Нещодавно в Україні інстальовано третю за ліком інноваційну ЦДМ Konica Minolta AccurioLabel (й першу Konica Minolta AccurioLabel 230) для виготовлення рулонної етикетки. Дещо незвична для ринку поліграфії інсталяція відбулася у ТОВ «Ріббон Юа» (Львів).

Це дистрибутор обладнання (принтери для термодруку та термотрансферного друку, сканери штрих-кодів, етикет-пістолети, термінали збору даних тощо), та витратних матеріалів (термоетикетки, цінники, касові стрічки, ріббони тощо) для обліку та маркування продукції на виробництві та складах. Компанія також надає послуги з комплексного впровадження такого обладнання.

Інсталяція ЦДМ для друку цифрової кольорової етикетки у рулонах дасть змогу «Ріббон Юа» диверсіфікувати спектр послуг та залучити нових клієнтів. За зізнанням директора «Ріббон Юа» Мар’яна Баніна, в жодного з працівників компанії немає профільної поліграфічної освіти, а що вже казати про досвід роботи на ринку друкарських послуг! Тим не менше, львів’яни зважилися зробити чималі інвестиції, й, як засвідчив першій досвід експлуатації Konica Minolta AccurioLabel 230, «потрапили у десятку».

З новим стратегічним партнером Konica Minolta Ukraine — «Ріббон Юа» єднає той факт, що обидві компанії пропонують своїм клієнтам рішення для реалізації повноцінного виробничого процесу.

Зокрема, «Ріббон Юа» надає комплексні рішення для налаштування процесів обліку та маркування товарів, що дають змогу замовникам компанії мінімізувати втрати та ефективніше використовувати ресурси.

У свою чергу, Konica Minolta є надійним партнером багатьох компаній у галузях інтелектуальних IT-сервісів та систем, професійного друку, в цифровізації робочих процесів в офісах, управлінні інноваціями, постачанні надсучасних рішень для різних галузей промисловості.

 

Про компанію

ТОВ «Ріббон Юа» є партнером відомих виробників техніки для друку наліпок та сканування штрих-кодів: Godex, Honeywell, Newland, Toshiba, Zebra тощо. Компанія працює переважно у західному регіоні України.

«Ріббон Юа» співпрацює з компаніями багатьох галузей промисловості. Це виробники крафтових продуктів харчування (м’ясної продукції, кондитерських виробів) та алкоголю, косметики, швейних виробів та промислового обладнання. Усі ці компанії переважно мають власне виробництво, склад та торговельні площі.

Крім продажу устаткування та матеріалів, «Ріббон Юа» надає послуги з виготовлення технічних білих етикеток термодруком та термотрансферним друком на власній виробничій базі. Такий спосіб співпраці дає змогу невеличким виробництвам не купувати власне устаткування для друку етикеток та не відволікатися на придбання матеріалів.

Як зазначає директор «Ріббон Юа» Мар’ян Банін, від замовників періодично надходили запити з друку кольорових етикеток. Таких послуг компанія не надавала, за виключенням друку в один колір з використанням різнокольорових фарбувальних стрічок (ріббонів).

Було зрозуміло, що звичайна біла етикетка купується для того, щоб на ній надрукувати інформацію про виріб (продукт). Це було найдешевшим рішенням, але не досить вдалим з огляду на естетику.

У підприємців з’явилося бажання виправити цю ситуацію й запропонувати замовникам друк кольорової етикетки – краще за все у рулонах, бо у такий спосіб етикетку зручніше використовувати безпосередньо на виробництві, краще зберігати на складі чи навіть транспортувати до місця виробництва без пошкоджень.

 

До криз у «Ріббон Юа» майже звикли

Під час карантину товари першої потреби (а «Ріббон Юа» працює з компаніями, які постачають продукти харчування й різні промислові вироби) користувалися сталим попитом споживачів, відповідно, їхні постачальники продовжували купувати матеріали для друку етикеток, а також устаткування. Отже, для «Ріббон Юа» вплив кризи був не таким відчутним, як для підприємств більш вразливих галузей економіки.

Можливо це дало змогу зробити серйозні інвестиції одразу після закінчення гострої фази карантину.

Цікаво, що за спостереженням директора «Ріббон Юа», під час карантину чимало виробників навіть почали виконувати більше замовлень. Значне скорочення виробництва відбувалося у підприємств з закордонними інвестиціями (їх чимало серед клієнтів «Ріббон Юа»), втім «прокинулися» малі виробники, які почали виготовляти більше продукції та постачати її до торговельних мереж, особи, які продають товари через Інтернет.

Та й загалом до криз у «Ріббон Юа» майже звикли. Компанія так само зростала у 2016 р., коли було незрозуміло, що коїться в країні. Під час кризи дехто радить припинити інвестиції, але у «Ріббон Юа» все робили навпаки: не звільняли людей, не відправляли у відпустки, а намагалися заохочувати їх до роботи, інвестували в сучасні рішення.

Адже, коли, як не в кризу, робити революцію в бізнесі.

 

Спонтанна інвестиція?

Львів’яни спочатку не планували розгортати потужності з повномасштабного цифрового друку, а хотіли придбати устаткування для вирішення дрібних питань бізнесу. У «Ріббон Юа» вивчали можливості китайського обладнання для кольорового друку етикеток, придивлялися до можливостей етикеткових ЦДМ Epson.

Від знайомих представники «Ріббон Юа» дізналися, що у шоурумі компанії Konica Minolta Ukraine можна подивитися ЦДМ Konica Minolta AccurioLabel 230. Її можливості вразили представників компанії, й, повернувшись до офісу, вони декілька діб міркували – чи купувати Konica Minolta AccurioLabel 230.

«Іноді, щоб впровадити комплекс спеціалізованого устаткування для друку «технічної» етикетки, нам потрібен рік. Натомість для прийняття рішення придбати Konica Minolta AccurioLabel 230 знадобилося два тижні!», — зазначає Мар’ян Банін.

За словами Мар’яна, настільки швидка домовленість стала певною несподіванкою й для Konica Minolta Ukraine, із представниками якої у «Ріббон Юа» навіть раніше не були знайомі.

Мар’ян Банін зазначає, що представники «Ріббон Юа», з одного боку, були вражені демонстрацією Konica Minolta AccurioLabel 230, а по-друге, значні інвестиції у новий для компанії напрямок – це справжній виклик для самої компанії.

Отже «Ріббон Юа» ризикнула, інвестувала кошти у Konica Minolta AccurioLabel 230 (разом з AccurioLabel 230 інстальовано комплекс Scorpio 35 для оперативної післядрукарської обробки — висікання, видалення облою та порізки рулонів) при тому, що криза не зупинялася, й продовжує діяти адаптивний карантин. Звічайно, залишаються певні побоювання щодо подальшого розвитку подій, але в «Ріббон Юа» налаштовані оптимістично – лише вперед, лише до перемог.

 

Комплексний підхід до клієнта

Комплексний підхід до клієнта – мета «Ріббон Юа». У компанії завжди прагнули забезпечити весь комплекс послуг у межах свого напрямку діяльності та рівня компетенцій.

Коли йшлося про впровадження обліку та маркування продукції з відповідним сервісом, представники «Ріббон Юа» завжди ретельно вивчали бізнес-процеси клієнта й радили, яке саме рішення краще придбати.

Наразі послуги компанії з термального друку та термотрансферного друку етикеток доповнено виготовленням повноколірної етикетки у цифровий спосіб. Зрозуміло, що практика «гібридних» замовлень, коли клієнт потребуватиме як термального (термотранферного) друку, так і виготовлення повноколірних етикеток стане з часом звичайною практикою для львівської компанії.

 

Основна спільна риса звичайних білих етикеток зі штрих-кодом та повнокольорових етикеток з Konica Minolta AccurioLabel 230 — вони допомагають підприємцям/виробникам заробляти більше.

Натомість кольорова етикетка від AccuriLabel прикрашає товар на полицях магазинів та спонукає споживача придбати продукт.

А маленька етикетка зі штрих-кодом врегульовує внутрішні процеси виробника/продавця й оптимізує товарообіг, сприяє впровадженню системи fifo (перший прийшов-перший пішов), скорочує складські надлишки. Всі ці процеси налаштовуються за допомогою етикетки зі штрих-кодом, чим скорочують виробничі витрати.

 

Раніше з кольоровою етикеткою у компанії працювали як з готовим матеріалом й звертали увагу на те, як підприємствам автоматизувати її поклейку на продукт та додрукувати на ній додаткову інформацію. Це була переважно робота з обладнанням і термо- чи термотрансферним друком.

Відтепер інстальована у «Ріббон Юа» Konica Minolta AccurioLabel 230 дає змогу друкувати кольорову етикетку зі змінними даними (серію, дату або номер партії).

Використовуючи Konica Minolta AccurioLabel 230 у комплексі зі Scorpio 35, «Ріббон Юа» має можливість відвантажувати короткі наклади етикетки «на вчора».

Також компанія може надавати готову кольорову етикетку, і вже безпосередньо на базі підприємства-замовника, з використанням додаткових витратних матеріалів, на неї може наноситися додаткова інформація. Відповідно, спрощується облік виробів за допомогою етикетки (сканування штрих-коду, надходження до складу, відвантаження клієнту).

 

Ще одна «точка входу»

Всім клієнтам «Ріббон Юа» повідомила про появу сучасного обладнання та можливість виготовити короткими накладами кольорову етикетку в рулонах. Відповідно, від постійних клієнтів на системній основі вже надходять замовлення на виготовлення кольорової етикетки. У «Ріббон Юа» сподіваються, що клієнтам компанії буде дедалі цікавіше друкувати короткі наклади більш варіативних етикеток, ніж довгі наклади на флексографічних машинах.

Konica Minolta AccurioLabel 230 – це, за висловом Мар’яна Баніна, ще одна «точка входу» для пошуку нових замовлень. Клієнтам компанії зручно отримувати всі послуги «в одному вікні».

«Ріббон Юа» пропонуватиме послуги з виготовлення кольорової етикетки додатковим аудиторіям замовників, яких, можливо, зацікавлять не лише послуги з друку кольорової етикетки, але й інші послуги «Ріббон Юа» (фактично «Ріббон Юа» пропонуватиме замовникам рішення під ключ: від кольорової етикетки до її автоматизованого впровадження на підприємстві).

Отже, нова ЦДМ, безумовно, стала додатковим стимулом для розширення аудиторії клієнтів!

 

«Ріббон Юа» має плани трансформувати світ поліграфії. Ця амбіційна компанія ставить високі цілі, мислить глобально, але діє поки що локально й потихеньку розширює межі свого впливу.

Хоча сьогодні «Ріббон Юа» працює переважно з компаніями із Західної України, в неї є амбіції після появи Konica Minolta AccurioLabel 230 надавати послуги замовникам з інших регіонів України (сьогодні в компанії вже є замовники з інших областей).

 

У Західній Україні працює чимало крафтових виробників продуктів харчування та напоїв, а також декору, одягу та косметичних засобів, й щодня з’являються підприємливі люди, що організовують власне виробництво. Послуги «Ріббон Юа» стануть їм в нагоді. До речі, останнім часом обсяг замовлень від глобальних виробників зменшився, й компанія здебільшого працює саме з виробниками крафтових виробів, значну частину яких створено нещодавно.

Такі компанії досить цікаві для «Ріббон Юа». З одного боку, представники компанії навчають замовників вірно обліковувати виробничі процеси, відслідковувати логістичні рухи товару, мінімізувати витрати на логістику. А вже після оптимізації бізнес-процесів такі виробники приділяють більше уваги питанням брендингу. Звичайно, їм цікаві послуги «Ріббон Юа» з виготовлення кольорової етикетки, яка надаватиме додаткові переваги для їхнім товарам.

«Амбіції в нас великі. Але все крок за кроком. Спочатку пропонуватимемо послуги друку кольорової етикетки власним замовникам, потім — більш широкому загалу, а коли буде така можливість, то й за кордон, а чому б ні?», — зазначає директор «Ріббон Юа».

На момент нашого спілкування з Maр’яном Баніним Konica Minolta AccurioLabel 230 працювала на підприємстві трохи більше тижня. За цей час підприємці дізналися про її можливості багато нового. Зокрема, вдалося поєднати переваги цифрового друку та термотрансферного друку під час виконання деяких замовлень – спочатку відбувається друк у CMYK на Konica Minolta AccurioLabel 230, а потім на термотрансферному принтері з використанням ріббону (кольорової стрічки) певного кольору в етикетку вдруковується додаткова інформація. У такий спосіб можливе вишукане оздоблення кольорової етикетки, видрукуваної на напівглянсовому папері, — наприклад, золотом.

 

Konica Minolta AccurioLabel 230 – в Україні перша!

Konica Minolta AccurioLabel, встановлена в «Ріббон Юа», перша в Україні з індексом 230. Порівняно с попередницею, Konica Minolta AccurioLabel 190, вона має низку технологічних переваг, зокрема адаптована для роботи з матеріалами, попередньо задрукованими білою фарбою у флексографічний спосіб.

Серед інших інновацій Konica Minolta AccurioLabel 230:

  • блок фіксації зображення, що може перебувати в стані «підігріву» протягом 30 хв., це економить матеріал під час запуску нового завдання;
  • датчик закінчення полотна на розмотці (машина зупиняється, якщо матеріалу недостатньо для друку завдання);
  • пневматичні затискувачі замість магнітних на монтажному столі;
  • підсвічування внутрішнього простору за відкритих дверцят праворуч і ліворуч від друкувального модуля.

Й нарешті до Konica Minolta AccurioLabel 230 можна інтегрувати флексосекцію, розроблену компанією GM. Вона дозволяє наносити білила перед друком повнокольорового зображення в лінію та розширити спектр матеріалів для друку прозорими і металізованими носіями.

Як зазначає Мар’ян Банін, спершу в «Ріббон Юа» опанують ті можливості ЦДМ, що вже є. А вже вивчивши потреби ринку, львів’яни, не виключено, інвестують кошти в додаткову секцію для друку білилами.

Перші кілометри етикетки у «Ріббон Юа» друкували переважно на білому напівглянсовому папері, на якому компанія виконує й термотрансферний друк (цей матеріал також є досить популярним у флексографії). Львів’яни виконали також й перші замовлення з друку на поліпропілені.

Наразі у компанії вивчають спектр цікавих крафтових матеріалів, бо серед замовників «Ріббон Юа» чимало виробників саме крафтової продукції (українські виробники та постачальники можуть запропонувати крафтові матеріали під Konica Minolta AccurioLabel 230).


Інструменти автоматизації
ЦДМ Konica Minolta AccurioLabel 230 (AccurioPro Label Impose) для створення спусків, за словами Мар’яна Баніна, практично не мають обмежень щодо форми етикеток. Мар’ян зазначає, що компанія друкувала етикетки різноманітної форми, й жодних питань з компонуванням спусків не виникало.

AccurioPro Label Impose дає змогу розкласти етикетку будь-якої форми, просто треба подумати, як це зробити якнайкраще.

Також компанію «Ріббон Юа» зацікавило програмне забезпечення для залучення замовлень онлайн. Наразі вивчається можливість його придбати.

Щоб прискорити процес додрукарської обробки замовлень, у «Ріббон Юа» подбали про підвищення кваліфікації дизайнерки та друкаря щодо підготовки макетів до друку – для їхнього навчання залучили кваліфікованого дизайнера. Адже фахівці компанії мають не лише кваліфіковано приймати макети, оцінювати їхню відповідність вимогам та спрямовувати до друку, але й самостійно створювати високоякісний дизайн етикеток.

Досить важливе питання, на думку Мар’яна, — автоматизувати облік етикетки згідно витрачених матеріалів, щоб вручну не підраховувати витрати на кожну етикетку.

 

Євген Шиляєв, директор з продажів обладнання для продуктивного та індустріального друку Konica Minolta Ukraine

«Я вважаю інсталяцію Konica Minolta AccurioLabel 230 у Львові переломним моментом на ринку — "неполіграфісти" роблять впевнені кроки до диверсифікації та починають друкувати цифрову етикетку. Західна Україна відома великою кількістю локальних крафтових виробників продуктів харчування та напоїв, а також декору, одягу та косметичних засобів. Тому я певен, що короткі наклади етикетки користуватимуться попитом, а «Ріббон Юа» зможе легко завантажити своє виробництво».

 

Сервісний контракт

AccurioLabel 230 обслуговується компанією Konica Minolta Ukraine на умовах поклікового контракту. У Львові працює повноцінний офіс компанії, тобто машину обслуговуватимуть локальні сервісні інженери, що суттєво спрощує SLA[1].

Умови співпраці з Konica Minolta Ukraine за сервісним контрактом Мар’яна Баніна цілком задовільнили: «Ми звикли довіряти найкращим. І так само позиціонуємо себе як найкращий варіант для наших замовників. Тому партнерство з Коніка Мінолта Ukraine — це важливий атрибут нашої діяльності».

Мар’ян зазначає, що певні послуги варто віддавати на аутсорсинг фахівцям, компетентним у своїй сфері діяльності. Відповідно, у «Ріббон Юа» обрали варіант з повного обслуговування ЦДМ постачальником, щоб не витрачати на це власний час. Краще зосередитися на друці, пошуці нових замовників, обробці макетів, вважають у «Ріббон Юа».

 

У планах

«Ріббон Юа» вже видрукувала перші кілометри рулонної етикетки. У компанії замислилися над тим, що можливостей модуля Scorpion 35 для післядрукарської обробки етикетки недостатньо для оперативного надання послуг замовникам. Максимальна швидкість друку Konica Minolta AccurioLabel 230 – 23 пог. м/хв., а Scorpion 35 упродовж доби може обробити до 400 пог. м рулонної етикетки.

Відповідно, якщо комплекс устаткування дає змогу за добу друкувати кілометри продукції, то висікати та робити інші післядрукарські операції із таким обсягом видрукуваної етикетки можливості немає.

Тому власники «Ріббон Юа» планують встановити більш потужне обладнання для післядрукарської обробки. Представники компанії вивчали досвід запорізької компанії «Копір-Центр Україна», де додаткове післядрукарське обладнання було виготовлено за власним проектом й з допомогою виробника ріжучих плоттерів компанії Graphtec.

Наразі триває створення нового сайту компанії – http://ribbon.ua (працює також сайт http://ribbon.in.ua). Запущено лише невеличку частину ресурсу, у якій власне йдеться про цифровий друк рулонної етикетки, щоб інформація про новітній напрямок діяльності швидко надходила до споживачів. За місяць буде запущено повну версію сайту http://ribbon.ua, де буде описано повний спектр послуг компанії.

Компанія зосередилася на просуванні послуги з цифрового друку рулонної етикетки для чотирьох аудиторій: продукти харчування, алкоголь, косметика та продукти харчування. Це найпопулярніші аудиторії, представники яких замовляють короткі наклади етикетки.

«Ріббон Юа» стала учасником Кластеру видавничої діяльності та поліграфії Львова.

 

Виконавчий директор Кластеру видавничої діяльності та поліграфії Львова Наталя Ярка та Мар’ян Банін

 

Мар’ян Банін від участі у Кластері очікує на нові знайомства та бачить перспективи для розвитку: «Інші учасники Кластеру можуть бути нашими клієнтами, так само й ми можемо бути їхніми клієнтами. Ми будемо обмінюватися контактами та допомагати одне одному у пошуку нових замовників».

[1] Service Level Agreement – угода між замовником послуги та її постачальником, що містить описання послуги, права та обов’язки сторін, узгоджений рівень надання послуги