ДРАЙВЕРИ ЗРОСТАННЯ РИНКУ ЦИФРОВОГО ПАКОВАННЯ
Цифровий друк – це процес, що доповнює традиційні аналогові методи виготовлення паковання й дає змогу виконувати різні види робіт, якими раніше було важко управляти або виправдовувати їх через витрати та терміни виконання (прототипування, короткострокове виконання, редагування версій або налаштування конфігурацій коробок).
Експерти Smithers Pira у звіті The Future of Digital Print for Packaging to 2022 визначають такі драйвери зростання ринку циф-
рового паковання.
Вартість. Продуктивність струменевих рішень постійно зростає,  тому довжина накладу, яку вигідно друкувати з використанням струменевих рішень, постійно підвищується – і це попри те, що чорнила та тонер все ще коштують недешево.
Простота. Цифровий друк паковання усуває певні етапи виробничого процесу (насамперед, виготовлення друкарських пластин).
Зручність. Цифрові технології дають змогу друкувати середні обсяги на вимогу. Поширенішими стають технології Web-to-Pack (можливість замовити паковання через Інтернет).
Функціональність. Індивідуальне та дрібносерійне виробництво паковання стає популярнішим, при цьому має попит друк змінних даних.
Розширення меж паковання. Струменева «цифра» дає змогу розширювати межі персоналізованих кампаній, посилатися на соціальні медіа, дбати про безпеку та зручність споживачів.
Зміна ланцюга постачань. Кінцеві споживачі (виробники, пакувальники, дистрибуторські центри, роздрібні торговці) сприймають переваги персоналізованого паковання. Кількість запитів зростає.
Законодавство. Уряди у всьому світі заохочують попит на чітку, точну та розбірливу інформацію про продукцію. Зростає популярність технологій з відстежування паковання.
Безпека. Популярними стають ПЗ для забезпечення валідації продуктів, відстежування шляху товарів до споживача, використання спеціальних чорнил, технологій маркування готової продукції.
Захист довкілля та сталість. Скорочення відходів під час реалізації всього циклу виготовлення паковання – чи не найголовніший пріоритет виробників паковання та постачальників устаткування. Ще один аспект – скорочення складських запасів.
І всім цим вимогам відповідає саме машина для цифрового струменевого друку гофрованого та іншого паковання PKG-675i.


ТРАНСФОРМАЦІЯ РИНКУ ПАКОВАННЯ
Сучасна технологія цифрового друку дає виробникам можливість контролювати паковання так, як вони контролюють решту свого бізнесу. Вони мають змогу динамічно створювати, адаптувати та виготовляти таке індивідуальне паковання, яке їм потрібне, та коли воно їм потрібне.
Створення індивідуального паковання на вимогу – це перевірений спосіб підвищити ефективність та покращити сприйняття вашого бренду.

Пандемія COVID-19 змінила ринок паковання. Ці зміни, ймовірно, будуть помітними ще значний час. Загальний обсяг виробництва гофрованого паковання впродовж 2020 р. дещо зменшився, але, зважаючи на ситуацію на ринку міжнародної торгівлі, очікується, що незабаром він відновиться. Водночас у способі продажу та реалізації товарів відбулися значні зміни, оскільки споживачі дедалі більше потребують персоналізованого паковання, яке змінюється відповідно до формату замовлення та способу поширення.
Зокрема, дослідження компанії Smithers свідчать про те, що COVID-19 прискорив попит на паковання для електронної комерції на два-три роки у порівнянні з прогнозами до пандемії.
«Драйверами ринку паковання у 2021 рр. є наслідки пандемії та повторна поява довготривалих трендів (крім буму e-commerce, це – сталий розвиток, «етичне» паковання, здорове харчування, Індустрія 4.0, преміальне пакування, зростання вартості матеріалів, відновлення стійкості ланцюжка постачань) з їхньою адаптацією до постковідної реальності», – зазначають експерти компанії.
Обсяг ринку паковання для електронної комерції у «пандемічному» 2020 р. становив $49,16 млрд (до пандемії прогноз обсягу був – $41,03 млрд), і Smithers акцентує на тому, що 80% цієї вартості (понад $40 млрд) припадає саме на гофроване паковання. До пандемії (2019 р.) ринок оцінювався у $34,7 млрд.
Популярність гофрокартонного пакування цілком зрозуміла та пояснюється його перевагами:

  • невелика кількість матеріалу, що використовується;
  • налаштування та друк змінних даних;
  • можливість друку на вимогу, без значних складських запасів;
  • швидке повернення інвестицій.

Згідно скоригованого прогнозу обсяг ринку паковання сягне 2025 р. – $98,2 млрд (до пандемії очікувався обсяг – $80,1 млрд (мал. 1).

Малюнок 1. Обсяг ринку паковання E-commerce, $ млрд.

Зрозуміло, що електронна комерція має й матиме великий вплив на виробництво гофрованого пакування. Маленькі бренди шукають можливість виготовити індивідуальне паковання, яке можна замовити та надрукувати у невеликих обсягах. І вони готові замовляти навіть преміум-паковання. У свою чергу, великі бренди (виробники засобів особистої гігієни, догляду за домом, алкогольних напоїв) обиратимуть моделі передплати.

Едоардо Котічіні, керівник напрямку промислового друку Konica Minolta
Business Solutions Europe: «Зростання електронної комерції є однією з важливих тенденцій у розвитку галузі паковання, і це матиме серйозний вплив на виробників гофрованого паковання.

Зокрема, вони мають швидко виготовляти специфічні дизайни паковань для електронної комерції, які потрібні для поширення поштою, а не роздрібних продажів. Керування версіями та персоналізація також стають актуальнішими. Створення високоякісних прототипів, можливість виготовлення партій короткими накладами та персоналізованих паковань можливі з цифровою машиною для струменевого друку PKG-675i».

ПОЗИЦІОНУВАННЯ PKG-675I
Цифрова струменева машина PKG-675i надає друкарням та виробникам продуктів нові можливості для виробництва паковання на замовлення. Власники цього устаткування мають змогу друкувати короткі наклади персоналізованого гофрованого та складного картонного паковання.
Виготовлення гофрованого паковання короткими накладами є актуальним для виробників харчових продуктів, яким коробки потрібні для рекламних цілей, захисту та траспортування продукту. PKG-675i саме й дає змогу просто, швидко та надійно створювати індивідуальні коробки з гофрокартону та інших популярних на ринку матеріалів: ящики для продуктів харчування, напоїв, індустрії охорони здоров’я, логістики, електронної комерції та багатьох інших галузей, що швидко розвиваються...
PKG-675i – це ідеальне рішення для виробників паковання, оскільки час на створення та виготовлення паковання, а, відповідно, і випуск на ринок готової продукції скорочуються, крім того, всі власники брендів наполягають на зменшенні кількості
відходів.

Таблиця 1. Технічні характеристики PKG-675i

PKG-675i створена для роботи у виробничому середовищі зі швидкими змінами замовлень та типів носіїв (а додаткові живільні пристрої ще й збільшують показники TCO/ROI – сукупної вартості володіння та повернення інвестицій). Ця струменева ЦДМ дає змогу швидко та економно друкувати короткі наклади гофрованого паковання, а також наносити персоналізований дизайн на попередньо вирізані заготівки коробок.
PKG-675i може працювати також з крафтовим та пористим картоном (у цих випадках, як і при друці на гофрокартоні, покриття не є необхідною вимогою для отримання якісних результатів – якщо потрібна більш висока якість, варто обрати матеріали з покриттям).
PKG-675i доповнив у портфоліо Konica Minolta інтегрований процес з виготовлення паковання та етикеток, складовими якого є:

  • друк етикеткової продукції на AccurioLabel 230, з ПЗ AccurioPro Label Impose для формування завдань друку на рулонному устаткуванні, з обробкою фінішером для рулонної висічки із функцією видалення облою Scorpio 35 SCR35;
  • оздоблення етикетки на MGI JETvarnish 3D Web (тривимірний лак та фольга);
  • друк картонного паковання на цифровій струменевій машині AccurioJet KM-1e;
  • оздоблення картонної коробки за допомогою технології MGI;
  • порізка та бігування, гравіювання та перфорація готової коробки на системі лазерної висічки Motioncutter 20.

І тут нарешті до справи береться PKG-675i: гофрокартон всередині, зображення з персоналізованим дизайном зовні – все це стає можливим з новою цифровою струменевою машиною у портфоліо Konica Minolta. PKG-675i виконує друк складних дизайнів на вимогу, відповідно до індивідуального брендингу компанії, та друкує наклади від одного до тисячі примірників.

Малюнок 2. Можливості PKG-675i


ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ
PKG-675i виготовлена Konica Minolta у партнерстві з MTEX NS та містить п’ять друкувальних голівок Memjet® CMYK, що дають змогу друкувати на матеріалі шириною до 1067 мм з роздільною здатністю 1600х1600 dpi з розміром краплі 1,2 pL. Виняткову якість зображення забезпечує технологія друкарських голів VersaPass® від Memjet.
Голівки Memjet® CMYK генерують краплі надзвичайно малого розміру, тому друк на PKG-675i досить економічний, порівняно з іншими пристроями, де використовуються голівки зі значно більшим розміром краплі (наприклад, за використання голівки з розміром краплі 7 pL витрати чорнил зростають на 63%), а при виконанні однієї і тієї ж роботи на пристрої з голівками Memjet® CMYK та з менш економічними друкувальними голівками співвідношення використаних чорнил – 1:7 на користь пристрою з голівками Memjet® CMYK.
За мінімальних налаштувань перед початком роботи на PKG-675i можна друкувати з високою роздільною здатністю зі швидкістю до 18 метрів на хвилину (150 мм/сек. за роздільної
здатності 1600x1600 dpi або 300 мм/сек. за роздільної здатності 1600x800 dpi).

Елой Феррейра, виконавчий президент та засновник MTEX NS: «Співпраця з Konica Minolta матиме значні переваги для клієнтів. Упродовж останнього десятиліття MTEX NS здобула сталу репутацію за виняткову якість та інновації, постійно розширюючи асортимент послуг та присутність у понад 40 країнах на п’яти континентах. Наша технологія забезпечить ідеальне рішення для швидкого створення дизайнерського паковання, що допоможе скоротити час виходу готового продукту на ринок та зменшити відходи при виготовленні складних коробок та гофрованого паковання».

Для друку використовуються чорнила Memjet на водяній основі, які затверджені Управлінням з санітарного нагляду за якістю харчових продуктів та медикаментів (FDA) для непрямого контакту з харчовими продуктами. Для збільшення стійкості на відбитки можна нанести ламінацію або лак.
Щоб полегшити роботу з різними носіями, виробники повністю переробили систему транспортування матеріалів, додавши вакуумну систему, ширші та довші транспортувальні па-
ски, внесли певні механічні вдосконалення. Ці оновлення не лише покращують транспортування матеріалу, але й забезпечують друк носія без будь-яких пошкоджень. У машині також є функція, яка дає змогу очищувати носії для друку від забруднень задля високих результатів друку та підтримки обладнання в кращому стані.

Спеціальне програмне забезпечення Caldera RIP включає інструменти, які дають змогу оператору здійснювати профілюваннякольорів та підтримувати високий рівень якості під час друку, а також зберігати у пам’яті пристрою налаштування замовлення, щоб за потреби скористатися ними. Три автоматичних режими обслуговування (легкий, середній та важкий) забезпечують зручне управління, й дають змогу уникнути друку артефактів.

ПОРІВНЯННЯ PGK-675I З КОНКУРЕНТАМИ
Експерти Konica Minolta розглядають чотири технології друку на гофрокартоні: флексографічну, на високошвидкісних поточних лініях, офсетну, цифрову, переваги та вади яких показано у табл. 2.

Таблиця 2. Вади та переваги рішень для друку на гофрокартоні

Отже, найближчими конкурентами PGK-675i є:

  • WONDERJET WDR250-16A Digital Corrugated Printer – повільна машина, що друкує з низькою роздільною здатністю 300x360 dpi;
  • XANTÉ Excelagraphics 4800 з приблизно тими характеристиками друку, що PKG-675i (на базі Memjet VersaPass®). Але цей виробник незабаром піде з ринку.

Втім, PKG-675i, порівняно з конкурентами має низку переваг:

  • зручна конструкція, надійність, це чудова машина для повсякденного бізнесу;
  • дружній користувацький інтерфейс (легкий доступ до контролю рівня чорнил та засобів управління машиною);
  • безпека (PGK-675i відповідає суворим інструкціям з охорони праці та безпеки, захищаючи ваших співробітників та компанію);
  • просте обслуговування (досить великі дверцята для доступу роблять заміну фарб та обслуговування простим процессом);
  • виробництво одним натисканням кнопки (час підготовки замовлення скорочено до кількох хвилин – щоб розпочати друк, потрібні мінімальні процедури).

● ● ●
Офіційні продажі PGK-675i в Україні стартували із січня 2021 року.