Разом з пакованням дорожчають усі інші засоби виробництва. За словами Павела Гаца, віце-президента Spomlek, ціни на прямі матеріали зросли на кілька відсотків. Інші матеріали, які використовуються у виробництві, дорожчали більше ніж на 50% (найвищі темпи зростання прямих цін на матеріали були останнім часом).

Малгожата Чебелінська, торговельний директор SM Mlekpol зазначає, що підвищення цін на паковання та подовження термінів доставки є проблемою, яка виникла під час пандемії. Однією з причин став раптовий і підвищений інтерес до електронної коммерції. Вона вважає, що ця ситуація не змінюється на краще, а навіть погіршується, у випадку цін на палети, які досягли історично високого рівня, а, отже, стали цінним елементом кожної відправки. Інша проблема – менша пропозиція пластику та алюмінієвого ламінату.

«Скорочення виробництва алюмінію в Китаї та проблема росії, яка була другим за величиною постачальником цієї сировини в світі, означають, що її доступність у світі обмежена. Дефіцит сировини та продукції, а також зростаюча динаміка витрат змусили нас змінити характер закупівель», – каже Малгожата Чебелінська.

Малгожата Чебелінська також визнає, що дуже важко знайти виробників паковання, що створює додаткові проблеми комерційного характеру.

«На ситуацію впливають страйки в Скандинавії, згоріла паперова фабрика в Італії – ці проблеми будуть лише множитися, і треба діяти заздалегідь, бо інколи ми чекаємо на матеріали 3 місяці. Ще одна проблема – наразі з ринку зникли довгострокові контракти, продавці продають спот; ми також намагаємося адаптуватися до поточної ринкової ситуації, хоча наші клієнти нервують, що не можуть зробити закупи на тривалий період», – зізнається вона.

Зростання цін на паковання, насамперед, є результатом зростання цін на сировину, зокрема картон і папір, та вартості витратних матеріалів, у т.ч. на електроенергію та газ, а також, серед іншого, транспортні обмеження, зокрема у морському та автомобільному транспорті.

Війна в Україні також впливає на зростання. Для деяких виробників сировини це означає порушення ланцюга постачань їхньої сировини, подальші стрибки цін на газ та енергоносії. Таке зростання в секторі також вплине на підвищення цін, наприклад, на ліки чи продукти харчування, для яких використовується картонне паковання.

У найближчі місяці Akomex очікує подальшого зростання цін на пакування через подальше здорожчання основної сировини – картону. Також варто відзначити проблеми із виконанням постачань – виробники картону, крім постійного зростання цін, не можуть забезпечити своєчасне та комплексне виконання замовлених обсягів.