Друкарня «Волиньполіграф» є одним з лідерів поліграфії на Волині. Це багатопрофільне підприємство, у діяльності якого цифровий друк займає не останнє місце. Зумовлене це як зміною кон’юнктури друкарського ринку, так і перевагами цифрових друкарських машин, основними з яких є швидкість та варіативність виготовлення замовлень, добра інтеграція з іншими друкарськими та післядрукарськими технологіями, неабияк важливий за умов кадрової кризи високий рівень автоматизації.

Вже понад 15 років «Волиньполіграф» робить ставку на ЦДМ компанії Konica Minolta.

 

Про друкарню

Компанія «Волиньполіграф» працює на ринку поліграфії України 25 років. Вона є одним з лідерів поліграфії в регіоні та виконує увесь спектр друкарських послуг на власному обладнанні.

Компанія «Волиньполіграф» починала з друку на цифрових дуплікаторах: виготовляла бланки та журнали. Згодом друкарня придбала перший Romayor, а пізніше Heidelberg у форматі А2.

Сьогодні «Вольньполіграф» надає послуги офсетного, цифрового, широкоформатного друку. Серед інших послуг компанії — дизайн, ламінування, тиснення, фольгування, висікання, зшивка ниткою, термосклеювання, усі види переплетіння документації, палітурні роботи, листопідбір, зшивка на металеву і пластикову пружину, плотерна порізка.

Відповідно, крім друкарського устаткування, «Волиньполіграф» має ниткозшивне устаткування, обладнання для виготовлення твердої палітурки, термоклейове, листопідбірне устаткування з модулями зшивання, ламінатори, біндери, прес для тиснення, гільйотини, ріжучі плотери.

Яскраво вираженої продуктової спеціалізації «Волиньполіграф» не має і виготовляє як комерційну поліграфічну продукцію, багатосторінкові видання, книжки, так і картонне паковання, брендовану сувенірну продукцію, наліпки в рулонах, паперові стаканчики тощо.

Власником та директором компанії «Волиньполіграф» є сьогодні Жанна Гадяк, що спочатку була одним з засновників друкарні. Також Жанна разом з партнером викупили офсетну друкарню у Рівному – «Поліграфінтер». Відповідно, Жанна є власником «Волиньполіграфу», а партнер – друкарні «Поліграфінтер», але компанії користуються спільним ресурсом.

Крім того, «Волиньполіграф» є представництвом компанії «Вольф», і це ще більше розширює можливості друкарні, надає більшу свободу дій у роботі з клієнтами. Крім безпосередньої присутності на локальних ринках Луцька та Рівного, «Волиньполіграф» пропонує й послуги від партнера, пов’язані з виготовленням збірних накладів та друком у листах. «Волиньполіграф», за словами Жанни Гадяк, — багатофункціональна та багатозадачна друкарня. В компанії немає вузької спеціалізації, а в замовника завжди є можливість вибору.

Друкарня працює переважно з корпоративними замовниками, а не роздрібними клієнтами.

З компанією «Волиньполіграф» тривалий час співпрацюють бюджетні компанії, управління, територіальні служби, комерційні організації, які замовляють і звичайні журнали, і презентаційну продукцію. 

«Волиньполіграф» — одна з двох друкарень на Волині, що друкує бюлетені, їй в цьому питанні довіряє держава. Це ключове випробування, яке проходить друкарня: великі обсяги, авральні замовлення. «Рано чи пізно вибори відбудуться, тому ми завжди напоготові, бо в нас на Волині є лише дві друкарні, що мають змогу та договори друкувати виборчі документи. Одна друкарня в жодному випадку не впорається. Ми маємо якісну друкарську техніку, в тому числі цифрове устаткування, тому завжди готові вирішувати проблемні термінові питання, пов’язані з друком бюлетенів та іншої виборчої документації», — зазначає Жанна Гадяк.

Випробування

У перші дні відкритої агресії хтось з працівників друкарні «Волиньполіграф» втік до Польщі, хтось виїхав до села, відповідно на директорку друкарні ліг великий тягар відповідальності за майбутнє компанії. Довелося опановувати навички й робітничих друкарських професій.

«Мене запитують ″А чого ти це робиш?″. А того що нема кому, а нові співробітниці, що прийшли, цього робити не вміють. Вчитися часу немає, треба було робити швидко, щоб компанія встояла», — зазначає Жанна.

Перший рік «великої війни» підприємству було непереливки. Але така ситуація дала змогу, враховуючи кадрову кризу, передивитися всі виробничі процеси, модернізувати їх, дозамовити спецобладнання, спеціальні пристосування до виробничого устаткування, щоб максимально економити робочий час людей.

Замість десяти умовних працівників в палітурному цеху компанії «Волиньполіграф» подеколи лишалося лише двоє фахівців, тому доводилося інвестувати не лише в обладнання, але й в оптимізацію робочих процесів. «Вставали, робили, не зупиняючись. Та й наразі нічого не зупиняється», — підкреслює директорка компанії.

Що ж допомогло втриматися тоді, зберегти компанію та надати їй додатковий імпульс для розвитку?

«Нема приводу здаватися! Ти розумієш, що це твоя країна — і чого я маю звідси бігти. Це внутрішній бунт — треба вставати та робити», — відповідає Жанна.

Принципи роботи друкарні

Серед конкурентних переваг «Вольньполіграфу» Жанна Гадяк називає відчуття замовника: «Коли замовник каже, що ми його друкарня та приходить до нас, як до себе додому». Такий замовник впевнений, що основна ідея друкарні не заробляти кошти, а робити продукт, який буде задовольняти потребу та приносити якусь користь.

«Волиньполіграф», за словами Жанни Гадяк, не нав’язує замовникові свою думку, адже для компанії важливо, щоб замовники були задоволені своїм власним вибором. Тому друкарня максимально сприяє замовникові у його бажанні роздивитися зразки, потестувати різні варіанти виробів, щоб згодом він повернувся.

«Якість для друкарні завжди на першому місці. Відповідно, намагаємося і замовника запевнити, що краще оплатити трохи дорожчий матеріал, щоб пізніше отримати насолоду від користування виробом. Ми в будь-якій ситуації є партнером для замовника, тому й працюємо на ринку вже 25 років», — говорить Жанна Гадяк.

Водночас і від клієнтів у компанії «Волиньполіграф» очікують взаєморозуміння, а деяким «проблемним» замовникам навіть відмовляють та ввічливо просять змінити друкарню на таку, що працює за іншим форматом.

«Ми за клієнтом не бігаємо, але робимо так, щоб клієнт нас обирав. Ми завжди почуємо, навіть домовимося про ціну, але в нас 100% передоплата, й ″аргументи″ ″заплачу завтра, післязавтра або пізніше″ не працюють», — робить акценти директорка компанії.

Вектор цифрового друку

З цифровим друком у компанії «Волиньполіграф» знайомі давно, починали з БФП Ricoh Aficio, обслуговування яких завжди лягало важким тягарем на плечі. Відповідно, Konica Minolta Ukraine, що запропонувала контактне обслуговування, з’явилася на обрії друкарні «Волиньполіграф» дуже вчасно. Відтоді разом з постачальником компанія пройшла тривалий час співпраці, послідовно друкуючи на п’яти машинах Konica Minolta, останніми з яких були ЦДМ Konica Minolta Bizhub PRO C5500 та Konica Minolta AccurioPrint C2060L (непогано працювала з щільними матеріалами, добре відтворювала градації сірого, виконуючи навіть нестандартні замовлення, зазначає Жанна), також компанія використовує Konica Minolta bizhub PRO 1100 для монохромного друку.

Щоразу «Волиньполіграф» працює з Konica Minolta за програмою Trade-In: постачальник викупає стару машину та постачає нову.

У жовтні у друкарні інстальовано ЦДМ Konica Minolta AccurioPress C7090 у конфігурації:

  • LU-208, універсальна касета великої місткості;
  • MB-510, лоток ручної подачі паперу;
  • OT-512, приймальний лоток;
  • RU-518m, пристрій для вирівнювання відбитків;
  • IC-609, вбудованний контролер друку KM;
  • UK-220 APPE kit.

Жанна підкреслює, що важливо для неї як керівника друкарні: «Придбати машину, облаштувати всі процеси і далі займатися роботою з замовниками, новими проєктами. Я зацікавлена, щоб машина друкувала якісно, вчасно».

На момент нашого спілкування Konica Minolta AccurioPress C7090 працювала у «Волиньполіграф» зовсім нетривалий час, але за цей період в компанії встигли оцінити переваги машини. За перші тижні експлуатації вона видрукувала чимало відбитків, бо компанія «Волиньполіграф» придбала її до «високого сезону», як і планувалося – відповідно, готували та погоджували дизайни замовлень.

Ключовим питанням при виборі нової ЦДМ для компанії «Волиньполіграф» була якість друку. Крім того, адгезія ламінаційної плівки до відбитків Konica Minolta AccurioPress C7090 значно краща, ніж до відбитків попередніх ЦДМ: відповідно, не треба просити клієнтів вносити зміни до дизайну у випадку застосування темних плашок із щільною заливкою.

Один з ключових клієнтів компанії наприкінці літа оплатив складне замовлення, коли керівництво друкарні ще вагалося, чи купувати Konica Minolta AccurioPress C7090. Коли до цього «Волиньплоліграф» друкувала замовлення з чорно-фіолетовим кольором, доводилося двічі пропускати його через ламінатор: щоб ламінат на крейдованому папері не відшаровувся. На Konica Minolta AccurioPress C7090 замовлення цього клієнта з щільними плашками темно-зеленого кольору з порізкою та біговкою вийшло ідеально.

Також «Волиньполіграф» надає послуги фольгування з використанням тигеля або ламінатора. І фольга має чудову адгезію до тонера Konica Minolta AccurioPress C7090 у випадку фольгування на ламінаторі.

 

Жанна Гадяк, директорка друкарні «Волиньполіграф»

«Konica Minolta AccurioPress C7090 має низку переваг. На щільних матеріалах та банерних листах друкує, фольга пристає, ламінат не відшаровується, кольоропередача чудова. Машина дешевша в друці, ніж офсет у деяких збірних накладах».

 

Активно використовують у друкарні «Волиньполіграф» й банерний друк на Konica Minolta AccurioPress C7090 (розмір — 320х850 мм). У компанії цілком задоволені співпадінням лиця та звороту, відсутністю деформації при стягуванні країв аркуша, що забезпечує передумови для подальшої якісної післядрукарської обробки.

Стала в пригоді у LU-208, універсальна касета великої місткості, бо крейдований папір 115 г/м² при використанні лотка ручної подачі застрягав, і не завжди оператор розумів, як вірно це полагодити. Натомість великий лоток збільшеної ємності добре працює саме з крейдованим та спеціальними паперами.

Також для друкарні важлива можливість розділення блоків видрукуваних аркушів. Ця складова автоматизації пришвидшує час виготовлення блокнотів, щоденників, книжок. 

Цікаво, що, за словами Жанни Гадяк, Konica Minolta AccurioPress C7090 дешевша в друці, ніж офсет у збірних накладах при накладах до тисячі аркушів, отже, й питання економіки  — додатковий аргумент на користь AccurioPress C7090.

Konica Minolta AccurioPress C7090 у «Волиньполіграфі» — це сьогодні найпотужніша цифрова машина у Луцьку.

 

Ключові особливості Konica Minolta AccurioPress C7090

Інтелектуальна автоматизація. Медіасенсор ІМ-101 значно зменшує час виробництва. А інтелектуальний модуль контролю якості IQ-501 забезпечує ідеальне послідовне відтворення кольорів та реєстрацію лиця зі зворотом.

Якість. Тонер власного виробництва Simitry V екологічний, енергоефективний та розроблений згідно з найвищими стандартами. Значно нижча температура плавлення сприяє економії енергії, а в процесі виробництва використовується на 25% менше води, ніж при використанні звичайного тонера. З Simitry V можна друкувати на значно ширшому діапазоні матеріалів щільністю до 450 г/м².

Розширені можливості. Завдяки автоматичному двосторонньому друку довгих аркушів до 900 мм, друку на конвертах зі стандартним термофіксатором та винятковій якості друку на текстурованих носіях, один оператор може виконувати навіть найскладніші проєкти.

Надійність, що обумовлює прибутковість. В друкувальний механізм ЦДМ впроваджені нові технології — потужніший механізм змащення барабанів, подвійні коротрони з автоматичним очищенням, оптимізована система транспортування паперу та новітня система реєстрації для ще точнішого позиціювання паперу та надійної подачі.

 

Таблиця. Технічні характеристики Konica Minolta AccurioPress C7090

Параметр

Значення

Макс. ємність лотка подачі паперу/приймального лотка

13 890/13 600 арк.

Швидкість друку

90 стор. А4/хв. (колір/ч.б.), 51 стор. А3/хв. (колір/ч.б.), 48 стор. SRA3/хв. (колір/ч.б.)

Градації

256

Щільність паперу

52-400 г/м² у дуплексі

Макс. формат паперу

330,2х487,7 мм (для двобічного друку), 330,2х900 мм (у дуплексі); 330,2х1300 мм (для однобічного друку у банерному форматі)

Область друку

321х480 мм

Принт-контролер

Зовнішній — Fiery IC-313.

Зовнішній — Fiery IC-315.

Зовнішній — Creo IC-314.

Вбудований Konica Minolta IC-604

Макс. роздільна здатність друку

1200 х 1200 dpi х 8 біт (еквівалентно 1200х3 600 dpi)

Час виходу першого відбитку

< 8 сек. (кольоровий A4)

Макс. місячне навантаження

до 1,8 млн А4

Габарити, вага

800х1138х1478 мм, 335 кг

 

Стосунки з Konica Minolta

За словами Жанни Гадяк, партнери з Konica Minolta цінують постійних й порядних: «І напевно наша порядність допомагає залишатися на ринку, бо я з тих, хто слово дав, і маєш його втримати». І так само з Konica Minolta стосунки завжди були довірчими та базувалися на взаєморозумінні та взаємній повазі.

Konica Minolta Ukraine йде назустріч друкарні «Волиньполіграф», надаючи знижки та відтермінування виплат.

Для друкарні-замовника важливий складник тривалої співпраці – якість сервісного обслуговування: інженер Konica Minolta з Рівного, який обслуговує обладнання друкарні вже понад 15 років, завжди приїжджає вчасно й надає досить кваліфіковані послуги. А у форсмажорних випадках, коли, наприклад, якось о 4 ночі в ЦДМ застряг папір під час виборів, інженер компанії дистанційного допомагає усунути проблему.

До речі, «Волиньполіграф» влітку обирала напрям інвестицій й планувала придбати УФ-устаткування, бо має запити на УФ-друк. І лише в останній момент у компанії надали перевагу обладнанню для цифрового тонерного друку, бо мали сумніви щодо якості сервісного обслуговування постачальника бажаного УФ-устаткування.

«Краще я піду далі в ″цифрі″ з нормальними, адекватними партнерами. Сервіс, фінанси, лояльність – все це присутнє у наших стосунках з Konica Minolta Ukraine впродовж років», — підсумовує Жанна Гадяк.


 

Подальші плани

Компанії «Волиньполіграф» бракує стабільності в країні, щоб планувати подальші дії на ринку, адже не знаєш, що буде завтра. «Інвестиції в устаткування – це складник підприємницької діяльності, а наша підприємницька діяльність сьогодні ускладнена, бо немає сталої впевненості в майбутньому», — говорить пані директорка.

Є у компанії «Волиньполіграф» плани навчати фрілансерів-дизайнерів. Молодим дизайнерам, що мають творчі ідеї, бракує технічних знань. Відповідно, й замовники приходять до друкарні з зображеннями, абсолютно непридатними до друку. На навчання та пояснення витрачається чимало часу, тому й хоче Жанна Гадяк зробити малу школу для дизайнерів з Луцька, де їм пояснюватимуть вимоги друкарні до макетів, або які питання задати замовнику, щоб почати робити якісний дизайн.