ПРО КОМПАНІЮ
Бізнес Сергія Кузуба починався зі звичайного копі-центру в одному з гуртожитків НТУУ «КПІ», який надавав послуги студентам з оперативного копіювання та друку, а також виготовлення креслень. Як і переважна більшість подібних копі-центрів, компанія працювала на невеликих БФП форматів А3 та А4.
Із часом вектор роботи копі-центру змінився. Замовлення, які й надалі забезпечували студенти, доповнив потік від бізнес-клієнтів.
Наразі центри мережі працюють у двох форматах. Характерний приклад – локація KPI Print на Берестейському проспекті, 31: це великий центр оперативного друку. На інших локаціях поєднано два бізнеси – продаж канцелярських товарів ТМ «Олівець Молодець» та надання послуг оперативного друку. Це невеликі «острівці поліграфії з великими можливостями», де клієнти можуть замовити продукцію від візитівки до банеру, роздрукувати чи зробити копію документів від формату А4 до А0, миттєво зробити фото на документи.

Сьогодні мережа KPI Print/«Олівець-Молодець» охоплює десять локацій:
• просп. Берестейський, 31
• вул. Олександра Кониського, 16
• вул. Борщагівська, 128
• просп. Повітрофлотський, 36
• вул. Анни Ахматової, 14-А
• просп. Повітрофлотський, 33/2
• вул. Амосова, 7, Софіївська Борщагівка
• вул. Петра Григоренка, 28
• пров. Політехнічний, 3-В
• Бориспіль, вул. Київський шлях, 67
На кожній з локацій є і широкоформатний друк, і цифровий; на більшості – надається повний спектр послуг з оперативної поліграфії: підрізка та порізка аркушевої та широкоформатної продукції, ламінування, скріплення на пластикову та металеву пружину, виготовлення твердої палітурки тощо. В окремих випадках компанія виконує післядрукарські операції на центральному відділенні чи користується послугами підрядників. KPI Print прагне виконувати всі замовлення, при виготовленні яких може гарантувати якість. Деякі замовлення віддаються на підряд, бо фізично KPI Print не має можливості виконувати їх самостійно.
Про розвиток напрямку цифрового друку, вкрай важливого для розвитку мережі, розповімо в окремому розділі далі.
Іншим важливим напрямком роботи центрів мережі KPI Print є надання послуг із широкоформатного друку. Компанія є надійним партнером багатьох конструкторських та архітектурних бюро, про’єктних організацій, окремих інженерів, дизайнерів та будівельників.
Основу швидкого друку великих накладів креслень та проєктів складає великий парк плотерів фірми Epson серій SureColor SC-5200, SureColor SC-T7000, SureColor SC-T7200 та HP Е520/525. Звісно, на цих плотерах друкуються не лише креслення, а й різнопланові інтер’єрні замовлення, але креслення – фішка KPI Print, і Сергій Кузуб вважає, що в Києві немає жодної компанії, яка б могла в такі короткі терміни надрукувати таку кількість креслень, сфальцювати їх, підшити в томи та відвантажити клієнту: «Були в нас випадки, коли шалену кількість креслень видавали клієнтам буквально за добу, вони казали, що інші озвучували термін мінімум тиждень. Тому креслення – той момент, який нас вирізняє з загалу».

ВИПРОБУВАННЯ
Попереднє наше інтерв’ю із Сергієм Кузубом відбулося на початку 2020 р., на початку епідемії COVID. І одним з питань було «Наскільки підприємцеві вдалося адаптувати модель бізнесу, в основі якої мережевий продаж канцелярських товарів та послуг оперативного друку, до умов карантину?»
Мережа KPI Print/«Олівець-Молодець», яка завжди працювала у відкритому режимі й орієнтувалася на роздрібних покупців, підтримувала всі заходи з боротьби з коронавірусом, встановлені державою, центри були зачинені на карантин, а клієнти компанії обслуговувалися за індивідуальним запитом.
Локація KPI Print на пров. Політехнічному, 1/33 працювала в обмеженому режимі, а замовлення на друк можна було скинути за допомогою електронної пошти, Viber або Telegram, й отримати доставку по Києву чи забрати матеріали самостійно.
Кризу бізнес KPI Print/«Олівець-Молодець» переживав легше, ніж потужні друкарні, які залежать від великих замовників, так само, як у 2008 і в 2013 рр., коли великі підприємства зазнали відчутних збитків.
Отже, під час COVID були досить важкі часи, але команда KPI Print виявила ініціативу і вирішила, що буде працювати «…через вікно, на виніс, за записом». Клієнти дуже цінили, що KPI Print намагається працювати.
На початку повномасштабного вторгнення мережа KPI Print/«Олівець-Молодець» на місяць припинила будь яку діяльність: більшість співробітників роз’їхалися.
Перші дні після відкритого вторгнення ситуація була незрозумілою. Сам Сергій Кузуб, багатодітний батько, виїхав з родиною до Львова. Деякі колеги займалися волонтерством. Коли ніхто не розумів, що відбувається і що робити, Сергій дав вказівку роздавати канцтовари дітям у метро: «Були такі часи, що раптом зачинені під замком канцтовари могли стати нікому не потрібними».
Ситуація лишалася незрозумілою. Поступово приходило розуміння, що швидко війна не закінчиться, тому треба рухатися далі та розвиватися. І так само, як і під час COVID, команда вирішила виходити та пробувати працювати. Поступово Сергієві Кузубу вдалося одну за одною відкрити торговельні точки для клієнтів.
Послідовність відкриття торговельних точок залежала від наявності фахівців: треба було знайти їх та вивести на робочі місця.
Не всі були готові виходити: хтось лякався, хтось був в інших містах і мав дістатися Києва. Тому спочатку відновили бізнес на локаціях, де люди були готові працювати. Транспорт не ходив, таксі майже не було або коштувало космічних грошів. Тому Сергій Кузуб з декількома колегами привозили та розвозили співробітників додому.
Поступово, особливо коли загарбників відкинули від Бучі та Ірпеня, Київ «прокинувся», у місті почала налагоджуватися бізнес-активність. «Було таке відчуття, що в нашому сегменті копі-центрів KPI Print ледь не єдина мережа, що працює. Тому люди просто дякували нам за це», – згадує Сергій Кузуб.
Після початку повномасштабного вторгнення KPI Print відкрила ще дві локації – 2024 р. – у Борисполі, у 2023 р. – на м. Політехнічна (пров. Політехнічний, 3-В).
Локація, на якій ми ведемо розмову з Сергієм Кузубом, на Берестейському проспекті, 31 була відкрита під час епідемії COVID 19, у грудні 2020 року. Це найбільше за площею центральне відділення з найбільшим парком техніки у мережі.

«Історія свідчить, що хтось таки за нами слідкує та вчасно ″підкидає″ вигідні варіанти. Колись була подібна історія з локацією на Повітрофлотському проспекті, коли потрібно було з’їхати з одного приміщення за три дні, і нам вдалося знайти приміщення, яке не перебувало в оренді. І так само тут – нас поставили перед фактом, що за тиждень буде знесено МАФ, де ми перебуваємо. І буквально у 100 м ми знаходимо чудове приміщення на лояльних умовах та заїжджаємо в нього. Й більшість постійних клієнтів лишилися з KPI Print», – зазначає Сергій Кузуб. 

МАСШТАБУВАННЯ, ЗУМОВЛЕНЕ ЗАПИТАМИ
Відриття локації в Борисполі – не останній крок в побудові мережі за межами Києва. Сергій Кузуб планує відкрити ще декілька локацій в містах-супутниках Києва, але це не швидкий процес через певні логістичні проблеми та те, що деякі співробітники не мають можливості вільно пересуватися.
Вивчав Сергій Кузуб й можливість відкрити точки в інших регіонах України, але платоспроможність людей у них нерідко набагато нижча, й не всі готові платити за поліграфію чи канцтовари. «Хоча я думаю, аби ми зайшли системно та масштабно в якесь місто, то свого б клієнта знайшли», – зазначає підприємець.
Масштабування бізнесу, в тому числі під час війни, зумовлене запитами. Деякі клієнти наголошують, що їм зручніше було б працювати, аби KPI Print мала локацію в їхньому районі. Формат, в якому працює бізнес Сергія Кузуба, за його власним виразом «досить локальна історія», і кожна точка має власну клієнтську базу. І напевно єдина локація, куди їдуть замовники з усього Києва, а іноді й області, – на м. Політехнічна.
Історично склалося так, що в районі НТУУ «КПІ» завжди працювали потужні копі-центри, наразі більшість з них зачинені. Дехто намагається працювати в корпусах, виконуючи в основному онлайн-замовлення, але ці копі-центри переважно стагнують.

КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ
Місією компанії KPI Print є допомога людям незалежно від віку, статусу та запитів. Головне для Сергія Кузуба – зробити поліграфію більш доступною та зрозумілою для кожного, спілкуватися мовою клієнта та підіймати рівень сервісу в Україні в цілому.
Простота, відкритість, професіоналізм є основними принципами компанії. Для Сергія дуже важливо, щоб незалежно від того, з яким замовленням прийшов клієнт, рівень обслуговування був на найвищому рівні.
Сергій Кузуб зазначає, що компанія KPI Print – це своєрідний McDonald’s в сфері поліграфії. Якщо є потреба в швидкому друці з якісним сервісом та стабільною якістю, KPI Print завжди поруч.
KPI Print принципово не грає у полі онлайн-поліграфії, бо Сергій вважає, що кожен має займатися своєю справою і бути кращим в своїй ніші. Живе спілкування не замінити чатботами та автоматизованими месенджерами. Як би не намагалися друкарні онлайн-поліграфії називатися оперативними, вони насправді не є такими, оскільки обробка замовлень, їхнє виконання та доставка займають більше часу, ніж виконання замовлень безпосередньо тут і зараз, вважає підприємець.
Компанія працює не лише з фізичними замовниками «з вулиці». До KPI Print звертається чимало організацій, бо перевага компанії – можливість виготовити замовлення максимально швидко. Це стосується не всіх замовлень, але «…коли потрібно на вчора, шукають нас».
До копі-центрів KPI Print звертаються переважно клієнти, для яких важлива локація копі-центра. «Якщо локально ми виграємо в наших конкурентів, то отримаємо свою клієнтську базу», – впевнений Сергій Кузуб.
Важлива перевага – певна корпоративна культура, тому надзвичайне значення має персонал. «Зайшовши в будь-який наш копі-центр, ви зустрінете привітне відношення. Це базові речі корпоративної культури KPI Print. Ми прагнемо допомагати людям. Це наше ДНК. Багатьом це ″заходить″, бо в Україні досить неоднорідний ринок послуг. Подеколи замовники зіштовхуються з нахабством чи безвідповідальністю. Ми одні з системних гравців в своєму сегменті в Києві, можливо, навіть в майбутньому і в Україні, і якраз ця системність і щирий підхід з бажанням допомогти є нашою основною перевагою», – підкреслює підприємець.
Звісно, війна внесла корективи. KPI Print втратила багатьох фахівців, які або пішли боронити державу, або вирішили покинути країну. Тому колектив компанії наполовину оновився. Сьогодні в KPI Print працює багато дівчат, яким інколи важко опановувати технічні процеси. За спостереженням Сергія Кузуба, набагато важче підготувати оператора друкарського чи післядрукарського устаткування, ніж менеджера: «Інколи, можливо, на якихось локаціях ми недопрацьовуємо через брак досвіду».
Найвіжливіший ресурс сьогодні люди! «Хочу відзначити та подякувати команді. Хлопці та дівчата самі ініціювали виходи на роботу – під час COVID та після початку повномасштабного вторгнення. Наразі, коли лишається половина потрібного персоналу, вони витягують весь обсяг роботи, залишаючись та виходячи у вихідні», – емоційно зазначає Сергій.
А от питання автоматизації для KPI Print не є критичним, скоріше «навпаки». «Можливо, тим і беремо своїх клієнтів, бо вони не хочуть самостійно розбиратися в поліграфічних тонкощах. Це як у вірусному ролику «Візитівка в кривих.doc», Іспанський хохотун розповідає, як йому в три години ночі надіслали візитку в кривих, і розширення вона мала .doc».
Ця історія якраз про KPI Print – коли людина приходить з «чимось» й отримує результат. В замовника немає часу розбиратися в макетуванні, вильотах. Йому потрібна візитівка, а «макет» – у ворді. Завдання KPI Print – мовчки зробити. Клієнти компанії навіть і не знають про вимоги до макету.
KPI Print моніторить ринок, але не можна сказати, що компанія орієнтується на когось з конкурентів в ціноутворенні. У всіх різні умови, і на ринку поліграфії багато онлайн-пропозицій – завжди знайдеться той, хто зробить дешевше. Тому й не гониться KPI Print за невиправданою для себе вартістю: «Ціна має бути справедливою як для нас, так і для клієнтів».

Амбіцій щодо «великої поліграфії» Сергій Кузуб не має й не хоче влазити в «гонитву обладнань». А от масштабування мереж KPI Print та «Олівець-молодець» – процес постійний, підприємець робить на це ставку і має помітні успіхи.
«У кожного своя ніша. В нашій ніші ми маємо певну вагу. А в великій поліграфії є великі гравці, з якими конкурувати сьогодні просто немає сенсу. Навіщо конкурувати зі «Сборкою» чи «Вольфом» – нам вигідно, що вони між собою пручаються. Головне, щоб вони не ламали ринок та не лізли у роздріб», – розмірковує Сергій.
ЦИФРОВИЙ НАПРЯМОК
Здавалося б, потужні друкарські машини навряд чи обов’язкові у компанії, що працює з роздрібними клієнтами. Проте, маючи неабиякий досвід роботи на БФП та менш продуктивних ЦДМ, Сергій Кузуб знає, що робить, й аргументовано розповідає про мотиви свого вибору та принципи організації інфраструктури бізнесу навколо ЦДМ Konica Minolta.
KPI Print тривалий час співпрацює з компанією Konica Minolta. Колись основу друкарського парку компанії становили БФП Konica Minolta C224. Згодом почалася більш плідна співпраця з Konica Minolta Ukraine. Тоді менеджер з продажів Валентина Малишева переконала Сергія Кузуба, що вийти на новий рівень KPI Print зможе, якщо надаватиме перевагу продуктивним системам друку.
У компанії дійшли висновку, що потребують кращої якості та швидкості друку, тому 2018 р. інсталювали першу ЦДМ Konica Minolta AccurioPrint C3070L на умовах клік-контракту.
Однією з передумов інсталяції продуктивної системи друку став аналіз вимог замовників – чимало з них потребували більше, ніж на той момент могла дати компанія. Придбавши Konica Minolta AccurioPrint C3070L, у компанії не пошкодували, адже вдалося залучити додаткові замовлення й охопити більшу аудиторію, а постійним клієнтам – надавати більш якісні послуги.

Придбання Konica Minolta AccurioPrint C3070L з нижчою вартістю копії не вплинуло на ціноутворення компанії та дало змогу заробляти більше. Буквально за рік, наприкінці 2019 р., у KPI Print було інстальовану другу за ліком Konica Minolta AccurioPrint C3070L.
Пояснюючи мотиви інсталяції другої продуктивної ЦДМ, Сергій посилався на модель свого бізнесу. Адже другу ЦДМ Konica Minolta AccurioPrint C3070L було встановлено на локації, де був значний попит на друк від бізнес-клієнтів.
Сьогодні у KPI Print працює п’ять продуктивних систем друку та понад 10 БФП. Розподілення потужностей залежить від клієнтських запитів: там, де більші вимоги до якості та швидкості, намагаються розміщувати продуктивну систему друку.
З іншого боку, не на кожній локації є місце для продуктивної системи друку, бо вона все ж займає певну площу. Деякі відділення KPI Print мають малу площу, і там ледь вміщується все те, що хочеться розмістити, тому на окремих точках безальтернативно встановлені звичайні офісні БФП.
В KPI Print працюють переважно ЦДМ та БФП Konica Minolta та декілька вживаних ЦДМ та БФП іншого бренда. Але в майбутньому Сергій Кузуб планує оснащувати всі локації устаткуванням Konica Minolta.

Ключові особливості Konica Minolta AccurioPrint C4065
ЦДМ оснащена опціями подачі та фінішної обробки, має можливості двобічного друку банерів, забезпечує високу продуктивність друку (до 66 стор./хв.), чудову якість зображення.
Надійна робота
До 66 кольорових сторінок A4/хв.
До 37 кольорових сторінок A3/хв.
Контролери друку
EFI® або власний контролер Konica Minolta.
Інтеграція в гібридні процеси.
Простота використання
Щільність паперу до 360 г/м² в симплексі та дуплексі.
Додатковий датчик носія паперу для оцінки типу та щільності паперу.
Друк на конвертах.
Підставка для рельєфного паперу.
Широкий вибір матеріалів для друку
Розділення паперу повітрям у стосі (роздув).
До 5 лотків подачі паперу.
Макс. довжина паперу – до 1300 мм (в дуплексі до 900 мм).

ЧЕРГОВА ІНСТАЛЯЦІЯ
Наприкінці минулого року в KPI Print інстальовано чергову ЦДМ Konica Minolta – AccurioPrint C4065 встановлена на локації на вул. Ахматової, 14. Кількість клієнтів на цій локації збільшувалася, тому треба було посилити можливості з друку. Машини оновленої лінійки Konica Minolta AccurioPrint C4065/С4070/С4080 Сергій Кузуб вважає оптимальними для копі-центрів з огляду не лише на витривалість, стабільність кольору, а й на їхню компактність, бо на деяких локаціях KPI Print площі обмежені. Konica Minolta AccurioPress С4065, як і Konica Minolta AccurioPrint 3070L, без додаткових модулів займають дуже мало місця.
«Відчутної різниці з машинами попередньої серії ЦДМ Konica Minolta AccurioPress С4065 не має, але я не думаю, що ми використовуємо її потенціал на 100%. Бо у нас досить різноманітні замовлення, здебільшого малотиражні, й підлаштовувати машину під кожне замовлення, щоб отримати ідеальний колір чи глянець, просто немає сенсу», – зазначає Сергій Кузуб.
В експлуатації ЦДМ для KPI Print важливі якість друку та сервісу. Та базова якість, яку ЦДМ Konica Minolta AccurioPress С4065 забезпечує при стандартних налаштуваннях, влаштовує 95% клієнтів KPI Print.
На третьому місті – собівартість. Швидкість друку для KPI Print взагалі не є пріоритетом – 65-70 коп./год. – більш ніж достатньо для переважної більшості завдань при тих накладах, що компанія виготовляє.
Попри те, що KPI Print використовує здебільшого типові для оперативного друку матеріали, формат роботи копі-центра передбачає постійну заміну матеріалів, і це при тому, що більшість замовлень досить дрібні. Тому критичними факторами є зручність зміни матеріалів, зміни налаштувань.
А от на специфічних матеріалах компанія майже не друкує, бо клієнти, як правило, замовляють продукцію на стандартних паперах, до того ж асортимент спеціалізованих матеріалів важко підтримувати через специфічні виробничі умови у локаціях формату оупен-спейс, відчувається і брак площі: «Щоб вчасно надрукувати на фактурних чи металізованих паперах, треба підтримувати склад таких матеріалів. Їхнє збереження в результаті дуже страждає, бо виробничі умови не стерильні, й зберігати додаткові матеріали, коли вони не використовуються щодня, досить важко».
Паковання й самоклейну етикетку KPI Print друкує, але акцент на тому не робить. Матеріали, які забезпечують більш-менш прогнозований результат, компанія підібрала, але не завжди вартість друку малотижного пакування та самоклейних етикеток конкурентна, особливо коли замовлення специфічні, чи клієнти мають обмежений бюджет.
СПІВПРАЦЯ З KONICA MINOLTA UKRAINE
Співпраця з Konica Minolta Ukraine для Сергія Кузуба – це стабільність. Власника KPI Print влаштував рівень сервісу, і саме це вплинуло свого часу на розширення стосунків з постачальником. Раніше, маючи ЦДМ без контрактів, компанія змушена була постійно шукати нових інженерів, траплялися «якісь спекотні ремонти». Зрозуміло, що це було незручно.
Сьогодні на контракті в Konica Minolta Ukraine перебуває чотири продуктивні системи друку. Раніше на цій формі були й офісні машини, але цього року від контракту відмовилися, вважаючи, що саме офісні машини обслуговувати самостійно буде простіше.
Звичайно, практично на всіх локаціях KPI Print має декілька машин – як, правило, це одна офісна та одна продуктивна система друку для перестраховування.
Під час важких подій KPI Print завжди відчуває підтримку Konica Minolta Ukraine. Наприклад, після придбання Konica Minolta AccurioPrint 3070L незадовго до COVID умови «на виплат» планувалися на один термін, але були переглянуті через те, що локації мережі працювали в обмеженому режимі, та було складно згенерувати потрібні кошти. «І це підсилило партнерські стосунки, бо Konica Minolta Ukraine пішла назустріч. У такі важкі моменти перевіряється адекватність співпраці», – зазначає Сергій Кузуб.