Kodak підтвердила, що наприкінці минулого року припинила виробництво ЦДМ Nexfinity та Ascend. Один з користувачів NexPress розповів Printweek, що минулого тижня отримав повідомлення щодо контрактів на користування NexPress: його фактично повідомили за 60 днів про те, що контракти припиняються та що компанія має підписати нову угоду «з набагато вищими цінами».
Користувач повідомив, що їхня щомісячну плату за обслуговування зросте більш ніж удвічі, хоча вони очікували, що плата за кліки «фактично подвоїться». Втім, найбільше його обурив короткий період сповіщення від Kodak.
«У схемі великих інвестицій 60 днів — це зовсім недовго і не дає нікому з нас часу для прийняття розумних рішень», — додав користувач NexPress.
Він зазначив, що обмеження ціни за клік буде скасовано, і йому доведеться платити за всі витратні матеріали – за цінами, які наразі «значно вищі», що залишає вартість кліка відкритою, що ускладнює оцінку. Користувач припустив, що краще було б поетапне підвищення, щоб дозволити друкарням повільно коригувати свої ціни, і назвав короткий період сповіщення «сумним».
«Kodak не вступала з нами в будь-який діалог, і саме відсутність консультацій і перемовин викликає найбільше занепокоєння. З нас майже вимагають відкупне, оскільки ми не можемо кудись піти за витратними матеріалами, і вони знають, що ми не можемо швидко, легко та дешево перейти до нового постачальника».
Користувач NexPress зазначив, що розглядає можливість інвестувати в альтернативну ЦДМ, «оскільки цифри настільки високі, що машина нежиттєздатна», і потрібно буде передати стороннім підрядникам конкретні роботи, які може виконувати NexPress, але які не може виконувати запланована на заміну машина.
Інший користувач NexPress повідомив Printweek, що вони «м’яко кажучи, дуже розчаровані» змінами, і що їхній бізнес має тривалі стосунки з Kodak, до якого він ставиться «скоріше як до партнера, ніж як до постачальника».
«Повідомлення за 60 днів про величезне підвищення цін є неприйнятним. Я розумію, що ціни змінюються, і цілком можливо, що NexPress зараз не є комерційно життєздатним, але про це мали повідомити 12 місяців тому».
Поки не зрозуміло, чи вплинули на користувачів NexPress у всьому світі ті самі зміни. Водночас представник Kodak зазначив: «Kodak розглядає всю інформацію, що впливає на стосунки між компанією та її клієнтами як приватну та конфіденційну. Отже, у нас немає коментарів».
Пол Стед, менеджер із продажу обладнання для комерційного та промислового друку ASL Group, сказав: «Це, безсумнівно, викликає занепокоєння. Ми отримали низку дзвінків від дуже незадоволених користувачів NexPress, які шукали «відповідні альтернативи». Отримавши достатній рівень успіху в заміні цих пристроїв, я радий допомогти та відповісти на запитання, де можу. Це не найкращий час для клієнтів NexPress».
Здається, цифровий фокус Kodak зосереджений переважно на струменевій ЦДМ — на початку цього року компанія вперше в Європі продемонструвала Prosper Ultra 520 на Hunkeler Innovationdays, а нещодавно оголосила про придбання ключового постачальника Graphic Systems Services (GSS), який виготовляє транспортні системи для струменевих рулонних машин і надає низку послуг на замовлення.
Останнім часом продаж електрофотографічних ЦДМ Kodak у Великій Британії був обмежений, і в звіті за 2022 р. компанія заявила, що припинила виробництво ЦДМ Nexfinity та Ascend із грудня 2022 року. Ascend при цьому було анонсовано лише понад рік тому.
«Kodak продовжуватиме пропонувати чорнила та інші витратні матеріали, а також обслуговуватиме інстальовану базу ЦДМ», — заявлялося тоді.