Print+: Деякі наші співрозмовники стверджують що є «київський сценарій» розвитку ринку цифрового друку, в чому, на вашу думку, він полягає?

Юрій Якимчук: Не знаю я такого сценарію, але чітко знаю, що є компанії, які копіюють нашу модель, і навіть цього не приховують. Ринок розвивається, це найголовніше. А вже як він розвивається, і наскільки практика відрізняється від теорії, то окрема тема.

Мушу зазначити, що ми готові застосувати нагромаджені знання та досвід і в інших містах України, й сьогодні активна робота за цим напрямком триває. І коли наша модель працюватиме бодай у декількох містах, тоді доцільно буде застосовувати визначення «київська модель».

 

Print+: Чому, на ваш погляд, вартість друку в Києві, Одесі і, наприклад, Дніпропетровську, Харкові, а тим більше деяких невеликих містах істотно відрізняється? Це ж не лише рівнем конкуренції можна пояснити?

Ю. Я.: Пояснень може бути дуже багато, від «Чому так дорого? Бо гроші дуже треба» і до «А це не наш профільний бізнес». А якщо серйозно, то маленькі компанії, щоб вижити, не можуть продавати дешево, бо не мають відповідних обсягів замовлень.

На практиці у всіх дуже різна собівартість копії. Це лише в теорії на папірці виглядає, що собівартість у всіх однакова. Це стосується як «пересипальників», так і «клік-контрактерів», й у роботі обох груп компаній досить багато нюансів і неочікуваних сюрпризів.

Скажімо, багато теоретиків вважають, що їхня собівартість SR A3 4+0 — 4-5 с, теоретики з досвідом заявляють про 10-12 с, але це все теоретичні розрахунки. Бо, скажімо, встановлюєш новий вал у пічку разом з тефлоновою стрічкою (загальна вартість близько €1000), яка має видрукувати 0,5 млн копій, а фактично її рве на 100 тисячах. Яка буде собівартість копії?

 

Print+: На чому реально заробляє «Карбон-Сервіс»? На цифровому друці? Додаткових послугах? Або на перерозміщенні замовлень?

Ю. Я.: Ми заробляємо на всьому, на чому можна заробити. Цифровий друк — це наш основний напрямок у всіх розуміннях. Як ми зазначали і раніше, при виготовленні кінцевої продукції нам вдається вдало поєднувати і комбінувати можливості цифрового та офсетного виробництва.

 

Print+: Чи можна стверджувати, що «Карбон-Сервіс», піднявши вартість друку, простимулює інші компанії зробити те саме?

Ю. Я.: Не виключаю такого розвитку подій, час покаже. Чимало клієнтів працюють з нами не через вартість послуг, а тому що знають: буде якісно й в обумовлені терміни, тому що ми несемо відповідальність за свою роботу і продукцію.

Є добре всім відомі замовники, які бігають по колу і замовляють там, де дешевше, іноді навіть висуваючи вимоги, що потрібен колір, як на певній машині у певній друкарні, але у вас, бо тут зараз дешевше.

 

Print+: Назвіть конкурентні переваги «Карбон-Сервіса».

Ю. Я.: Кажуть не буває такого поєднання як «якісно/доступно/оперативно». Буває… — це ми! Але є нюанси. Ми працюємо не з усіма, чітко усвідомлюючи добре прислів’я: «Краще з розумним загубити»... Працюємо з тією когортою замовників, котрі чітко розуміють, що вони отримують цікаву ціну та добрі умови співпраці, але частина відповідальності за кінцевий продукт лежить і на їхніх плечах. Це насамперед стосується коректної підготовки макету та його подачі.

Бо коли клієнт заявляє, що в нього неймовірно професійний дизайнер, і макет просто еталонний, подає макет для друку на цифрі з кольорами у пантоні, а потім висловлює незадоволення щодо якості зображення, то ми такому клієнту пропонуємо або заплатити за доведення макету до потрібного правильного вигляду, або звернутися до іншої друкарні.

 

Print+: Оцініть перспективи ринку цифрового друку в форматі В2.

Ю. Я.: Сьогодні я таких перспектив не бачу. Не тут і не зараз!

 

Print+: Сьогодні чимало керівників друкарень говорять про своє прагнення «закривати» частину продуктового ланцюжка замовника. Ви думаєте про це як про додатковий заробіток?

Ю. Я.: Можливо у перспективі, сьогодні ми маємо дуже багато профільної роботи, і далеко не всі наші плани і задумки реалізовані.

 

Print+: Ваше ставлення Web-to-Print у сегменті оперативної поліграфії?

Ю. Я.: Тримаємо руку на пульсі. У нас активно працюють сайти «Візиточка» (http://www.vizitochka.ua) і «Календарик» (http://www.kalendarik.com.ua/), ми продовжуємо їх розвивати та вдосконалювати.

 

Print+: Сьогодні підвищується рівень корпоративної соціальної відповідальності друкарень. Відомо, що «Карбон-Сервіс» — не виключення.

Ю. Я.: Ми докладаємо максимум зусиль, щоб бізнес був не тільки заради бізнесу, але й приносив користь суспільству. Комусь ми допомагаємо друком, а комусь грошима, заробленими з комерційних замовлень. Активно співпрацюємо з фондом «Таблеточки», фінансово підтримуємо дитячі будинки, регулярно надаємо допомогу нашим бійцям на війні, як поліграфією, так і матеріально.

 

Print+: Що очікує, на ваш погляд, ринок цифрового друку в найближчій перспективі?

Ю. Я.: Таке враження, що відбудеться скорочення кількості друкарень, а відповідно конкуренція між тими, хто лишився, стане ще яскравішою; і це добре. Особисто у нас є ще чимало козирів :) На розвиток ринку сильно впливає загальна ситуація в Україні, історія свідчить про те, що розвиток відбувається по синусоїді, тому якщо є падіння, то у перспективі буде і підйом, а відповідно й зростання ринку.

 

Print+: Чи можливе появлення на ринку оперативної поліграфії нових моделей, раніше не випробуваних в Україні?

Ю. М.: Звісно, щойно наші споживачі будуть готові до іноваційних надсучасних моделей роботи, ми їх одразу запропонуємо. Ми тісно спілкуємося з Європою і США, і не варто навіть вигадувати велосипед, все вже створено. Головне готовність суспільства сприйняти продукт.

 

Print+: Намалюйте портрет ідеальної моделі роботи друкарні оперативної поліграфії в сегментах В2В та В2С.

Ю. М.: Немає межі досконалості, тому і описати не зможу. Скажу одне, ми постійно вдосконалюємося і прагнемо досягнути тієї неіснуючої межі.