Нова мета – скоротити відходи паковання на 15 % до 2040 р. на одну державу-члена ЄС на душу населення, якщо порівнювати з 2018 р. Це сприятиме загальному скороченню відходів на 37%, якщо порівнювати з альтернативними рішеннями.

Низку форматів паковання заборонять. Йдеться про одноразове паковання для харчових продуктів і напоїв при вживанні всередині ресторанів і кафе, одноразове паковання для фруктів і овочів, мініатюрні пляшки з шампунем та інше мініатюрне паковання в готелях.

Що ж до вторинної переробки, то Комісія пропонує встановити критерії дизайну паковання, створити системи обов’язкового повернення депозитів для полімерних пляшок та алюмінієвих банок та визначити, які типи паковання мають бути придатними до компостування, щоб споживачі могли викинути їх як біовідходи.

Також запропоновано обов’язкові норми вмісту вторинної сировини. Так, полімерні пляшки з напоями мають містити 30 % вторинної сировини до 2030 р., а деякі види пакування – 65 % (до 2040 р.).

У відповідь на нещодавній резонанс з боку бізнесу плани щодо забезпечення амбітних цілей повторного використання паковання Комісія скасувала. Раніше компанії та організації по всьому європейському ланцюжку створення вартості паковання розкритикували проєкт змін до Директиви про паковання, висловивши побоювання, що вони не ґрунтуються на достатніх доказах і могли спричинити більший вплив на довкілля. Компаніям, можливо, доведеться пропонувати певний відсоток своєї продукції споживачам у багаторазовому або перезаправному пакованні, хоча цей відсоток є нижчим за початкові оцінки. Попередній проєкт передбачав, що до 2030 р. 30 % гарячих і холодних напоїв, 20 % їжі на винос і 20 % алкогольних напоїв мають пропонуватися в багаторазовому або перезаправному пакованні. У теперішньому ці показники були скориговані до 20, 10 і 10% відповідно.

ЄС очікує, що до 2030 р. запропоновані заходи допоможуть знизити викиди парникових газів від використання паковання до 43 млн т у порівнянні з 66 млн т за відсутності змін у законодавстві. Крім того, прогнозується, що водокористування скоротиться на 1,1 млн м3, а витрати з погляду екологічної шкоди суспільству та економіки, за оцінками, скоротяться на € 6,4 млрд порівняно з базовим показником 2030 р.

Усі ці пропозиції будуть представлені парламенту ЄС, Раді ЄС та всім 27 державам-членам для досягнення консенсусу.