ПРОДУКТОВА СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ
На момент інсталяції першої ЦДМ у компанії було три основні напрямки роботи:
• обслуговування великих корпоративних клієнтів;
• виготовлення етикеткової продукції в аркушах;
• виготовлення роздрібних замовлень – візитівок, буклетів, плакатів та іншої подібної продукції.
Ситуація, спричинена пандемією COVID 19, змусила керівників компанії переосмислити підходи до роботи з клієнтами, до механізмів заробляння коштів та визначитися з напрямком розвитку. Стало зрозумілим: якщо продовжувати робити «все для всіх, на вчора», то й надалі траплятимуться певні збої, а достатніх можливостей для розвитку не буде.
Частка етикеткової продукції у пакеті замовлень «Паперівки» поступово збільшувалася. Після інсталяції Xerox® Versant® Press 180
компанія створила повний цикл з виготовлення етикеток, бо вже мала власні ріжучі плотери. Натомість в сегмент малотиражного паковання «Паперівка» входила поступово: видрукувані аркуші віддавали партнерам на висікання.
Замкнений цикл з виготовлення пакування, забігаючи наперед, «Паперівці» вдалося створити вже під час війни. Сьогодні компанія має
три планшетний плотер для порізки картону і два плотери для порізки наліпок, у планах – придбати плотери з рухомим робочим столом.
Стрімке зростання у напрямках самоклейної етикетки та картонного паковання стало можливим завдяки активним діям із залучення клієнтів з середовища крафтових виробників. Менеджер з продажів активно шукав замовників саме серед крафтових виробників (косметики, їжі, свічок тощо). За 3-4 місяці компанії вдалося створити базу з 50 компаній, кожна з яких розміщує замовлення принаймні раз на місяць, а дехто і раз на тиждень. Відповідно, вдається уникати більшості проблем з підготовкою макетів, бо чимало з клієнтів просто друкують повторні замовлення.


ПІСЛЯ ПОЧАТКУ ВІДКРИТОЇ АГРЕСІЇ
«Паперівка» припиняла працювати лише на одну добу. А вже 25 лютого 2022 р. Олександр Голомідов з партнером Володимиром Смуком вийшли на роботу. Почали надходити запити від військових, що потребували журналів обліку, частину обладнання та меблі компанія передала новоствореним бригадам. За два-три тижні «Паперівка» використала всі залишки матеріалів та тонери, а наявні гроші витратила на придбання офсетного паперу для друку журналів обліку.
Десь на початку березня до компанії звернулися з першим комерційним замовленням. Потроху набирали замовлення з різних груп у месенджерах, включаючи нашу «Друкуймо разом» у Telegram.
На початку квітня на роботу вийшли менеджери, дизайнери, й з середини місяця почалася повноцінна робота. Цьому посприяла, на жаль, війна, бо багато друкарень закрилося, й івано-франківська компанія почала виконувати багато запитів замовників з Харкова,
Херсонської, Миколаївської, Одеської областей, навіть Києва.
А ще керівники «Паперівки» допомагали деяким колегам-поліграфістам: знаходили житло, допомагали з друком, надавали приміщення для роботи менеджерів.

На довоєнні обсяги компанії вдалося вийти у травні 2022 р., а в червні обсяги у доларовому еквіваленті навіть збільшилися, порівняно з 2021 роком.
Під час перших блекаутів, восени 2022 р., у «Паперівці» взагалі не було відключень світла. Потім, під час наступних хвиль, світло іноді вимикали. А влітку 2024 р. світло почали вимикати постійно, тому друкарня придбала генератор і вирішила питання з енергією.
Трансформація бізнесу під час війни не оминула й «Паперівку».
На початку 2024 р. друкарня відмовилася від напрямку трафаретного друку. Невелика дільниця, пов’язана з виготовленням одягу та друком на чашках, поки працює. Але директор та співвласник компанії Олександр Голомідов не виключає, що й цей напрямок буде закрито 2025 р., бо обсяги сувенірної продукції знижуються, відповідно, у компанії не приділяють значної уваги розвиткові ділянки сублімаційного друку.

Олександр Голомідов, співвласник компанії «Паперівка»:
«Ми стали максимальними фанатами Xerox. І нічого іншого взагалі вже не розглядаємо. Xerox® Versant® 280 Press — дуже
універсальний апарат, що не має проблем зі щільними паперами.
ЦДМ чудово витримує будь-які наклади (нерідко «Паперівка» друкує кількатисячні наклади)».

Натомість зосередитися лише на самоклейних етикетках та малотиражному пакованні поки не вдається, бо надходить чимало замовлень з комерційної поліграфії, й частка таких замовлень у грошовому вимірі у компанії досить висока. У «Паперівці» нікому не відмовляють, бо не можуть собі цього дозволити, але шукають шляхи оптимального поєднання напрямків.
«Цифровій друкарській машині байдуже – надрукувати на самоклейній плівці чи на крейдованому папері щільністю 130 г/м², то чому б ні», – зазначає Олександр Голомідов. До речі, нещодавно компанія посилила і напрям виготовлення комерційної поліграфічної продукції – придбали буклетмейкери та автоматичні бігувальники. «Я не вірю, що нам в розрізі 3-4 років вдасться відмовитися від комерційної поліграфії. І я не знаю, а чи потрібно від неї відмовлятися, – розмірковує Олександр. – Скоріше варто придбати ще одну ЦДМ та розподілити потоки замовлень».

 Таблиця. Технічні характеристики Xerox® Versant® 280 Press

Параметр

Значення

Швидкість друку

До 80 стор. А4/хв. для матеріалів друку щільністю 52-220 г/м².

До 60 стор. А4/хв. для 220-400 г/м².

До 80 стор. А4/хв. для 52-400 г/м² з опцією ASRS пакета продуктивності

Роздільна здатність друку 

До 2400x2400 dpi

Типи растрів

Лінійний (200 lpi, 150 lpi).

Точковий (до 600 dot).

Стохастичний.

Комбіновані растри

Макс. формат матеріалів (стандартний)

330х488 мм

Макс. формат матеріалів (режим банера)

330х660 мм

Макс. формат матеріалів (з вакуумним податчиком)

330х1200 мм

Область задруківки (стандартний)

до 326х482 мм

Область задруківки (режим банера)

до 323х644 мм

Область задруківки (режим XLS)

до 323х1192 мм

Щільність матеріалів

52-400 г/м²

Щільність матеріалів під час двостороннього друку (дуплекс)

До 350 г/м²

Рекомендоване навантаження (на місяць, формат А4)

80000 стор.

Макс. навантаження (на місяць, формат А4)

750000 стор.

МОТИВИ ПРИДБАННЯ НОВОЇ ЦДМ
Оскільки «Паперівка» виготовляє багато етикетки, в неї є стабільний запит на білий колір при друці на прозорих матеріалах.
Тривалий час подібні замовлення «Паперівка» розміщувала на «Зборці», але згодом в компанії вирішили придбати новий кольоровий Xerox® Versant® 280 Press: «Наприкінці 2023 р. ми зрозуміли, що у 2024 р. треба планувати придбання нової ЦДМ».
Першу ЦДМ – Xerox® Versant® Press 180 – перевели на друк додатковими кольорами з використанням опції Adaptive CMYK+, встановивши набір спеціальних тонерів Vivid Toner Kit (білий, золотий, срібний та прозорий).
На відміну від ситуації з вибором Xerox® Versant® Press 180 цього разу Xerox® Versant® 280 Press став для «Паперівки» безальтернативним вибором. Компанії подобається працювати з Xerox. Це насамперед простота обслуговування: машина не перебуває на
контракті, й «Паперівка» обслуговує її самостійно. У компанії не працювали з машинами нижчього та вищого класу, ніж Xerox® Versant®
Press 180/280, а щодо цих ЦДМ Олександр наголошує, що машини дуже прості у роботі.
Зокрема він зазначає, що немає майже жодних проблем з матеріалами, всі вони чудово поводяться у машинах (завдяки системі Integrated Registration Alignment для автоматичного контролю датчиків у тракті транспортування паперу – ред.). Машини чудово тримають колір у накладі.

Вражені у «Паперівці» й витривалістю Xerox® Versant® Press 180, що спростило вибір чергової ЦДМ: «Xerox® Versant® Press 180 на останніх виборах друкував шість днів поспіль (біля ЦДМ чергував оператор, що завантажував матеріали та змінював тонери». За словами Олександра Голомідова, рекомендоване навантаження Xerox® Versant® Press 180 було збільшено з 80 тис. А4 на місяць до 272 тис. А3. Отже допустимі норми перебільшено майже в сім разів, і Xerox® Versant® Press 180 чудово впорався з цим і чудово друкував після цього.
Керівник «Паперівки» вважає, що краще мати однакові машини: це уніфікація запчастин, тонеру, туб. А якщо одна з ЦДМ вийде з ладу, то завжди є друга на підстраховці.

 

Конкурентні переваги Xerox® Versant® 280 Press

Висока якість друку
• Ultra HD (2400х2400 dpi) з технологією VCSEL ROS (Vertical Cavity Surface Emitting Laser), яка забезпечує реальну роздільну здатність 2400 dpi при повнокольоровому друці;
• RIP рендеринг 1200x1200 dpi із глибиною кольору до 10 біт;
• 150, 175, 200, 300, 600 Clustered Dot (точковий растр);
• 150, 200 Rotated Line Screen (лінійний растр);
• стохастичний растр FM Stochastic Screen;
• комбіновані растри.
Автоматичне регулювання якості зображення SIQA (Simple
Image Quality Adjustment). Забезпечує вирівнювання зображення на аркуші та контроль щільності зображення на виході;
Система Integrated Registration Alignment (IRA), комплексне рішення автоматичного контролю датчиків у тракті транспортування паперу, забезпечує стабільну подачу друкованих матеріалів.
Тонер EA Low Melt Dry Ink, з низьким рівнем блиску, стабільної дрібної фракції. Забезпечує друк тонких елементів та ліній, чіткість
будь-яких зображень. Відбитки не бликують, ламінація тримається краще через відсутність у складі тонера воску.
Широкий діапазон налаштувань для матеріалів друку – регулювання струмів першого перенесення, струмів другого перенесення для 1 та 2 сторони, застосування профілю по геометрії відбитка, регулювання вирівнювання аркуша (Decurler), зміна температури ф’юзера в діапазоні -5 – +5° С.
Два контролери на вибір
• EFI integrated EX-i 280 (навісний);
• EFI external EX 280 (зовнішній).

Фахівець говорить про певні відмінності Xerox® Versant® Press 180 та Xerox® Versant® 280 Press. Зокрема, Xerox® Versant® 280 Press, за паспортними характеристиками, може працювати з матеріалами щільністю 350 г/м² у дуплексі, у Xerox® Versant® Press 180 цієї можливості програмно не було, хоча чимало друкарень це робили.

За словами Олександра Голомідова, Xerox® Versant® 280 Press швидший в обробці документів, напевно, завдяки RIP EFI EX-i 280,
відповідно, суттєво зменшено час виходу першої копії.
На можливість банерного друку (323х644 мм) у «Паперівці» ставку не роблять, хоча іноді й використовують.
Xerox® Versant® 280 Press «Паперівка» придбала у конфігурації з лотками великої ємності.

Xerox® Versant® 280 Press «Паперівка» придбала у конфігурації з лотками великої ємності. Але інших додаткових модулів не купували.

 

ДОСВІД З ADAPTIVE CMYK+
На момент інсталяції Xerox® Versant® 280 Press в черзі було 20 макетів, які чекали на друк з додатковими кольорами.
«Паперівка» – четверта друкарня в Україні, де інстальовано Adaptive CMYK+ на Xerox® Versant® Press і єдина друкарня, що використовує під цю опцію окрему ЦДМ. До цього в «Паперівці» тим клієнтам, хто потребував продукції з білим кольором, чесно казали, що такі замовлення виконують на підряді в Києві. Доводилося чекати 4-5 днів (при цьому основну масу замовлень «Паперівка» виконує за 1-2 доби).
Використання нелінійного підходу до вирішення проблеми з переобладнання Versant на додаткові кольори Vivid Kit, а саме переведення старішої машини на оздоблення, додає відчутні переваги!
Друкарня не витрачає час на перемикання і налаштування між режимами CMYK і WGSC. Друк від 1 листа білим, золотим та срібним тонерами без додаткових оплат – ось основна перевага «Паперівки» (на відміну від інших друкарень, що мають Xerox Vivid Kit).
Для компанії Adaptive CMYK+ – це інвестиція в додану вартість та перспективні ринки. Олександр Голомідов зазначає, що не так багато виробників в оперативній поліграфії в Україні мають можливість (а головне вміють) якісно наносити білий колір: не більше двадцяти, які це роблять справді якісно. Бо, наприклад, при інсталяції Adaptive CMYK+ на молодші машини Xerox є проблеми з насиченістю білого тонера, бо не можна ефективно регулювати токи переносу та досягати приголомшливих ефектів.
У випадку з Xerox® Versant® Press можливість наносити CMYK та додаткові кольори за два прогони – це не супервау-можливість, але основна маса макетів, що надходять до «Паперівки», – з чистим білим коліром, без домішування CMYK. Відповідно, компанія може
наносити всі додаткові кольори за один прохід. Навіть старші машини лінійки Xerox цього робити не можуть, бо мають лише два слоти під додаткові кольори, – підкреслює Олександр. Отже, Xerox® Versant® 280 Press надає певну універсальність. «Я дуже позитивно на її можливості дивлюся та сповнений бажання йти вперед, створювати ринок та залучати клієнтів».
З початком COVID 19 у «Паперівці» вирішили, що будь-які взірці клієнтам надаватимуть безкоштовно, чого б це не було варто.
Відповідно, компанія переробляє макети клієнтів, додаючи прикраси так, як вважає за потрібне, та розсилає взірці, щоб отримати максимальний ефект від технології Adaptive CMYK+.
Попри те, що клієнтам виготовлення продукції з прикрасами обходиться дорожче, відгуки схвальні. Й близько десяти клієнтів вже
на постійній основі замовляють продукцію з додатковими кольорами.
Поки далеко не всі провідні клієнти отримали взірці, але їм повідомили про таку можливість, і вони з нетерпінням чекають на семпли.
При цьому «Паперівка» продовжує продавати послуги з нанесення об’ємного лаку та фольги. Деякі клієнти прагнуть саме такої можливості, й їх ніхто насильно не переводитиме на Vivid Kit. Проте частина клієнтів, що раніше замовляли гаряче тиснення на наліпках,
тепер надають перевагу нанесенню цифрових прикрас на Xerox®Versant® Press.


КОНКУРЕНТНЕ СЕРЕДОВИЩЕ
Після інсталяції Xerox® Versant® 280 Press стала єдиною друкарнею з Івано-Франківська, що має дві ЦДМ середнього виробничого рівня. Аналогічні машини у місті є, але вони встановлені в друкарнях, які керівник «Паперівки» навіть не вважає конкурентами. Найпотужніший конкурент «Паперівки» має ЦДМ від іншого виробника. Натомість друкарні працюють за різними напрямками – «Паперівка» здебільшого по етикетці та пакованню, а конкурент – за напрямом комерційної поліграфії.
Та й не є «Паперівка» власне локальним виробником, бо 50% замовлень надходять з інших регіонів України. На співвідношення локальних та замовлень з інших міст впливає сезонність, але компанія активно працює по всій Україні. «Чимало замовників з Києва, і їм зручніше замовити в нас і отримати наступного дня «Новою поштою». Навіть в одного з київських клієнтів у будинку є цифрова друкарня, але йому дешевше та швидше виготовити продукцію в «Паперівці», – зазначає Олександр Голомідов.
Отже компанія розвиває ринок України, бо локальний ринок обмежений та висококонкурентний. «Чому ж ще треба друкувати у ″Паперівці″?», – запитуємо в Олександра.

Швидкість – першочергова перевага.
Якість – в компанії слідкують за нею та відбраковують продукцію з вадами.
Клієнтоорієнтованість – в компанії нерідко відмовляють клієнтів розмістити замовлення не через те, що його складно виконати, а тому що краще використати інші рішення. «Дуже часто клієнти телефонують та радяться, як краще реалізувати їхні ідеї, і ми в цьому їм допомагаємо, рекомендуємо іншу друкарню, бо вона це зробить краще та має для цього можливості», – говорить Олександр Голомідов.
Отже, для «Паперівки» першочергове – задоволений клієнт.

АВТОМАТИЗАЦІЯ
Виклик військових часів – кадрова криза, тому чимало компаній вкладають кошти в засоби автоматизації, щоб менше залежати від
людського фактору, полегшити виробництво, позбутися видатків.
Щоправда, у «Паперівці» відчутного кадрового голоду немає: лише один друкар пішов воювати та й те вже звільнився з ЗСУ та повернувся в компанію.
Натомість «Паперівка» досить давно, починаючи з 2017 р., ще до того, як мала власне виробництво, використовувала CRM-систему.
Раніше це був bitrix, від якого компанія відмовилася з першого дня війни та перейшла на Creatio (колишній «Терра Софт»), яка дає змогу автоматизувати процеси прийому замовлень, прорахунку, виставлення рахунків, ведення клієнтів «Паперівка» давно автоматизувала.
В Creatio потужний блок бізнес-процесів, на суб’єктивну думку Олександра – найсильніший з-поміж всіх конкурентних CRM, і досить багато банальних речей у «Паперівці» покладено на бізнес-процеси (цим займається партнер Олександра), щоб менеджери не витрачали час на рутинні операції.
Виробництво також працює в цій системі: менеджер ставить завдання, що спочатку потрапляє до дизайнера, а потім автоматично
після закриття завдання дизайнером переходить до друкаря (того чи іншого, залежно від завдань).

СПІВПРАЦЯ З ПАРТНЕРОМ
Постачальником останнього Xerox® Versant® Press 280 до «Паперівки» є партнер Xerox компанія PM-Shop з Білої Церкви.
«Якість обслуговування, швидкість реагування на проблеми, відправлення витратних запчастин. Можливість придбати машину не на умовах клік-контракту. Засновники PM-Shop інвестували гроші в те, щоб бути для мене зручним», – зазначає Олександр Голомідов.

ПЛАНИ
Власники «Паперівки» планують найближчим часом інвестувати у виробничі засоби автоматизації: автоматичний ламінатор, планшетний плотер з автоматичним рухомим столом, бігувально-фальцювальну лінію (комплексне рішення, що дасть змогу працювати з широким діапазоном матеріалів).
«Я бачу «Паперівку» як компанію в країні, що перемогла у війні. Що ж до розвитку, то основні зусилля після Перемоги будуть спрямовані на європейський ринок та роботу з європейськими крафтовими виробниками», – зазначає Олександр Голомидов.
Компанія офіційно зареєструвала торговельну марку paperivka та логотип та перейшла на домен ua, щоб ефективно працювати на всю Україну. Це важливий момент довіри з боку замовників.
«Чимало клієнтів звертаються до компанії за рекомендаціями інших виробників. Хочу, щоб в Україні знали, що якщо йдеться про
етикетку, «Паперівка» точно це зробить», – резюмує Олександр Голомідов.