COVID-19 — ключовий фактор проблем у ланцюжку постачань: пандемія привела до проблем зі збиранням макулатури, що спричинило дефіцит і порушило постачання вторинної сировини для виробництва картону.

Крім того, галузь стикається з проблемами глобального попиту та пропозиції. Внутрішній попит дуже високий у Південно-Східній Азії, що в поєднанні з порушеннями каналів розподілу в Європі, такими як Brexit, призвело до скорочення імпорту картону з Китаю в інші регіони. Це посилило дефіцит у Європі. Тим часом, у галузі спостерігається «значне зростання» попиту на складне картонне паковання, оскільки споживчі переваги зміщуються від пластику в бік картону. В результаті цих факторів, за даними ECMA, фабрики-виробники картону отримують велику кількість замовлень, при цьому терміни їхнього виконання збільшилися з трьох-п’яти тижнів до 12-20 тижнів.

Тому європейські виробники паковання стикаються з різким зростанням цін через дефіцит постачань і збільшення виробничих витрат у виробників картону.

Заява ECMA відображає деякі з більш широких проблем, що стоять перед пакувальною промисловістю, оскільки дефіцит і вузькі місця в ланцюжку поставок, схоже, посилюються. На додаток до наслідків закриття виробничих потужностей в 2020 р. через введення в усьому світі карантинів, дослідження компанії Smithers виявило відтермінування проведення ремонтних робіт до 2021 р. як ще одну причину затримок в ланцюжку постачання паковання.

В індустрії пластмас продовжує зростати попит у таких галузях застосування як виробництво продуктів харчування та засобів особистої гігієни. Виробники сировини не встигають цей попит задовольняти, що, як і в картонній промисловості, призводить до зростання цін у всьому світі. Аналогічно виросли ціни на нафтохімічні продукти та сировину для фарб.

Глобальним чинником, що зачіпає практично всі галузі, стали проблеми з судноперевезенням: не вистачає контейнероміст, контейнери простоюють, контейнеровози змушені стояти у чергах, щоб потрапити у порти у таких країнах, як США і Китай, і т. д. «Це призвело до зростання вартості перевезень, що принесе збільшення прибутків перевізникам в 2021 р., але затримки, ймовірно, ще довгий час становитимуть серйозну проблему для пакувальної та інших галузей промисловості», — роблять висновок експерти ECMA.