Це блог не про залізо, а про бізнес. Формат будується навколо фундаментальних понять: "Люди", "Гроші", "Процеси". А йдеться у першому випуску про одну з найбільш динамічних друкарень в Україні — Друкарня New Media. Мария Седлецкая та Виктор Артющенко розповідають директорові Konica Minolta Ukraine Евгений Шиляев про клієнто-орієнтованість, внутрішню кухню роботи друкарні, автоматизацію залучення та проходження замовлень. Досить цікаво та живенько.
Принаймні більш ніж очевидно, що айтішніки можуть бути успішними поліграфістами. Та й взагалі відверто... Навіщо айтішнік у друкарні, айті-інфраструктура у друкарні.
Канали та механізми лідогенерації, навіть озвучено вартість генерації одного ЛІД-а. Взагалі відвертість вражає — Марія, наприклад, розповідає про всі метрики, якими користується друкарня при вимірюванні ефективності маркетингових каналів.
Про конкуренцію Маша каже: "Ми конкуруємо самі з собою. Якщо ми щось не покращили сьогодні, день пройшов дарма".
Надцікавий блок про роботу менеджерів, про те, як організоване спілкування з клієнтами. З ким саме працює друкарня. І що з клієнтами друкарні (HoReCa, IT, крафтові виробники) відбувалося під час жорстких локдаунів. Як "ловити" тренди та вчасно посилювати активність при роботі з різними аудиторіями.
Віктор Артющенко, у свою чергу, розповідає, як вдалося пройти кризу, зберегти персонал. І вже за три місяці повернути обсяги завантаження. Банально — але неабияке значення мав той факт, що на момент початку жорстких обмежень у друкарні було налаштовано всі бізнес процеси (інтегровано A-System та bitrix, налаштовано IP-телефонію тощо).
Про лояльність клієнтів теж досить цікаво, власні помилки та прорахунки )).
Ще один аспект — нова реальність у поліграфії. Про те, наскільки все змінилося. І що колишні часи вже не повернуться. Цікаве спілкування про прискорення цифровізації та про те, що New Media власне мала потужну IT-складову, і за великим рахунком глобально для компанії нічого не змінилося.
Нагадаймо, що друкарня реалізує потужну програму з виходу у нові сегменти ринку. А допомагають у цьому такі потужні інструменти як рулонна ЦДМ Konica Minolta AccurioLabel 230 та MGI Jet Varnish 3DS & Foil-S для вибіркового лакування та фольгування друкованих відбитків (у відео про MGI поки не йдеться).
Для менеджмента New Media на початку 2020 р. стало очевидно, що зростання у листовому сегменті не буде. Проаналізувавши можливості, друкарня вирішила увійти у ринок рулонної етикетки. Почався пошук коштів на придбання Konica Minolta AccurioLabel 230 — звичайно, одразу згадали про урядову програму 5-7-9% та розчарувалися у ній.
Кредит надав "Альянс-банк", і знову спрацювали людські стосунки, у перспективи друкарні повірив керівник одеської філії банку. А це було надважливо, бо раніше New Media не залучала кредитні кошти (це був перший досвід!).
Після інсталяції Konica Minolta AccurioLabel 230 у друкарні зросли, як не дивно, й обсяги листової етикетки! Вдвічі! У клієнта тепер є вибір — друкувати у листах чи в рулоні.
Директор друкарні New Media Андрій Фісенко розповідає про кадрову ситуацію у поліграфії та в компанії. Питання досить неочікувані, до речі.
"Ми оперативна поліграфія настільки, що іноді замовлення не встигає потрапити у виробництво, а воно вже на полиці... І всі техпроцеси не списані", — каже Андрій.
Ну й нарешті про болі українських поліграфістів. Знаєте, що Марія каже? "Основний біль українських поліграфістів — це їхня інертність: придбати ЦДМ і вважати, що питання вирішене! Ні! Все лише починається!"
Навіть, якщо зроблено чимало роботи з просування, клієнти друкарні можуть банально не знати про наявність послуги...
Другий біль — "Ми друкуємо швидше за інших, якісніше за інших та за ціною паперу".
"Навіщо ж Ви взагалі працюєте?", — дивується Марія. Бізнес має лишатися бізнесом... та й взагалі "Добре, швидко та дешево" — не про чесність. Можна лише дві складові сумістити!
Третій біль — складність інтеграції CRM та системи управління друкарським обладнанням та відсутність на ринку ефективних подібних систем.
Власники друкарні розповідають про те, наскільки важливо спілкуватися з менторами у поліграфії, які мислять інакше, нестандартно. Для Марії та Віктора таким ментором став Андрій Демідов з ужгородської друкарні "Ліра". Саме він налаштував систему управління друкарнею.
"У майбутньому ми будемо конкурувати не друком! А розробками. системами та сервісом, процесами", — каже Марія. І важко не погодитися! Отже, підприємцю-поліграфісту важливі базові знання IT. Друкарні дедалі більше стають IT-компаніями.
Цікава й думка власників New Media про те, скільки має заробляти співробітник друкарні. В Одесі нормальною ЗП вважається наразі — від 20 тис. грн, до такого рівня ЗП прагнуть у друкарні.
Й нарешті, цікаве питання: "А чи підписалися б на те, щоб займатися поліграфією, якщо відмотати назад?". Віктор та Марія кажуть — "Так! Важливо те, що друкований продукт допомагає розвивати бізнеси клієнтів!"
У друкарні New Media є маркетинговий бюджет — 4-5% від обігу! Як це працює, власники друкарні відверто розповідають. Власне, йдеться й про те, як оцінити ефективність маркетингових комунікацій.
Дуже довірче спілкування. Інтерв'юєр потужний ). Навіть формат 10 бліц-питань застосував ))...
Формат "Вдрук" вірогідно приречений на успіх.
А поки дивіться повне відео: