Блок: загальні тенденції ринку та ідеологія

Наталя Ярка, менеджер кластеру видавничої діяльності та поліграфії у доповіді «Кластерний підхід і перспективи його застосування у розвитку пакувальної та поліграфічної галузі» розповіла про досвід заснування та функціонування ГС «Кластер видавничої діяльності та поліграфії».

До складу кластеру у 2016 р. увійшли Видавництво Старого Лева, видавництво «Свічадо», видавничий дім «Молода Галичина», «Диз-арт», «Кольоровий світ», «Лавіс», «МАТАІ-Україна» та рекламно-видавнича фірма «Поліграф-сервіс». Партнерами кластеру стали Українська академія друкарства, ПП «Фабрика реклами «Екслібріс» та Інститут міста.

Основними напрямками розвитку кластеру є промоція Львова як європейського центру книговидання, підготовка кадрів для поліграфічної галузі, а також налагодження співпраці між учасниками кластеру для підвищення конкурентоспроможності.

 

Рисунок 1. Наталія Ярка

Віталій Андрейчук, начальник видавничо-друкарського центру Національної академії державного управління при Президентові України у доповіді про актуальні питання державного управління та інвестицій у пакувальній галузі розповів про юридичний аспект функціонування ринку паковання. За його словами, 90% компаній, які спеціалізуються на виготовленні паковання, перебувають у приватній власності. Держава перестала регулювати поліграфічну галузь, однак після вступу до ЄС європейські нормативи будуть діяти в Україні, і їх треба гармонізувати з українськими стандартами якості.

За прогнозами, наведеними у презентації, український ринок сільськогосподарської продукції та харчової промисловості мають потенціал для зростання у 2,5 рази. Тобто Україна має шанс перетворитися на успішного експортера харчових продуктів для ЄС. Однак, для цього передусім самі виробники мають бути зацікавлені в тому, щоб виготовляти продукцію в Україні, а не продавати сировину.

Але поки що в Україні немає умов для розвитку здорової конкуренції. Тож основною передумовою для налагодження виробництва як і продуктів харчування, так і паковання є створення прозорих правил гри для всіх учасників ринку. За цивілізованих умов компанії зможуть ефективно працювати.

Темою презентації Валентини Євсев’євої, редактора журналу Print+ були глобальні тренди у пакуванні, серед яких збільшення ролі паковання як інструмента, що презентує бренд, створення паковання онлайн, боротьба із зіпсованими продуктами, створення додаткової цінності за допомогою паковання та орієнтованість на соціальні мережі як засіб поширення інформації про бренд.

Блок: виробництво паковання

Головний технолог ТОВ “ВПК “ВЕСНА” Максим Потапчук поділився досвідом виробництва унікального картонного пакування й не лише. Власне, ніша компанії – виготовляти паковання, яке виділятиме товар. Приклад такого паковання – бренд Sorbex, який зайняв 50% ринку активованого вугілля. Створене для бренду паковання переконало покупців, що продукція Sorbex дорожча та якісніша, а отже краща.

Секрет успіху Sorbex та інших клієнтів компанії «ВЕСНА» простий – пильна увага до потреб клієнтів, застосування новітніх технологій, які захищають паковання, роблять його привабливим для споживача і складним для підробки. Компанія однією з перших запровадила нині широко відомі конгревне тиснення та мікроембосінг та щоразу експериментує, створюючи нові різновиди паковання.

Рисунок 2. Приклад паковання від компанії «ВЕСНА» із переліком застосованих технологій

Компанія має досвід у виготовленні паковання для алкоголю, кондитерських виробів, косметики та парфумерії, фармацевтики, харчових продуктів, обкладинок на зошити, листівок, чайних ярликів, побутової хімії та промислових товарів

 

Рисунок 3. Максим Потапчук, головний технолог ТОВ “ВПК “ВЕСНА” 

 

Максим Потапчук, головний технолог ТОВ “ВПК “ВЕСНА”

«Перше, що бере в руки споживач, – це не продукт, а паковання. Він обирає якість і сплачує гроші за свої очікування. Він купує не продукт, а  задоволення і впевненість в тому, що вибрав найякісніший продукт. Успіх паковання – у потрібних технологіях. Привабливе паковання спонукає людей обирати товар «наосліп». Додаткові технології підвищують цінність продукту».

 

Юлія Лахай, керівник департаменту цифрового друку ТОВ «Новий друк» у доповіді «Малотиражна етикетка цифрою як шлях розвитку етикетувального сегменту» розповіла про те, що провідними тенденціями на ринку етикетки є збільшення кількості замовлень, ускладнення завдань і вимог до якості продукції, а також – скорочення накладів. А малотиражна етикетка — гнучкий засіб реклами та продажів, який дає змогу швидко підлаштуватися під нові тенденції на ринку та вимоги покупця та законодавства, має всі передумови користуватися попитом на ринку.

 

Рисунок 4. Юлія Лахай, керівник департаменту цифрового друку ТОВ «Новий друк»

 

Компанія «Новий друк» як виробник етикетки, паковання та рекламної продукції може запропонувати своїм клієнтам скористатися всіма перевагами цифрового друку. Передусім, це точна передача кольорів без використання друкарських форм, офсетна якість відтворення зображень СMYK та цифрова висічка в лінію з друком без витрат коштів і часу на виготовлення штампів. Швидкість цифрового друку – від 20 м/хв. до 60 м/хв.

Для товарів, які найбільше потребують захисту від підробок, компанія пропонує нанесення шрифту Брайля, мікротексту, штрих-коду, QR-коду. Також для особливих замовлень передбачено такі послуги персоналізації як виготовлення різних типів етикетки в одному тиражі, окрема персоналізована нумерація або маркування кожної етикетки (виробу). До спектру оздоблення належать:

  • плоске та об’ємне тиснення фольгою;
  • вибірковий УФ-лак;
  • ламінація;
  • конгрев тощо.

Ідентичність кольорів при друці на різних матеріалах, точне відтворення кольорової гамми при повторному друці досягається завдяки автоматизованій системі управління кольором зі спектрофотометром, що вбудований в машину, та функції зберігання в БД для подальшого використання. Фарби миттєво закріплюються на поверхні матеріалу і не містять ані води, ані розчинників.

Маркетолог компанії «Ультрадрук» Катерина Ластовська розповіла про можливості друкарні, яка спеціалізується на виготовленні сувенірного та ексклюзивного паковання мінімальними накладами. Досвід компанії може бути корисним при виборі спеціалізації нових компаній та для орієнтування у нішових рішеннях для саме такого типу паковання.

Передусім малотиражне паковання буде цікавим представникам або власникам торговельних марок. Паковання малими накладами може використовуватися для пробних зразків продукції, на етапі, коли компанія експериментує з новим дизайном паковання і прагне отримати зворотній зв’язок від споживачів. Друк малими накладами допоможе оптимізувати витрати на дослідження.

Пропозиції друкарні «Ультрадрук» актуальні для рекламних агентств, які потребують підрядників для виготовлення зразків паковання та персоналізованих подарунків, ексклюзивних корпоративних продуктів.

 

Рисунок 5. Асортимент компанії «Ультрадрук»

 

Друкарня «Ультрадрук» запрошує до співпраці цифрові та офсетні друкарні, які отримують замовлення на виготовлення макетів паковання та етикетки невеликими накладами, однак не мають часу або можливостей для того, щоб виконати замовлення. Також «Ультрадрук» володіє великим парком штампів «в оренду» різних розмірів і для різних матеріалів.

 

Блок: устаткування та матеріали для виготовлення пакування

Артем Захаренко, менеджер компанії «Уніпрінт» у доповіді «Інноваційні технології у пакуванні» розповів про реалії ринку паковання: гнучке паковання займає майже 64% ринку, покупці надають перевагу маленькому пакованню та навіть готові платити більше за паковання з оригінальним дизайном.

Рисунок 6. Артем Захаренко, менеджер компанії «Уніпрінт»

Вау-ефект підвищує продажі продукту більш ніж на 50%. Найбільш яскравим прикладом компанії, якій вдалося успішно використати переваги цифрового друку етикетки, стала компанія Coca-Cola, що видрукувала  близько 800 млн. персоналізованих етикеток на цифрових машинах HP Indigo Digital Presses із використанням ПО Mosaic. Компанії, яка є вже відомим брендом зі сформованою репутацією, вдалося вразити і здивувати споживачів, заохотивши їх купувати персоналізований продукт.

Нова тенденція ринку – скорочення зайвих витрат на виготовлення та зберігання. Цифровий друк дає змогу надрукувати вчасно саме стільки паковання, скільки потрібно виготовити товару.

Використовуючи цифрове обладнання, компанії можуть експериментувати з лінійками та різновидами товарів, друкувати якісні цифрові аналоги традиційному пакованню, надрукованому у флексографічний спосіб, але при цьому фарби на них будуть мати ідентичний вигляд.

Нові технології, які пропонує компанія HP, — не лише універсальні, а й зручні, технологічні та надійні. Перевагами надрукованих цифровим способом етикеток є локалізація під обрану аудиторію та високий рівень взаємодії зі споживачем.

Артем Захаренко закінчив свою доповідь твердженням, що все передбачити неможливо — простіше приготуватися до несподіванок з надійною та універсальною технікою.

На його думку, те, що може стати цифровим, буде цифровим, а цифрові рішення дають змогу поліграфістам пропонувати нові можливості своїм споживачам.

Менеджер компанії «Поліграфічні системи» Олександр Гурєв розповідав про переваги екологічно безпечних витратних матеріалів у офсетному друці.

Класичний офсетний друк передбачає використання спирту в зволожувальному розчині. Основне призначення спирту – зменшення поверхневого натягу та створення максимально тоненької плівки при зволоженні друкарської форми. Також спирт знезаражує поверхню форми й охолоджує форми.

Проте використання спирту пов’язане і з деякими вадами: спирт легко загоряється і швидко випаровується. У невеликих приміщеннях з поганою вентиляцією, якими нерідко є приміщення друкарень, ізопропіловий спирт викликатиме наркотичне сп’яніння людини.

Тому друкарням варто звернути увагу на безспиртові добавки Prisco для офсетних машин, які не лише збільшують термін експлуатації машини, але й не шкодять організму людини. Технологічно для введення домішок і зниження відсотку спирту в зволожувальному розчині до прийнятних показників треба поступово вводити домішки до складу розчину та вести журнал, фіксуючи усі нюанси друку.