Тривалий час працюючи на друкарському ринку, компанія мала певний обсяг замовлень оперативної поліграфії, який постійно збільшувався. Отже, керівник друкарні Олександр Голомідов відчув, що є економічні передумови встановити власне друкарське устаткування для оперативної поліграфії.
Компанія обирала між двома варіантами – Konica Minolta AccurioPress 3060 та Xerox® Versant® Press 180. До уваги брали вартість обладнання, кліку, інші фактори, радилися на форумах з друкарнями, де вже було інстальовано аналогічне обладнання, й врешті-решт зупинилися на Xerox® Versant® Press 180.
Відтоді, як у «Паперівці» інстальовано Xerox® Versant® Press 180, їй вдалося вп’ятеро збільшити обсяг кліків, порівняно з тим, що компанія мала на час встановлення власної ЦДМ.
ВЕКТОРИ РОБОТИ ДРУКАРНІ
«Паперівка» працює за трьома основними напрямками.
За першим з них обслуговує великих корпоративних клієнтів, переважно виготовляючи для них сувенірну продукцію або на умовах аутсорсингу великі наклади комерційної продукції з вишуканою постдрукарською обробкою – гібридним або вибірковим лакуванням, тисненням фольгою. Частково потреби великих корпоративних клієнтів задовольняє й власна ділянка цифрового друку.
Крім того, як ми вже зазначали, «Паперівка» надає послуги з друку на тканині, виготовлення крафтових пакетів, екоторбинок та пластикових карток, шильдів та іншої продукції.
Співпрацює «Паперівка» і з деякими рекламними агенціями, які не мають власного обладнання.
Другий напрямок – це виготовлення етикеткової продукції в аркушах. Замовлення, пов’язані з виготовленням етикеток, завжди зумовлювали до 50% від загального обсягу «Паперівки». Компанія залучає клієнтів не лише з власного регіону, а з усієї України.
Але раніше «Паперівка» перерозміщувала замовлення з виготовлення етикетки на «Зборці».
До речі, певний час основний обсяг завантаження власної машини Xerox® Versant® Press 180 зумовлювала не етикетка. Але в останні півроку статистика змінилася, й сьогодні до 70% замовлень «Паперівка» виконує на самоклеїльних матеріалах. Основну масу замовлень становлять звичайні етикетки у чотири фарби на самоклеїльному папері та на плівці, за потреби виконується ламінація.
Перед друкарнею, за зізнанням Олександра, навіть виникала спокуса відмовитися від решти напрямків та сфокусуватися на друці етикеткової продукції. Але зробити це важко, бо одразу буде втрачено значну частку обігових коштів. Тому напрямок виготовлення етикетки поки що співіснуватиме у «Паперівці» з іншими.
Третій напрямок пов’язаний з роздрібними замовленнями – запитами на візитівки, буклети, плакати та іншу подібну продукцію.
У березні «Паперівка стала партнером «Карбон-Сервісу» й наразі компанія пропонує можливості MGI 3DS Varnish & FoilS (фольгування, лаки тощо). Вже вдалося створити певний пул замовлень, з’явилися й постійні клієнти на послуги цифрового лакування та фольгування.
СИТУАЦІЯ НА РИНКУ
«Паперівка» зовсім не відчуває тиску з боку великих компаній цифрового друку з Києва, Львова чи Харкова. У компанії власне коло клієнтів, які надають перевагу роботі саме з «Паперівкою» та не прагнуть перерозміщувати замовлення в інших регіонах.
На ринку Івано-Франковська, звісно, є певна конкуренція, деякі друкарні демпінгують.
Але основна конкурентна перевага «Паперівки» – це можливості Xerox® Versant® Press 180. Місто не надто насичене топовим обладнанням для цифрового друку. Крім системи продуктивного друку, що інстальовано у «Паперівці», в Івано-Франківську працюють дві Konica Minolta AccurioPrint 1060/2060 та Xerox С75, а також стара листова машина Indigo у форматі SRA3. Решта друкарень мають примітивне обладнання, працюють «на вулицю», й як конкурентів Олександр Голомідов їх не розглядає.
Xerox® Versant® Press 180 здатен друкувати на дизайнерських та дуже щільних матеріалах. Адже на папері щільністю 350 г/м2 може друкувати лише один конкурент «Паперівки», можливості інших компаній обмежено папером 300 г/м2.
Важлива складова позиціонування «Паперівки» – єдина в Івано-Франковску компанія, що друкує на папері 400 г/м2.
ПОДАЛЬШІ ПЛАНИ
У найближчі півроку Олександр Голомідов планує придбати нові плотери, з автоматичною подачею листів. Сподіваються в компанії й оновити парк післядрукарського обладнання для оперативної поліграфії, на користь більш професійного обладнання, ніж те, що працює сьогодні в «Паперівці».
До Xerox® Versant® Press 180 у власника друкарні немає жодних питань, тому певний час інсталяція машини більш високого рівня не розглядатиметься. Отже ще рік «Паперівка» працюватиме на Xerox® Versant® Press 180 й після виходу на максимальне завантаження буде вирішено: купувати ЦПМ більш високого рівня чи інсталювати ще один Xerox® Versant® Press 180, щоб уніфікувати процеси придбання витратних матеріалів та сервісного обслуговування.