Print+: Підбийте перші підсумки акції «Пільгове обгумовування». Чи вдалося розширити коло, географію замовників?

Микола Ревук: Відверто кажучи, перші результати акції ми отримали ще наприкінці 2018 р., коли у тестовому режимі ввели пільгові ціни на реставрацію валів для низки постійних клієнтів в Україні та Молдові.

Стале зростання кількості замовлень ми відчули навесні 2019 р., тобто все йде за планом. Але наше першочергове завдання – не знизити ціну, щоб тимчасово захопити ринок середніх і малих друкарень, а дати вітчизняним замовникам відчути високу якість та переваги роботи з Bottcher, привчити замовника правильно та вчасно обслуговувати вали, використовувати якісну фірмову хімію для продовження терміну експлуатації валів. Скажу більше, вже є ризик що через попит на пільгове обгумовування, ми можемо не витримати обумовлені терміни 5-6 тижнів.

Тому сьогодні прагнемо забезпечити запас обмінного фонду «пільгових» валів на складі з умовою постачання клієнту «день в день», що також є проблемним. Адже щойно дешеві вали Bottcher з’являються на складі в Києві у вільному доступі, їх майже миттєво розкуповують. Але до кінця дії акції, сподіваюся, ми будемо мати достатній запас реставрованих валів.

Print+: Коментарі компаній, що скористалися умовами акції, стали для вас несподіванкою?

М. Р.: Не можу сказати, що ми не сподівалися на позитивні відгуки. Так, не заперечую, вони нас потішили, але ж першими, хто дізнався про різке зниження цін, були наші постійні клієнти, з якими ми й раніше мали позитивний досвід роботи.

Акція «Пільгове обгумовування» ще більше підвищила лояльність цієї категорії клієнтів, бо ці друкарні вже мають знижки постійних клієнтів на витратні матеріали, а раніше тривалий час купували у нас вали по системі Trade-In – також на спеціальних умовах. Вельми цікавими будуть відгуки, які надходитимуть надалі у робочому порядку, і особливо від нових клієнтів. Бо із збільшенням кількості заявок на реставрацію ми ризикуємо виходити за рамки обумовлених термінів виконання замовлень: на ці терміни впливає процес логістики, на яку ми іноді маємо лише опосередкований вплив.

Print+: Ви відчули активність друкарень щодо придбання витратних матеріалів? Адже для учасників акції «Пільгове обгумовування» було передбачено додаткову знижку.

М. Р.: Скажу чесно, хотілося б продавати матеріалів більше. Поки що зростають обсяги замовлень в тих друкарень, які й раніше купували матеріали, а зараз отримавши додаткову знижку за участь в акції, купують повний комплекс: офсетні гуми, хімію для змивання, зволожувальні розчини тощо. Особливо задоволені власники бізнесу, які можуть через наш прозорий Інтернет-магазин bottcher.com моніторити вхідні ціни на витратні матеріали, а особисто зареєструвавшись в кабінеті на сайті, бачити, як «тануть» ціни... А для власників це особливо приємно.

Але боротьба за ринок витратних матеріалів триває, бо, на відміну від ринку реставрації, тут конкуренція досить висока, і ми вже готуємо партнерські програми, які прийдуть на зміну акції «Пільгове обгумування» вже в 2020 році..

Print+: Особисте питання – Ви бачите перспективи на ринку офсетного друку в Україні після повернення в країну (Микола певний час працював та мешкав в Іспанії – ред.)? Відчуваєте, що ринок живий й готовий до подальшої трансформації, відновлення, роботи у новій якості?

М. Р.: По поверненню в Україну кидається в очі суттєвий брак кваліфікованої робочої сили в усіх сферах економіки, крім таксі. Я пам’ятаю, Ви проводили аналіз ринку праці на сторінках журналу... Так от – відтоді мало що змінилось, і це стосується не лише України а й Грузії, Вірменії, Молдови. Трапляються випадки, коли власник друкарні разом зі своєю родиною працюють операторами витинальних пресів і фальцовок, тому що робітники виїхали за кордон в пошуках кращої ЗП.

Я два роки був відсутній в Україні, але не припиняв співпрацювати з Bottcher, завдяки цьому ми розширили ринки збуту валів, додавши Вірменію та Грузію. Наразі, отримавши досвід ведення власного бізнесу за кордоном, можу точно сказати, що Україна була і залишається найбільш привабливою країною для інвестицій та бізнесу в Європі, особливо завдяки великій концентрації населення в мегаполісах, низьким податковим ставкам та дії єдиного податку, не кажучи про низький рівень оплати праці. Хоча це скоріше можна віднести до мінусів, ніж до плюсів.

Тому все буде залежати від курсу новообраного Президента. Дуже сподіваюсь, що він продовжить рух на зростання економіки, який намітився впродовж останніх двох років. Щодо конкретно Bottcher, то ми від початку відкриття представництва компанії в Україні щороку збільшуємо обсяги продажів на 5-10%, і це здебільшого через те, що в Україну майже не заходить нова офсетна друкарська техніка.

Сподіваюся, що завдяки новим акціям та відкриттю окремого підрозділу Технічних Валів, ми зможемо цього року збільшити продажі на 15-20%. Загалом я налаштований досить позитивно, і помірний український бізнес-клімат мене не лякає... Скажу навіть більше – не виключаю, що в Україні буде відкрито незабаром завод Bottcher.