Пане Монц, як би ви коротко підсумували минулий рік?

Доктор Людвін Монц: Кожен рік має свої проблеми, але минулий був чимось особливим. Нам довелося долати низку різноманітних перешкод: ми пережили фінансовий рік, у якому домінували економічні наслідки війни в Україні. Інфляція, спричинена цим, призвела до швидкого повороту в монетарній політиці, рівень процентних ставок зріс з безпрецедентною швидкістю та сповільнив економічний розвиток.

Водночас нас турбував слабкий попит з боку Китаю, який виник через місцеві локдауни. У свою чергу, це спричинило болючі збої в глобальних ланцюжках постачань. Але ми змогли успішно завершити рік, завдяки величезній відданості з боку нашого персоналу. Зокрема, наш бізнес пакувальних рішень показав добрі результати, незважаючи на всю турбулентність.

Ми бачимо, що зміни стають постійним елементом ведення бізнесу. Цикли змін щоразу стають коротшими. Зміни – це не примха, яка швидко минає, скоріше вони стають частиною нашої повсякденної роботи. Тому ми маємо забезпечити міцну фінансову основу та діяти як стратегічно, так і проактивно.

 

Щодо міцної фінансової бази: пані фон дер Гольц, ви приєдналися до Heidelberg у січні. Які ваші враження від компанії з того часу?

Таня фон дер Гольц: Heidelberg має багаті та давні традиції. Ці традиції потрібно будувати і розвивати. Тільки так можна досягти успіху. Наше спільне майбутнє полягає в тому, щоб знайти розумне поєднання традицій і чогось нового. Пристрасть, яку я відчула від багатьох наших співробітників за останні кілька місяців, дає нам чудову основу для цього.

За понад 170 років існування компанія кілька разів долала зміни, і завжди могла розраховувати на своїх співробітників.

 

Заглядаючи вперед у наступний фінансовий рік, які ключові моменти ви обоє хочете взяти до уваги? Щоб мати міцну фінансову основу та діяти стратегічно?

Доктор Людвін Монц: Простіше кажучи, ми маємо постійно заробляти більше грошей, ніж витрачаємо. У той же час, після багатьох років скорочень, ми маємо побудувати основу для майбутнього Heidelberg. Для цього ми визначили бізнес-стратегію, яка виходить далеко за межі нашого поточного основного бізнесу в листовому офсеті. Зрештою, ринок друку включає набагато більше, ніж аркушевий офсет, і наша стратегія має це відображати.

Ми також хочемо створити майбутнє за межами ринку друку. Тому ми будемо рухати Heidelberg вперед двома шляхами. По-перше, це означає консолідацію основного поліграфічного бізнесу – наше зростання буде зосереджено на ринку паковання в короткостроковій перспективі. По-друге, розширення бізнес-портфоліо шляхом культивування нових бізнес-сфер.

Таня фон дер Гольц: І зростання потребує інвестицій. Ми успішно завершили фінансовий рік у складних умовах зі збільшенням продажів і операційних прибутків. Незважаючи на це, Heidelberg працює з низьким рівнем прибутковості. Тому ми маємо переглянути нашу структуру витрат і створити простір для інвестицій.

Зростання є головною передумовою для підвищення вартості нашого підприємства. Зокрема, ми звертаємо увагу на грошові потоки. На перший погляд здається, що впродовж останніх кількох років це добре розвивалося, але цьому сприяли разові дії, такі як частковий продаж приміщень у Віслоху. Ми більше не побачимо цього в майбутньому.

Ось чому ми запустили програму, щоб конвертувати операційний грошовий потік  у перспективні інвестиції.

 

«Наша мета — спиратися на традиції та створювати щось нове».

Таня фон дер Гольц, фінансовий директор.

Таня фон дер Гольц обіймає посаду фінансового директора компанії Heidelberg з початку 2023 року, й відтоді також є членом правління. Раніше Таня фон дер Гольц була старшим віце-президентом із глобальної фінансової стратегії Fresenius Medical Care, зареєстрованої на DAX, де відповідала за глобальну фінансову стратегію компанії.

 

А як би ви хотіли інвестувати свій капітал?

Доктор Людвін Монц: Важливо діяти, спираючись на наші наявні переваги в аркушевому офсетному друці, водночас зважуючись на щось помітно нове. Більше 33% світового обсягу друку сьогодні припадає на ринок паковання – і ця цифра зростає. Зростаюче населення світу потребує дедалі більшої кількості впакованих товарів, і в той же час спостерігається тенденція відходу від пластику до екологічного паковання. Ми маємо використовувати ці розробки.

Нещодавно на виставці Interpack ми представили наш новий Boardmaster, який забезпечує значний крок у продуктивності для виробників складних картонних коробок. За допомогою цього рішення щохвилини можна надрукувати та обробити до 600 метрів складних коробок. Перші клієнти вже встановлюють цей прес.

Водночас цифровий друк набуває дедалі більшого значення в деяких сегментах ринку.

 

У минулому були амбітні спроби на ринку, які провалилися. Як ви думаєте, яке місце займає Heidelberg у цьому відношенні?

Д-р Людвін Монц: За рік я можу сказати, що у нас є потенціал у пакувально-етикетковій галузі. Ми вже маємо окремі продукти на ринку (Gallus Labelfire і Gallus One) – тепер ми маємо стратегічно розширити цей досвід. І для нас це також було б вигідним кроком, оскільки ми заробляємо і на друкарських машинах, і на витратних матеріалах зокрема.

Я передбачаю особливий потенціал для Gallus One, який ми представили в середині 2022 року. Це перша повністю цифрова машина для друку етикеток компанії – вона високоавтоматизована, працює за технологією УФ-струменевого друку та також інтегрована в програмні рішення Heidelberg.

Завдяки цій комбінації ми можемо запропонувати клієнтам продукт, який покращить їхнє матеріальне становище: система зменшує витрати на експлуатацію впродовж усього терміну експлуатації та робить цифровий друк етикеток привабливим у всіх сферах.

«Сталість змінює наш бізнес і відкриває нові перспективи».

Доктор Людвін Монц, генеральний директор.

Доктор Людвін Монц є головним виконавчим директором Heidelberger Druckmaschinen AG з квітня 2022 року. Він є визнаним лідером німецької промисловості з досвідом роботи на ринку капіталу. Він більше десяти років очолював Carl Zeiss Meditec AG.

 

Heidelberg вже оголосив про свій намір стати кліматично нейтральним до 2030 року. Як це відбувається?

Доктор Людвін Монц: Ми маємо прагнути досягти кліматичної нейтральності. Шлях, який веде туди, все ще є одним із багатьох «маленьких» кроків, які ми робимо весь час. Водночас ми маємо продовжувати вдосконалювати ефективність нашої продукції.

Крім того, стійкість також змінює наш бізнес і відкриває нові перспективи – як ми вже говорили, коли обговорювали стратегію, ми також хочемо задіяти нові сфери бізнесу. Не забуваймо, ми все ще говоримо про глобальну мегатенденцію цього десятиліття та наступного.

Одним із прикладів цього є електронна мобільність, яка приносить користь нашому бізнесу зарядних технологій.

Таня фон дер Гольц: Сталий розвиток став основою нашого бізнесу і буде ключовим фактором для нас. Візьмемо приклад зростаючих витрат на енергію: стійкість є ключовою частиною рішення. Наприклад, ми працюємо на ливарному заводі в Амштеттені. Чавун виплавляється виключно за допомогою електроенергії, тому ми інвестуємо у фотоелектричну систему з піковою потужністю 3,6 МВт. Це еквівалентно річному споживанню енергії приблизно 1200 домогосподарствами та заощаджує 1000 т CO2 на рік. Для мене це дуже реальний приклад того, як ми інтегруємо наші цілі сталого розвитку в наші операції та створюємо додану вартість на багатьох рівнях.

 

Останнє запитання для вас обох у світлі нестачі навичок: чи почали б ви в Heidelberg молодою людиною? І чому?

Таня фон дер Гольц: Так, тому що ми – компанія, що постійно змінюється. І це завжди вдалий час, щоб приєднатися. Кожен новачок, який приходить до Heidelberg, тепер має як можливість, так і обов’язок формувати компанію. Те саме стосується всіх, хто працює в компанії протягом тривалого часу. Як я вже казала, наша мета – спиратися на традиції та створювати щось нове.

У Heidelberg новачки спілкуються із професіоналами з досвідом у кілька десятирічь. Чимало наших співробітників, які мають тривалий досвід роботи, є прикладом переконань і відданості справі.

Доктор Людвін Монц: Ми також отримуємо користь від синтезу досвіду та нових стимулів у виробництві. Я вважаю, що навчання в технології друку пропонує величезний потенціал для майбутнього, тому що наші молоді учні вивчають механіку, електроніку та використання програмного забезпечення. Тут також можна побачити синтез традицій і чогось нового.