За даними Асоціації італійських видавців AIE, італійські видавці художньої та нонфікшн-літератури, що продається у фізичних та онлайн книгарнях, можуть завершити рік зі зростанням від 11 до 16% при обороті від €1,6 до 1,7 млрд. У 2019 р. сумарні продажі книг італійських видавців становили €1,487 млрд, у 2020 р. — €1,47 млрд.

«Дані перших дев’яти місяців, – пояснив президент AIE Рікардо Франко Леві, – підтверджують структурне зростання італійської видавничої індустрії та дають нам два факти для роздумів.

По-перше, фізичні книгарні, обігнавши Інтернет 2020 р., знову продають більше, ніж Інтернет-магазини. По-друге, італійські видання дедалі менше залежать від бестселерів і новинок, роль каталогів зростає».

За перші дев’ять місяців цього року продажі в секторі «Різне» склали €1 037 млн, збільшившись на 29% порівняно з 2020 р. та на 16% порівняно з 2019 роком. За дев’ять місяців кількість проданих книжок становила 72 мільйони, що на 31% більше, ніж у 2020 р., і на 18% більше, ніж у 2019 році. Середня вартість книги знизилася та становила €14,35 (-1,9% порівняно з 2020 р. та -1,7% порівняно з 2019 роком).

Фізичні книгарні повернулися на перше місце серед каналів продажів з оборотом €499,9 млн (€362,5 млн у 2020 р.), порівняно з продажами на €479,1 млн у книжкових Інтернет-магазинах (€383,4 млн у 2020 р.) та €58,1 млн у великих роздрібних мережах (€57,9 млн у 2020 р.).

Щодо частки ринку, то книгарні мають 48,2%, що на 3% більше, ніж у 2020 році. На онлайн-ринок припало 46,2%, а на великомасштабну роздрібну торгівлю – 5,6%. За перші дев’ять місяців 2021 року вийшло друком 52 500 нових видань, що на 9,6% більше, ніж у 2020 р., але на 2,5% менше, ніж у 2019 році.

Жанри зростають рівномірно: художня та нехудожня література, з піками для книг про ігри та дозвілля (+251%), комікси (+202%) та політичні новини (+66%). Якщо ж поглянути на співвідношення між книгами з каталогів та новими виданнями, то можна побачити, що на перші припадає €727 млн ​​ продажів, а на другі — €277 млн ​​. Порівняно з 2019 р., продаж за каталогами зріс більше, ніж продаж нових видань: +19% порівняно з +12%.

Видавнича справа змінюється частково завдяки поширенню книжкових Інтернет-магазинів, де можна легко придбати велику кількість найменувань з каталогу та від різних видавництв. Знизилася роль бестселерів: на 50 книг, що найбільше продаються, припадає лише 6,2% ринку за вартістю та 5,5% за кількістю примірників.

Нарешті, не відбулося суттєвих змін у балансі між п’ятьма провідними видавничими групами та іншими видавництвами: на перші припадає 45,2% ринку, на другу — 54,8%. Книжкова індустрія Італії з обіг понад €3 млрд у 2020 р. (€3 056 млн, плюс 0,1% порівняно з 2019 р.) стала третьою в Європі, поступившись лише Німеччини (€9,3 млрд) та Великобританії (€7,5 млрд).