ПРО КОМПАНІЮ
Історія виникнення рекламно-виробничої компанії Head Group типова для багатьох поліграфічних підприємств. Перш ніж заснувати компанію, Вадим Прошко надавав дизайнерські послуги та працював з однодумцями як рекламна агенція на квартирі.
У жовтні 2013 року Вадим Прошко зареєстрував юридичну особу і придбав БФП Konica Minolta bizhub C220, ручні різаки, офісні ламінатори.
Сплеск у розвитку Head Group відбувся 2016 р., коли компанії вдалося залучити кредитні кошти. Прагнучи вийти на новий рівень, Вадим Прошко почав співпрацювати з компанією Xerox. Зокрема підприємець придбав ЦДМ Xerox® Color 550. За два роки компанія інсталювала Xerox® Versant® 80 Press.
Епідемія COVID 19 спричинила у Head Group події, які Вадим Прошко називає «глобальною еволюцією». Основна маса замовлень до компанії надходила від клієнтів категорії HoReCa, відповідно, Head Group спеціалізувалася на розробці дизайну меню та їхньому виготовленні («певно 80% представників сегменту HoReCa Львівщини замовляли послуги в нас», – згадує Вадим Прошко).
З початком епідемії готелі, ресторани та кафе переважно перестали працювати і відповідно замовляти поліграфічну продукцію, тому Head Group переорієнтувалася на роботу з будівельними компаніями та крафтовими виробниками, що потребували етикеток. «Якщо раніше ми були досить сегментованими та працювали в одному напрямку, то останні п’ять років база клієнтів більш універсальна та представлена компаніями кількох ринкових сегментів», – зазначає Вадим.
Для бізнесу це пішло на користь, бо кожна аудиторія замовників потребує поліграфії в певний час, і ця сезонність впливає на завантаження компанії: наприклад, в певний період питому частку замовлень розміщують аграрії, потім – медичні заклади, далі представники сегменту HoReCa.
Після початку відкритої агресії Head Group зупинялася на три доби. Потім компанія оговталася й почала друкували продукцію для волонтерів та військових, використовуючи залишки сировини, що була на складах.
Влітку 2022 р. деякі замовники Head Group відновили свої бізнеси і почали замовляти поліграфічну продукцію. Обсяги поступово відновлювалися і станом на червень 2024 р. становили 70% у порівнянні з тими, що були до відкритої агресії. Як зазначає Вадим Прошко, компанія не відчула дуже великої скрути, що на думку підприємця, пов’язано з двома причинами – регіональним розташуванням друкарні (до Львова релокувалося чимало виробничих підприємств, і компанія залучила нових замовників) та багатопрофільністю. Якщо, наприклад, не приносили достатню кількість замовлень цифровий друк чи напрямок широкоформатного друку, працював патріотичний мерч.
Сьогодні Head Group – багатопрофільна компанія, що надає послуги цифрового, офсетного, широкоформатного друку, виготовляє рекламно-сувенірну продукцію, друкує на тканині.
Напрямок широкоформатного друку представлений екосольвентним та сольвентним устаткуванням європейського та китайського виробництва з подальшою післядрукарською обробкою (ламінація та порізка).
Head Group надає послуги з DTF-друку на текстилі.
Компанія має значні можливості з виготовлення рекламносувенірної продукції. В цьому напрямку застосовуються УФ-друк з білилами та вибірковим лакуванням, лазерне устаткування для порізки, фрезер, чисельні преси для нанесення зображень на чашки, футболки, кепки, устаткування для UV DTF-друку.
Можливість наносити криючий білий стає в пригоді й при виготовленні етикеток (саме цей напрямок для компанії напевно найважливіший наразі). Для порізки етикеток використовуються плотери з автоподатчиками.
Робить Head Group й кроки у напрямку виготовлення малотиражного картонного паковання. Зокрема, придбала планшетний ріжучий плотер, паралельно запропонувавши ринку коробочки за малими, «не космічними», цінами малими накладами. Має Head Group також і тигель, а отже зорієнтована на розширення пакувального напрямку.
Завантаження різних напрямків у Head Group залежить від сезонності. Наприкінці весни та на початку літа акцент робиться на широкоформатному друці. У листопаді-грудні «вистрілює» сувенірний напрямок.
Що ж до цифрового друку, то, за словами Вадима Прошка, «він працює 24/7 та 365 днів на рік і не має сезонності».
Сьогодні саме цифровий друк для Head Group основний напрямок, і він збільшується. Його обсяги почали зростати під час COVID 19, і цей процес прискорився останнім часом. 2024 рік пройшов для компанії під знаком відновлення напряму каталожної продукції.
Додавши до спектру обладнання термобіндер (його, до речі, було придбано частково за грантові кошти), Head Group зміцнила позиції в сфері виготовлення каталогів. Нікуди не поділися й меню.
ЦИФРОВИЙ ВЕКТОР
2016 р. Head Group перейшла з цифрового устаткування Konica Minolta на Xerox. «Якось не склалося з Konica Minolta на той час. І мені порекомендували спробувати обладнання Xerox. Відтоді задоволені цими машинами. Xerox це – стабільність та надійність», – зазначає Вадим Прошко.
За словами підприємця, замовники не особливо бачать різницю у відбитках машин різних виробників, особливо після того як зроблена кінцева обробка. З іншого боку, «свого часу, коли ми придбали Xerox® Versant® 80 Press, його офсетоподібна якість друку сприяла залученню додаткових замовників. Ми почали працювати з великими офсетними друкарнями за напрямком кольоропроби чи
додруків великих накладів. Це був певний поштовх».
Наразі у Head Group працює дві машини – Xerox® Versant® 80 Press та нещодавно придбаний Xerox® Versant® 280 Press. На момент інсталяції другої ЦДМ перша працювала майже п’ять років.
Тому придбання Xerox® Versant® 280 Press зумовлено значною мірою не лише збільшенням обсягів, але й потребою вдихнути нові можливості в напрямок та забезпечити безперебійність друку.
Head Group придбала Xerox® Versant® 280 Press за програмою 5-7-9%. Через зростання курсу гривні ці інвестиції досить вигідні для виробника. «На закиди, що державні та комерційні програми фінансування не працюють, я відповім, що працюють. Так, треба вникнути, витратити час, але підтримка надається», – зазначає Вадим Прошко.
Після інсталяції Xerox® Versant® 280 Press клієнти відчули різницю у друці, особливо при нанесенні щільних плашок, друці на крейдованому папері та нестандартних матеріалах. Завдяки підсиленню напрямку цифрового друку компаніє має стабільний замкнений цикл виробництва і може запропонувати стабільну якість друку будь-якої комерційної поліграфії.
Вкрай важливою перевагою Xerox® Versant® 280 Press Вадим Прошко вважає низьку собівартість, яка дає змогу конкурувати з офсетним друком на накладах до 2 тис. аркушів і відвантажувати продукцію клієнтам за ціною, яку можна співставити з офсетним друком. Зважимо й на значно коротші терміни виготовлення.
Можливість впровадження опції Adaptive CMYK+ у Head Group розглядають, але це питання для компанії не критичне, бо вона має устаткування УФ-друку.
ПРО РІШЕННЯ
Xerox® Versant® 280 Press згідно зі специфікацією дає змогу задруковувати матеріали щільністю до 400 г/м² (автоматичний двобічний друк – до 350 г/м²).
У конфігурації з опцією ASRS (All Stocks at Rated Speed) ЦДМ задруковує щільні матеріали швидше, ніж будь-яке інше обладнання свого сегмента – до 80 стор. А4 за хвилину. Поряд із звичайним папером Xerox® Versant® 280 Press дозволяє друкувати на синтетичних матеріалах, самоклейних плівці та папері, конвертах, трансферному папері та магнітному вінілі.
ЦДМ працює з матеріалами форматом від 98×146 до 330×660 мм.
Очевидно, що ЦДМ Xerox® Versant® 280 Press, ставши порівняно з попередницею, ще більш гнучкою та функціональною, зберегла всі чесноти родини Xerox® Versant®:
• пакет автоматизації SIQA, який відповідає за налаштування суміщення лиця та звороту, щільності та рівномірності заливання;
• проста заміна оператором витратних матеріалів та ресурсних деталей;
• технологія Ultra HD – роздільна здатність друку 2400×2400 dpi за роздільної здатності растрування 1200×1200 dpi, 10 біт навіть при використанні металізованого або іншого спеціального тонера;
• модулі фінішної обробки в лінію – від фальцювання та скріплення до виробництва брошур без полів з квадратним корінцем;
• сумісність із опцією Adaptive CMYK+, яка дає змогу оперативно встановлювати набори спеціальних тонерів Vivid Toner Kit та Fluorescent Toner Kit. Пакет Adaptive CMYK+ додає до стандартної тріади CMYK близько мільйона додаткових відтінків, що дозволяє використовувати білий, золотий, срібний, прозорий та флуоресцентні тонери.
КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ
Серед конкурентних переваг Head Group Вадим Прошко називає швидкість, гнучкість та широкий асортимент продуктів, пов’язаний з тим, що компанія працює за багатьма напрямками.
Head Group звісно має замовників по всій Україні, але важливіший для компанії все ж локальний ринок.
Багатопрофільність – великий плюс Head Group. Компанії вдається залучати замовників з різних сегментів, розвивати їхні потреби. Великим замовникам (Вадим посилається на результати аналізу відділів маркетингу клієнтів, що працюють з Head Group), не завжди цікава низька ціна, а важливіша зручність, наприклад, у періоди, коли вони готуються до виставок.
«Ми надаємо можливість замовити у одній компанії як корпоративний мерч, так і рекламні конструкції (ролл-апи, X-банери, які у Head Group завжди є в наявності у всіх розмірах), буклети, брошури. Безумовно, у цьому випадку замовник виграє більше, ніж замовляючи все окремо в конкурентів за меншою ціною», – зазначає Вадим Прошко.
Підприємець вважає, що на місцевому ринку у Head Group наразі практично немає конкуренції у сегменті цифрової етикетки в аркушах. У компанії на постійній основі зберігається понад 40 видів самоклейних матеріалів (структуровані, металізовані, деякі дизайнерські папери, спеціально адаптовані для цифрового друку). Методи обробки та підготовки до друку цих матеріалів фахівці Head Group запозичили у флексовиків (праймування та коронування), і обладнання компанії під це підлаштоване.
Вадим Прошко зазначає, що з Head Group співпрацює багато крафтових виробників – саме тому, що компанія надає можливість вибору самоклейних матеріалів.
Звісно, відбувається певне заморожування коштів. Але такий підхід має й позитивні наслідки – можливість вибору для клієнтів, які одразу отримують готовий продукт. І тоді заморожені кошти досить швидко акумулюються в чудовий заробіток.
«Взагалі – наша політика – тримати великий асортимент як рекламних конструкцій під виставки, так різних самоклейних, синтетичних матеріалів, крейдованих та офсетних паперів. Щоб термін оперативна поліграфія себе виправдовував», – зазначає підприємець.
Отже попри виклики військових часів директор Head Group бачить позитивні моменти для виробників: «Як на мене, поліграфічна галузь не занепадає. Звичайно, деякі колеги припиняють діяльність, але закриваються швидше через свої помилки, а не ринковий попит. Ті, хто адаптується, розвиваються. Бо потреба в пакованні та етикетці була, є та буде. І попри поширення сучасних технологій (NFC-мітки, QR-коди) люди все одно надають перевагу паперовій продукції. Її просто варто видозмінювати та адаптувати під сучасні технології. Купляйте чіпи, клейте її до ″крейди″, і матимете крейдований папір з усіма мітками. Поєднання класики та сучасності».
ПАРТНЕРСТВО З XEROX
Head Group співпрацює з партнером Xerox – компанією «Аксіоніт». «Свого часу вони відгукнулися на співпрацю, гарно себе зарекомендували у наданні сервісних послуг», – згадує підприємець.
Чому Head Group продовжила співпрацю, коли стояло питання, чи повністю змінювати вектор розвитку у «цифрі», чи розвивати співпрацю з наявним партнером? Важливо було мати «взаємозамінні» машини: на думку Вадима Прошка, досить зручно використовувати однакові запчастини, однакові тонери.
Згідно домовленості між Head Group та компаніями Xerox і «Аксіоніт», перший рік Xerox® Versant® 280 Press працює у Head Group без контракту.
Звісно, виникають питання щодо експлуатації та оперативного ремонту. Але інженер максимально по телефону пояснює, як провести ремонт чи діагностику. Крім того, «Аксіоніт» організує виїзди інженерів на Західну Україну по своїх клієнтах, щоб заїхати та оцінити стан ЦДМ.
Сьогодні Head Group веде перемовини з компанією Xerox щодо рулонної ЦДМ. «Ми чекаємо на цікаву пропозицію щодо рулонної цифри і, напевно, з додатковими кольорами», – зазначає Вадим Прошко. Head Group розміщує замовлення з виготовлення рулонної цифрової етикетки на підряді, бо «обсяги в листах для деяких наших клієнтів вже не є задовільними».
Також компанія планує придбати найближчим часом монохромну ЦДМ.
У ПЛАНАХ
Отже, план розвитку Head Group на 2025-2026 рр. передбачає розвиток напрямку рулонного друку етикетки та друку паковання.
Важливе для Head Group й питання автоматизації. До літа цього року Вадим Прошко планує закрити питання з автоматизацією залучення та проходження замовлень: компанія співпрацює за цим напрямком з Сергієм Товтоп’ятовим (Холдинг «Паперовий змій», dpi.ua), який розробляє ресурс для залучення та виготовлення замовлення онлайн. Відповідно, й виробниче обладнання компанія намагається підбирати максимально автоматизоване, з простими та зрозумілими можливостями налаштування.
На жаль, 26 січня у рекламно-виробничій фірмі «HEAD» сталося лихо. Нижче звернення її директора Вадима Прошка та реквізити щодо допомоги.
«Мене звати Вадим Прошко, я засновник та керуючий рекламно-виробничою фірмою «HEAD» (м. Львів). Не встигли ми втілити поради колеги по цеху «Рекламний магніт», як і до нас лихо заскочило. 26 січня, в обід, сталося загорання нашого виробництва. Був вихідний, тому працівників, на щастя, не було.
Постраждав цілий цех широкоформатного друку, друку на текстилі.
Звертаюся до всіх виробників!
Негайно робіть системи пожежної безпеки, не зволікайте!
Ми вже почали відновлення.
Частину обладнання, здається, вдасться відновити.
Але ми втратили:
• екосольвентний принтер Roland;
• DTF-принтер;
• планшетний плотер VULCAN.
Невідома доля наступного обладнання:
• планшетний УФ-принтер А1;
• ламінатор;
• термопрес пневматичний;
• термобіндер;
• ріжучий плотер 1,27 м;
• термопрес кепочний
… про матеріали мовчу…
Інженери, хто має бронь і може їздити, – ми вас чекаємо!
Постачальники фарби та матеріалів!
Можливо, в когось є обладнання та Ви готові надати його у розтермінування або тимчасову оренду – ми відкриті до перемовин!
Будемо вдячні за будь-який внесок на наше відновлення».
Заздалегідь дякую за Вашу підтримку!
З повагою,
Вадим Прошко
Рекламно-виробнича фірма «HEAD»