На тлі геополітичної нестабільності, швидкої зміни відносин із технологічними платформами та стратегічних питань, які піднімає генеративний штучний інтелект, нове дослідження WAN-IFRA виявило надзвичайно оптимістичний настрій видавців новин щодо 2024 року та їхніх подальших перспектив.
Згідно зі звітом World Press Trends Outlook 2023-2024, трохи більше половини (55%) керівників новин, опитаних для звіту, сказали, що вони оптимістично дивляться на наступні 12 місяців. Рівень оптимізму щодо майбутнього дещо зростає: майже шість із десяти (58%) респондентів сказали, що позитивно оцінюють перспективи своєї компанії впродовж наступних трьох років. Це явний зсув у порівнянні з минулим роком, коли більшість видавців песимістично дивилися на найближче майбутнє, додає WAN-IFRA. «Чимало видавців, з якими ми спілкуємося, стурбовані постійними проблемами для галузі та їхнього бізнесу — швидкість трансформації та інновацій, диверсифікація потоків доходу, забезпечення сталої бізнес-моделі, краще розуміння та залучення аудиторії тощо», — сказав Дін Ропер, директор відділу аналітики і головний редактор WAN-IFRA. — Але за останні роки на всіх цих та інших фронтах явно було досягнуто значного прогресу, щоб досягти такого рівня оптимізму. І, звичайно, це залежить від регіону, ринку, видавця». Деякі результаті дослідження WAN-IFRA:
- доходи зростають: видавці очікують, що їхні доходи зростуть на 15,2% у 2023 р. та майже на 19% у 2024 році. Значною мірою ця впевненість зумовлена очікуванням того, що продовження інвестицій у нові джерела доходу починає окупатися;
- реклама – основне джерело прибутку: у середньому реклама приносить майже половину (43%) прогнозованого доходу респондентів впродовж наступних 12 місяців, при цьому надходження від передплати становлять трохи більше третини їхнього доходу;
- друкована реклама продовжує переважати: разом друкована реклама та наклад генерують більше половини (57%) загальних очікуваних доходів респондентів;
- найбільша сфера інвестицій у ШІ: Майже всі респонденти (87%) визначили ШІ та автоматизацію як провідні сфери для інвестицій впродовж наступних 12 місяців, далі — аналітика даних та інтелект (86%).
«Як показує наш останній звіт, видавці продовжують боротися зі збереженням найважливіших доходів від друку та реклами, водночас диверсифікуючи свої потоки доходу та досліджуючи можливості, які надають цифрові технології, такі як генеративний ШІ, — сказав Деміан Редкліфф Керолін С. Чемберс, професор журналістики Орегонського університету та автор основного аналізу цього випуску World Press Trends. — У цьому нелегко орієнтуватися, але ми бачимо приклади успіху та інновацій, що є потенційним джерелом натхнення для великих і малих видавців у всьому світі».