У 2020 р. надмірний попит на самоклейні етикетки був обумовлений потребою в етикетках у секторах виробництва продуктів харчування, засобів особистої гігієни, медичної та фармацевтичної продукції. У другому та третьому кварталах 2021 року попит знову досяг піку через економічне зростання у Європі.
Однак після загальних збоїв у ланцюжку постачань, що виникли влітку минулого року, доля індустрії етикеток різко змінилася з початку 2022 р. через тривалі страйки профспілок на фабриках UPM з виробництва спеціалізованого паперу у Фінляндії та страйк на фабриці Lecta в Іспанії. Ці фабрики відповідають за більш ніж 25% гатунків паперу, що використовуються для виробництва матеріалів для самоклейних етикеток в Європі.
Постійний дефіцит самоклейних матеріалів може серйозно порушити постачання функціональних та нормативних етикеток та паковання у харчовій, фармацевтичній, медичній та логістичній галузях по всій Європі, попереджає FINAT. Якщо виходити із середнього розміру етикетки в 10 см², то 8,5 млрд. м2, що споживаються в Європі на рік, відповідає астрономічній кількості — майже 16,5 млрд. етикеток, що споживаються щотижня. Це майже 50 етикеток на душу населення на тиждень.
«У загальній вартості продукту вартість однієї етикетки може бути невеликою, але збиток від її відсутності для виробників товарів, логістичних компаній, споживачів і, зрештою, для економіки та суспільства Європи є значним», — зазначає FINAT. Від кінця січня FINAT, національні асоціації виробників етикеток та окремі друкарні зверталися до сторін, що беруть участь у страйку, із закликом взяти до уваги вплив суперечок на їхніх клієнтів: виробників етикеток, власників торговельних марок, роздрібних торговців та споживачів у магазинах чи в Інтернеті. Наразі ці заклики не знайшли відображення у прискоренні переговорного процесу.
Президент FINAT Філіп Войє коментує: «Як ми бачили під час пандемії, етикетки є незамінним компонентом основної інфраструктури, який важко замінити. Без адекватного постачання сировини підприємства з переробки етикеток будуть змушені збільшувати терміни виконання замовлень, визначати пріоритети клієнтів, зупиняти частину потужностей та відправляти працівників у відпустку, бо матеріалів для виробництва етикетки просто не вистачає. Ми ще раз закликаємо партнерів, які беруть участь у суперечці, зробити все можливе для відновлення виробництва без подальших затримок. Подальше продовження страйку навіть після поточної дати 2 квітня було б соціально та економічно неприйнятним».