ЕВОЛЮЦІЯ КОМПАНІЇ
Друкарня SVM на ринку цифрового друку з 2008 р., коли почалася серйозна економічна криза. За словами тодішнього співвласника компанії Сергія Мамонова, навіть у розпал тих подій очікування були райдужні, а надія, що економіка повернеться на колишні позиції, зберігалася досить довго. 
Проте власники SVM вчасно зрозуміли, що криза – це нові можливості. «Якби не криза, ми б спокійно друкували на HP Indigo. 
Але оскільки обороти зменшилися, довелося шукати додаткові джерела прибутку», – згадував Сергій Мамонов. 2015 р. SVM розширила сферу діяльності та вийшла на ринки зовнішньої реклами та широкоформатного друку: зайнялася виробництвом POP-, POS-продукції. Достатньо інноваційне обладнання (наприклад, УФпринтер Oce Arizona 350) компанії вдалося придбати у доброму стані на вторинному ринку. В рамках компанії було створено відділ реклами, і відтоді серед послуг SVM – комплексне обслуговування великих корпоративних клієнтів.
Засновники SVM дійшли висновку, що вартість цифрового друку в Україні – одна з найнижчих у світі через низьку вартість робочої сили, невисокі витрати (різноманітні послуги, оренда тощо). «Ринок цифрового друку в Україні дуже відрізняється від європейського, і ми змушені грати за тими правилами, які маємо в Україні», – наголошував Сергій Мамонов у 2017 році.
Ціни на ринку цифрового друку Києва та багатьох регіонів були спровоковані ціновою політикою низки ринкових гравців, які в гонитві за обсягами встановлювали вартість друку набагато нижчу за ринкову. До певного часу друкарня SVM дотримувалася правила «Краще друкувати менше, але дорожче». Власники машин Indigo зосереджувалися на виготовленні продукції з високою додатковою вартістю, ширшим кольоровим охопленням, ніж дозволяє отримати обладнання з «сухим» тонером.

З іншого боку, певні технологічні нюанси HP Indigo пов’язані з розмірами друкованого аркуша, неможливістю банерного друку. Тому окремі клієнти періодично підштовхували менеджмент друкарні до розширення можливостей цифрового друку. Це мотивувало до того, щоб виконувати весь спектр робіт, без обмежень. 
Але така стратегія не цілком виправдовувала себе через реалії розвитку економіки України та відповідні пріоритети деяких клієнтів. 
Коло клієнтів, яким потрібна продукція найвищої якості та готових платити за неї дорого, в Україні обмежене, тому друкарні SVM не вдавалося забезпечити потрібний для повноцінного розвитку рівень завантаження машин HP Indigo.
Опираючись цим викликам, компанія придбала у 2017 р. ЦДМ Ricoh Pro™ C7100Х, розширивши присутність на ринку цифрового друку та додатково орієнтуючись на роботу з корпоративними клієнтами та рекламними агенціями. Сергій Мамонов назвав тоді придбання друкарської машини Ricoh Pro™ C7100Х – адекватною реакцією на дії конкурентів.
Після придбання Ricoh Pro™ C7100Х друкарня SVM значно розширила спектр матеріалів для друку та запропонувала замовникам можливість друку по ламінації. «З Ricoh Pro™ C7100Х ми відкрили для себе новий сегмент ринку – зокрема, у нашому обсязі замовлень зросла частка довгих накладів, – наголошував Сергій Мамонов. – Загалом друкарню SVM навіть після придбання обладнання електрографічного друку не можна назвати типовою компанією, яка працює з масовим сегментом. Це більшою мірою виробнича компанія, орієнтована на виробництво готової поліграфічної продукції, що має низку напрямів діяльності та широке коло клієнтів…»

Тривалий час SVM паралельно використовувала в роботі машини HP Indigo 3050 (що друкує рідким тонером за технологією ElectroInk) та Ricoh Pro™ C7100X, що друкує сухим тонером. 
Практика показала, що HP Indigo складніше у повсякденній експлуатації і потребує наявності кваліфікованого друкаря, тому що мають чимало регулювань. У випадку Ricoh Pro™ C7100X цей процес значно спрощений, і кваліфікація оператора машини менш важлива. 
Можливості SVM щодо охоплення ринку з покупкою Ricoh Pro™ C7100X стали набагато ширшими, і окрім друку преміальної поліграфічної продукції друкарня порівняно легше боролася за ціною з найбільш відомими ринковими гравцями, які надають послуги в сегменті В2В. 
Поява додаткової ЦДМ дала змогу SVM суттєво підвищити стабільність виробництва, збільшити швидкість, розширити спектр продукції. Компанія розділила потік замовлень, беручи до уваги два фактори: рентабельність та технологічність. І те, й інше має значення – іноді для клієнта важливий дешевий друк, а в інших випадках заради результату він готовий доплачувати. Для HP Indigo 3050 та Ricoh Pro™ C7100X використовувалися різне ціноутворення, і клієнт обирав ціну та технологію.
На Ricoh Pro™ C7100X було надруковано понад 6,5 млн копій, тому власники SVM Сергій та Володимир Мамонови вирішили у 2020 р. оновити парк обладнання. Зі свого боку компанія «Мегатрейд» підтримала намір SVM замінити ЦДМ та допомогла продати Ricoh Pro™ C7100X. 
При покупці Ricoh Pro™ C7200X додатково йшлося про можливу та бажану економію: друкарня отримала преференції від «Мегатрейд» за умовами постачання.
У Ricoh Pro™ C7200X були реалізовані певні інновації, як технічні, так і програмні, які дозволяють цій машині працювати швидше, стабільніше та ефективніше. Якість друку Ricoh Pro™ C7100X та Ricoh Pro™ C7200X майже не відрізнялася. Але представники SVM наголошували на суттєвій різниці у зручності користування. 
Наприклад, у Ricoh Pro™ C7200X було удосконалено роботу з каталогом паперів, який став більшим за обсягом та зручнішим: зміни до нього можна вносити під час друку накладу, та, відновивши налаштування, продовжувати друкувати. Це стало можливим завдяки модулю автоматичного сканування, встановленого після печі. У Ricoh Pro™ C7200X можна побудувати профіль паперу, якого немає в каталозі, та внести його до бібліотеки паперів. 

У Ricoh Pro™ C7200X удосконалено блок початкового вирівнювання паперу, покращилося суміщення кольорів і, відповідно, зменшилася кількість браку під час друку додатковими кольорами. У попередній ЦДМ друкарні SVM Ricoh Pro™ C7100X білий колір друкувався лише Over Print. Відповідно, якщо потрібно було нанести білий як підкладку, доводилося в перший прогін друкувати його, а в другий – CMYK, у результаті виникали проблеми із суміщенням. 
У Ricoh Pro™ C7200X секція з білим тонером може встановлюватися як перед CMYK, так і після (секції з білим та чорним тонерами замінюються місцями, і білий може наноситися першим або п’ятим). За потреби білий колір поверху CMYK компанія може наносити і на HP Indigo, яка має зовсім інший конструктив, ніж Ricoh Pro™ C7200X (розташування секцій не впливає на спосіб нанесення білого кольору). 


У друкарні SVM друк білим на електрографічних машинах з технологією сухого тонера використовується при роботі з кольоровими картонами та паперами. Такі матеріали належать до категорії проблемних, але з іншого боку продукція на складних матеріалах має відносно високу додаткову вартість. 
Як зазначав Сергій Мамонов в одному з інтерв’ю Print+, у випадку з друком білим та іншими додатковими кольорами важливішим є не те, що можна друкувати з їхнім використанням, а який ефект ці можливості справляють на аудиторію, в т.ч. на існуючих клієнтів. 

ПЕРМАНЕНТНІ КРИЗИ ТА ВІДКРИТЕ ВТОРГНЕННЯ
Будь-яка криза в Україні проходить дуже болісно для поліграфістів, зазначав Сергій Мамонов. Сам підприємець пережив три кризи (2008, 2014, 2020). При цьому, за оцінкою Сергія, перша криза була жахлива, друга – досить важка, а третю кризу він переносив спокійно. Для засновників SVM криза стала «вікном», під час якого можна було зайнятися чимось корисним, що завжди відкладається через поточну зайнятість: зокрема, Сергій багато працював над оптимізацією сайту та технологій. І сьогодні результати тієї роботи п’ятирічної давнини приносять користь компанії! 

Шлях SVM – це відбудова від конкурентів й можливість виробляти продукцію із високою додатковою вартістю. Можна виготовляти значний обсяг з невеликим заробітком на одиницю продукції, але значним сумарним заробітком. А можна друкувати в набагато меншому обсязі, але продукцію з високою додатковою вартістю. Для Сергія Мамонова – найцікавішою була продукція для торговельних точок (POP-, POS-матеріали), де чудово працює симбіоз цифрового друку та ручної праці, який додає вартості цієї продукції. Природно, тут задіяні не лише цифровий друк та УФ-друк, а й операції фрезерування, різання, згинання.


Після початку відкритого вторгнення Сергій та Володимир Мамонови вивезли родини у безпечні місця, а самі повернулися до Києва. Брати пішли до військомату, згодом потрапили до територіальної оборони, де проходили масштабне навчання. 
Приблизно в травні 2022 р. до друкарні почали звертатися замовники, і треба було налагоджувати процеси. Ті працівники, що залишилися в Україні, почали повертатися до роботи. Маленькими кроками вдавалося потроху відновлювати робочі процеси. 
Поступово, особливо коли ворог був відкинутий від Києва, відновили роботу великі корпоративні замовники. Друкарня почала рух до відновлення обсягів, але далося взнаки розташування неподалік від м. Лук’янівська: чотири рази будівля, де вона розміщувалася, потрапляла під обстріл. На щастя, люди не постраждали, було лише частково пошкоджене обладнання. Тому брати Мамонови вирішили змінити дислокацію та почали шукати приміщення. Його вдалося знайти на Подолі, за адресою вул. Костянтинівська, 73. Потім був важкий переїзд. Влітку 2022 р. компанія SVM повноцінно відновила роботу на новій локації, обсяги були звичайно вже меншими, але вони поступово зростали і зростають. 


Як й конкуренти, SVM має проблеми з персоналом і чоловіками призивного віку: чимало людей з компанії мобілізували. Поки що вакансії закриті, на виробництві стало працювати більше дівчат на посадах, де раніше працювали чоловіки. 
Раніше компанією SVM керували двоє братів – Сергій та Володимир Мамонови. Відповідно і складнощі, і виклики вони ділили на двох. На жаль, навесні 2024 р. сталося непоправне лихо – Сергій Мамонов загинув на фронті, й весь тягар відповідальності за компанію SVM взяв на себе Володимир Мамонов.
Раніше Володимир займався фінансами, замовленнями компанії, а Сергій – технічною частиною та виробництвом. А тепер, оскільки немає Сергія, Володимир додатково занурився у технічну частину та у пласт роботи, пов’язаний з вибором та придбанням матеріалів для друку: «Одному важче, бо Сергій виконував великий фронт робіт, які тепер маю виконувати я. Стало важче, але рухаємося вперед»
Збільшенню кількості замовлень сприяв запуск Інтернетпроєкту https://packhub.com.ua, над яким починав працювати Сергій Мамонов, а далі розвиває вже Володимир. «Це перспективний проєкт, і ми розвиваємо його як можемо, бо отримуємо через нього багато замовлень, в тому числі від категорій замовників, з якими не працювали раніше», – зазначає Володимир Мамонов. 
На сайті навіть представлені окремі пропозиції з паковання для пріоритетних категорій: кафе та кондитерських, офісів та виставок, для подій та подарунків, для торгівлі, їжі та напоїв, магазинів квітів. Попри яскраво виражену «пакувальну» назву через цей сайт компанія продає послуги з виготовлення не лише паковання, але й комерційної поліграфії. 
Отже, SVM не має яскраво вираженої продуктової спеціалізації та друкує візитівки, листівки, буклети, флаєри, запрошення, бірки, меню, наліпки, паковання (картонне, подарункове, сандвіч-паки, бургер-паки, блістери), крафт-пакети, виготовляє POS-матеріали та рекламні конструкції. 


Але під час війни кон’юнктура замовлень зазнала певних змін. Чимало замовлень надходить від крафтових виробників, пов’язаних з індивідуальним пакованням, блогерів, що продають вироби через Instagram-канали. Компанія друкує продукцію для військових: наприклад, багато шевронів, сумок скиду. 
Триває і розвиток виробничого парку. Компанія SVM купувала останнім часом нове устаткування – УФ-рулонні широкоформатні принтери, екосольвентний широкоформатний принтер, біндер та рулонний ламінатор. Директор SVM планує зміцнити ще деякі ділянки виробництва. Зокрема, йдеться про заміну одного з плоскодрукарських УФ-принтерів Oce Arizona на більш сучасний пристрій японського виробництва. 


Наприкінці 2024 р. Володимир Мамонов вирішив оновити парк цифрового друкарського устаткування та придбав в компанії «Мегатрейд» Ricoh Pro™ С7500, більш функціональну та швидшу цифрову друкарську машину, ніж її попередниця Ricoh Pro™ С7200X. 
Отже, сьогодні в компанії три машини японського виробника – ще є монохромна Ricoh Pro™ 8300S. 

НОВА ІНВЕСТИЦІЯ В «ЦИФРУ»
Компанія SVM була чи не першою друкарнею в Україні, яка інвестувала в цифрові друкарські машини Ricoh, розпочавши з Ricoh Pro™ С7100X у 2017 р., а потім у 2020 р. змінивши її на Ricoh Pro™ C7200X.
І ось після чотирьох років експлуатації настав час доповнити Ricoh Pro™ С7200X новою, більш досконалою моделлю Ricoh Pro™ С7500 з тією ж великою бічною касетою з вакуумною технологією подавання паперу, але з можливістю, на відміну від попередньої ЦДМ, розширення верхнього лотка для завантаження аркушів завдовжки до 960 мм та багатоцільовим обхідним лотком, який, зокрема, дає змогу подавати аркуші завдовжки до 1260 мм. 


Конфігурація інстальованої наприкінці минулого року Ricoh Pro™ С7500 також включає п’яту колірну станцію з встановленим білим тонером, додаткову станцію з прозорим тонером, фінішер з приймальними лотками на 3500 і 1000 відбитків та професійний зовнішній контролер друку EFI Fiery N-50A.
Замовлення з додатковими металізованими тонерами до SVM майже не надходять, а от на лак та білий тонер замовлення є – на регулярній основі. Постійний вибір тонерного устаткування з додатковими кольорами Володимир Мамонов пояснює тим, що під Indigo 3050 (на якій теж можна друкувати білим) треба купувати папір, оброблений саме для друку на ній. А для друку на Ricoh Pro™ С7500 та Ricoh Pro™ С7200X можна використовувати звичайні папери та картони, й машини звісно друкують на цих матеріалах без обробки.


Вирішальними аргументами на користь Pro™C7500 стали:
• чудова якість зображення з насиченими кольорами на носіях щільністю 40-470 г/м², а також можливість автоматичного двобічного друку на повному діапазоні щільностей; 
• безпроблемне подавання крейдованих та щільних матеріалів завдовжки до 960 мм з верхнього лотка бічної касети;
• швидка зміна п’ятої колірної станції (з білого тонеру на прозорий і навпаки); 
• наявність сертифікату Fogra, який засвідчує стабільність кольору відповідно до вимог, визначених Fogra Process Standard Digital;
• неушкодженість відбитків після їхнього ламінування та бігування;
• запатентована технологія еластичного пасу блоку термічного закріплення дозволяє надійно друкувати на різноманітних носіях, включаючи офсетні, з глянсовим і матовим покриттям, матеріалах з рельєфною поверхнею, металізованих, магнітних вінілах, синтетичних носіях, самокопіювальному папері та плівках тощо.
Володимир Мамонов зазначає, що Ricoh Pro™ С7500 швидша за Ricoh Pro™ С7200X, бере більш щільні матеріали, якість друку Володимир називає дещо вищою, ніж в попередньої машини. 
Ricoh Pro™ С7200X з досить поважним пробігом 6,3 млн аркушів компанія вирішила залишити як резервне устаткування. 
Розподіл замовлень між Indigo 3050, Ricoh Pro™ С7500 та Ricoh Pro™ С7200X залежить, за словами Володимира Мамонова, від завантаження. Коли є потреба, вмикається Ricoh Pro™ С7200X, і друкар друкує на двох машинах. Втім, є й такі замовники, що принципово розміщують замовлення лише на Indigo 3050. 

ПРО СПІВПРАЦЮ З «МЕГАТРЕЙДОМ»
Компанію «Мегатрейд» Володимир Мамонов називає потужною та надійною: недарма, повіривши у перспективи, за час співпраці SVM придбала чотири ЦДМ. Представники компанії виходять до SVM з цікавими пропозиціями, надають певні умови з придбання обладнання. 
Володимир Мамонов не виключає, що найближчим часом купуватиме в партнерів не лише цифрові друкарські машини, але і постпрес устаткування: наразі він веде перемовини щодо лакувальної машини.