CDI Spark 5080-C з пристроєм експонування DuPont™ Cyrel® DigiFlow 3000 ETL


ТРИ НАЙВАЖЛИВІШІ ПОДІЇ 20-РІЧНОГО ШЛЯХУ

Print+: Нещодавно ТзОВ «Репро Студія Діалог» виповнилося 20 років. Вітаємо ще раз із цим ювілеєм! Якщо стисло згадати історію підприємства, які події та кроки з його розвитку можете назвати найважливішими, що кардинально вплинули на подальше становлення компанії?

Петро Заремба: У лютому 2000 р., маючи певні проєкти у флексогалузі, я потрапив на стажування до технологічного центру компанії DuPont в м. Нью-Ізенбург у Німеччині. Технології компанії, якість її матеріалів, інновації в галузі виготовлення кліше вразили, й, цілком природно, з’явилося бажання вивчити їх глибше та створити в Україні компанію на основі технологій, які б давали змогу виготовляти друкарські форми для флексографії на найвищому рівні.

Приблизно за рік після відвідання технологічного центру компанії DuPont я заснував компанію, яку назвав «Репро Студія Діалог». Словосполучення Репро Студія запозичив під час візиту до Німеччини, а «Діалог» – це власне метод комунікації команди компанії з клієнтами.

Відтоді наша команда невпинно наповнює ім’я компанії сенсом та конкретним матеріальним змістом: ми інсталюємо нове обладнання, запроваджуємо інноваційні технології, розвиваємо власну команду й дбаємо про поглиблення знань наших клієнтів.

Перші десять років «Репро Студія Діалог» навчалася обробляти полімер та робити з нього високоякісні друкарські форми.

У 2011 р. після знайомства з технологіями Esko та встановлення першої системи CtP CDI компанія вийшла на зовсім інший рівень – десь на межі науки та мистецтва. Нові технології створення зображення (спеціального растрування HD Flexo та мікрорастрування плашок Pixel+), поєднані з відпрацьованою технологію DuPont, дали нашій компанії змогу піднятися на зовсім інший рівень.

Й, нарешті, третій етап, про який ми, безумовно, згадуватимемо далі, – відкриття повноцінного представництва (а не звичайного офісу з продажів) у Києві. Це виробничий майданчик, де реалізовано повну технологію з виробництва кліше за всіма новітніми технологіями.

Після реалізації цього задуму ми перетворилися з регіонального виробника флексографічних форм на підприємство національного масштабу у своїй галузі, тому це напевно друга за важливістю подія після власне заснування компанії.

Сьогодні ТзОВ «Репро Студія Діалог» – це зріла, доросла компанія. Торік ми отримали золоту нагороду «Лідер галузі» від Національного бізнес-рейтингу як найкраще підприємство своєї галузі по багатьох параметрах. Ми зареєстрували торговельну марку та домен національного рівня, зробили ребрендинг, оновлюємо свої сайти. Отже, продовжуємо крокувати вперед та вгору.

Петро Заремба,

директор та засновник ТзОВ «Репро Студія Діалог»:

«Наші ключові партнери – DuPont та Esko – вкладають чимало інтелекту та зусиль у розробку інноваційних технологій. Власне технологія у нашому розумінні є інструментом, який починає працювати на нашому підприємстві. Отже, розробники технологій надають нам інструменти, а шедевр ми створюємо самі».

НА ВІСТРІ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Print+: ТзОВ «Репро Студія Діалог» першою в Україні запровадила технологію спеціального растрування HD Flexo та технологією мікрорастрування плашок Pixel+, згодом – інноваційну технологію Dupont™ Digiflow. Цей проривний комплекс технологій визначив розвиток підприємства як галузевого лідера на тривалий час, чи є ще значний невикористаний потенціал для подальшого зростання?

Олег Солодуха: Одне з гасел, які ми доносимо до наших клієнтів, з нагоди нашого ювілею зазнало певної модифікації: «Репро Студія Діалог» – 20 років на вістрі сучасних технологій».

Ми прагнемо, щоб Україна не пасла задніх! Й щоб на друкарському ринку нашої країни, принаймні у сегменті виробництва флексоформ, були представлені найновіші та найсучасніші світові технології. Ми витратили чимало ресурсів та часу, щоб домогтися цієї мети: вивчали технології різних виробників, відвідували підприємства у Європі. Бо хотіли створити якнайкраще власне виробництво та запропонувати клієнтам найсучасніший продукт. У результаті ретельного аналізу ми зупинилися саме на технологіях від двох провідних партнерів, які поступово запровадили в себе на виробництві. Але ми й надалі досить прискіпливо вивчаємо всі інновації, що з’являються на ринку. Зокрема постійно тестуємо нові матеріали від DuPont та нове ПЗ від Esko. Думаю, що в майбутньому зможемо запропонувати клієнтам ще багато цікавого.

Print+: Колись Петро Заремба зазначав в одному з інтерв’ю, що технології DuPont працюють на ТзОВ «Репро Студія Діалог» іноді навіть краще, ніж це виходить власне у розробника технології. Сьогодні дотримуєтеся схожої думки?

П. З.: У цьому питанні я б виділив ключове слово – «працюють»! Наші ключові партнери – DuPont та Esko – вкладають чимало інтелекту та зусиль у розробку інноваційних технологій. Власне технологія у нашому розумінні є інструментом, який починає працювати на нашому підприємстві. Отже, розробники технологій надають нам інструменти, а шедевр ми створюємо самі. Є чимало підприємств нашого профілю, яким DuPont рекомендував ТзОВ «Репро Студія Діалог» як експертів у галузі виготовлення друкарських форм, та декілька замовників звернулися до нас саме по рекомендаціям DuPont та Esko. Це підтверджує, що у нашій компанії ці технології працюють.

Час від часу ми беремо участь у так званих тендерах, коли друкарні треба виготовити продукцію якнайкраще з огляду на якість друку того чи іншого об’єкту, наприклад, коли замовлення, що раніше виготовлялося із застосуванням глибокого друку, переводиться на флексографічний. Й той факт, що саме ми перемагали у десятках таких тендерів, – теж свідчить про те, що технології у ТзОВ «Репро Студія Діалог» працюють. Й це твердження підкріплене конкретними діями та результатами.

Отже, в нашому випадку – секрет створення високоякісного продукту – це поєднання різних технологій з майстерністю та творчим підходом виконавців. Саме таким шляхом ми йдемо.

Print+: Станом на кінець 2017 р. з використанням новітніх технологій (HD Flexo, Pixel+, DuPont™ Cyrel® DigiFlow ТзОВ «Репро Студія Діалог» виготовляла понад 60% друкарських форм, а в широкорулонному флексо (гнучке паковання) навіть і 80%! Яка статистика сьогодні?

О. С.: Коли ми лише впроваджували інноваційні технології виготовлення друкарських форм від DuPont та Esko, співвідношення кількості форм, виготовлених за стандартними технологіями та із застосуванням інноваційних технологій, надавало інформацію про те, наскільки успішно ринок сприймає інновації. Сьогодні HD Flexo, Pixel+ та DuPont™ Cyrel® DigiFlow – це вже стандарт для нашого підприємства й – де-факто – стандарт для всього ринку виготовлення флексоформ в Україні, особливо за умови постійної інтеграції у виробничий процес новітніх полімерів.

Завершення інсталяції. Петро Заремба з інженером DuPont™

КРОК, ЩО ПОВНІСТЮ ВИПРАВДАВ СЕБЕ

Print+: 2017 р. ТзОВ «Репро Студія Діалог» відкрило представництво в Києві зі значним парком устаткування – майже таким, як на виробництві у Львові (Esko-Graphics Spark CDI 4260 (1067x1524 мм), з технологіями Pixel+, інноваційним софтом, новими типами растрів Full HD Flexo, усіма можливими ліцензіями та удосконаленнями, які пропонує Esko, формне обладнання Dupont™ Cyrel® для засвітлення, вимивання та сушіння (Cyrel® 2000, копіювальна рама Cyrel Dupont™ Digiflow 2000 EC Cyrel), плоттер фірми Esko Kongsberg X20 Starter for Flexo, з можливістю фігурної порізки кліше. Зрозуміло, що мотивами були не лише іміджева складова, але й прагнення масштабувати бізнес і домогтися економічного ефекту. Сподівання виправдалися?

П. З.: Після проведення наприкінці 2016 р. спільно з компаніями DuPont та 3М конференції «Сучасні технології для досягнення високої якості і точності друку» ми відчули, що маємо достатньо досвіду та розуміння щодо технологій нового рівня.

Зазначу, що попередні зустрічі та розмови з клієнтами були не настільки ефективними, як ефект від конференції, де ми не лише розповіли про технології, але й змогли довести, що вони можуть працювати.

Й чимало потужних друкарень з центрального та східного регіонів України зацікавилися можливостями, що ми пропонували: з їхнього боку було намагання спробувати виготовляти кліше з застосуванням новітніх технологій, але була й вимога – терміни, бо нерідко друкарські форми потрібні «сьогодні на вчора». Ні для кого не секрет, що і в Києві, і в центральному регіоні України є чимало виробників кліше високого рівня. Проте й в нас передумови для масштабування бізнесу були серйозні, пазл склався, й ми ризикнули – зробили крок назустріч клієнтам та запропонували їм можливість скористатися технологіями, які самі вже добре опанували.

Звичайно, нами керували не лише благі наміри – ми прийшли заробляти кошти.

Треба зазначити, що крок з відкриття представництва себе виправдав – і не лише з іміджевої точки зору. Ми реально змогли запропонувати друкарням з Центральної та Східної України зовсім інший рівень якості, матеріалів та технологій, ніж той, до якого вони звикли. Вже сам факт відкриття репроцентру високого рівня привернув до нас увагу багатьох клієнтів, і більшість з них, розмістивши перше замовлення, працюють з нами і надалі. Сьогодні, коли пройшло чотири роки з моменту відкриття київського виробництва, можу сказати, що воно твердо стало на ноги і вносить суттєвий внесок у загальний обсяг виробництва по компанії в рамках можливостей своєї лінійки устаткування. Й вкрай важливе те, що тепер ми можемо оперативно забезпечити клієнтів друкарськими формами, і не лише в Києві, бо логістику з Києва до Харкова та Дніпра останнім часом суттєво покращено.

Маючи два виробничі майданчики у різних містах України, ТзОВ «Репро Студія Діалог» може працювати значно спокійніше. Й навіть за форс-мажорних обставин, що неодноразово траплялися, ми одразу змінювали місце виробництва друкарських форм: за великим рахунком, клієнтові в Тернополі неважливо, звідки приїхало кліше – головне, щоб воно приїхало вчасно та було відповідної якості.

А високий рівень якості ми забезпечуємо за рахунок того, що всі наші виробничі лінійки на обох виробничих майданчиках стандартизовані – всі форми виготовляються в рамках одного технологічного циклу з абсолютно повторюваними параметрами.

Отже, відкриття представництва – крок, який надав додатковий та потужний стимул нашому розвиткові.

ПІДГОТОВКА КВАЛІФІКОВАНИХ ФАХІВЦІВ – СПІЛЬНА СПРАВА

Print+: Масштабуючи бізнес на Київ, розвиваючи виробничий майданчик у Львові, Ви, напевно, відчули брак кваліфікованих фахівців? Наскільки нагальною є кадрова проблема сьогодні?

Богдан Волошин: Ми тісно співпрацюємо з Українською академією друкарства та Львівським поліграфічним фаховим коледжом УАД. Це дає нам змогу залучати кваліфікованих фахівців у Львові.

О. С.: Ми підтримали спільну ініціативу Львівського поліграфічного фахового коледжу УАД та Кластеру видавничої діяльності та поліграфії щодо залучення фахівців поліграфічних підприємств до навчальних програм з підготовки фахівців для поліграфії. Зокрема, я проводив лекції для студентів та більш детально розповідав викладачам про сучасні технології підготовки до друку та виготовлення флексоформ. У такий спосіб ми прагнули покращити навчальний процес, зробити його більш сучасним, щоб майбутні фахівці, які зростають у цих навчальних закладах, розуміли тенденції на світовому ринку. Пряме знайомство з викладачами та студентами, яких ми потім залучаємо на практику, дає змогу підбирати кадри для роботи на нашому підприємстві.

Львівський поліграфічний фаховий коледж УАД. Лекція – Олег Солодуха

П. З.: Нарешті підприємці та освітяни починають розуміти, що підготовка кваліфікованих фахівців – це наша спільна справаПідприємцям не варто жалітися, що УАД готує поганих фахівців, не роблячи жодних кроків, щоб цю ситуацію змінити на краще.

На наш погляд, УАД має закладати теоретичні основи поліграфії, а ми, виробничники, – запрошувати до себе студентів, щоб навчити практичним аспектам застосування технологій та матеріалів. Й тоді спільно ми виховаємо дійсно компетентних фахівців.

Докладає наша компанія й певних зусиль, щоб безпосередньо покращити навчальний процес та проконтролювати якість підготовки фахівців. Я, наприклад, є головою ДЕК в УАД та поліграфічному фаховому коледжі по окремих напрямках підготовки студентів. Отже, ми рухаємося, освітяни рухаються назустріч, тому мої очікування досить оптимістичні.

 

Богдан Волошин,

комерційний директор ТзОВ «Репро Студія Діалог»:

«Хочемо особливо наголосити, що ми почали виробництво високоякісних високотехнологічних фартухів з монтажем кліше на них. Сьогодні ми можемо робити фартухи з різноманітними типами замків для кріплення, з використанням різних спеціалізованих полімерів DuPont з різноманітними характеристиками твердості за Шором для друку гофротари. Багатьох замовників, зокрема, цікавлять полімери, адаптовані для друку на не досить високоякісному гофророкартоні.

Крім того, наша компанія пропонує апаратні комплекси фірми Peret, які дають змогу аналізувати форми друкувальних елементів у 3D-форматі, перевіряти плівки, лазерні маски, досліджувати якість флексопластин, офсетних пластин, друкарських відбитків, аналізувати стохастичний растр, лініатуру. Такий апаратний комплекс ми використовуємо у власному виробництві.

Ще ми реалізуємо вирубні та висікальні пластини, магнітні та друкарські циліндри від виробника з Чехії».

 

ДОДАТКОВІ ПОСЛУГИ

Print+: Свого часу ТзОВ «Репро Студія Діалог» запровадила практику, коли для більшості замовників брендового паковання виготовляється дві цифрові кольоропроби: для основного замовника паковання та (після затвердження замовником) для друкарні. Ця практика зберігається сьогодні й, можливо, зазнала сьогодні подальшого вдосконалення?

О. С.: Ця практика продемонструвала свою ефективність та результативність, бо наближала нас до виконання деяких цілей – найважливіша з яких, покращити загальний рівень якості флексографічного друку в індустрії. Клієнти, які вдавалися до такої практики, й надалі лишаються її прихильниками.

Подібні можливості пропонуємо й іншим нашим клієнтам, так само пропонуємо надсилання кольоропроб клієнтам та замовникам як одну з опцій портфеля послуг та як один з можливих аргументів майбутньої співпраці.

Щоб підвищити якість послуги з надання кольоропроби, ми придбали додаткове кольоропробне обладнання на базі Epson SureColor SC-P7000V, що дає змогу, з урахуванням тенденцій до більш широкого кольорового охоплення у друці з використанням помаранчевих, зелених, фіолетових чорнил, перекривати до 99% віяла шкали Pantone.

Print+: Крім власне виготовлення флексоформ ТзОВ «Репро Студія Діалог» надає споживачам чимало послуг: дизайну, цифрової кольоропроби, побудови профілів, монтажу флексоформ на фартухи, тестування друкарського процесу, постачання допоміжних інструментів для друку (магнітні циліндри, висікальні пластини), регенерації вимивних розчинів. Що користується сьогодні найбільшим попитом? На які напрями хотіли б звернути увагу читачів Print+?

П. З.: Ми дійсно надаємо клієнтам досить широкий спектр послуг. Звичайно, основну увагу концентруємо на підтримці стабільно високого рівня основного виробництва. Варто розуміти, що сучасне європейське виробництво не можна побудувати один раз і постійно триматися на цьому багажі. Стабільна робота виробництва потребує постійних інвестицій, оновлень та модернізацій.

У 2020 р. ТзОВ «Репро Студія Діалог» уклала з DuPont Cyrel® угоду про дистрибуцію матеріалів, згідно з якою ми отримали права на дистрибуцію та продаж на ринку України всіх матеріалів, що виготовляє DuPont Cyrel®, й сьогодні розвиваємо цей досить важливий для нас напрямок, пропонуючи ринку друкарські пластини, розчинники та вимивні розчини DuPont Cyrel®, серветки тощо…

Здавалося б, ми самі виготовляємо кліше, але водночас продаємо матеріали фактично своїм конкурентам. Отже, йдеться про цивілізовану конкуренцію: ми співпрацюємо з багатьма виробниками кліше та часом купуємо витратні матеріали в них. Водночас наші конкуренти зацікавилися пропозиціями ТзОВ «Репро Студія Діалог» та досить активно почали купувати матеріали в нашої компанії.

Основна наша перевага – ми готові надати на тестування будьякий матеріал з лінійки DuPont Cyrel®. Наші фахівці постійно перебувають у тісному контакті з DuPont, добре знають переваги та вади кожного матеріалу. Й, що найважливіше, – ми готові ділитися своїми знанням. Отже, я б хотів звернути увагу читачів цього матеріалу та конкурентів – ТзОВ «Репро Студія Діалог» пропонує обладнання та матеріали виробництва DuPont Cyrel® та готова підтримувати клієнтів технологічно та технічно.

Б. В.: Крім того, наша компанія пропонує апаратні комплекси фірми Peret, які дають змогу аналізувати форми друкувальних елементів у 3D-форматі, перевіряти плівки, лазерні маски, досліджувати якість флексопластин, офсетних пластин, друкарських відбитків, аналізувати стохастичний растр, лініатуру. Такий апаратний комплекс ми використовуємо у власному виробництві.

Ще ми реалізуємо вирубні та висікальні пластини, магнітні та друкарські циліндри від виробника з Чехії.

Й, хочемо особливо наголосити, що ми почали виробництво високоякісних високотехнологічних фартухів з монтажем кліше на них. Це питання ми вивчали тривалий час, знайомилися з досвідом закордонних компаній з Данії та Німеччини, де переймали досвід поклейки форм на фартухи. Сьогодні ми можемо робити фартухи з різноманітними типами замків для кріплення, з використанням спеціалізованих полімерів DuPont з різноманітними характеристиками твердості за Шором для друку гофротари. Багатьох замовників, зокрема, цікавлять полімери, адаптовані для друку на не досить високоякісному гофророкартоні.

Завершення процесу інсталяції обладнання з інженерами DuPont™

Розміри обладнання вражають

СПІВПРАЦЯ З ВИРОБНИКАМИ ГОФРОТАРИ

Print+: Отже, ТзОВ «Репро Студія Діалог» прагнула вийти у відносно новий для компанії сегмент ринку – виготовлення друкарських форм для гофровиробництв. Й коли 2020 р. на ТзОВ «Репро Студія Діалог» було інстальовано першу в Україні систему CtP для флексо надвеликого формату Esko CDI Spark 5080 (1270х2032 мм), з роздільною здатністю 5080 dpi, з опціями HD Flexo та Pixel+, цей задум став реальністю!

П. З.: Так! Але якби знали наперед про події, що відбуватимуться у 2020 р., та про всі ті проблеми, що будуть з цим пов’язані, можливо, трішечки відтермінували б ці інвестиції. Втім, коли нове виробництво в Києві набрало крейсерської ходи, а новітні технології стали стандартом ринку, треба було рухатися далі. Відповідно, ми вирішили доповнити пропозицію та додати послугу з високоякісного виготовлення друкарських форм для гофровиробництв з монтажем на фартухи.

Виробництво флексоформ для гофровиробництв – досить специфічний процес, й спеціалізованої технології саме для цієї категорії підприємств ми раніше не мали. А ставати однією з компаній, яка пропонує звичайну послугу з виготовлення кліше та наклеювання їхніх частин на фартухи, нам не хотілося. Ми прагнули зробити крок уперед, привнести щось нове та краще в цей ринок, й поспілкувавшись з багатьма потенційними клієнтами, зрозуміли, що, нехай не щодня, але існує потреба в цільних кліше розміром 1,2х2 м.

Готова форма форматом 1270х2032 мм

Додатковим стимулом для нас став той факт, що індустрія виготовлення паковання з гофрокартону в Україні динамічно розвивається, інсталюються нові агрегати для друку великого формату. Тому й вирішили: якщо робити крок, то він має бути вперед та вгору, та придбали CtP великого формату Esko CDI Spark 5080. Звичайно, йдеться про те, що ми побудували повну лінійку обладнання надвеликого формату: насвітлення за технологією DuPont™ Cyrel® DigiFlow, експонувальні, вимивні пристрої, сушарки – без жодних обмежень в кожному з цих процесів. Розмітка та нанесення креслень на фартух відбувається за допомогою плоттера від Esko Kongsberg із використанням спеціалізованого ПЗ.

Отже, ми створили єдиний безперервний апаратно-програмний комплекс, який дає змогу виготовляти дуже високоякісні фартухи зі змонтованими на них кліше.

Й наші зусилля вже оцінили представники багатьох гофровиробництв, яким ми допомогли вирішити чимало виробничих проблем. Наприклад, часом трапляється потреба виготовляти великоформатне паковання із суцільною заливкою. Раніше це питання вирішувалося складно – треба було різати кліше та монтувати його на фартухи частинами, й це негативно впливало на друк. Наразі за нашої допомоги виробники гофропаковання можуть повною мірою використовувати форматні можливості друкарських машин, бо ми виготовляємо кліше під усю ширину машин.

Отже, паковання виготовляється в рамках більш виваженого технологічного циклу: форма для кожного кольору є суцільною, відповідно, покращується точність зведення кольорів (одна справа, коли кліше наклеюється шматками, а зовсім інша – коли форматні можливості технологічної лінійки з виготовлення друкарських форм відповідають форматним можливостям друкувального пристрою).

Якщо є потреба виготовити форми за технологією DuPont™ Cyrel® DigiFlow, застосовується ця технологія. Це також себе виправдало, бо розкладення флексографічних форм будь-якого розміру на найбільшу пластину дає найменші непродуктивні витрати.

Ми також вирішили не економити на роздільній здатності, на опціях з підтримки інноваційних технологій, зокрема DuPont™ Cyrel® DigiFlow, бо устаткування ТзОВ «Репро Студія Діалог» має бути універсальним.

І врешті-решт інсталяція настільки потужного комплексу значно підвищила можливості виробництва ТзОВ «Репро Студія Діалог» – тепер ми можемо додатково виготовляти 4 м2 друкарських форм на годину. І це надає велику впевненість, що компанія виконає будь-які замовлення в стислі терміни та з очікуваним рівнем якості.

ПАКУВАЛЬНА ТА ЕТИКЕТКОВА ГАЛУЗІ ПЕРЕЖИВАЮТЬ СТАЛИЙ РОЗВИТОК

Print+: Чи можете стверджувати, що пакувальна галузь України (за напрямками гнучкого паковання та самоклеїльної етикетки) переживає сталий розвиток? Відбувається, за вашими спостереженнями, цього року якесь пожвавлення порівняно з минулим, найбільш проблемним для економіки роком?

О. С.: Ми звісно не проводили якийсь глибокий аналіз галузі, але виходячи з того, що ми чуємо від постійних клієнтів, процес придбання та впровадження новітніх друкарських потужностей на підприємствах наших замовників не припинявся у розпал пандемічної кризи. Наші замовники торік інсталювали нове обладнання, цього року процес триває. І це не рядове обладнання.

Те, що відбувається постійне зростання галузі, цілком очевидно – про це можна впевнено стверджувати. Водночас у наших сусідів з ЄС рух більш динамічний.

Якщо подивитися глобальніше, ця пандемія та проблеми з екологією, що загострювалися, сприяють трансформації самого паковання: застосовуються нові матеріали, з’являються нові його типи.

П. З.: По відгуках наших клієнтів, у перші місяці поточного року, особливо, ближче до весни відбувалося рекордне за останні роки зростання обсягів. Результати перших кварталів створюють усі підстави щодо оптимістичних сподівань на майбутнє.

Напрямок виготовлення паковання, який безпосередньо пов’язаний з продуктами харчування та першої потреби, починає скорочуватися в останню чергу, проте першим починає зростати. Після подолання всіх негативних наслідків попереднього року ми оптимістично дивимося вперед – і не лише ми, але й наші замовники.

Петро Заремба,

директор та засновник ТзОВ «Репро Студія Діалог»:

«Індустрія виготовлення паковання з гофрокартону в Україні динамічно розвивається, інсталюються нові агрегати для друку великого формату. Тому ми й вирішили доповнити пропозицію та додати послугу з високоякісного виготовлення друкарських форм для гофровиробництв з монтажем на фартухи.

А якщо вже робити крок, то він має бути вперед та вгору, тому й придбали CtP великого формату Esko CDI Spark 5080.

Звичайно, йдеться про те, що ми побудували повну лінійку обладнання надвеликого формату: насвітлення за технологією DuPont™ Cyrel® DigiFlow, експонувальні, вимивні пристрої, сушарки – без жодних обмежень в кожному з цих процесів».

Print+: Під час пандемії зростав сегмент виготовлення етикеток у цифровий спосіб. За вашими спостереженнями, виробники етикеток флексографічним способом, друкарні з сегменту вузькорулонного флексо відчувають тиск з боку власників цифрового устаткування, яке встановлене у Львові, Харкові, Одесі, Запоріжжі, Києві, й чи прагнуть прискорити процеси з виготовлення кліше?

О. С.: Ми лише опосередковано реагуємо на тенденції із входження цифрових видів друку на ринки паковання та етикетки. Але особливих змін у запитах наших замовників щодо швидкості виготовлення кліше не відбулося, бо питання швидкості виготовлення кліше було завжди – й до пандемії, й до поширення «цифри».

ТзОВ «Репро Студія Діалог» вирішила це питання давно: ми робимо друкарські форми у режимі «сьогодні на сьогодні». Отже, на другий день після замовлення форми потрапляють на флексовиробництво, й замовник може ними повноцінно користуватися – запускати в накладі.

З іншого боку, деякі потужні українські флексодрукарні придбали власне цифрове устаткування, щоб мати змогу задовольнити всі вимоги клієнтів, у т.ч. пов’язані з виготовленням коротких накладів етикеток. А нові виробники етикеток у цифровий спосіб, на нашу думку, становлять переважно конкуренцію невеликим офсетним друкарням та цифровим друкарням, які виготовляють етикетки на листових ЦДМ. Не думаю, що відносне поширення технологій цифрового друку етикетки кардинально впливає на сегмент масового виготовлення етикетки у флексографічний спосіб.

Б. В.: Кожна категорія замовників потребує етикеток відповідної якості, й за окремі замовлення зможуть братися лише компанії, де запроваджено декілька технологій друку. А невелика друкарня з однією рулонною цифровою машиною складне комплексне замовлення виконати не зможе. «Цифрою» представників індустрій виготовлення гнучкого пакування та самоклеїльної етикетки «лякали» багато років тому, але поки що інформація про смерть флексо дуже перебільшена. Технологія лишається на ринку, знаходить свого замовника й від впровадження «цифри» не втрачає.

Олег Солодуха,

технічний директор ТзОВ «Репро Студія Діалог»:
«Процес придбання та впровадження новітніх друкарських потужностей на підприємствах наших замовників не припинявся у розпал пандемічної кризи. Друкарні торік інсталювали нове обладнання, цього року цей процес триває. І це не рядове обладнання.

Відбувається постійне зростання галузі – про це можна впевнено стверджувати!»

З ГОРДІСТЮ ДИВИМОСЯ НАЗАД І З НАДІЄЮ ВПЕРЕД

Print+: Якими є ваші найближчі плани? Або, можливо, більш віддалені, пов’язані з зовнішнім та внутрішнім ринками. Адже свого часу у вас були плани щодо виходу на ринки ЄС. Звичайно, пандемія – не кращий час для їхньої реалізації, але все ж, чи вдалося наблизитися до цієї мрії?

П. З.: Цього року будувати глобальні плани досить важко. Бо інвестиції минулого року потребують подальшої концентрації зусиль, щоб оптимально використовувати нові ресурси. Поки основні зусилля зосереджено на внутрішньому ринку, де ми увійшли на ринок гофропаковання надвеликих форматів – організація процесів у цьому сегменті, починаючи з придбання матеріалів та закінчуючи логістикою готових форм до клієнта – досить непроста справа. Тому значні зусилля спрямовано на грамотну організацію всіх процесів, пов’язаних з новим напрямком.

Але звичайно ми й надалі популяризуватимемо свою продукцію, якість та свій рівень сервісу. І не лише в Україні, бо переконані, що знайдемо замовників і за межами нашої держави та власне вже маємо деяких клієнтів у найближчому зарубіжжі. Сьогодні світ досить «малий», бо Інтернет дає змогу донести інформацію у будьяку точку планети за лічені секунди. Та й логістика в часи пандемії дедалі вдосконалюється.

Але першочергове завдання ТзОВ «Репро Студія Діалог» – розвиток внутрішнього ринку та підтримання рівня якості, якого ми досягли. Розуміємо, що треба також рухатися вперед, розширювати свої пропозиції.

Очікування наші оптимістичні. Ми з гордістю дивимося назад і з надією вперед.