«І ми несемо велику відповідальність за якість загального результату».
Дизайнер Стефан Загмайстер про красу, неквапливість і позитивне мислення.
Яку останню книгу ви прочитали? І яка ваша улюблена книга за весь час?
Я зараз читаю «Лонг-Айлендський компроміс» Теффі Бродессер-Акнер, мені надзвичайно подобається. Найулюбленішим у моїй дизайнерській практиці є щоденник Браяна Іно: «Рік з розпухлими апендіксами» (A Year with Swollen Appendices).
У вашій новій книзі «Тепер краще» (Now is Better) ви протистоїте приреченості й мороку позитивними фактами. У чому полягає сила позитивного мислення?
У цій книзі просто використано візуалізацію довгострокового розвитку світу, щоб показати, що багато речей стали набагато кращими. Це служить контрапунктом усім короткочасним медіа, які зосереджуються на речах, які цієї хвилини відбулися неправильно. Скандали і катастрофи відбуваються дуже швидко і добре працюють у мережі X і в новинах кабельного телебачення, позитивні речі часто стають добрими дуже повільно.
«Тепер краще», Стефан Загмайстер, 2023 р., опубліковано Phaidon Press Ltd. 264 сторінки, 171×241 мм
Стефан Загмайстер — графічний дизайнер, типограф і художник, який наразі створює некомерційні роботи у своєму нью-йоркському офісі Sagmeister Inc. Його роботи можна знайти в музейних колекціях по всьому світу.
На що ви найбільше звертаєте увагу, обираючи папір для книги?
Я хочу, щоб наші книги були доступними для дуже молодої аудиторії, оскільки вважаю, що це єдина аудиторія, яка може справді отримати користь від їхнього вмісту. Отже, ціна, ймовірно, відіграє найбільшу роль, оскільки я хочу, щоб наші книги були доступні за ціною нижче $30.
Майстерність завжди була для вас дуже важливою. Чому ви надаєте особливого значення у випуску книг?
Я обираю підходи до друку та післядрукарської обробки, які можуть бути важкими та трудомісткими на додрукарському підготовчому етапі, але не коштують багато грошей з огляду на поліграфічне виконання та палітурні операції.
Наскільки важливий вплив на довкілля у вашому виборі паперу?
Якщо аудиторія та наклад – дуже великі, ми намагаємося не друкувати взагалі, а публікувати книгу в цифровому вигляді.
Як, на вашу думку, має відчуватися добра книга?
Вона має відповідати своєму змісту та умовам читання, тобто, можливо, лежати відкритою, бути відповідного розміру для читання в кріслі чи в літаку, або мати відповідний розмір шрифту для своєї аудиторії.
Яка тенденція книжкового дизайну обов’язково має повернутися?
Медична книга, що містить багато шарів.
І яка ніколи не повинна повернутися?
Товста книга: у дев’яності роки ми бачили надто багато погано відредагованих книжок, які вражали своєю вагою.
Який найдивовижніший факт, що ви коли-небудь дізнавалися про книжкове виробництво?
Наскільки незначну роль відіграє переробка старих книжок в наших прагненнях пом’якшити кліматичну катастрофу.
Чи можна судити про книгу за обкладинкою?
Я купую книги та вінілові музичні альбоми просто через красу їхніх обкладинок. У багатьох випадках і вміст чудовий.
Наскільки сьогодні автори впливають на якість книжок?
У нашому випадку вплив значний: ми дуже тісно співпрацюємо з нашим видавцем Phaidon. І ми несемо велику відповідальність за якість загального результату.
Яким ви бачите майбутнє паперу як носія історій та інформації?
Одного разу я сидів поруч з Джеффом Безосом під час обіду і поставив йому схоже запитання: «Як довго, на вашу думку, ще житимуть книги про мистецтво та дизайн?» Він сказав: «100 років».
«Тобі привиділося щось у нефізичному світі, й раптом це фізичне. Папір, на якому воно надруковане, є конкретним проявом цього процесу».
Авторка Мелані Раабе про вічність, довкілля та справжні скарби
Яку останню книгу ви прочитали?
Я читала Maame британської письменниці Джессіки Джордж. Роман. (Сподобалося.)
Як покращується ваше загальне задоволення від читання, коли ви тримаєте книгу, надруковану на високоякісному папері?
Книга, зроблена з якісного паперу, справді змушує серце співати. Я багато читаю, тому, очевидно, я зустрічаю багато книжок на дешевому папері та все одно їх читаю. Але чудовий папір – це величезний плюс.
Що означає відчуття паперу, коли тримаєш книжку?
Вивести книгу в світ і надрукувати її на папері – це цікаве відчуття. Вам примарилося щось у нефізичному світі, і раптом це фізичне. Папір, на якому воно надруковане, є конкретним проявом цього процесу. Тому це дійсно важливо.
Наскільки добрий папір сприяє довговічності вашої роботи?
Дуже сприяє! Я авторка, творець контенту. Я намагаюся повністю віддаватися створенню своїх книг, а також – зробити їх поза часом. Щось, що все ще буде зберігатися через двадцять років. Якщо мої думки будуть надруковані на гарному папері, люди, безсумнівно, будуть тримати їх набагато довше. Книгу, надруковану на вишуканому папері, не викинеш так само легко, як дешеву.
Чи вірите ви, що якісний папір збільшує сприйняття цінності книги для читача?
Абсолютно! Я бачу це в собі. Для мене вміст – основне, але я люблю гарний папір. Ви можете просто відчути, що тримаєте щось цінне.
Наскільки важливий для вас вплив на довкілля?
Це надзвичайно важливо. Коли ти пишеш книгу, то намагаєшся нести у світ добро. Відмова від цього сприятиме руйнуванню навколишнього середовища, тому я багато думаю про це.
Чи може автор брати участь у відборі матеріалів?
Можливо, якщо вашу художню книгу видає невелике видавництво? Я публікую романи у дуже великому видавництві й насправді не маю права голосу при виборі матеріалів.
Які книги особливо вплинули на вас з точки зору взаємодії між змістом і дизайном?
Здебільшого художні книги, хоча є також чудові дитячі книжки, взаємодія з якими включає дотик і відчуття, щоб видання були більш інтригуючими для своїх (молодих) читачів. Є кілька письменників-нон-фікшн і романістів, які роблять чудові речі щодо дизайну. На думку спадає Френк Берцбах.
Мелані Раабе стала відомою завдяки своїм трилерам. Її дебютний роман «Пастка» мав міжнародний успіх. За ним були інші бестселери, які були перекладені 20 мовами, а по деяких були зняті фільми. Її сьома книга вийшла у вересні 2024 року.
Якби вам довелося вибрати ідеальну книгу з точки зору змісту, майстерності та паперу, що б це було?
Я б точно обрала «Дерево кодів» американського письменника Джонатана Сафрана Фоера. Він узяв іншу книгу, яка вже була («Вулиця крокодилів» Бруно Шульца), вирізав більшість слів і створив нову історію. Книга з усіма розрізами виглядає як скульптура з паперу. Який дивовижний витвір мистецтва!
Чи звертаєте ви увагу на те, як переплетені та оброблені книги, і чи збільшує це ваше задоволення від читання?
Це працює! Добре зроблену книгу приємно дивитися, торкатися її та навіть нюхати. І навпаки, книга з поганою палітуркою завжди розчаровує. Ви завжди будете поводитися з добре зробленою книгою набагато обережніше. У мене є особиста теорія, згідно з якою ви автоматично краще сприйматимете її зміст й будете уважніше ставитеся до нього.
Ви ще пам’ятаєте свою першу книгу?
Абсолютно! Це була стара книга казок знаменитих братів Грімм. Вона була добре зроблена, але все ж було помітно, що книга пройшла через багато рук, перш ніж потрапити до мене. Справжній скарб!
Яке відчуття тримати в руках власну книгу після років роботи?
Це схоже на магію, і я завжди дуже пишаюся цим. Це нагадує про те, що видати книгу – командна робота. Думки та історії належать мені, але багато людей додають свій досвід і пристрасть до процесу. Як чудово!
Яка ваша улюблена книга з точки зору дизайну та відчуття?
Мій найбільший скарб – книга, яку я отримала у подарунок, коли була дитиною, моє видання Майкла Ендеса «Нескінченна історія». Це гарна книга у твердій палітурці. Розповідь переносить вас у два різні світи: звичайний світ, у якому ми всі живемо, і захоплюючий світ фантазії під назвою Fantastica. Особливим є те, що книга надрукована не чорною фарбою, а темно-червоною для звичайного світу та красивою темно-зеленою для частин, дія яких відбувається у світі фентезі. Так просто, так ефектно, так красиво!
Як виглядає співпраця між авторами, книжковими дизайнерами та видавцями?
Я думаю, що вся справа в спілкуванні. Мій видавець – це ланка, яка зв’язує мене з дизайнерами та всіма, хто працює над моїми книгами. Він розповідає дизайнерам про мою роботу, щоб передати не лише зміст, але й відчуття та задум моїх романів. На основі цього вони висувають ідеї, а потім ми їх обговорюємо. В ідеалі, поки ми всі не будемо щасливі!
Коли ви даруєте книги, яким надаєте перевагу?
Коли я дарую книгу, я намагаюся вийти з власної голови та подумати про іншу людину. Що їм потрібно, чому вони можуть порадіти? Тоді я виходжу й купую найкрасивішу книгу, яка відповідає цьому опису.
Коротко про Munken
18 пухких книжкових паперів преміумкласу. 34 пухкі книжкові папери. Без вмісту деревної маси та з незначним вмістом деревної маси. Два відтінки і 6 версій для масового ринку. Найбільш довговічні сорти. ISO 9706. Усі гатунки доступні з різною масою квадратного метра. Усі стандартні книжкові папери Munken мають сертифікати FSC®, PEFC™, EU Ecolabel і Cradle to Cradle Certified®.
Вага та відтінки
Лінійка Munken Book – це широкий асортимент некрейдованого пухкого паперу, який ідеально підходить для видавничого ринку. Залежно від того, чи ви публікуєте художню літературу, нон-фікшн, репортаж чи біографію, ці папери ідеально задовольнять ваші потреби.
«Книжковий папір Munken Premium – це ексклюзивний, класичний, на 100% чистоцелюлозний папір для книг, які служать поколінням. Це книги з історіями, що мають жити крізь віки, надруковані на сторінках, які проходять через руки багатьох читачів.
Асортимент Arctic Paper включає в себе Munken Premium White і Munken Premium Cream.
Munken Print White і Munken Print Cream – це два високоякісні книжкові папери, виготовлені з оптимізованої суміші бездеревної целюлози та целюлози з вмістом деревної маси, що поєднує якість чистоцелюлозної поверхні з перевагами основи з вмістом деревної маси для високоефективного друку. Це забезпечує високу тиражостійкість з чудовим результатом друку – в тому числі повноколірного – що неодмінно сподобається читачеві.
Munken Print постачається в широкому діапазоні граматур, що дає змогу використовувати папір однакової якості як для обкладинок, так і для блоків.
Ґатунок | Пухкість | Вага, г/м² |
Munken Premium White | 17,5 | 80, 90D |
Munken Premium Cream | 13 15 17,5 19,5 |
80, 90, 100, 115 70D, 80, 90, 100 70D, 80, 90, 100D 70D, 80, 90, 100 |
Munken Print White | 15 18 20 |
70, 80, 90, 100, 115, 150, 300B 70, 80, 90, 100D, 115, 150D 70D, 80, 90, 100D |
Munken Print Cream | 15 18 20 |
70, 80, 90, 100, 115, 150, 300B 70, 80, 90, 100, 115, 150D 70D, 80, 90, 100 |
B Ламінований папір
D Нестандартне виробництво (мін. потреба 10 тонн і відповідна підготовка папероробної машини).
Найновіша технічна інформація та інші технічні рекомендації щодо продукції Munken на сайті arcticpaper.com
Техніка друку на Munken
Munken підходить для офсетного, флексографічного, лазерного (чорно-білого), струменевого (чорно-білого) та високошвидкісного струменевого друку. Оскільки дедалі більше книг видається малими накладами, нерідко з економічних міркувань, перевидання все частіше виготовляються з використанням високошвидкісної струменевої технології. Щоб мати можливість задовольнити потреби клієнтів, Arctic Paper пропонує на запит багатофункціональну версію Munken Print і Munken Premium, поверхня якої спеціально оброблена для досягнення оптимальної якості високошвидкісного струменевого друку.
«Стабільність Munken вражає, що забезпечує безвідмовну роботу наших машин щоразу», – сказав Джастін Ебботт, оператор ЦДМ Screen Truepress JET 560HDX під час drupa 2024.
Фабрика у Мюнкедалі
Папір Munken виробляється в Мюнкедалі, селі за 100 км на північ від Гетеборга (Швеція). Мюнкедаль знаходиться біля річки Ерекіль, яка багата лососем, і впадає в єдиний пороговий фіорд країни Гуллмарн. І річка, і фіорд визнані природними заповідниками. Фабрика Munkedal заснована у 1871 році й завжди була тісно пов’язана із природними умовами на мальовничому західному узбережжі Швеції. Сьогодні це одна з найбільш екологічно чистих паперових фабрик у світі, яка практикує стале виробництво. Munken Paper Mill є першою паперовою фабрикою в світі, яка успішно пройшла сертифікацію Cradle to Cradle Certified® для повного асортименту продукції.
Сертифікати
Сертифікація ISO 14001 і EMAS FSC® (FSC-CO20737) або PEFC™ (PEFC/05-33-99)
Сертифікація Cradle to Cradle Certified®
Екомаркування ЄС
Паперовий профіль
ISEGA щодо контакту з харчовими продуктами та безпеки іграшок
«Я надаю перевагу книгам у щільних палітурках за їхню красу на полиці».
Книголюбка Керолайн Розенкранц про звичайну радість читання
Яку останню книгу ви прочитали?
Demon Copperhead («Демон Мідноголовий») Барбари Кінгсолвер – абсолютно зачарована цим сучасним повторенням «Девіда Копперфілда» Чарльза Діккенса. Відверта, карколомно реалістична та чудово написана історія. Це не опишеш словами!
Які три книги справили на вас особливе враження?
«Маленьке життя» Ханьї Янагіхари, найкраща книга, яку я коли-небудь читала. Ніколи раніше я так не любила вигаданих персонажів. Вона неперевершена в усіх відношеннях. Серія «Бертаун» Фредріка Бекмана. Мій улюблений письменник і, на мій погляд, його найбільший твір. Ніхто не може описати людей, почуття та стосунки так, як це робить він, з такими легкістю, гумором і реченнями, які проникають прямо в серце. The Horrific Sufferings of the Mind-Reading Monster Hercules Barefoot («Жахливі страждання чудовиська Геркулеса, який читає думки босоніж») Карла-Йогана Валльгрена. Історія не для всіх, тому що вона унікальна. Але якщо вона «зайде», то стане однією з тих, які ви ніколи не забудете. Це казка для дорослих про кохання та про те, як воно справді може допомогти будь-кому подолати найжахливіші речі в житті.
Що ви робите з книгою, коли закінчуєте її читати?
Намагаюся розмістити її на одній із моїх книжкових полиць! Вони досить насичені, але я живу за девізом «Де є бажання, є і шлях». Крім того, я люблю позичати мої улюблені книги друзям і родичам, оскільки я дуже хочу, щоб більше людей читали добрі книги.
Як змінюється ваше загальне задоволення від читання, коли ви тримаєте книгу, надруковану на якісному папері, а не на дешевому?
Це, безумовно, сприяє загальному досвіду читання – це моя улюблена справа. Я б порівняла це зі справді якісним вином в ідеальному келиху або прослуховуванням музики з чудовими колонками. Обидва варіанти і так працюють, але виходять на новий рівень із відповідним обладнанням. Це справді посилює насолоду.
Наскільки важливий для вас вплив на довкілля?
Виробництво та поводження з папером є важливими через значну його кількість, яка використовується, – особливо для таких завзятих читачів, як я, що надають перевагу фізичним книгам.
Керолайн Розенкранц – завзята читачка, яка надає своєму цифровому книжковому клубу улюблені книги. Коли Керолайн не читає книгу на шезлонгу на півдні Франції, вона працює консультантом із комунікацій.
Як ви вважаєте, важливість високоякісного паперу зросла чи зменшилася в епоху цифрових технологій?
Однозначно зросла! Оскільки ми настільки цифрові практично в усьому, що робимо наразі, свідомий вибір нецифрового досвіду здійснюється з більшою точністю та обережністю. Я б сказала, що це стало своєрідною розкішшю, де висока якість є ключовим фактором.
Чи може папір надати книзі індивідуальності?
Абсолютно. Наприклад, для книги «Демон Мідноголовий» Барбари Кінгсолвер використано красивий, грубий, структурований папір кремового кольору, який, на мою думку, додає автентичності всій історії. Якби видання було зроблене на іншому папері, воно б інакше сприймалося.
Чи звертаєте ви увагу на те, як переплетені та оброблені книги?
Так, я надаю перевагу книгам у твердих палітурках за їхню красу на полиці (дім без книг – це не зовсім дім, якщо ви запитаєте мене). Однак для подорожей я обираю легші версії, інакше мій багаж стає надто важким!
Коли ви порівнюєте, яка різниця між триманням книги та мобільного телефону?
З чого мені почати? Це як дві різні планети, і Книжкова Планета, безсумнівно, є тією, на якій варто спробувати залишитися. Я проводжу надто багато годин на день за своїм телефоном, тому прагну якомога частіше замінювати його книгою. Я переконана, що тримати книгу в руках краще для психічного здоров’я, зору та загального самопочуття, ніж проводити той самий час з телефоном у руках. І це, за іронією долі, думка людини, яка працює в соціальних мережах.
Яке ваше улюблене місце та час для читання?
Я хотіла б сказати «Будь-який час і будь-яке місце», але якщо потрібно обирати, є два варіанти. Номер один – на шезлонгу на півдні Франції, де я проводжу все своє літо. У другій половині дня сонце стоїть досить низько. Добре, що це також близько до води, тому я можу почути шум хвиль на задньому плані. Інший варіант трохи доступніший. Я вдаюся до нього щовечора перед сном. У своєму ліжку, проводячи принаймні 30 хвилин з книгою, перш ніж попрощатися з днем.
Стійкість
Сталий розвиток є основою бізнесу Arctic Paper: компанія вірить, що ви не можете вести бізнес, не враховуючи вплив організації на довкілля та суспільство. Arctic Paper прагне залишити якомога менший слід, маючи при цьому якнайбільший позитивний вплив на суб’єктів, зацікавлених у співпраці.
Це відповідальність Arctic Paper як компанії, у якій працює більше ніж тисяча співробітників по всій Європі, що постачає свою продукцію клієнтам по всьому світу, і чий виробничий процес заснований на використанні відновлюваної сировини.
Споживання води
Доступ до прісної води на планеті різний. У багатьох місцях відчувається дефіцит ґрунтових вод, які є абсолютно потрібними, коли йдеться про питну воду, але все ж ґрунтові води іноді використовують для виготовлення паперу. Arctic Paper не потрібно цього робити.
Справа в тому, що для виробництва паперу потрібно багато води. Але на відміну від лісів і парникового ефекту, які впливають на атмосферу в усьому світі, доступ до води та її використання мають локальний вплив. Arctic Paper Munkedal розташований поблизу великого водотоку, де випадає значна кількість опадів, і є великий запас прісної води.
У виробництві паперу вода використовується для розчинення целюлози у волокнисту масу, яка потім змішується з усіма іншими інгредієнтами, щоб мати можливість перекачувати та транспортувати волокна та целюлозу в напірний ящик папероробної машини. Оскільки целюлозна маса зневоднюється після розміщення в папероробній машині, більшу частину води можна повторно використовувати на паперовій фабриці. Вода, яка не рециркулює, очищується на місці, а потім скидається назад у річку Мюнкедалсалвен. Arctic Paper Munkedals використовує близько чотирьох літрів води для виготовлення кілограму паперу, а це означає, що фабрика є лідером з економії води. Середній ринковий показник – 8–15 літрів води на кілограм паперу. Завдяки низькому споживанню води фабрикою Arctic Paper також економить багато енергії, оскільки потрібно нагрівати менше води, а очищення потребує менше ресурсів.
Енергія
Зміна клімату потребує перегляду соціального та економічного ставлення всієї галузі. Як компанія, яка прагне до екологічної та соціальної стійкості, Arctic Paper зосереджена на пошуку нових можливостей для покращення діяльності та виробничих процесів через впровадження нових джерел енергії та підвищення енергоефективності. Перехід від викопних до невикопних джерел енергії є однією з основних проблем, з якими стикається наша цивілізація.
Arctic Paper вживає заходів для створення цього майбутнього. Компанія має чітке бачення, яке робить ці зміни можливими. Гідроенергетика, сонячні батареї та інші види зеленої енергії в поєднанні з інтелектуальним використанням відходів – все на основі відновлюваних джерел.
Arctic Paper Munkedals сьогодні використовує електроенергію власної гідроелектростанції та придбану у місцевої шведської електромережі. Тепло (пара) в основному надходить із зовнішнього сміттєспалювального заводу, безпосередньо підключеного до фабрики.
Найбільш енергоємними процесами у виробництві паперу є утворення пари, яка використовується для сушіння паперу та роботи двигунів папероробних машин, обладнання для підготовки паперової маси та насосів.
Енергоефективність є одним із найважливіших аспектів процесу виробництва паперу, тому Arctic Paper прагне зменшити споживання енергії на кожному етапі. Компанія реалізує проєкти, спрямовані на збільшення частки енергії з відновлюваних джерел. Її діяльність у цій сфері допомагає скоротити викиди парникових газів, знизити попит на імпорт енергоносіїв і зменшити собівартість виробництва.
Щороку Arctic Paper ініціює різноманітні програми енергоефективності, щоб зменшити вплив на довкілля. Компанія оптимізує та оновлює всі установки та обладнання, а також постійно оцінює процеси, щоб визначити майбутні інвестиції. Гарними прикладами зусиль Arctic Paper щодо зменшення впливу на довкілля є проєкти вакуумних систем у Мюнкедалі.
У випадку з Мюнкедалем регулювання швидкості трьох вакуумних насосів сприяло річній економії 700 МВт-год, скороченню приблизно на 10% енергії, яку споживає папероробна машина.
Впродовж року було проведено енергетичну сертифікацію всіх операцій Arctic Paper Munkedals та визначено низку потенційних проєктів з енергозбереження. Крім того, у Мюнкедалі було встановлено менші сонячні панелі у рамках стратегії Arctic Paper Group, яка також включає набагато більші інсталяції в інших місцях.
Від колиски до колиски
Весь папір Munken, вироблений Arctic Paper Munkedals, має сертифікат Cradle to Cradle Certified® на бронзовому рівні. Весь процес виробництва фабрики в Мюнкедалі було перевірено щодо використання енергії, управління водою та соціальної справедливості. Крім того, увесь папір Munken отримав срібний сертифікат придатності матеріалу за багатоаспектним стандартом продукту.
Cradle to Cradle Certified® є всесвітньо визнаним стандартом для продуктів з циклічною переробкою. Застосовуючи принцип дизайну Cradle to Cradle, Arctic Paper не лише мінімізує свій негативний вплив на довкілля – компанія «виходить за рамки», залишаючи позитивний слід.
Cradle to Cradle Certified® Product Standard був створений Майклом Браунгартом і Вільямом МакДоно в дев’яностих роках і призначений для встановлення інтегрованого і послідовного підходу циклічної економіки. Стандарт спрямовує дизайнерів і виробників через процес постійного вдосконалення, який розглядає стійкість продукту через п’ять категорій якості: здоров’я матеріалів, повторне використання матеріалів, відновлювані джерела енергії та управління викидами вуглецю, управління водними ресурсами та соціальна справедливість.
Сертифікований Cradle to Cradle (C2C) продукт отримує рівень досягнення в кожній категорії – базовий, бронзовий, срібний, золотий, або Platinum – де найнижчий рівень досягнення представляє загальну оцінку продукту. Arctic Paper прагне зробити свій внесок і робить все можливе для вирішення загального виклику зміни клімату. Знаючи все про кожен процес і основний матеріал, Arctic Paper може рухатися вперед і створювати безпечні і стійкі продукти для майбутнього.
Завдяки C2C Arctic Paper прагне досягти більшої рівноваги з природою з чіткою метою наблизитися до справжньої циркулярної економіки. Munken Paper Mill є першою паперовою фабрикою в світі, яка успішно пройшла сертифікацію Cradle to Cradle Certified® для повного асортименту продукції.