У статті йдеться про те, що до того, як вибухнула спричинена пандемією криза, очікувалося, що світовий ринок фотодруку та супутніх товарів, який становив у 2018 р. $22,6 млрд, з 2019 по 2027 рр. зростатиме в середньому на 7,1% на рік.

За даними Printbox, у 2019 р. фотокниги займали понад 60% від усіх проданих фототоварів, і лише у грудні їх випередили фотокалендарі. Другим продуктом, який найчастіше обирали покупці, стали фотошпалери – 13%. На третьому місці — друк фотографій (обсяг досяг піку 17% у листопаді).

У 2020 р. зростання світового ринку електронної комерції склало 25,7%. Загальний обсяг продажу товарів народного споживання за цей час зріс приблизно на 16%. У період пандемії також побільшало повторних покупок. Частка постійних клієнтів у загальному обсязі продажів між спалахом пандемії у 2019 р. та відповідним періодом 2020 р. становила понад 90%. У квітні 2021 р. ринок вийшов на показники 2019 р.

Як і очікувалося, відсутність подорожей та соціальної активності скоротила кількість фотографій, зроблених у 2020 р., на 15% порівняно з 2019 р. У IV кв. ситуація стабілізується. Через обмеження на поїздки та організацію заходів у 2020 р. кількість замовлень на фотокниги зменшилася. У 2021 р. їхня частка у загальній кількості замовлень склала близько 40%. При цьому, зросла до 38% частка замовлень на друк фотографій, і спостерігається повільне повернення до результатів, досягнутих до 2020 р. За даними Printbox, результати жовтня 2021 р. перевищили результати 2019 р., що свідчить про швидке відновлення галузі якраз до Різдвяного піку сезону. Компанії, що надають послуги фотодруку, істотно залежать від сектору електронної комерції. Згідно з аналізом McKinsey Global Institute, під час пандемії електронна комерція зростала у 2–5 разів швидше, ніж до неї.

На основі ринкових даних та прогнозного аналізу своїх клієнтів, Printbox виділила 4 найефективніші напрями для бізнесу фотодруку в 2021 та 2022 рр.:

  • використання у створенні фотоальбомів ПЗ на основі штучного інтелекту;
  • бум на ринку електронної комерції (з 63,5% від загального рівня продажів у 2019 р. до 72,9% у 2021 р.);
  • диверсифікація варіантів ланцюжка поставок, щоб уникнути «вузьких місць» та пом’якшити наслідки загальної нестабільності в галузі;
  • перехід платформ електронної комерції від моделей із відкритим вихідним кодом до моделі SaaS.

Укладачі звіту зазначають, що такої глобальної події, як пандемія коронавірусу, не було в сучасній історії. Тому невідомо, як світ та галузь розвиватимуться після пандемії. Однак глобальна статистика електронної комерції показує, що коронавірус, ймовірно, прискорить тенденції збільшення частки електронної комерції, що існують у галузі. Тому виробникам фотопродукції бажано підвищувати рівень цифровізації та автоматизації. Повернення до типової бізнес-моделі може виявитися збитковим або навіть неможливим.