З ІСТОРІЇ КОМПАНІЙ

Офсетна друкарня «Поліграф-сервіс» працює на ринку  поліграфії з 1997 року. Парк устаткування представлено двома системами CtP, трьома офсетними машинами – чотирифарбовим Heidelberg Speedmaster 52, двофарбовим Heidelberg Sormz у ф. В2 та однофарбовим Roland Record у ф. В1, майже 50 одиницями постпресу (устаткування для різання, тиснення, висікання, ламінування тощо).

Друкарня виготовляє переважно рекламну продукцію, а також періодику, паковання та етикетку. Цифровий друк у «Поліграфсервісі» почали опановувати з 2012 року. Першою цифровою машиною друкарні був Xerox Colour 560, згодом – Xerox® Versant Press 80.

У 2013 р. для виконання замовлень із цифрового друку створено окрему структуру «Егопринт».

Наклади скорочувалися, виникала потреба додруковувати невеличкі партії продукції, подеколи замовники потребували оперативного виготовлення накладу, а офсетне виробництво через завантаження не могло адекватно реагувати на ці запити.

«Егопринт» розташовано в одному приміщенні з «Поліграфсервісом», але цифрова друкарня має відокремлений облік, окрему CRM-систему за винятком спільних з «Поліграф-сервісом» замовлень, окремий цех, окремий персонал.

«Поліграф-сервіс» працює з багатьма РА, посередниками, дизайнерами за напрямком офсетного друку, а «Егопринт» виконує для цих замовників цифровий друк. Комбіновані замовлення (наприклад, обкладинка друкується цифровим способом, а все інше – офсетним, або навпаки), виконує «Поліграф-сервіс».

Невелика частина дрібних замовлень надходить безпосередньо до «Егопринт» від кінцевих споживачів.

Група компаній дотримується чіткого правила – наклади, які доцільно друкувати у офсетний спосіб, ніколи не виготовляються «цифрою» за винятком поодиноких випадків, коли клієнтові середній наклад потрібен за годину, а офсетом він друкувався б принаймні три години.

Більшість замовлень «Егопринт» друкує в режимі «сьогодні на сьогодні» – за винятком випадків, коли потрібна складна післядрукарська обробка. Ламінація, висічка, порізка, тиснення накладів «Егопринт» виконує здебільшого «Поліграф-сервіс». «Егопринт» може виконувати післядрукарську обробку й на власній виробничій базі (все потрібне устаткування компанія має), але тоді процес відбуватиметься повільніше.

СКЛАДНИЙ ВИКЛИК

На початку відкритої агресії росії група компаній «Поліграфсервіс»/«Егопринт», як і більшість підприємств усіх галузей економіки, зіткнулася зі складнощами. Відчувався дефіцит витратних матеріалів, виконувалися здебільшого замовлення від військових та волонтерів. «В якійсь час спустошували свій величезний складі щось намагалися робити, відповідно, створювали ілюзію роботи», –згадують власники компаній Олексій Васильєв і Олена Коцюбинська. Така ситуація зберігалася два-три місяці. Поступово відновилося постачання матеріалів, стали надходити комерційні замовлення. Напрямок цифрового друку відновився швидше, бо за своєю суттю він простіший.

Втім, значною проблемою для компанії став виїзд за кордон багатьох працівників , унаслідок чого були порушені виробничі ланцюжки. Відсутність замкненого циклу офсетного друку стала на заваді безперебійному та вчасному виробництву.

«Блекаути пережили під шум генераторів», – згадує Олексій. Група компаній придбала генератори не завчасно, але однією з перших серед друкарень Львова.

Цього року динаміка завантаження виробництва краща, ніж торік, але показників довоєнного 2021 р. поки досягнути не вдається.

РОЗВИТОК ЦИФРОВОГО ВЕКТОРУ

Співпраця «Егопринт» з Konica Minolta Ukraine почалася з придбання кольорової ЦДМ Konica Minolta AccurioPress С6085. Потужностей Xerox Versant Press 80 підприємству певний час вистачало, але з часом з’явилася об’єктивна потреба посилити парк ЦДМ.

Олексій Васильєв зазначає, що компанія хотіла зробити якійсь крок уперед, хоча «всі машини друкують приблизно однаково». Але були певні технологічні можливості, за якими Konica Minolta AccurioPress С6085 переважала Xerox Versant Press 80: щільність паперу 400 г/м², можливість роботи зі складними, текстурованими поверхнями (це переважно вітальні листівки на Великдень чи Новий рік), автоматична подача довгих аркушів – до 1300 мм в «сімплексі» та 760 мм в «дуплексі», менша вартість кліка.

Офсетне устаткування групи компаній має обмеження при друці на щільних матеріалах – відповідно, наклади у 100 обладинок (50 аркушів) групі компаній доводилося друкувати на двофарбовій офсетній машині у форматі В2 із шаленою собівартістю. Отже, Konica Minolta AccurioPress С6085 дала змогу друкувати частину накладів, що раніше доводилося виконувати офсетом й нести певні збитки.

Кольорова ЦДМ активно використовується для друку малотиражного паковання, етикеток на самоклейних матеріалах, подальша обробка яких відбувається на різальному плотері з автоподатчиком.

Інвестувавши у Konica Minolta AccurioPress С6085, за рахунок нижчої собівартості копії підприємство компенсувало різницю у вартості між Konica Minolta AccurioPress С6085 та дещо дешевшим, але й більш простим Xerox® Versant Press 80. Й отримала змогу користуватися більш сучасною технікою.

А найважливіше – у Xerox були проблеми з сервісом у Львові, останній рік Xerox Versant Press 80 перебував не на контракті (сервісні виклики оплачувалися окремо), і цей варіант був ще гіршим, бо насамперед обслуговували контрактників. «Підкупила можливість відновлення повноцінного сервісу, а також технологічні можливості, які запропонувала Konica Minolta, включно з ціною. Це був суб’єктивний вибір без аналізу ринку, бо інших варіантів на той момент ми не мали», – коментує Олена Коцюбинська.

Сьогодні в «Егопринт» не стоїть питання купувати другу машину, щоб мати можливості дублювати друк. Бо у Львові з сервісом у Konica Minolta настільки все ОК, що коли в Олексія Васильєва питають, яку ЦДМ краще придбати, він завжди радить Konica Minolta.

Крім того, незадовго до відкритої агресії «Егопринт» придбала ЦДМ Konica Minolta bizhub PRO 1052e з вакуумною касетою, великим вивідним лотком зі стекером та фінішером-степлером, вирівнювачами аркушів. Монохромний друк на кольоровій машині був недешевим (Х10), тому до інсталяції монохромної ЦДМ компанія була змушена відмовлятися від деяких чорно-білих замовлень. А на власних офсетних машинах короткі наклади виготовляти було не зовсім вигідно. 

Але основний мотив інсталяції Konica Minolta bizhub PRO 1052e, за словами Олексія Васильєва, був не стільки заробити на монохромному друці, скільки – на післядрукарській обробці замовлень, від яких раніше доводилося відмовлятися. Йдеться про виготовлення книжок, де значна частина доданої вартості пов’язана з післядрукарськими процесами.

Konica Minolta bizhub PRO 1052e – це машина, яка найкраще друкує на офсетному папері – книжки, автореферати тощо. Монохромний друк на крейдованих паперах в «Егопринт» все ж роблять переважно на Konica Minolta AccurioPress С6085.

Ще один мотив придбання Konica Minolta bizhub PRO 1052e, яка теж перебуває на контракті, – певне полегшення післядрукарської обробки. Бо якщо на Konica Minolta AccurioPress С6085 кліки рахуються у ф. А3, та на Konica Minolta bizhub PRO 1052e окремо рахуються кліки у форматах А3 та А4. Тому у багатьох випадках використовується навіть не папір А3, а пачкований папір А4 (вартість двох кліків А4 така ж як у кліка А3, тому у власника нема потреби друкувати продукцію у більшому форматі та потім її розрізати).

Щодня група компаній «Поліграф-сервіс»-«Егопринт» друкує гібридні замовлення для виконання яких треба задіювати і цифру, і офсет. Це можуть бути блокноти, де аркуші друкуються офсетом, а обкладинки на ЦДМ, або книжки, календарі, для виготовлення яких застосовуються обидві технології, чи наклади, які друкуються частинами (невеликі частини накладу невигідно чи немає потреби друкувати офсетом). Трапляються й комплексні замовлення з виготовлення паковання, більшість видів якого друкується офсетом, але невелика частина – цифрою. 

Інвестиції у цифрові технології сприяли тому, що до пулу клієнтів додалися кінцеві фізичні замовники. Й хоча випадків, коли роздрібних замовників вдається розвинути до оптових, не так вже і мало, у загальному фінансовому обігу частка «цифри» все одно лишається замалою.

KONICA MINOLTA ACCURIOSHINE 3600

З технологією цифрового лакування та фольгування друкованих відбитків засновники «Егопринт» знайомі з перших днів появи MGI 3D Varnish&Foil на «Карбон-Сервісі», а вперше подивився на роботу цієї машини у Copier Center в Ужгороді.

«Егопринт» практично не мала досвіду перерозміщення замовлень з цифрового оздоблення друкованих відбитків: було буквально декілька таких випадків, бо намагалися всі замовлення з лакування робити на власних трафаретних верстатах.

Послуги з оздоблення друкованої продукції група компаній «Поліграф-сервіс»/«Егопринт» надає вже тривалий час. Відповідно, у компанії прагнули трохи відійти від традиційних методів до цифрових, бо наклади скорочуються, аналогове устаткування – не екологічне, займає багато місця. Та й якість трафаретного лакування не завжди задовольняла замовників.

Сьогодні чинників, що впливають на розподіл замовлень між трафаретним устаткуванням та AccurioShine 3600, два: форматні обмеження (те, що не відповідає формату цифрової машини, лакується на трафаретному устаткуванні), собівартість (AccurioShine 3600 рахує витрати лаку та хоча б умовно дає розуміння матеріальних витрат – відповідно, якщо ціна значно перевищує вартість трафаретного друку, доводиться друкувати трафаретом). «Градація, якщо чесно, велика. Може бути невеликий лакований елемент на аркуші, і наклад в 1000 аркушів коштуватиме умовно 100 гривень. А інший наклад в 1000 аркушів може коштувати 10 тис. грн», – зазначає Олена Коцюбинська. 

Формат AccurioShine 3600 364х750 мм чудово співвідноситься з форматом ЦДМ 330,2x760 мм (при друці в банерному форматі у дуплексі). Але потреба опоряджувати настільки довгі аркуші виникає вкрай рідко. Насамперед, цифровий лак та фольгу «Егопринт» наносить на відбитки офсетного друку (ф. В2 навпіл – до 350х700 мм).

Основні характеристики AccurioShine 3600 • Автоматичне відстеження реєстрації зі SmartScanner AIS
Не потрібні міткі для реєстрації. Без втручання оператора система AIS вносить корективи та налаштування для будь-яких дефектів, що виникли в процесі офсетного або цифрового друку, зокрема перекошування, зсув, розтягнення або стиснення аркуша чи зображення.
• Система коронування (Corona Unit)
Дає змогу використовувати більшу різноманітність носіїв. Покращує адгезію лаку та максимізує якість прикрашання цифрових відбитків.
• Екологічний світлодіодний сушильний модуль
Сушіння та полімеризація на ходу завдяки вбудованим світлодіодам. Немає потреби у додатковому часі висихання. Відсутність викидів озону та тепла завдяки світлодіодній технології. Низьке енергоспоживання. 
• Висока продуктивність
До 2077 арк. A3/год. з товщиною лаку 21 мкм (режим 2D). До 1260 арк. A3/год. з товщиною лаку 51 мкм (режим 3D). До 547 арк. A3/год. з товщиною лаку 116 мкм (режим 3D).
• Програмне забезпечення
Редактор зображень. Каталог різноманітних текстур і шаблонів. Калькулятор вартості робіт, який оцінює витрати на виробництво. Інтуїтивно зрозуміле управління Усуває проблеми додрукарської підготовки клієнтів. Економить час і гроші. 
• Універсальний лак
Для 2D і 3D-глянсових ефектів Немає потреби міняти лак або робити очищення між роботами. Лак доступний в баку 10 л.
• Лак на відбитках цифрового та офсетного друку
Лак на тонері без ламінування та на офсетних відбитках. Точна реєстрація від аркуша до аркуша за допомогою технології SmartScanner®. Швидке та просте налаштування підтримує бізнес-модель цифрового друку.

За кількістю замовлень на цифрове опорядження у «змаганні» цифра vs офсет, відбитки цифрового та офсетного друку ,напевно, в паритеті, а от за кількістю аркушів нема що співставляти, бо офсетні наклади можуть сягати десятків тисяч.

AccurioShine 3600 працює на «Егопринт» з травня. «Вона використовується для опорядження офсетних відбитків, що проходять по тих двох параметрах, які я називав (формат та ціна – ред.)», – зазначає Олексій Васильєв.

Але й клієнтам «Егопринт» за напрямком цифрового друку добре відомо, що в компанії з’явилася AccurioShine 3600: більшість з них вже розміщували замовлення, дехто не одне. Але цей процес не поставлений на потік, як в спеціалізованих цифрових друкарнях. Група компаній «Поліграф-Сервіс»/«Егопринт» орієнтується на більші, офсетні, наклади, які приносять прибуток. Але між ними обробляються й короткі, цифрові, наклади.

Абсолютно нових замовників завдяки AccurioShine 3600 в групі компаній майже не з’явилося. Дається взнаки те, що більшість потенційних клієнтів до кінця не розуміють, як виготовляється продукція на AccurioShine 3600, у який спосіб наносяться лак та фольга. Вони беруть до рук готовий виріб та оцінюють його. Ті, хто бачив результат, у захваті, звертаються та цікавляться, що «Егопринт» ще може робити.

З іншого боку, група компаній, як ми вже згадували, завдяки цифровим технологіям пропонує замовникам ширший асортимент: додалися продукти, від яких раніше доводилося відмовлятися. Ті ж малотиражні книжки та журнали, короткі наклади блокнотів. І всім замовникам такої продукції пропонується цифрове оздоблення. Раніше, від коротких накладів з оздобленням іноді доводилося відмовлятися через невиправдано дорогу вартість нанесення лаку. Отже, AccurioShine 3600 працює на лояльність клієнтів, а в окремих випадках дає змогу й зберегти замовників.

Цікаво, що більшість замовників, побачивши результати лакування на AccurioShine 3600, просять більше не наносити лак у трафаретний спосіб. Той мінімальний шар лаку, що може наносити AccurioShine 3600, у рази ефектніший за лак, нанесений у трафаретний спосіб.

Цікаво, що фахівець відверто говорить і про вади: «Машина переоцінена, 100%. Не завжди все гладенько та класно, але результат AccurioShine 3600 коштує того, за що заплатили. Навіть якщо за термін життя машини інвестиції не відіб’ються, то ті замовлення, які завдяки AccurioShine 3600 додалися до пакету «Егопринт», принесуть додатковий прибуток, який покриє різницю».

AccurioShine 3600 – це певною мірою для його власників магніт або «точка входу». Група компаній обслуговує багатьох посередників, і деякі з них, знаючи, що AccurioShine 3600 є лише в «Егопринт», вже не йдуть до конкурентів. 

Неабиякий фактор успіху – підготовка замовлень з цифровим оздобленням до друку. Зрозуміло, що офсетні замовлення вже були підготовлені препрес-інженерами групи компаній раніше, і все пройшло гладенько з їхнім виготовленням і на AccurioShine 3600. З опорядженням відбитків цифрового друку складніше: чимало клієнтів не розуміють вимог до макетів для цифрового оздоблення. Відповідно, у «Егопринт» дороблюють макети самостійно. Цікаво, що ПЗ AccurioShine 3600 відрізняється від ПЗ MGI Jet Varnish 3DS &iFoil-S: для підготовки макетів не треба стільки зусиль з боку виконавця, як докладали перші власники MGI 3D Varnish&Foil в Україні. «AccurioShine 3600 розуміє, що їй вказують у файлі, сама розділяє лаки та фольги, автоматизація значно краща».

А от вирахувати вартість нанесення лаку та фольги на AccurioShine 3600, досить непросто. Звісно, менеджмент «Егопринт» вивчав прайси власників MGI Jet Varnish 3DS &iFoil-S та брав за основу для калькуляції коротких накладів. Проте більшість цін на довгі наклади були «перенесені» з трафаретного друку, бо «Поліграф-сервіс» до цього підписала контракти на виготовлення паковання за фіксованою ціною. Питання, де наносити лак, не стояло, й кінцева вартість від цього не змінювалася. В результаті: «Дещо ми робимо на AccurioShine 3600 за ʺдякуюʺ, дещо з величезною маржою, бо не до кінця розглядаємо її як окрему виробничу одиницю та елемент заробітку». 

AccurioShine 3600 є ланцюжком у виробничому процесі, й у більшості випадків в «Егопринт» просто перевіряють, чи не виходять за рамки вартості за умови, якщо замовлення виконувалося б у трафаретний спосіб. Коли клієнт хоче звичайний лак, ціна не є зафіксованою й відомо, що лакування відбуватиметься на AccurioShine 3600, калькуляція робиться на основі аналогічних замовлень з об’ємним лаком, нанесеним у трафаретний спосіб. 

У використанні AccurioShine 3600 є й певні виробничі обмеження. Насамперед, це формат, як ми вже зазначали. Крім того, частина замовлень у групі компаній пов’язана з вибірковим лакуванням на матових поверхнях, на складних пористих матеріалах, зворотах картону. Й виявилося, що лак в AccurioShine 3600 на такі поверхні не лягає.

Але в «Егопринт» пристосувалися виконувати частину таких робіт на AccurioShine 3600: «Якісь зірки зійшлися, і AccurioShine 3600 почала це робити. Зрозуміло, що є певні виробничі секрети, щоб той портфель, що був не доступний, став доступним», – говорить керівник компанії.

«Ми придбали AccurioShine 3600 не тому, що в нас є зайві гроші. Просто нові можливості відволікають від ситуації навколо – продукція стала гарнішою та якіснішою, й треба рухатися вперед, не дивлячись на негативний фон. Колись все закінчиться, і конкурентні переваги будуть оцінені по-іншому. Я розумію, що ця інвестиція не окупить себе за умовний термін експлуатації. Але мене це не бентежить. Я щасливий, що витратив гроші, щоб зробити крок у бізнесі й піти шляхом розвитку», – каже підприємець.

Попри суттєву кадрову проблему керівник «Егопринт» впевнений, що AccurioShine 3600 вдасться повністю завантажити. У компанії готові до співпраці з новими замовниками й поступово розширюватимуть коло клієнтів.

Олена Коцюбинська, власниця групи компаній «Поліграфсервіс»/«Егопринт»

«Один з наших мотивів придбати AccurioShine 3600 – розуміння, що на певний час ця машина стане конкурентною перевагою. У Львові багато друкарень, і всі навипередки хочуть демпінгувати, й чимало компаній прагнуть виготовити коробку на 5 копійок дешевше. Але вони можуть продемонструвати замовникові зразки з трафаретним лаком, а ми результат роботи AccurioShine 3600. Відповідно, «Егопринт» не треба демпінгувати, щоб втриматися на плаву чи виграти конкуренцію. Це дає змогу утримувати та розширювати пакет офсетних замовлень. Це, напевно, основна перевага AccurioShine 3600.»

ПРО СПІВПРАЦЮ З KONICA MINOLTA UKRAINE

Основною перевагою свого партнера Олексій та Олена вважають сервіс: швидкий, буквально «потоваришували настільки, що якби навіть конкуренти безкоштовно надавали сервісні послуги, варто було б подумати. Бізнес бізнесом, а стосунки – стосунками».

І наостанок ремарка від засновників: «Konica Minolta Ukraine – дуже відкрита компанія. Будь-які нюанси, обговорення, новинки. З боку Konica Minolta Ukraine ми не зустріли жодного випадку, коли пошкодували, що працюємо з компанією».