшення термінів постачання виправдовується зростанням цін на газ, хоча, наприклад, реалізовані рулони паперу були зроблені ще навесні.

Також поліграфістів дратувало, коли численні торговельні та виробничі компанії оголошували про підвищення цін на одну й ту ж суму за тонну в один і той же день у майже однакових листах. Часто навіть існує явне ретроактивне підвищення цін на товари, які були зарезервовані або планувалися до покупки раніше.

Невтішною новиною стало й те, що Комісія ЄС почала попереднє розслідування щодо виробників целюлози. Звичайно, тут діє презумпція невинності, але також виправдані очікування клієнтів щодо прозорості. Федеральна асоціація bvdm прагне до чесних корпоративних стосунків з постачальниками, але також підкреслює виправданість очікування точних відповідей на питання друкарень. Крім того, у заяві підкреслюється, що друкарні мають пояснювати своїм клієнтам підвищення цін.

У цій ситуації треба діяти в партнерстві. Йдеться, насамперед, про прозоре та відкрите спілкування. «Я можу лише закликати компанії з оптової торгівлі папером і паперову промисловість відповісти на безліч відкритих питань у дискусіях з клієнтами й асоціаціями. Це допоможе прибрати емоції з дебатів. Недостатньо просто сказати, що впродовж декількох тижнів у ситуації нічого не змінилося, оскільки додалося багато дивного. Якщо ви хочете протистояти теоріям змови та підозрам, ви маєте прагнути до діалогу», — заявив Пауль Альберт Даймель, генеральний директор bvdm.

Зокрема, незадовільним є той факт, що в багатьох випадках листи клієнтам містять визнання постачальниками наявності договірних зобов’язань, але водночас диктують нову ціну або нову дату постачання. Такі проблеми мають вирішуватися у діалозі. Зрештою, друкарням у певних випадках через такі бізнес-практики постачальників можуть загрожувати позови про відшкодування шкоди від клієнтів або інші економічні втрати. Тому bvdm рекомендує своїм членам у разі сумнівів звертатися за юридичною консультацією до відповідної національної асоціації поліграфістів.

Bundesverband Druck und Medien e.v. (bvdm) — провідне об’єднання німецької поліграфічної промисловості. Як асоціація роботодавців, політична торговельна асоціація та технічна професійна асоціація, вона представляє позиції поліграфічної промисловості щодо політики, адміністрації, профспілок і постачальників.