Споживачі використовують подібний підхід, коли йдеться про паперові вироби та паковання: перед покупкою вони намагаються переконатися, що картон або папір, які використовуються під час виробництва, виготовлені з екологічно чистої сировини. Усвідомлюючи мінливе ставлення покупців, дедалі більше компаній у паперовій та картонній промисловості сертифікують свою продукцію, забезпечуючи відданість захисту лісів і пов’язаних з лісами громад. Однією з найвідоміших і впізнаваних систем сертифікації у світі є FSC (Forest Stewardship Council®), яка підтверджує, що сировина, яка використовується у виробництві, надходить із лісів, які обслуговуються відповідально.
Як показало опитування споживачів, проведене у 2022 р. дослідницькою компанією Ipsos на замовлення FSC, майже дві третини польських споживачів хочуть обирати продукти, які не шкодять рослинам і тваринам і не сприяють зміні клімату. Купуючи продукцію, половина респондентів звертає увагу на джерело деревини, з якої вони виготовляються. Сертифікат FSC є для споживача доказом того, що обіцянка виробника чи продавця щодо сталого виробництва виконана. Дослідження також доводить, що FSC є безсумнівним лідером у впізнаваності серед етикеток, які підтверджують відповідальне походження продукту – логотип FSC впізнає половина польських респондентів. Це також пов’язано з довірою: 64% польських респондентів заявляють, що більш готові довіряти брендам, які рекламують марку FSC або пропонують продукти, позначені такою маркою.
Виробники дедалі частіше здійснюють заходи, які зменшують вплив на довкілля. Це дає їм змогу залучати та утримувати клієнтів, які приймають відповідальні рішення про покупку. Спостерігаючи за ринком, можна навіть сказати, що відбувається ренесанс виробів з паперу та картону, які замінюють полімерні аналоги. Простий відхід від використання полімерів можна оцінити позитивно, але лише за умови, що альтернативна сировина буде отримана відповідальним способом, тобто з повагою до довкілля та прав місцевої громади та прав працівників.
Компанії знають, наскільки важливий імідж: позитивний може допомогти отримати нові контракти чи ринки, тоді як негативний може змусити споживачів не хотіти купувати продукти, оскільки виробничий процес не відповідатиме їхнім цінностям. Щоб охопити якнайширшу аудиторію інформацією про прихильність до сталого розвитку та продемонструвати споживачам свою екологічну прихильність, компанії регулярно проводять освітні та соціальні кампанії. Прикладом може бути FSC Тиждень лісу, який цього року відбувався 23-29 вересня 2023 року.
FSC Forest Week – це глобальна кампанія, мета якої привернути увагу підприємців і споживачів до того, як відповідальне управління лісами сприяє захисту довкілля, протидіє скороченню біорізноманіття та пом’якшує зміну клімату та пов’язані з нею негативні явища. Щороку до акції долучаються підприємці – власники ліцензії FSC: як невеликі родинні підприємства, так і великі роздрібні мережі, що представляють низку різних галузей промисловості, у т.ч. безпосередньо пов’язані з деревиною, наприклад виробництво паперу, паковання, друкарні, а також меблів, будівельних матеріалів та навіть іграшок. Сфера діяльності з просування кампанії включає заходи, які залучають не лише працівників, але й місцеві громади та споживачів – отримувачів продукції з лісу. FSC тиждень лісу цього року проходив 23-29 вересня.
Тиждень лісу FSC – це чудова можливість для компаній охопити широке коло споживачів повідомленням про свою екологічну діяльність. Здійснюючи прості проекологічні дії, компанії та їхні працівники можуть підтримувати власників і менеджерів лісів, які керують ними, сприяючи боротьбі зі зміною клімату, захищаючи біорізноманіття та співпрацюючи з місцевими громадами.