Виробники створюють нові матеріали для друку етикеток, щоб відповідати дедалі більшій кількості законодавчих вимог і вимог брендів щодо циркулярної економіки матеріалів. Це означає перенаправлення паковання зі звалища на відновлення та чисте розділення матеріалів, які потім стають сировиною для нових етикеток і пакувальних продуктів.

Наслідок цього — все більшого включення переробленого (PCR) матеріалу в новий папір для етикеток, плівки та захисні вкладиші. Перероблений матеріал не може бути просто технологічним брухтом, він має бути створеним з паковання, викинутого споживачами, зібраного, відсортованого та переробленого.

Рух до впровадження переробленого матеріалу супроводжується постійними дослідженнями більш тонких матеріалів, які зберігають свої початкові характеристики. Окрім економії сировини, також зменшуються витрати на транспортування та кількість замін рулонів на машинах для тієї самої ширини рулону.

Постачальники також звертаються до більш стійких джерел біомаси для виробництва паперу та плівок, і ці продукти також можуть містити перероблені матеріали. Етикетки також задіяні у відновленні та циклічному повторному використанні пластикової та скляної тари. Клеї, які змиваються з ПЕТ-контейнерів у системі переробки, — це відсутність забруднення ПЕТ-пластівцями від поліпропіленових етикеток – обидва потоки матеріалів можна розділити та відновити.

На скляному ринку повторне використання/повторне наповнення стає ключовим доповненням циклічної економіки, і тут знову потрібне чисте змивання клею, що дає змогу очистити пляшки, повернути бренду, повторно наповнити та повторно наклеїти етикетки.

Водночас багаторазові контейнери також потребують постійних етикеток, які залишатимуться з ними впродовж усього життєвого циклу. Функція цих етикеток — ідентифікувати контейнер, матеріал, з якого він виготовлений, і порахувати, скільки разів він проходив через цикл повторного заповнення.

У рамках проєкту «Священний Грааль» ми також бачимо етикетки, які дають змогу ідентифікувати та розділяти матеріали на сортувальних станціях за допомогою індивідуальних кодів, що зчитуються у автоматизований спосіб.

Іншим ключовим цікавим моментом є відновлення інтересу до етикеток без підкладки. Linerless — це широко запроваджена технологія в секторах логістики та промислових етикеток, але linerless ще має впливати на первинний (основний) ринок етикеток, і саме тут зосереджено дедалі більше досліджень і розробок.

Незважаючи на те, що ми зосередилися на ініціативах у секторі самоклейних матеріалів, є також захоплюючі ініціативи, спрямовані на те, щоб зробити термозбіжні етикетки більш екологічними. Ключовою проблемою дотепер була нездатність чітко відокремити матеріал ПЕТ-контейнера та ПЕТ-збіжних рукавів, тобто чорнила забруднювали потік переробленого ПЕТ. Для вирішення цієї проблеми розроблено нове покоління «плаваючих» матеріалів рукавів з різною молекулярною масою.

Усі ці тренди будуть представлені на Labelexpo Europe 2023, як можна побачити в цьому короткому підсумку від A до Z.

Компанія Ahlstrom випускає пергаміновий папір Acti-V RF Natural, який містить мінімум 15% переробленого целюлозного волокна після споживання та покращує свій профіль стійкості завдяки використанню невибілених целюлозних волокон.

Avery Dennison демонструє повний асортимент зручних для вторинної переробки клейових конструкцій як для скляної та ПЕТ-тари, так і для нових продуктів без підкладки.

Bio4Life демонструє свій асортимент сертифікованих матеріалів для компостування з акцентом на застосування для етикеток фруктів. Лицьові матеріали покриті компостним клеєм BioTAK. Асортимент продукції включає паперові волокна, отримані з сільськогосподарських відходів, і різноманітні біопластики. Продукти відповідають стандарту EN13432 і сертифіковані DinCertco або TÜV Austria.

Заявлено, що пергамін Tersil UltraLightBase компанії delfort на 40% легший за те, що компанія називає «поточними ринковими альтернативами».

Dow демонструє свій миючий клей INVISU 7007 для плівкових етикеток. Цей клей дає змогу окремо переробляти етикетки PSA та ПЕТ-пляшки, що забезпечує більш чисту переробку та більшу цінність.

Evonik запускає нове покоління продуктів Tego RC, виготовлених з використанням переробленої силіконової сировини, що відновлюється за допомогою світлодіодних або традиційних ртутних ламп.

У портфоліо клеїв Henkel ECO та RE PSA для етикеток використано високоякісний перероблений матеріал.

Innovia Films демонструє термозбіжні поліолефінові плівки Rayofloat APO та APO-HS (висока збіжність), призначені для підвищення чистоти перероблених ПЕТ-пляшок. Italstick представляє папір для етикеток, виготовлений на 100% із макулатури, й що містить до 40% волокон трави без додавання барвників. Компанія рекламує переваги природних кольорів, щоб збільшити привабливість на полицях.

Jindal SMI запускає поліолефіновий поліетилен, який на 40% тонший за те, що компанія називає «стандартними» поліетиленовими плівками. Тим часом перероблений поліпропілен компанії виготовляється з 30% переробленого вмісту.

Klöckner Pentaplast представляє SmartCycle Pro, термозбіжну етикеткову плівку, яка підлягає переробці в потоці RIC (ідентифікаційний код смоли) 1 і виготовлена з 30% сертифікованого переробленого матеріалу після споживання.

Leonardus SRL запускає сертифікований голографічний металізований папір, який можна переробляти, і, як стверджується, він забезпечує такі ж характеристики, як і традиційна голографічна плівка. Папір щільністю 70 г/м² підлягає переробці відповідно до стандартів Aticelca501.

Lintec Europe запускає мономатеріальний поліестер MMP (PET), призначений для використання в одноразових ПЕТ-контейнерах. І плівка, і клей виготовлені з поліестеру, що знижує ризик забруднення, якщо етикетки не видалені перед процесом миття та шліфування. Спеціальне верхнє покриття також дає змогу очищати етикетки від чорнила в процесі лужного миття.

Polyart Group демонструє r-Polyart, синтетичний папір, який на 30% складається з переробленого матеріалу, і Fiberskin, стійкий до атмосферних впливів синтетичний папір, який можна переробляти, біологічно розкладати та друкувати на ньому сухим тонером.

Premier Coating & Converters демонструє асортимент плівок Premeco на основі біомаси та ПЛР-плівок. Ці матеріали сертифіковані BS EN 13432 як біорозкладані або компостовані.

Sihl демонструє плівки, виготовлені з переробленим вмістом до 90%. Synthogra представляє прозору плівку SYN-BOPP з верхнім покриттям HB, на 70% виготовлену з використаної кулінарної олії та доступну в класах 26 і 32 мікрон. Плівка підходить для прямого контакту з харчовими продуктами та призначена для використання в горизонтальних і вертикальних гнучких пакувальних машинах для наповнення та задруковування, а також для обгортання.

Taghleef Industries представляє поліпропіленові плівки на біологічній основі та плівки reLIFE, виготовлені з вмістом ПЛР, і Shape360 TDS, плаваючу термозбіжну плівку для етикеток.

UPM Raflatac представляє етикетки Ocean Action, виготовлені із пластикових відходів, пов’язаних із океаном, і етикетки PureCycle, які чітко відокремлюються від первинного паковання в потоках вторинної переробки PET та HDPE. Асортимент матеріалів для паперових етикеток RAFNXT+ сертифікований як нейтральний вуглець.

Безпідкладкові розробки Linerless стають основним напрямком сталого розвитку на Labelexpo Europe.

Avery Dennison демонструє свою нову безпідкладкову систему ADLinrSave, для ринку найпопулярніших етикеток. ADLinrSave — це спільний проєкт із компанією Bobst, яка розробила вбудовану голівку для силіконового покриття, і Harland Machine, яка розробила аплікатор.

На стенді ABG Maan Engineering розмістить лінію для конвертації етикеток без підкладки, що свідчить про нове партнерство між двома компаніями. Лінія Maan дає змогу конвертерам етикеток виготовляти ламіновані етикетки та етикетки без підкладок. Системи без підкладки, орієнтовані на VIP-додатки, також будуть демонструватися низкою компаній, включаючи Avery Dennison, UPM Raflatac і Herma.

Екологічність тепер охоплює не лише матеріали, але й кожен етап процесу перетворення етикеток, починаючи від зменшення кількості відходів підготовки до більш енергоефективних систем затвердіння й закінчуючи поводженням із самоклейними відходами виробництва.

І на Labelexpo Europe 2023 можна побачити багато цікавого з цієї ширшої сфери виробництва. Одним із прикладів є перехід на водовимивні флексографічні пластини та процесори, що є частиною пошуків усунення розчинників з виробництва.

Asahi Photoproducts дебютує з установкою для переробки стічних вод для процесора пластин AWPTM, яка, як стверджується, зменшує кількість стічних вод на 75% і використання миючих засобів — на 40%. Водовимивні флексографічні пластини компанії AWPTM-DEW CleanPrint сертифіковані Carbon Trust як вуглецево-нейтральні.

Ганс Люшер є ветераном-піонером систем виготовлення флексографічних пластин, і його компанія Drop AG запускає Drop DirectPoser на основі матеріалів EPDM. Лазерне гравірування – це ще один спосіб зменшити використання хімікатів для обробки, і буде цікаво спостерігати, як розвиватиметься ця технологія.

Звертаючись до чорнил та систем полімеризації, ми бачимо постійний рух до світлодіодного УФ-випромінювання з пов’язаними з ним перевагами сталого розвитку (зменшення споживання енергії, подовження терміну служби та усунення ртуті).

Покриття та клеї також еволюціонують у бік систем на водній основі, і буде цікаво побачити області, де все ще потрібні продукти на основі розчинників. Фольга — це ще одна сфера, де стійкість сприяє змінам завдяки зменшенню відходів фольги.

ACTEGA демонструє на Labelexpo Europe технологію цифрової металізації ACTEGA Ecoleaf, яка усуває всі відходи фольги, приклеюючи металеві лушпиння з донорського рулону до надрукованої поверхні.

Kurz також демонструє свій асортимент технологій цифрової металізації, включно з вбудованим рішенням для ЦДМ Xeikon TX500 для друку сухим тонером.

Крім того, є більш очевидні напрямки сталого розвитку з точки зору поводження з відходами на пресі.

Lundberg запускає систему обробки матриць MatrixCompactor 200, а Matho — мобільну систему різання та видалення CB-100 для обрізків, вирізаних частин і відходів.

Майстер-клас зі сталого розвитку на Labelexpo Europe 2023 об’єднає ці тенденції.