І от новий інформаційний привід – на виробничому майданчику компанії у Запоріжжі інстальовано третю в Україні машину для цифрового лакування та фольгування друкованих відбитків MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S.

 

Інтенсивний розвиток

Нагадаємо, що у серпні 2014 р. власник «Копір-Центр Україна» Денис Гайовий відкрив копіювальні салони в Запоріжжі та Дніпрі, а трохи пізніше — в 2015 р. — у Києві. Філія в Запоріжжі раніше спеціалізувалася переважно на широкоформатному друці та виконувала функції логістичного центру. У квітні 2018 р. для офісу та виробництва в Запоріжжі побудовано окрему будівлю. Теперь саме в Запоріжжі встановлено MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S, а разом із нею й ЦДМ Konica Minolta AccurioPress C6085.

Дніпровська та київська філії компанії здебільшого надають послуги цифрового тонерного друку рекламним агенціям, корпоративним клієнтам і кінцевим замовникам.

Відповідно, у філії «Копір-Центр Україна» в Дніпрі працюють монохромні та цифрові ЦДМ переважно компанії Konica Minolta (Konica Minolta bizhub PRESS 1052, дві Konica Minolta bizhub PRESS C6000, Konica Minolta bizhub PRESS C1100 та дві Konica Minolta AccurioPress C6085), інженерні системи друку, екосольвентний плоттер.

У київській філії «Копір-Центр Україна» працюють декілька ЦДМ (в т.ч. Konica Minolta bizhub PRESS C1070, Konica Minolta bizhub PRESS C6000).

Рівень конкуренції в царині поліграфії у містах, де розташовані офіси «Копір-Центр Україна» дещо різний, як і особливості організації роботи з замовниками.

Дніпровська та київська філія орієнтовані на роботу з роздрібними клієнтами. Проте київська філія має величезне значення й для співпраці з мережевими корпоративними клієнтами – банківськими установами, мережами супермаркетів.

Вже тривалий час «Копір-Центр Україна» виготовляє продукцію з високою доданою вартістю: раніше такі замовлення дніпровська та київська філія розміщували в компаніях, що надавали послуги трафаретного друку.

На початку 2020 р. «Копір-Центр Україна» придбала рулонну цифрову машину Konica Minolta AccurioLabel 190. Цікаво, що поява цієї ЦДМ змусила флексографічні друкарні з Дніпра та Запоріжжя переглянути принципи організації роботи. Якщо раніше вони виготовляли етикетки впродовж 7-20 діб, то тепер під тиском з боку власника цифрової рулонної машини – термін виготовлення замовлення три доби.

З іншого боку, якщо раніше терміни виготовлення етикеток були основною конкурентою перевагою «Копір-Центр Україна», то тепер, коли флексодрукарні змушені виготовляти замовлення швидше, конкуренція зміщується у бік вартості.

Сьогодні «Копір-Центр Україна» продукує 15 тис. погонних метрів цифрової етикетки на місяць, але підприємець впевнений, що незабаром цей показник збільшиться принаймні до 20 тисяч. Основними замовниками етикетки є рекламні агенції, а також декілька великих корпоративних клієнтів.

Важливою конкурентною перевагою «Копір-Центр Україна» є відлагоджений процес прийому, виконання та відвантаження замовлень клієнтам. Великі замовлення, які розміщені до 19-00, видаються клієнтам наступної доби — в Запоріжжі з 11-00, в Києві — з 13-45, в Дніпрі — з 15-30. Це звичайно стосується насамперед звичайної продукції цифрового та широкоформатного друку. Проте поступово компанія спромоглася організувати оперативний друк й цифрової рулонної етикетки, а тепер намагається й продукцію із цифровим опорядженням на MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S відвантажувати клієнтам наступної за прийомом замовлень доби.

 

Передумови інсталяції

Інсталяція у грудні минулого року інноваційної машини для цифрового лакування та фольгування друкованих відбитків MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S стала логічним розвитком тривалої співпраці «Копір-Центр Україна» з компанією Konica Minolta Ukraine.

Купуючи устаткування, Денис Гайовий прагнув урізноманітнити можливості післядрукарської обробки продукції й підвищити конкурентоздатність компанії. Звичайні відбитки цифрового друку у CMYK через високу ринкову конкуренцію продавати за адекватною ціною стало важче, тому компанія зробила рішучий крок саме у бік виготовлення продукції з високою доданою вартістю.

Денис Гайовий був добре обізнаний на цифрових технологіях нанесення вибіркового лакування та фольги, а за розвитком співпраці Konica Minolta та MGI й за вдосконаленням виробничих лінійок устаткування MGI фахівець стежив ще з часів машин Meteor, в яких опорядження відбувалося за дещо іншим принципом, ніж в MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S: фольга наносилася безпосередньо на тонер, а не на основу з лаку. Денисові були добре зрозумілі технологія, яка лежить в основі роботи MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S, бачив фахівець і галузі застосування нової для себе одиниці устаткування.

Альтернатив від інших виробників, принаймні для цифрового опорядження друкованих відбитків, Денис майже не розглядав (але все ж таки розмірковував щодо трафаретного устаткування, втім вирішив роботи ставку на «цифру»).

Компанія «Копір-Центр» Україна тривалий час співпрацювала з Konica Minolta Ukraine, крім того, устаткування для цифрового лакування та фольгування від інших виробників в Україні сьогодні в умовах діючих виробництв не представлено, тому викликав певне питання можливий рівень сервісного обслуговування від альтернативних постачальників. Натомість MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S Денис додатково подивився в умовах діючого виробництва, в Сучасній друкарні «Карбон-Сервіс».

Від моменту початку інсталяції MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S у запорізькому офісі компанії й до виготовлення перших накладів пройшло 4-5 діб. MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S встановлено в друкарні у грудні, під час «високого», в т.ч. календарного, сезону в поліграфії, тому повноцінно займатися завантаженням машини у компанії бракувало ресурсів.

Втім, у «Копір-Центр Україна» працюють три УФ-машини з можливістю друкувати білим та лаком, й оператори цих пристроїв добре розуміються на принципах УФ-друку, й їм не довелося тривалий час вчитися працювати на MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S. Тому MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S вдалося досить швидко інтегрувати у виробничий процес й вже наприкінці 2020 р. видрукувати на ній 4 тис. відбитків.

Компанія «Копір-Центр Україна» придбала MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S на умовах розстрочки. Крім того, Денис Гайовий додатково придбав дві ЦДМ Konica Minolta AccurioPress C6085, одну з яких разом з MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S встановлено на виробничому майданчику в Запоріжжі, а другу – у Дніпрі.

 

Перший досвід експлуатації

Двоє інших українських власників MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S (Сучасна друкарня «Карбон-Сервіс» та друкарня «Мадрид») опоряджують з використанням цього устаткування найрізноманітнішу продукцію: обкладинки книжок та журналів, продукцію зі шрифтом Брайля, малотиражне паковання, етикетки, календарі, рекламно-комерційну продукцію (листівки, візитівки тощо).

«Копір-Центр Україна» теж поки не має яскраво вираженої спеціалізації щодо застосування MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S: компанія наносить вибірковий лак та фольгу на сертифікати, листівки, фотоальбоми тощо, працює з пакуванням короткими накладами, виготовляє елітні етикетки…  

«Копір-Центр Україна» опоряджує не лише виготовлені власноруч відбитки цифрового друку, але й офсетні відбитки сторонніх замовників й навіть відбитки широкоформатного друку (в останньому випадку, як правило, білий колір друкується на фарбованому в масі матовому винілі на УФ-принтерах, а на MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S після розпуску метрових рулонів на рулони завширшки 330 мм наноситься фольга).

Як ми вже зазначали, при виготовленні замовлень на MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S, «Копір-Центр Україна» прагне дотримуватися принципу відвантажувати готову продукцію замовникам наступної після надходження замовлення доби. Денис Гайовий принагідно зазначив, що в режимі «сьогодні на завтра» друкарня виготовляє навіть довгі наклади етикеткової продукції (був, наприклад, випадок, коли наклад завдовжки 3,3 км було виготовлено впродовж 24 годин).

Більшість замовлень, що їх виконує компанія, пов’язані як з нанесенням лаку, так і фольги (найбільш популярні золотий та срібний кольори). У питанні вибору фольги Konica Minolta Ukraine сповідує гнучкий підхід й не обмежує власників MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S використанням лише власної фольги, тому у «Копір-Центр Україна» зупинилися на фользі Kurz.

Сьогодні MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S друкує приблизно 10 тис. відбитків на місяць. Друк на MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S запропонували багатьом клієнтам, чиї замовлення (здебільшого на дизайнерських картонах) раніше на умовах аутсорсингу опоряджувалися у трафаретний спосіб. Очевидно, що MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S забезпечує кращу якість, ніж трафаретний друк або тиснення. Щоправда, трафаретне устаткування дешевше коштує, тому найближчим часом технології співіснуватимуть.

Але Денис Гайовий впевний у перспективі саме «цифри» й встановив планку – це устаткування в перспективі має друкувати 100 тисяч відбитків на місяць. Досягненню мети має допомогти наявність трьох офісів, що успішно працюють як з роздрібними, так і оптовими клієнтами. Великим торговельним мережам, банківським установам, з якими успішно співпрацює київський офіс «Копір-Центр Україна», подобаються можливості MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S.

 

Клієнто-орієнтований крок

Денис Гайовий зазначає, що йому як професіоналу зрозумілі ціни інших власників MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S, проте людина з вулиці не зовсім розуміє такі терміни як «товщина лаку», «приладка», «заповнення» тощо. Й навіть деяким рекламним агенціям складно зрозуміти такі принципи розрахунку, вважає фахівець.

На основі видрукуваних у грудні 4 тис. відбитків у компанії проаналізували, яка кількість лаку витрачається на кожний відбиток, й встановили дві категорії цін (в залежності від товщини шару лаку, середньої кількості лаку та фольги).

Також було здійснено клієнто-орієнтований крок – вартість замовлення не включає вартість приладки. На думку Дениса Гайового такий підхід до ціноутворення, без складних розрахунків, досить зрозумілий масовому споживачеві. Й прийнятний рівень цін на етапі ознайомлення замовників з технологією, не має відлякувати потенційних замовників.

 

Ринок прихильно сприймає можливості MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S

«Копір-Центр Україна» зосередиться на популяризації можливостей інноваційного обладнання французького виробника у тих регіонах, де потенційні замовники недостатньо обізнані з можливостями MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S або щось чули, але не бачили на власні очі, яку красу може виготовляти ця машина. А йдеться поміж інших міст й про індустріальні центри на кшталт Дніпра та Маріуполя.

Цифрова технологія опорядження відбитків цікавіша, ніж трафаретний друк, бо суттєво спрощує процеси виконання робіт, скорочує терміни й є більш передбачуваною, ніж аналоговий трафаретний друк. З іншого боку, поширення цифрового опорядження друкованих відбитків поки стримує відносно висока вартість устаткування й, відповідно, послуг з цифрового вибіркового лакування та фольгування.

На жаль, в Україні недостатньо розвивається промисловий потенціал, внаслідок чого вона повільно перетворюється на сировинно-аграрну країну. Проте галузі, де поступово посилюється конкуренція (саме такою, на думку Дениса Гайового, є поліграфія), мають сталі перспективи для подальшого розвитку, й справжні пасіонарії, до кола яких належить і запорізький підприємець, не дадуть галузі вмерти, а прискорять її цифрову трансформацію. Й додаткова конкуренція лише сприятиме цьому процесу.

MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S дасть компанії змогу не лише виготовляти продукцію з високою доданою вартістю, але й розглядається власником як «точка входу» для нових клієнтів. Конкуренція з іншими власниками MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S (та майбутніми власниками машин з аналогічними можливостями) Дениса не лякає. Він вважає, що ємність в українського ринку є, й десяток машин країна проковтне.

Але збільшення кількості замовлень на MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S підприємець пов’язує з можливим економічним зростанням і створенням у країні умов для розвитку економіки.

Найближчим часом власник «Копір-Центр Україна» приділить увагу автоматизації процесу залучення та обробки замовлень, а додаткове завантаження MGI JETVARNISH 3DS & iFOIL S він пов’язує з ринком високомаржинальної короткотиражної етикетки. Проте й всі інші напрямки застосування інноваційного устаткування (рекламно-комерційна, видавнича продукція, фотоальбоми, пакування тощо), на думку фахівця, мають досить непогані перспективи.