На думку Асоціації виробників гофрованого картону (VDW), він може поставити виробників та переробників гофрокартону у невигідне становище у майбутньому. Галузь, як наголосив голова VDW д-р Штеффен П. Вюрт на щорічній прес-конференції асоціації, безумовно, підтримує важливі та всеосяжні цілі проєкту: «Гофротара — це паковання, що підлягає вторинній переробці. При середньому вмісті вторинної сировини в пакувальних продуктах більше 80%, наша галузь значною мірою залежить від успішно функціонуючого циклу обігу матеріалів, що формують паковання. Крім того, члени VDW вже давно дотримуються стратегії їх економічного використання, виготовляючи паковання, розміри якої якнайточніше відповідають габаритам товарів».

Проте VDW вважає неприйнятними передбачені законопроектом обов’язкові квоти багаторазового використання — 90% для транспортного паковання великої побутової техніки з 2030 р. та 50% для пакування електронної комерції з 2040 року.

«Ці сліпі квоти не можуть бути вірним рішенням. У двох останніх дослідженнях з електронної комерції та транспортного паковання гофрокартон перевершив багаторазове паковання за цілою низкою параметрів. Через це ми вважаємо міфом твердження, що повторюється, що багаторазове паковання завжди є екологічно кращим вибором», — пояснює Вюрт.

«Гофрокартон має ключовіи переваги, а саме сировинну базу рослинного походження, середній вміст вторинної сировини понад 80% і більш ніж 20 циклів переробки. Тому ми бачимо потребу виключити гофрокартон із цього правила», — вимагає голова VDW. Оцінюючи підсумки 2022 р., Вюрт звертає увагу на цілу низку ринкових потрясінь, що мали місце, енергетичну кризу і споживчий клімат, що дедалі більше погіршується. «Гофроіндустрія значно постраждала через дані фактори, оскільки більше двох третин усіх товарів, що перевозяться в Німеччині, упаковуються в гофрований картон», — заявив Вюрт.

У 2022 р. компанії, що входять до складу VDW, виробили 8029 млн м², що на 635 млн м² менше, ніж у 2021 р. (-7,3%). Водночас, німецькі виробники гофрокартону зіткнулися з новими рекордними значеннями цін на папір у 2022 році. Після того, як вартість паперу-основи різко зросла в 2021 р., ціна на неї піднялася ще на 11,2% з січня по червень 2022 року. Після цього була фаза плато, яка тривала до жовтня. Тільки тоді рівень цін почав падати, але й у грудні 2022 р. він все ще був на 40,8% вищим, ніж у вересні 2020 року.

До цього додалися й цінові наслідки енергетичної кризи. Середня відпускна ціна гофрокартону у 2022 р. у Німеччині склала 75,7 євроцентів за метр (зростання на 17,9 євроцентів). Що ж до виручки, то 2022 р. вона у виробників гофротари зросла на 21,3% завдяки вищим відпускним цінам. «Однак ці позитивні зрушення у продажах були далекі від того, щоб компенсувати вкрай високі ціни на гофрований папір-основу та енергопостачання», — резюмує Штеффан П. Вюрт.