І в такій постійній трансформації треба вчитися дуже швидко приймати рішення, поєднувати логіку, чистий розум з творчістю та вмінням чуйно реагувати на запити найвибагливішого клієнта.

Й якщо логіка може нас привести з пункту А до пункту Б, то творчість і свіжі ідеї -- куди завгодно.

Комерційний директор фірми «Анкор» Алла Тіщенко, поділиться з нами історією та успіхами компанії, яка вже понад 25 років не перестає дивувати українських споживачів витратних матеріалів для постдрукарської обробки.

 

Print+: Алла, компанії Анкор вже чверть століття. Це досить значна цифра, щоб запитати, а як вам взагалі вдається розвиватися за умов економічної та політичної кризи, війни і пандемії?

Алла Тіщенко: Є думки та дії, які мають класичне побутове визначення, але не мають сенсу, нічого не змінюють, призводять до глухого кута. А є ідеї, а це вже космос — свобода творчості, яка не має меж.

25 років тому ми починали діяльність як торговельне підприємство. Своїми успіхами були задоволені. Відвідували дуже багато міжнародних поліграфічних виставок, пізніше брали участь самі, проводили семінари для клієнтів, нарощували дилерську мережу. Але у момент відвідування провідних заводів дедалі частіше приходила думка, а чому б і нам не ризикнути і не спробувати налагодити власне виробництво.

Цю думку живила ідея, що наша продукція буде повністю українською – від сировини до кінцевого результату. Одного разу наступив момент, коли бажання та можливості повністю співпали для реалізації ідеї.

 

Print+: Скільки років вже ви займаєтеся розвитком виробництва, як просунулися в цьому напрямку, чого вдалося досягти?

А. Т.: Це був довгий і нелегкий шлях, але він того вартий. 15 років ми намагаємося довести продукцію до досконалості, заглиблюючись у критерії якості та постійно підвищуючи кваліфікацію наших співробітників. Сміливо можемо сказати, що більшість співробітників, які беруть участь у процесі виробництва металевої пружини, – унікальні.  

Це таланти, які живуть улюбленою справою та чітко розуміють, як перетворюати масштабні думки у дії. Дуже важливим моментом була можливість для наших фахівців відвідувати та практикуватися на заводах великих світових брендів — в Індії, Китаї, Польщі, Португалії.

Звичайно, також дуже важлива мотивація. Найчастіше говорять, що мотивації вистачає ненадовго. Але це як з душем, який потрібно приймати регулярно.

На сьогоднішній день на площах 2500 м2 25 співробітників щомісяця виробляють до 3800 бобін металевої пружини. Коли йдеться про такі масштаби, особливо гостро постає питання якості. Не дивлячись на труднощі, які у нас іноді виникають з сировиною (її якістю та термінами постачання), нашу пружину ми з гордістю можемо назвати кращою на українському ринку.

Крім того, ми перші й єдині в Україні та країнах СНД, а також, одні з небагатьох в світі, окрім деяких європейських та китайських компаній, хто виробляє величезний спектр різних відтінків металевої пружини, що значно розширює можливості наших клієнтів з виготовлення варіативної канцелярської, календарної та іншої продукції. За потреби ми можемо виготовити практично будь-який відтінок під індивідуальний запит клієнта.

Українські виробники блокнотів, органайзерів, календарів лише починають звикати до думки, що різноманітну кольорову гаму, а також широку номенклатуру діаметрів пружини їм надає український виробник, не чекаючи тривалих поставок з Китаю або дорогої продукції з Європи.

Таким чином, ми вирішуємо важливе для внутрішнього споживача питання, яке сприяє розширенню експортної складової українських виробників канцелярських виробів. Асортимент, наявність на складі, ціна, якість, можливість виготовлення під індивідуального замовника дають нам, нашим клієнтам і партнерам незаперечні переваги.

З компанією «Анкор» співпрацюють десятки великих і сотні середніх і дрібних організацій не лише з України, але і з ближніх і далеких зарубіжних країн.

 

Print+: Якщо ми з вами говоримо про значні масштаби вашого виробництва та великі наклади, безумовно, гостро постає питання якості. Як ви пораєтеся з цим завданням?

А. Т.: Це дійсно, завдання із зірочкою, коли ти безпосередньо залежиш по термінах і по якості від постачальників сировини. Додатково величезну роль відіграють: стан верстатів, налаштування обладнання, людський фактор, а часом, банально, настрій співробітників. Процес дуже делікатний, який тримається на нюансах і тонкощах.

Ви лише уявіть, що з одного метра дроту завтовшки з олівець, отримуємо 80 метрів дроту завтовшки 0,7 мм, з якого потім виготовляємо пружину діаметром 6,4 мм. Із 80 метрів отримуємо 42 пружини А4 формату. І все це відбувається приблизно за 30 секунд.

Провідні світові бренди використовують дріт виробництва Німеччини, Китаю і Південної Кореї. Ми – застосовуємо виключно вітчизняну сировину і поєднуємо її з європейською технологією виробництва.

PET-гранули, які ми використовуємо для фарбування дроту, дають змогу зробити наш продукт більш життєздатним у порівнянні з нейлоновим покриттям, яке через 3-4 роки втрачає свою презентабельність. І якщо цей фактор не такий важливий при виробництві календарів, якими зазвичай користуються один рік, то для виробництва канцелярської та дизайнерської продукції, призначеної для тривалого використання, цей фактор є домінуючим. До речі, PET-покриття сертифіковане для виготовлення тари для продуктів харчування та напоїв. Для частини споживачів, які переймаються екологічністю — це дуже важливий пункт.

Справжня відповідальність буває лише особистою. Цей принцип дає нам змогу здійснити «3D-контроль» якості пружини в бобіні — перевірка геометрії, скручування, зміщення, відстані між петлями тощо. Будь-який відрізок пружини має бути близьким до правильного циліндра. У поперечному перерізі – це правильне коло.

Ми відстежуємо повний цикл виробництва пружини. Кожне паковання містить унікальний код, за яким можна визначити хто, коли, на якому приладі та з якої сировини виготовив дану партію.

І якщо пружина для ручного брошурування не потребує ідеальної якості, то автоматичне і напівавтоматичне обладнання може працювати лише з бездоганним первинним матеріалом. Якість пружини дає змогу деяким нашим партнерам оптимізувати виробництво, скоротивши кількість задіяних працівників з 6 до 2 осіб і, відповідно, заощаджувати на заробітних платах.

Print+: З якістю розібралися. Давайте більш детально зупинимося на асортименті.

А. Т.: Компанія «Анкор» може виготовити на своїй виробничій базі будь-який тип металевої пружини — як за розміром, так і за кольоровою гамою. Сьогодні «Анкор» виготовляє пружину в бобінах і форматну:

  • з кроком 3:1 шести розмірів — 6,4 мм, 8 мм, 9,5 мм, 11 мм, 12,7 мм, 14,3 мм та 17 кольорів — білий, чорний, срібний, бронза, титан, синій, червоний, жовтий, зелений, рожевий, блакитний, помаранчевий тощо;
  • з кроком 2:1 – восьми розмірів — 16 мм, 19 мм, 22,2 мм, 25,4 мм, 28 мм, 32 мм, 35 ​​мм, 38 мм — пружина двох останніх діаметрів не виробляється в Європі, й такі діаметри не пропонують інші продавці в Україні. Вона також представлена у ​​сімнадцяти кольорах.

85% обсягів продажів — це стандартні кольори — білий, чорний, металік (срібло), але ми активно працюємо над просуванням більш широкої кольорової гами, щоб незвичні сьогодні кольори з часом стали ринковим стандартом.

На жаль, ринок виробництва канцелярських виробів дещо консервативний, а його учасники сприймають інновації досить повільно. Ми сподіваємося, що найближчим часом дизайнери та технологи компаній-замовників прагнутимуть урізноманітнити ринок поліграфії, а робота над розширенням пропозицій та популяризацією нових виробів принесе свої плоди.

Великою популярністю у середніх і дрібних клієнтів користується форматна пружина ф. А4, яка може бути будь-якого вищезгаданого діаметру, кроку та кольору. Ця пружина виготовляється шляхом прямої подачі з формінгу, минаючи намотування на бобіну, що значно знижує собівартість продукції.

Окрім пружини, що становить 90% нашого виробництва, ми виготовляємо фурнітуру для календарної продукції – ригелі (тримачі) та віконця. Якщо до якості ригелів питань небагато, то з віконцями ZIP вони виникають досить часто. Справа в тому, що на українському ринку також представлені аналоги, якість яких залишає бажати кращого, що створює негативну репутацію продукту.

У нас чудовий первинний матеріал і якісна перфорація. Ці два фактори дозволяють віконцю не зісковзувати як при 12 аркушах календаря, так і коли їхня кількість значно зменшується. Наші віконця без проблем відпрацьовують впродовж всього календарного року.

 

Print+: Що дає змогу вам залишатися не лише виробничою компанією, а й успішним дистрибутором післядрукарського офісного, презентаційного, рекламно-сувенірного обладнання та витратних матеріалів до нього?

А. Т.: Сьогодні твоє ім’я — це більше, ніж набір символів. Люди довіряють людям. Ми відомі завдяки сформованому за довгі роки роботи іміджу компанії, що виконує свої зобов’язання, розглядає кожного клієнта як важливого та цінного.

«Анкор» – це насамперед, надійний партнер, завжди йде назустріч. Наші співробітники нагромадили значний досвід, вивчили ринкову кон’юнктуру, розуміють потреби клієнтів, швидко реагують на зміни та запити ринку.

Основи філософії компанії — постійне розширення асортименту, прагнення підтримувати незмінно високу якість, вдосконалення сервісу — системи логістики, розрахунків, гарантійного та післягарантійного обслуговування, інформаційної підтримки клієнтів. Постійна оптимізація бізнес-процесів і вдосконалення схем дистрибуції дають компанії змогу стабільно заявляти про себе на ринку, мати позитивні відгуки, довіру та повагу клієнтів і партнерів.

 

Print+: Які завдання ви перед собою ставите на найближче майбутнє, яким хотіли б бачити ваше підприємство?

А. Т.: Уже сьогодні можливості «Анкор» за обсягами виробництва матеріалів для блокнотів та календарів, товарний асортимент значно перевищують потреби українського ринку. Тривалий час компанія успішно співпрацює із замовниками з Білорусі, Молдови, Польщі та інших країн.

Сьогодні ми сповнені бажання розширити міжнародну складову, залучити нових партнерів. Найближчим часом на нашому виробництві будуть введені додаткові виробничі етапи. Це дасть змогу розширити коло постачальників сировини та значно підвищити якість готової продукції.

Окрім пружин, віконець і ригелів, плануємо налагодити виробництво планок для календарної продукції. Ми будемо шукати можливості для збільшення продуктивності та приділяти велику увагу розширенню ринків збуту.

Нас дуже хвилює, як розвивається ситуація на українському ринку поліграфії. Хотілося б безпосередньо впливати на стримування процесу стагнації, сприяти тому, щоб ринок мав стимул для розвитку, почав просуватися вперед.

 

Почніть діяти!

Print+: Що б ви могли порадити з особистого досвіду тим, хто лише починає свій бізнес, вашим партнерам і клієнтам?

А. Т.: Найскладніше – це почати діяти. Все інше залежить від наполегливості, злагодженої команди професіоналів, мотивації. Як відомо, на високу вежу можна піднятися лише по гвинтових сходах. У будь-якому проєкті важлива віра в успіх, бо злети та падіння — закономірність розвитку.

Будь-яка невдача – це можливість почати знову, але вже більш мудро. Ваша робота має бути місцем, без якого ви не можете, місцем, де у вас є можливість використовувати знання, а не безмовно виконувати вказівки, місцем критичних рішень і креативних підходів.

Найчастіше люди перекладають свої невдачі на силу обставин. Але у цьому світі досягає успіху той, хто шукає потрібні умови і, якщо не знаходить, створює їх сам. Великий успіх складається з безлічі обдуманих дрібниць, регулярного аналізу.

І пам’ятаємо — лише заняття улюбленою справою приносить приголомшливі результати!