Спробуйте згадати січень 2020 року і те, що ви планували досягти у своєму бізнесі, цілі, які ви поставили перед собою для потенційного зростання бізнесу, закликає на порталі printingnews.com відомий фахівець у галузі запровадження рішень Web-to-Print Дженніфер Метт.

Наприкінці 2020 р. фахівець не могла уявити, щоб бодай один план, який було складено на початку року, не був скоригований або повністю відхилений. Дженніфер Метт у 2020 р. написала чимало статей для розділу програмного забезпечення порталу WhatTheyThink.com, й, переглядаючи їх, вона зазначає – майже в усіх у назві було словосполучення COVID-19, оскільки саме пандемія торік критично впливала на світогляди власників друкарського бізнесу.
З іншого боку галузь тимчасово втратила свої Олімпійські ігри друку на drupa, та й практично всі ділові поїздки було припинено. Натомість Дженніфер Метт звикла розглядати друкарську індустрію через призму програмних рішень, що використовуються для управління друкарським бізнесом, надання нових поліграфічних продуктів та взаємодію з покупцями друку.
Загалом 2020 р. для програмного забезпечення був цілком непоганим, стверджує фахівець. Під «вдалим роком для програмного забезпечення» вона не обов’язково має на увазі прибуток для постачальників програмного забезпечення. А скоріше те, що унікальні аспекти пандемії пришвидшили процеси цифровізації друкарської галузі.


Програмне забезпечення поступово стає дійсно важливою частиною друкарського бізнесу, але COVID-19 зробив його ще більш важливим

Отже, що відбувалося у 2020 р. в царині програмного забезпечення для друку? Як конкретні програмні засоби для ведення друкарського бізнесу, запровадження нових поліграфічних продуктів та взаємодії з клієнтами, зміняться через вплив COVID-19?
До COVID-1 9 чимало друкарських підприємств диференціювалися на основі здатності інвестувати та успішно впроваджувати програмне забезпечення. Друкарі, які працювали на ринку у 2020 р. із системою MIS (Management Information System), яка справді була їхньою «довіреною системою записів», мали справжню перевагу, коли практично за одну ніч кожен друкарський бізнес стикнувся з потребою налагодити віддалену роботу. Водночас друкарі, які все ще покладаються на паперові бізнес-процеси, намагалися якось налагодити роботу за умов, коли працівники перестали перебувати в одному приміщенні.
Програмне забезпечення – це нова інфраструктура. Поліграфісти спільно усвідомлюють, що чимало роботи можна виконати віддалено, особливо, якщо існують програмні системи, які віртуально зв’язують співробітників компанії. Йдеться не про використання електронної пошти чи відеодзвінків, а про інструмент автоматичної підготовки до друку, який дає змогу фахівцям друкарні створювати потік замовлень та керувати бізнес-процесом додрукарської підготовки з будь-якого робочого місця з доступом до Інтернету.
Співпраця має перейти у віртуальне середовище, де люди можуть з’являтися та мати доступ до «контексту», оскільки спілкування є прозорим і не замикається в окремих папках «Вхідні». «Якщо програмне забезпечення – це ваша нова інфраструктура, хто ваш архітектор? Чи є у вас на рівні компанії план подальшого розвитку вашої програмної інфраструктури?» – задає питання Дженніфер Метт.

Вийти на ринок важко, оскільки друкарський бізнес важко охопити. Компанії, які займаються програмним забезпеченням для загального користування, застосовують підхід «самообслуговування» до продажу програмного забезпечення, як правило, включаючи низькофункціональну безкоштовну пробну версію, тому друкарська галузь очікує на повний цикл продажів та підтримки під час впровадження

Інфраструктура програмного забезпечення дозволить керівникам друкарень рухатися швидше в умовах ринку, який надто швидко змінюється (все програмне забезпечення, яке друкарня використовує для ведення бізнесу). Й власникам бізнесу варто подбати про те, щоб використовувати програмне забезпечення так само, як вони використовують робочу силу. Отже, щоб отримати солідну рентабельність інвестицій, програмне забезпечення варто оптимізувати. Кожна друкарня має бути ефективнішою та гнучкішою. Ці характеристики вимагають систем, які можна масштабувати як вгору, так і вниз, а також систем, які постійно стають більш ефективними.
Одним з макротрендів, який турбує Дженніфер Метт в контексті COVID-19, є загальне зменшення кількості людей, які збираються разом для будь-яких цілей. Подумайте, за яких умов друкарська галузь продовжує процвітати – коли люди об’єднуються та потребують споживання паперової інформації. Наприклад: виставки, тренінги, спортивні події, семінари, зустрічі з продажу тощо. Втім, чимало з цих заходів змушено перемістилися до віртуального простору й позбавили друкарні замовлень. Який відсоток цих особистих подій повернеться, коли пандемія буде позаду?

Якщо служба обслуговування клієнтів все ще покладається переважно на електронну пошту, телефон та факс, її перспективи сумнівні, бо відвідування офісу та особисті зустрічі з клієнтами через пандемію часом ускладнені

Зустріч віч-на-віч – це одна з речей, яка особливо цінується в середовищі взаємодії друкарень та їхніх замовників. Дехто міг би навіть вирішити, що ви з глузду з’їхали, якби запропонували змінити все особисте спілкування на віртуальне. Цього ніколи б не сталося, і це зустріло б величезний опір. Криза призупиняє опір: тоді, коли криза минеться, у друкарів з’явиться «цілина» для впровадження нових способів діяльності, які залишаються в культурі ще тривалий час після того, як минуть лихі часи.
Ще одна тривожна тенденція, яку Дженніфер Метт спостерігає вже деякий час, – відсутність нових програмних рішень для друку.
Технологія розвивається напрочуд швидко, тому провайдери послуг друку потребують постачальників, які пропонують програмнітрішення, що надають дійсно нові можливості. А нових програмних рішень на ринку дійсно не вистачає, тому багато друкарів не встигають за розвитком технологій. У друкарській галузі є кілька рішень, які все ще містять компоненти Adobe Flash. Наприкінці 2020 р. великі браузери (включаючи Chrome) припинили будь-яку підтримку цього пакета.
Дженніфер згадує, як наприкінці 1990-х працювала над рішенням для друку через Інтернет. Тоді її компанія витратила близько півмільйона доларів лише для того, щоб розпочати роботу, оскільки довелося купувати апаратне забезпечення, дороге програмне забезпечення для баз даних та дорогі механізми розміщення.
Сьогодні б вистачило пару сотень доларів на місяць на хостинг з Amazon Web Services. Бар’єр для доступу до програмних рішень не може бути зниженим з огляду на інфраструктуру та доступність плагінів, платформ та наборів інструментів. Поліграфічна індустрія є складною і потребує певного часу для вивчення, тому в ній і не з’являються революційно нові програмні рішення.
Друкарі мають адаптуватися до того, як програмні рішення застосовуються в інших галузях, оскільки дедалі більше провайдерів друкарських послуг використовують технології, які створені спеціально для друкарської галузі.
Дженніфер Метт сподівається, що невдовзі галузі вдасться «повернутися до чогось нормального». Цього поки не відбувається, бо світ все ще бореться з пандемією, а економіки збирають інвестиції повільно, доки люди не зможуть пересуватися без обмежень.